Continental má pneumatiky pro elektromobily a hybridy

redakce - 05 Únor 2015

Společnost Continental má ve svém portfoliu dva typy pneumatik speciálně navržené pro elektromobily a hybridní vozy. Oba jsou vyráběny pod názvem Conti.eContact, ale každý z nich plně koresponduje s konkrétním druhem pohonu – elektrickým či hybridním.auto Speciální pneumatiky Conti.eContact s valivým odporem nižším až o 30 % znamenají pro elektromobily zásadní zvýšení dojezdu

Speciální pneumatiky Conti.eContact s valivým odporem nižším až o 30 % znamenají pro elektromobily zásadní zvýšení dojezdu
foto: Continental

20“ pneumatiky Conti.eContact určené elektromobilům přináší ve srovnání s běžnými pneumatikami snížení valivého odporu až o působivých 30 %. 17“ a 18“ pneumatiky Conti.eContact pro hybridní vozy pak zprostředkují valivý odpor „pouze“ o 20 % nižší, zůstávají však stále skvělou volbou pro silné automobily a vozy SUV. Oba typy těchto speciálních pneumatik zároveň podávají skvělé výkony na mokré i suché vozovce.

Continental tedy může výrobcům elektromobilů nabídnout pneumatiky s potenciálem prodloužit dojezd jejich vozů až o 6 % – a zároveň argument pomáhající přesvědčit řidiče o výhodách elektromobility.

Pneumatiky Conti.eContact díky svému nižšímu valivému odporu hybridním automobilům dovolují ujet delší vzdálenost v čistě elektrickém režimu, což umožňuje provoz ohleduplnější k životnímu prostředí a úspornější z hlediska provozních nákladů.

Pneumatiky řady Conti.eContact už byly schváleny značkami Volkswagen či Renault a Continental očekává další schválení od předních evropských automobilek v průběhu letošního roku.

Při navrhování pneumatik Conti.eContact určených pro elektromobily se hannoverský výrobce rozhodl pro koncept známý jako „vysoké a úzké“. 20“ pneumatiky navržené podle tohoto principu mají velký průměr a jsou relativně úzké.

Tyto specifické rozměry samy o sobě dovolují vývojářům dosáhnout výrazného snížení valivého odporu. Ve snaze o další úspory však byly s ohledem na přispění jeho potenciální optimalizaci podrobeny zkoumání všechny části pneumatiky.

Pneumatiky Conti.eContact o průměru 17“ a 18“ pro hybridní vozy mají více společného s běžným obutím. Protože se hodí i pro výkonná SUV, mohou na první pohled vypadat podobně jako klasické pneumatiky určené právě SUV či osobním automobilům.

Jejich jednotlivé partie však byly vývojáři detailně prozkoumány, díky čemuž se podařilo dosáhnout snížení valivého odporu zhruba o 20 %.

Nové Conti.eContact pro hybridní vozy jsou prvními pneumatikami značky Continental s hodnocením „A“ na EU štítku jak v kolonce hodnotící valivý odpor, tak brzdění na mokrém povrchu.

Continental vyrábí limitované série obou typů pneumatik Conti.eContact v závodech v Otrokovicích i ve francouzském Sarreguemines.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A Yaris HSD nic?:-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tieto pneu su na trhu už dlhšiu dobu..su fakt perfektne,myslim že jedine čo patria do kategorie A/A . Ale...a je tu to ale...su v rozmeroch uplne nepochopitelne nevhodnych pre najviac rozsirene hybridy a elektromobily :-(...
Tu su rozmerove rady
215/55 R 17 98 V XL
225/50 R 17 98 V XL
225/55 R 17 101 W XL
235/50 R 18 101 V XL
235/60 R 18 107 V XL
255/55 R 18 109 W XL

Nějak nechápu jaký je rozdíl elektro auta a spalováku ohledně pneumatik. Rozdělovat pneu pro spalováky či hybridy nebo elektro je hezké PR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jde hlavně o rychlostní index (RI) pneumatik, neboli max. rychlost na kterou jsou pneumatiky konstruovány, podle vyhlášky nesmíte na vozidlo dát pneumatiky s nižším indexem než, který máte v techničáku
např. v techničáku auta se spalovacím motorem máte max. rychlost 210km/h (RI: H), na toto auto tudíž nesmíte dát výše zmíněné Conti.eContact Electro které mají max. rychlost 160km/h (RI: Q)
takže pneu určené pro elektromobily s velmi vysokou pravděpodobností na "normální" auta nelze použít
co se týká hybridní verze eContact, ty použít lze (RI: V (=240km/h))

Přesně já to taky nechápu.
Přeci snížení valivého odporu je výhodné stejně i pro spalováky. Tam dojde také ke snížení spotřeby benzínu, tak proč to nazívají gumy pro elektromobily?
Fakt je to jen hezký PR, asi se chtějí taky svézt na novotě zvanou elektromobily. A jak jinak to udělat, že?

Připomělo mi to sluchátka v jednom obchodě, které jsem viděl asi před 3 lety. Byly to úplně obyčejné sluchátka za 250,- Korun s 3,5 jackem. Ale co měli navíc o proti ostatním byla samolepka s nápisem, a teď se podržte, "Skype ready". To jsem se musel fakt smát to byl nejlepší vtip co jsem viděl.
Aby zvýšili prodej, tak se svezli na vlně skypu, přitom je to jen žvást pro pitomce, co tomu fakt nerozumí nebo jsou úplně tupý. :-)))

Stejně tak mi to připadá s těmi pneumatikami. Obyčejný pneu s menším valivým odporem ale s nálepkou elektromobil ready, aby zvýšili prodeje. Ach jo ty marketingovy lidi z nás dělají pitomce.

Obrázek uživatele Radovan

Prý právě v tom menším valivém odporu, tzn. elektromobil ujede s nimi více než s běžnými pneu. Mám je od novoty na Peugeotu Ion taky, ale zda je to pravda posoudit nemohu. Že jsou vepředu extrémně úzké kvůli valivému odporu a vzadu zase široké kvůli přenosu síly elektromotoru na vozovku ano, to je vidět na první pohled.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Na P106 Electric jsem nikdy pneumatiky neřešil - ono taky nebylo z čeho moc vybírat, dojezd mám cca stále stejný. Samozřejmě chápu, že snížení valivého odporu pneu zvyšuje dojezd obecně u všech vozidel a je to jen dobře že se tímto směrem vývoj ubírá. Ovšem potom budou dost zavádějící údaje o dojezdu EV nebo spotřebě spalovacího auta s takovými pneumatikami, protože třeba při dešti, vodě, sněhu atd skokově valivý odpor vzroste a tím se rapidně zase dojezd EV zkrátí a spotřeba spalováku vzroste. Pak budeme číst např. dojezd EV na suchu 200km, na mokru 150km na sněhu 80-100km - potom bude "radost" někam vyjet - budeme se bát, aby nesprchlo.... Spíš bych větší smysl viděl ve vyšší kapacitě baterií, protože běžný řidič se vysokého nároku na energii nevzdá. Jistě chápu snahu výrobců pneu zaujmout a nabídnou něco nového, ale vše by mělo jít "ruku v ruce"....

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group