Elektromobil BMW i3 zůstane ve výrobě, bude se dál vylepšovat

Jan Horčík - 16 Červenec 2019

V médiích se poslední dobou objevují ohledně elektromobilu BMW i3 protichůdné spekulace. Jednou, že se žádný další vývoj nechystá, podruhé zas, že ano.auto elektromobil BMW i3

Elektromobil BMW i3 se dlouhodobě těší stoupajícím prodejům. Může za to i nadčasový, stále tak trochu futuristický design.
foto: BMW

V rozhovoru pro Auto Express řekl Robert Irlinger, šéf divize BMW i, že vývoj ani výroba elektromobilu BMW i3 nekončí a BMW v budoucnu nabídne další upgrady.

Zatím prošel BMW i3 zásadním vylepšením třikrát, když se kapacita baterie postupně navyšovala z 22 kwh (60 Ah) přes 33 kWh (94 Ah) až po současných 42 kWh (120 Ah). Dojezd se tak postupně navyšoval ze zhruba 150 km na 260 km.

Irlinger naznačil, že "něco malého se ještě chystá". Řekl také, že BMW i3 (a BMW i8) s velkou pravděpodobností nebudou běžné vozy se sedmiletým životním cyklem. "Stále autu věříme, i jeho budoucímu úspěchu," řekl doslova.

Prodeje elektromobilu BMW i3 od jeho uvedení na trh v roce 2013 průběžně stoupají. Postupně se tak v Evropě prodalo ročně 1447, 9048, 11 851, 14 999, 21 010 a za minulý rok 24 252 kusů.

Zpět na HybridPřidat komentář

Jak se bude řešit povinně vyluzující zvuk u i3 pro stávající vlastníky elektromobilu po roce 2021, kteří prvek nemají?
Dříve byl za příplatek, nově od července je v ceníku již zahrnutý ve standardní výbavě.
Které tlačítko na palubní desce slouží k deaktivaci?

Řekl bych, že se to nebude řešit nijak. Stejně jako se neřeší jiné povinné věci u aut, které už jsou v provozu. Bude to platit pro nová auta uváděna na trh po roce 2021, ne?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Plati to pre nove typy schvalene po 7/2019 a vsetky nove EV predane po 2021. Takze dokedy nebude novy typ auta, tak sa kludne moze vyrabat a predavat bez tych idiotskych zvukov do r. 2021.

Aha, jsem to pochopil, že si to budu muset dodatečně nechat namontovat do stávající i3... uff. :)

Částečně jste to pochopil správně.
Od 1.1.2020 - všechny nově vyrobené (respektive po tomto datu prvně registrované.
Od 1.1.2025 - všechny EV, tedy povinnost dodatečného namontování i na starší (dosud provozované vozy) nehledě na datum první registrace.

Stejně jako to bylo před 20ti lety s mlhovkou, jak si ji lidi pracně dodělávali na nárazníky.

tak já bych si to tam nedal ani kdybych musel ;)

To já si to tam s chutí dám hned. Není totiž stanoveno jaký to má být zvuk - takže uvažuji o řechtání koní, nebo bych na svůj "kapotovaný golfový vozík" (mám dvoumístné autíčko), mohl dodat třílitrového šestiválce z Mustangu apod... :-)
Podle mne to bude celkem prča.

Dejte si tam nejake libive volebni heslo a treba budete za dva roky v Parlamentu :-)

To mi povídejte :)
U 500e jsem hned rozebral podběh a konektor z repráku vycvaknul... Ten zvuk v podezmních garážích, kde bydlím mi dost vadil...
A zatím jsem neměl konflikt s i3. Jedině, když jde někdo uprostřed vozovky a za ním jedu pomaličku, může se leknout, ale to by bylo stejné jako jet na kole....

a bude se to týkat i všech hybridů?
Ty byly první, které na parkovištích u obchoďáku dokázali překvapit když jezdili bez spalovacího motoru?

---

BMW i3 60Ah REX

Obrázek uživatele UDA

Do hybridu se to uz leta montuje u Nira hev to nejde ani vypnout,ale kupodivu u Phev lze vypnout. I mivev z roku 2015 to ma vypinaci take. Osobne to nevypinam , jak to zkusim vypnout je to o hubu ty auta pri pomale jizde opravdu nejsou slyset.

