Continental a Google vám umožní povídat si se svým autem
Nová spolupráce mezi firmou Continental a Google Cloud má za cíl vytvořit intuitivní uživatelské prostředí pro řidiče.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Nová spolupráce mezi firmou Continental a Google Cloud má za cíl vytvořit intuitivní uživatelské prostředí pro řidiče.
Continental představil výsledky nejnovějších testů uživatelského rozhraní budoucnosti pro auta. Zapojil psychology i virtuální realitu. Digitalizace, networking, semiautonomní funkce řízení …
Společnost Continental AG jako první dodavatel automobilových dílů zavedla do výroby vysoce výkonné počítače pro vozy světových značek. Revoluční a …
Společnost Continental má ve svém portfoliu dva typy pneumatik speciálně navržené pro elektromobily a hybridní vozy. Oba jsou vyráběny pod názvem Conti.eContact, ale každý z nich plně koresponduje s konkrétním druhem pohonu – elektrickým či hybridním.
Elektromobily mají speciální požadavky na pneumatiky a Continental se rozhodl reagovat. Vyvinul inovativní pneumatiku s extrémně nízkým valivým odporem. To by mohlo pomoct k vyššímu dojezdu. Pneumatiky Conti.eContact budou poprvé standardně dodávány na automobilu Renault Twizy.
Continental představuje nové šetrné pneumatiky Conti.eContract určené přímo pro elektromobily. Jako prototyp jsou k vidění mezinárodním autosalonu v Hannoveru v roce 2011. V prodeji budou od letošního roku.
Společnost Continental brzy začne se sériovou výrobou nového palivového čerpadla regulovaného integrovanou elektronikou. To slibuje výrobcům automobilů snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Do aut by se nové čerpadlo mělo začít instalovat od roku 2013.
S neustálým vývojem plug-in automobilů se také ruku v ruce zvyšuje i jejich bezpečnost. Nyní s „troškou do mlýna“ přispívá i firma Continental se svým pasivním bezpečnostním senzorem evSAT. Je-li automobil v režimu nabíjení a v téže chvíli dojde k vnějšímu nárazu, senzor téměř okamžitě vypíná přívod vysokého napětí.
Průkopníci na poli elektrického pohonu si museli většinu komponent vyrobit vlastními silami. Automobilky Toyota, Honda i General Motors byly odkázané na vlastní vývoj a následně i výrobu. Doba se mění a elektrický pohon je v kurzu.
Tuto skutečnost si samozřejmě nemohli nechat ujít hlavní dodavatelé automobilového průmyslu jako je Continental či Bosch a přeorientovali část výroby na právě elektrický pohon. Hybridy od Daimleru a BMW, které mají přijít na trh příští rok, tak využívají komponent z dílny Bosch.
Volkswagen zvolil jinou cestu. Až na li-ion baterie, které má pro koncernové vozy dodávat Sanyo, si chce VW vyrábět díly přímo „in-house“. Právě to mu má přinést výhodu oproti konkurenci. Nechme se tedy překvapit, jaký model bude úspěšnější.
Automobilový svět se mění. Německý Continental, dříve synonymum kvalitních pneumatik a dalších kvalitních automobilových součástek, nehodlá zaspat nový vývoj. Podobně jako konkurence v podobě gigantu Bosch se hodlá vydat také do nových oblastí výroby. Plánuje totiž spustit produkci lithium-iontových baterií. Ty bude dodávat automobilkám BMW a Mercedes-Benz pro jejich hybridní automobily, které budou představeny během roku 2009. „Hybridy by se v příštích pěti letech mohly pro Continental stát miliardovým byznysem,“ řekl Karl-Thomas Neumann, hlava oddělení motorů v Continentalu, britskému deníku The Guardian. Continental se v oblasti výroby li-ion baterií rozhodl spolupracovat s osvědčenou firmou A123, kromě toho se má stát jedním z dodavatelů pro chystaný Chevy Volt od General Motors. V současné době je největším problémem li-ion baterií jejich cena, ale Neumann věří, že tento problém se brzy vyřeší. „Nové poznatky a ekonomika masové výroby nám jistě umožní výrazně snížit výrobní cenu baterií,“ řekl.
Německý výrobce pneumatik Continental tvrdí, že nová opatření z dílny EU můžou snížit bezpečnost provozu na evropských silnicích. Podle nařízení by totiž měli výrobci u pneumatik uvádět hodnotu valivého odporu. Zákazníci by pak měli možnost srovnání a zákonitě by byly zvýhodněny pneumatiky s nižší hodnotou.