Už 26. ročník veletrhu Amper proběhne v Brně ve dnech 20. až 23. března 2018. Kia tam představí svou nabídku elektrifikovaných aut.
foto: Kia
České zastoupení automobilky Kia představí na veletrhu Amper hned čtyři modely využívající ke svému pohonu zcela či částečně elektrickou energii. S ukázkou až tří různých alternativních pohonů tak půjde o nejširší nabídku ekologických vozů jedné značky v rámci letošního ročníku.
Návštěvníci veletrhu se mohou těšit na model Kia Soul EV (baterie 30 kWh) s dojezdem až 250 kilometrů, který je jedním z mála elektromobilů na českém trhu určených pro přepravu pěti cestujících.
Dále budou mít možnost prohlédnout si nejnovější crossover Kia Niro PHEV a také čistě hybridní verzi, model Kia Niro HEV, který je oficiálně zapsán jako Nejúspornější hybrid v reálných podmínkách v ČR.
Prezentaci značky Kia doplní také manažerský kombík Kia Optima Sportswagon Plug-in hybrid. Na všechny ekologické vozy Kia se přitom standardně vztahuje jedinečná 7letá záruka pro prvních 150 000 ujetých kilometrů.
Kia Niro HEV a Plug-in Hybrid
Oblíbený crossover Kia Niro HEV se může pochlubit řadou světových i domácích prvenství. Pyšní se zápisem v Guinnessově knize rekordů jako nejúspornější hybridní vůz světa a zároveň je zapsán v České knize rekordů jako Nejúspornější hybrid v reálných podmínkách v ČR, se spotřebou pouhých 3,89 l/100 km a provozními náklady 1,20 Kč/km.
K tomuto výsledku výrazně přispěl také prediktivní systém rekuperace elektrické energie, kterým je model Niro vybaven. Model byl zároveň v loňském roce vyhlášen Ekologickým autem roku 2017 v ČR, k čemuž přispěl i fakt, že jako jeden z mála hybridních vozů uveze brzděný přívěs o hmotnosti 1 300 kilogramů.
„Niro je výjimečný model, který v sobě snoubí vysokou míru praktičnosti a užitné hodnoty, moderní design a ekologičnost. Je proto právem výstavní skříní našeho deklarovaného přístupu, kterým je ekologie bez kompromisů,“ říká Kateřina Jouglíčková, mluvčí Kia Motors Czech.
Návštěvníci se mohou těšit na plug-in hybridní verzi Kia Niro PHEV s dojezdem 58 km čistě na elektrický pohon. To vše díky baterii o kapacitě 8,9 kWh a elektromotoru o výkonu 44,5 kW, který doplňuje klasický benzinový motor 1,6 GDI o výkonu 105 koní a 77,2 kW.
Kia Optima Sportswagon Plug-in hybrid
Kia Optima Sportswagon Plug-in hybrid nabízí dojezd na elektřinu až do vzdálenosti 62 kilometrů a s plně nabitou baterií potom velmi nízkou kombinovanou spotřebu 1,4 litru a 12,3 kWh na 100 kilometrů podle jízdního cyklu NEDC.
To vše díky kombinaci spalovacího motoru 2,0 GDI a výkonného elektromotoru, jejichž celkový kombinovaný výkon dosahuje 205 koní.
V součinnosti s vysokokapacitní baterií 11,26 kWh nabízí Kia Optima SW PHEV dojezd 1 120 kilometrů. Elegantní vzhled doplňují nejmodernější systémy pro podporu řízení a prostorný zavazadelník o objemu 440 litrů.
off
Model 3 už ke koupi i v
off
Model 3 už ke koupi i v Evropě
https://electrek.co/2018/03/15/tesla-model-3-vehicles-sale-europe/
11,26 kWh a při spotřebě 12,3 kWh/100 km dojezd 62 km
11,26 kWh a při spotřebě 12,3 kWh/100 km dojezd 62 km trochu nesedí.
Mimochodem by mě docela zajímalo, proč obecně plug-iny mají o tolik horší spotřebu než čisté EV. Třeba Prius Prime 22 kWh/100 km (a to ještě optimistický EPA) je víc než reálná spotřeba mnohem větší a těžší Tesly X.
11,26kWh bude celková kapacita baterie, ne využitelná!
11,26kWh bude celková kapacita baterie, ne využitelná!
Chcete říct, že využitelná kapacita je 7,38 kWh, tedy
Chcete říct, že využitelná kapacita je 7,38 kWh, tedy pouhých 65 %?
A není problém v tom, že menší akumulátory nedokážou
A není problém v tom, že menší akumulátory nedokážou při menším nabití dát dostatečný výkon?
Pouze příklad:
Pokud 10 KWh akumulátor potřebuje pro výkon potřebný k pohybu vozu být nabitý na min 30% a 100KWh akumulátoru stačí třeba 5%, je ta nelinearita jasná.
Ti nevím přesně, ale je to pravděpodobné. Hybridy mají
Ti nevím přesně, ale je to pravděpodobné. Hybridy mají běžně využitelnou kapacitu poloviční. Zato mohou mít mnohem více cyklů proti klasickým EV.
off
Čína si zajistila maximum kobaltu. Budou vyrábět
off
Čína si zajistila maximum kobaltu. Budou vyrábět spóóóusty baterek.
China Leaving West Behind in Race for Electric-Car Raw Materials
https://goo.gl/rNrJ3h
Jestli tydle kšefty se surovinama nebudou důvodem odstupu Bosche od výroby baterek?
Proč dělají senzaci z něčeho, co se normálně a dlouho
Proč dělají senzaci z něčeho, co se normálně a dlouho prodává?
Kdyby raději ukázali plně elektrické Niro, oznámili cenu a spustili prodej.
Na Amperu bude k vidění bude oblíbený hybrid Kia Niro,
Na Amperu bude k vidění bude oblíbený hybrid Kia Niro, který je…..
bude k vidění a bude oblíbeny? :-)))
Díky! Šotek je pod drnem, uctěme krátce jeho památku.
Díky! Šotek je pod drnem, uctěme krátce jeho památku.
Ten hřbitov musí být ohromný 😀
Ten hřbitov musí být ohromný 😀
recykluje sa, tak, ako pan pompo čo zasadí, to vyrastie.
recykluje sa, tak, ako pan pompo čo zasadí, to vyrastie.