Já to třeba v hybridu nemám. Jasně, není to PHEV (Lexus GS), ale třeba v podzemních garážích to opravdu jede celou dobu na elektřinu a není to vůbec slušet. Několikrát už se mě známý ptali, co to je za motor, když není vůbec slyšet ani zvenku.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Možná to tam třeba máte ,ale nevíte o tom, já jsem si u Mieva myslel že ten zvuk dělá měnič,ale pak sem na to našel vypínač.

Je to opravdu slabý zvuk, chodec ho v kontextu ostaních aut stejně neslyší jen když je opravdu ticho.

Dost lidí si myslí že to je nějaký randál, když máte zavřená okna v kabině nic slyšet není.

Zajímavé, zkusím ověřit nebo třeba kouknout do manuálu.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

i-MiEV to ma, ale europske verzie P-ION a C-ZERO to nemaju.

Plati to pre vsetky vozidla kategorie M a N, ktore sa dokazu pohybovat bez nastartovaneho spalovacieho motora, takze aj hybridov. Ale neplati to pre vsetky vozidla kategorie L, teda napriklad pre skutre, trojkolky a stvorkolky.

Rozhodně by jako vstřícný krok (upgrade) bylo osadit to "normálním" rozměrem kol (pneumatik).

Ale jinak to považuji ze strany BMW za velmi rozumný postoj - BMW i3 má na Evropských silnicích své místo, a byla by škoda jeho produkci zmenšit, nebo dokonce ukončit.

Je fakt, že to vypadá divně, ty úzké 19" s vysokým profilem, ale asi to má svoje opodstatněné. Člověk by řekl, že to v zatáčce nedrží, ale losím testem to projít muselo.

Nebo to je kvůli ceně? Jsou to takové atypické rozměry, ale co jsem koukam na cenu, tak letní Bridgestone cca. 3000, nějaká all season za 3600, to mi přijde celkem v pohodě na to, že je to dražší prémiové auto. Já třeba dal za sadu 18" pneu kolem 17.000 KČ.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Anonym123

už bola debata čo je normálne.

A k čemu debata dospěla?

Obrázek uživatele Anonym123

že to, čo je norma dnes, neplatí navždy
okolo 1956 boli normálne pneu 16/6.00"; okolo 1970 škodovka 14", ostatní 13/5-6"
1992 14", ...
a dnes je i3 výnimka, honba za efektivitou prinesie používanie "väčších priemerov" diskov a "užších pneu" a spolu s tým zníženie max. rýchlosti mimo obec.

Zajímavé - logiku to má, ale kdyby to ten efekt skutečně mělo, proč by s tím BMW přišlo jako jediné?
Myslíte, že by to žádný start up, nebo naopak matadorské automobilky tipu TOYOTA, NISSA nenapadlo?
Já si totiž myslím (ale vzhledem k některým diskutujícím opakuji MYSLÍM - tedy nemám oficiální zdroj), že to BMW udělalo proto, aby šli ty pneu těžko sehnat, a člověk si je musel draze kupovat od nich.

Nebo třeba tady zimní Nokian:
https://www.pneuprodejna.cz/66076-nokian-wr-d4-xl-155-70-r19-88q-zimni.html

Sada vyjde na něco přes 11.000 KČ, docela ekonomická pneu, nízká hlučnost a přilnavost na mokru za A. Za mě dobrý :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

No jak jsem tu už jednou někde psal.
Rozdíl od běžných pneu cca 6000 = je cena elektřiny na půl roku ježdění.

