Elektrus e-Roadster: elektromobil jako dělaný pro Batmana

Stejně jako se Tom Cruise coby Ethan Hawk v posledním díle Mission Impossible prohání po filmových plátnech v okouzlujícím plug-in hybridu , tak by se i Batman ve svém případném pokračování mohl přepravovat s větším ohledem na životní prostředí. Dle našeho názoru by mu mohlo slušet třeba nové temné sportovní kupé Elektrus e-Roadster.

Uhrančivý hadí pohled Elektrusu zaručeně zhypnotizuje všechny okolo
foto: PG

Elektrus e-Roadster je společným dílem německé společnosti PG a düsseldorfského designéra Michaela Fröhlicha. Při pohledu na sportovní elektromobil musí být každému hned jasné, kde tvůrci čerpali svou inspiraci. Podobnost s modely a potažmo i je více než zřejmá.

Avšak němečtí výrobci posunuli e-Roadster ještě o notný kus dál a oblékli celý elektromobil do slušivého karbonového hávu, čímž došlo k podstatné redukci finální hmotnosti vozu. Dalším význačným rysem vozu je solární panel umístěný za řidičem, prostřednictvím kterého dojde k dobíjení dosud neuvedené kapacity.

Jako každý sportovní vůz, tak i Elektrus potřebuje silnou pohonnou jednotku. V jeho případě se jedná o s výkonem 272 koňských sil a točivým momentem 350 Nm. Tolik síly by mu dle výrobce mělo stačit k dosažení stokilometrové rychlosti za méně než tři vteřiny. Vůz pak může dále zrychlovat až na maximální rychlost 300 km/h.

Dravá jízda se ovšem jistě neblaze projeví na sníženém , avšak PG tvrdí, že za normálních podmínek by měl Elektrus e-Roadster ujet na jedno nabití vzdálenost okolo 350 km.

PG Elektrus e-Roadsterfoto: PG

Elektrus e-Roadster nemá silný pouze elektromotor, ale disponuje také výkonným audiosystémem, který dokáže do okolí vypouštět realistické zvuky . Můžete tak jeden den poškádlit sluchovody sousedů zvukem vidlicového osmiválce a jiný den třeba řevem závodního monopostu .

Elektrus e-Roadster se jistě nestane masovou záležitostí, ať už kvůli své malé výrobní sérii nebo vysoké . Společnost PG totiž uvedla, že hodlá vyrobit pouze 667 kusů, přičemž jeden exemplář bude stát 240 000 euro, tedy přes šest miliónů korun.

Napsat komentář