Nebo chip od CEZu na cely :-)

A to s chipem se dá vlastně dobíjet paušálně (teoreticky neomezeně), takže to taky může u někoho vytíženého znamenat pěknou dávku kilometrů.
Takže jedna sada kol na BMW i3, jen kvůli image může dělat rozdíl na ceně oproti obyčejným pneu rovnající se PHM na X desítek tisíc km. :-)

No a kyby si namísto BMW i3 koupil třeba Hyundai Ioniq, tak ušetří kolem 200.000 KČ a to už je elektřiny tak na půl mega kilometrů :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ty pneu jde normálně sehnat v eshopech, není nutno je kupovat od BMW :-) A cena je kolem 3000-3500 za kus. To je moc? Mě to přijde adekvátní cena.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

No není taková raketa jakou bych očekával, ale pořád je to v průměru dvakrát tolik co "běžná" (úmyslně nepíši NORMÁLNÍ) pneu.
Takže já obuju celé auto za cenu dvou kol. Když si to zoopáknu i se zimní sadou, mám jednu sadu zadarmo.
Není to vražedné, ale když už je u EV tak vyzdvihován jako klad nízko provozní náklady, a minimální servis, je to elektřina na půl roku 6000,- elektřina na půl roku ježdění.

Ono není EV jako EV. Stejně jako u spalováků, jsou i v EV rozdíly jak v pořizovací ceně, tak i v provozních nákladech. Ono třeba i prohlídka v servisu BMW bude patrně dražší než u Peugeotu Ion, ne? A nemyslím si, že když si někdo koupí elektrické BMW, že je taková socka, aby pak šomral, že za sadu pneu musí vysolit cca. 11 tisíc :-)

Ten rozměr asi má nějaký důvod. ale rozhodně to nebude proto, aby to lidi kupovali od BMW. Ten rozměr jde normálně koupit a na poměry 19" to je ještě hodně dobrá cena. Určitou nevýhodou může být to, že je to atypický rozměr, které není tak rozšířený. Proto ho nedělají ty různé čínské firmy jako u jiných rozměrů. Takže pro šetřílky smůla. Ale úpřimně, pochybuji, že majitel BMW by si na i3 koupil čínskou pneu za půlku, i kdyby byla k mání :-)

Nevím... mohl by se k tomu vyjádřit nějaký majitel i3 jak to vidí on.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ty gumy jsou úzké, kvůli menšímu odporu vzduchu. Přilnavost je na váhu a použití auta dostatečná. Velké jsou kvůli vzhledu, vždyť auto je vyšší než velké sedany a šestnáctky by tam vypadaly směšně. Když chci šetřit a mít gumu za 1200,nekupuju si BMW. Rex má zadní letní 175, zimní 155 a všechny přední na i3 jsou 155. Já jsem spokojen, už ai nevnímám že jsou úzké, na jízdních vlastnostech to není poznat a jako řidič ty gumy prostě nevidím. Ten kdo jede za mnou a vidí to, tomu to může být ukradené.

---

ecotaxiolomouc.cz

Ono bejt socka, a bejt šetřílek je rozdíl. Já se za socku nepovažuju, ale každou korunu dvakrát obrátím než ji vydám.
Myslím, že mnoho věcí na které jsem si v životě ušetřil bych neměl, kdybych neminimalizoval (nebo alespoň) neoptimalizoval provozní náklady.
Ono leckdy není problém si koupit, a pak se divit co to stojí provozovat. Nejde-li to jinak, budiž, ale to máte na autě atypický rozměr kol, pak máte třeba atypický mobil, atypické kohoutky, atypické tohle tamto, a ve finále váš údržba, opravy a provoz všech drobných atypů v domácnosti vyjde o třetinu dráž než kdyby jste vybral typizované.

Takže pokud to kolo nemá nějaké jasné opodstatnění, tak je prostě nesmysl, aby bylo atypické.

Jak jsem psal, dle mého názoru ten rozmér má svoje opodstatnění, jinak by to BMW nedělalo, nemyslíte? Argument, že to dělají kvůlu tomu, aby pak řidič musel kupovat pneu od nich, je nesmyslný, tak to není.

Takže to svůj účel má a majitel se musí smířit s tím, že daní za tuto atypickou pneu je pak její vyšší cena. Ale jak už jsem psal i předtím, nelze to srovnávat s Ionem, to jsou cenově i celkovým pojetím dvě rozdílná auta. A to, že jsou obě na elektřinu, neznamená, že musí být stejné. Stejně jako majitel spalovacího např. Mini Coopera si nebude stěžovat, že ho provoz a údržba auta stojí víc než třeba u Fabie. Přitom jsou to obě spalovací a stejně veklá auta, ale cílena na jinou skupinu.

Prostě, pokud se vám pneu na i3 zdají drahá, koupíte si něco obyčejného, kde na to pak seženete pneu za půlku od číňana nebo nějaký Vraník a pod. a ušetříte.

Ale pravdu máte třeba v tom, že leckdo si neuvědomuje, co stojí provoz. Třeba si koupí prémiové auto pár let staré za třetinu ceny, ale pak vykrvácí při prvním servisu nebo jako obutí tomu "dopřejí" super gumy od číňana :-)

Já taky nejsem socka, ale přesto kupuji ojetá auta, protože nová se mi zdají zbytečně drahá. Ale na servis chosím do sutorizáku, protože chci aby mi auto spolehlivě sloužilo.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Rozdílů mezi BMW i3 a P-Ionem jsem si dobře vědom. :-) tak se zeptám jinak, když to svůj účel má - proč je BMW jediné? Které jiné EV má takhle nestandardní pneu? Včetně všech prémiových.

Tak to se musíte zeptat u BMW. Ale pokud použiju logiku, tak nějaký smysl to mít musí a určitě ne ten, co jste zmínil jako první.

Ono to i3 je ale dost i o neotřelém dizajnu, i díky tomu to auto přitahuje pozornost a dobře se prodává. Zkuste si na tom autě představit menší pneu, řekněme 16". To by tam vůbec nesedělo. A na to, že jsou to 19", tak vůbec nejsou drahé.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Radovan

Náhodou to nás P-Ion s BMWi3 spojuje - neotřelý dizajn a nestandardní kola. Vpředu uzoučká, vzadu jak z buginy.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Anonym123

nie som majiteľ, ale na inom fóre je to téma - čo vlastne obuť, pretože boli aj i3 s rôznymi predné/zadné. ako mal smart.
lenže - to boli druhí majitelia, ktorým na imidži až tak nezáležalo :-(

No pomuze jedine vice nabijecek....

Vám se zdá jedna nabíječka v každém domě málo???

No on ten prispevek patril pod komentar stezujici si na i3 blokujici nabijecky.... nevim proc mi to casto pada nahoru ty komentare...

Je treba napred kliknout na "Odpovedet" a pak teprve psat ;)
Komentovani posledniho prispevku svadi psat rovnou do boxu, co je pod nim, ale ten je na novy prispevek (po odeslani bude nahore). Proste UI hybridu ma jiste rezervy...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No pokud budu chtít nabít na cestě, tak mi je nabíječka doma asi k ničemu. Každý nejezdí jenom kolem baráku...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Každý a vždy ne - ale s autem tipu BMW i3 90% lidí v 90ti % případů ANO.
I když musím uznat, že má zkušenost je založena na modelu s nejmenší baterií. U nových modelů už to může vypadat jinak.

No od vás mi to přijde úsměvné, když jste nedávno psal, že s ionem, který má pidibaterku, jste jel k moři, nebo kam to bylo :) Tam se vám ty nabíječky hodily. A taky s ním jezdíte po okolí trasy, které jsou delší než je dojezd, takže min. jednou na cestě dobíjíte.

Ale ty nabíječky nejsou jenom pro tyto malá auta. Optimisté tvrdí, že časem budeme na elektřinu jezdit i delší trasy s většími auty, takže ty nabíječky budou každopádně potřeba. Ne každé auto bude mít dojezd takový, aby postačoval ke každé potřebné jízdě.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Nechci úplně aby to znělo, jako že mám něco proti výstavbě sítě rychlodobíjecích stanic, a obzvláště ne podél páteřní silniční sítě.

To co mám na mysli je, že jak jsem spal a vy dnes zoopakoval, stav této sítě je již takový, že se dá Pionem dojet z Prahy do Pesara v Itálii. Je to sice samo o sobě zážitkem, ale jde to (mimochodem, spadá to do těch 10ti % co jsem si nechal jako rezervu). Tudíž s autem s dojezdem nad 200 km, to už musí být sranda.

To co jsem mě na mysli je, že aktuálně rozvoji elektromobility rozhodně nebrání síť rychlodobíjecích stanic (i když a to opakuji i ta se musí rozvíjet, zahušťovat a hlavně by to chtělo na daném nabíjecím místě vícero stojanů). To co podle mne v tuhle chvíli nejvíce brání rozvoji elektromobility a troufám si říct nejen v ČR, je absence právě těch deseti a možná až stovek tisíc drobných POMALÝCH nočních dobíjecích bodů na sídlištích a jiných hustě obydlených oblastech.

Ale taky šlo o to, že už teď, když je těch EV "pár kousků" se občas stane (jak tady někdo psal), že nemůže nabíjet, protože někdo jiný mu nabíječku blokuje. Pokud je blokovaný stojan u benzinky, jdu o pár km dál, nebo počkám, tankování trvá tak 5 minut.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tak s tím souhlasím plně. Počet stojanů na jednom dobíjecím místě, by klidně 4 kousky - ideálně 2 a 2 sdílené. U vytipovaných s největší vytížeností (oblíbené dálniční sjezdy) nebo na okrajích velkoměst by klidně mohli mít dvojnásobný počet.
Když jedu, a naplánuji si trasu s dobíjecími body, je pro mne daleko lepší, když dorazím k nabíjecímu bodu, kde bude alespoň jeden stojan volný, než když budu vědět, že další nabíječka je buď 5km zpět, nebo o 5km dál, protože u obou z nich může nastat stejná situace, obsazenost.

Ono jde leccos (my jsme treba k mori dojeli na kolech). To nic nerika o tom, jestli je to rozumne.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No to jo, to byl takový extrém jet s tou nákupní taškou k moři :-) Ale zrovna Kerosin tady psal, že jezdí s tím ionem i na výlety do 200 km a to musí aspoň jednou nabíjet. Proto mi přišla divná ta jeho poznámka k nabiječkám.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

No mě to naopak přijde korespondující. Již teď je stav sítě takový, že i Pionem lze jezdit na výlety. Což teprve EV, která hravě zvládnou dvojnásobné vzdálenosti.

Akorát jsem se vrátil z pětidenní cesty 1477km s i3 94Ah.
Neuschwanstein - Garmisch (Zugspitze) - sněžení na Grossglockner ledovci s výjezdem na Edelweißspitze 2571mnm - autovlakem z Mallnitz na Bad Gastein- Hallstatt- Bad Aussee - Bad Goisern- Gmunden a do Prahy.

Nastavit adaptivní tempomat a opravdu parádní poježdění. Včera se mi podařilo ujet 261km a dojezd zbyl 16km (ač v tom byla tři sedla do 1000mnm). Alpy autu hodně svědčí. Nakonec se cesta pěkně poskládala do gratis nabíjení v Německu a Rakousku. U nás jsem využil Domažlice a zpátky Budějky na paušál ČEZu.

Zdravim. Z ceho jste cerpal "kde nabijet"? Anebo palubni navigace zna vsechny DE a AT mista?

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Palubní navigace určitě nezná všechny. Hlavně jsem "plánoval" s plugsharem, pokud se mi zdálo, že by ve městě mohla být stanice dál jsem použil aplikaci Plugsurfing (mám k ní klíčenku) a když pocit stále přetrvával, tak zkusit Chargemap. Místní nabíječky jsou pak hodně v aplikaci intercharge.

Jinak i mapy.cz umí překvapit a ukázat stanice, které ty první aplikace neviděly. Naopak na zámku Neuschawnstein byla ikonka v mapách.cz na hodně divném místě a nabíječku jsem tam opravdu nenašel... ale stála tam TM3 nepřipojená, tak možná někde schovaná byla...

Chvílemi už procházka po městech byla diagnóza, když jsem několik stanic přidal do plugshare aplikace :)

odkud jste na ten Glockner jel ? a kolik to sežralo za cestu na Edelweiss ?

Spal jsem Fusch an der Grossglockner Strasse (850mnm) směr od Zell am See a ten den jsem vyjel z Garmish-Partenkirchen. Ikdyž ve Fuschu byly 3 nabíjecí stanice, zůstal jsem s 80% baterií. Poplatek za vjezd do parku je pro elektorauta o 10 EUR nižší, tedy platil jsem 26EUR a zároveň jsou zde zdarma nabíječky. (připomenu fakt, že v celém území není jediná stanice na fosilní paliva)

Ve 2300mnm bylo muzeum, kde jsem docucnul po dobu prohlídky, ale bylo to zbytečné. Ač spotřeba na panelu vypadala hrozivě, tak u baterie zmizela jen 1/8 a spotřeba se pohybovala kolem 44kWh, teplota 3C, puštěná AC, drobné sněžení. Vyjel jsem na Edelweiss spitze (2572), spotřeba stejná. Padák a brdek na Kaiser F. H., srovnaly denní počítadlo už na průměrných 24kWh. Tam jsem auto nechal v nabíječce a vyrazil na ledovec. Ale jak píšou, nebyl dobrý nápad auto dobíjet do 100%. Byl jsem rád, že jsem před vyjetím začal topit a měl puštěnou klimatizaci a za jeden brdek, aby auto něco sezřalo, protože rekuperace postupně klesala z 50-60kW k 20, 15, 10-8 a bylo vidět, že už není kam ládovat. Přes Heiligenblut do Winklu jsem dojel se 100% baterie a den končil kolem 12kWh/100km.
Závěrem: takkto náročné stoupání žere jako dvojnásobek dálnice a čtyřnásobek města. Klesání to ale srovná - buď po tom kopci zase k průměru dálnice a pokud se jedou desítky km dál, tak se to ve spotřebě zásadními hodnotami neprojeví.
Jinak menší sedla kolem 1000-1300 mnm nemají žádný vliv na finální spotřebu.

Paradoxně z celé cesty mne nejvíce udivila spotřeba Praha- Plzeň 20kW/100. Jel jsem na pohodu 110-120km a v Domažlicích po 156km to spadlo k 17,7kW. A to je hodně vysoká hodnota, kterou jsem měl spíš v zimě na D1... jestli byl protivítr... den jsem srovnal po 495km na 14,4.

díky za popis cesty...mám zatím jen zkušenost s přejetím Krušných hor po D8 a to co i3 sežere cestou nahoru to zase vrátí cesta z kopce
UnL 12.6 - hr.prechod 14.4 - Drážďany 12.5

Jezdím na Český Jiřetín a hned jak slezl sníh, tak jsem s i3 vyrazil. Zpátky po 30km v Litvínově stále 100% baterie a do Prahy v klidu.

Ale první víkend co mi přijela v říjnu 500e jsem vyrazil s plnou z Prahy. U Řípu v jednom táhlém a nenápadném stoupání 30km pryč jen tak. V OC Teplice dobít alespoň 1,5 hodiny a dále přes Dubí- Nové Město - Fláje. Trošku zatopit a dojezd opět mizel takovým tempem.... To bylo fakt dobrodružství, které manželka nehodlala podstoupit a proto šla z domu. U i3 už to naštěstí neřeší a jezdí ráda. Ale 120Ah bych asi bral

já bych bral i tu 94Ah :) ale i se 60 se dá jezdit ... ty DC už jsou pomalu za každým rohem

Jen pro zajímavost... proč se u i3 uvádí kapacita baterie v Ah, zatímco u všech ostatních je to v kWh? To pak člověk aby přepočítaval :-)

Ta 60Ah, to je 22 kWh a dojezd kolem 100-150 km? Pak další jsou 33 a 42 nebo tak nějak?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Jinak jak píše Carlos možná marketing,
možná tenkrát vzali od názvů produktů baterií Samsung SDI

Např. v jejich road mapě je už i 150Ah a 180Ah.

Zajímavý dojezd atakující KONU 64kW, ale auto by bylo stále o 500kg lehčí...

BMW to tak modelově generačně označovalo
60Ah - 22kWh
94Ah - 33kWh
120Ah - 43kWh

jde o celkovou kapacitu, využitelná je nižší
u 60Ah je cca 19,5 a ujedu 120km v zimě a a az 160km v létě

p.s. tipnul bych že jde čistě o marketing, 60 vypadá lépe a je větší než 22 :)))

Obrázek uživatele Anonym123

alebo taký "zvyk" označovať batérie v autách Ah, tak ako bol výkon trafa v koňoch ...

Spíš by potřebovali vylepšit někteří majitelé I3. Nevím jestli jim to radí prodejci BMW aby nabíjeli do 100%, ale specialita majitelů BMW I3 je nabíjet do 100% a ostatní co potřebují nabíjet nechat čekat třeba hodinu, velmi často si I3 nenechají poradit a nejsou příliš kolegiální.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele UDA

Stím dojezdem, vzláště pokud to jsou 60Ah jim asi nic jiného nezbývá. Spíše by to chtělo montovat stojany alespon po dvojici a sdílet výkony.

Kolega má stejnou zkušenost - i3 přijede s 92% a dobíjí CCS na 100% a neustoupí a neustoupí, když mu vysvětluje, že si to může dát na Mennekes a bude to možná i rychleji. Nejhorší je, že se na ně musí čekat.

Dnes jsem se nedočkal uvolnění místa od řidiče koncernového zkušebního CITIGO u McDonalds Černý most. Po mém dotazu se mu nechtělo nabíjení opustit ani v situaci, kdy auto měl nabité na 84%. Smířil jsem se s tím a vyrazil na D11 s 65% v baterii, na cestu do HK jsem musel významně omezit rychlost.
Auto bude po uvedení na trh propadák, pokud ještě něco Škoda neudělá s DC nabíjením. Na zmíněných 84% nabíjel 37 minut a bylo dodáno pouze 12,78 kWh. Do 100% by nabíjel ještě 50 minut (hlášeno autem)...

---

BMW i3

Někde jsem četl, že nové eCitigo bude možné nabíjet výkonem 40 kW, takže za těch cca. 40 minut by to mohlo dát 10-80%, ne?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

jenže tohle je výkon lehce přes 20kW a v létě ... co to bude dělat až bude na nule ? těch 40 kW by bylo ještě fajn ...asi budou ty eCitigo blokovat všechny nabíječky v Praze

No to jo, předpokládám, že to byl jenom převlečeny eUp s tou malou baterkou.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

ale ten nabíjí 50kW fpoho...určitě ne 12kWh 37min

Hm... tak to je divné. No uvidíme až to bude ke koupi.
Já právě myslel, jestli to není základ z eUp s tou menší baterkou, ale zbytek (i nabíjecí část) třeba už z nového Citigo. Ale to je asi taky blbost...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

"Hlášeno autem" - tomu je třeba na ABB rychlonabíječkách nevěřit! Hrozně to mate lidi, hlavně ty, co se přijdou jen tak ze zvědavosti podívat. Nikdy to není pravda, možná v zimě, kdy jsou baterie studené. Bylo by prozíravé, aby se nabíječky automaticky odemkly, jakmile má EV nabito 80% (85; max 90%). Osvěta, osvěta!

prave pro tyhle lidi bude nutnost zavest na nabijeckach i casove zpoplatneni, protoze tihle lide jsou nejvetsi brzdou elektromobility, a dokud se jim nesahne na finance, tak to delat neprestanou

já už takhle viděl 2 ženský...jedna měla i3 a druhá Leaf2...a připojovali EV na 92+

U i3ky (60Ah) mám zkušenost, že po 85% už je rychlejší přehodit na Mennekes - i když to už je praktičtější popojet k další DC nabíječce po cestě a zase dobít :-)

---

BMW i3 60Ah REX

Jasně že - nabíjet jen tolik, abych s rezervou dojel na další rychlonabíječku na trase nebo konečné destinace, kde to dám klidně na 230V, pokud nejedu hned zpět.

Takovou zkušenost nemám, ale už jsem viděl dvě i3 u stojanů a obě bez kabelu.... holt je to o lidech, né o autě.
Pokud v tom jezdí lidé na operák (a že jich bylo), tak pomůže jedině osvěta.

Určitě je to o lidech. Osvěta by měla být zásadně za volantem a jet společně nějakou trasu a sdělovat, jak se u toho myslí. Už jsem viděl pár lidí, kteří si půjčili EV nebo ho služebně dostali a měli jet někam přes ČR. Ti lidé si kolikrát zoufali a když se jim to pěkně vysvětlí a nabídnu jim klidně spuštění nabíječky na dálku (když to jde), jak jsou vděční! Osvěta za volantem a u nabíječky!


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil