ČEZ zahušťuje síť veřejných rychlodobíjecích stanic

redakce - 11 Prosinec 2017

ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic, zprovoznil dvojici rychlodobíjecích stanic ABB v rámci lokality v Nemilanech u olomouckého dálničního okruhu. Infrastruktura vzniká i díky evropskému grantu z  programu Connecting Europe Facility (CEF). auto mapa dobíjecích stanic ČEZ Česká republika

Rychlé dobití elektromobilu na cestách napříč Českou republikou i směrem do zahraničí přestává být překážkou.
foto: ČEZ

TISKOVÁ ZPRÁVA

Výběr možností rychlého dobití elektromobilu při cestě napříč Českou republikou přes Moravu je bohatší o důležitý milník. Elektromobilita Skupiny ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejného dobíjení, totiž zprovoznila dvojici rychlodobíjecích stanic od společnosti ABB v rámci lokality na dálnici D35 v Nemilanech u Olomouce.

Ta je součástí výstavby stanic rychlého dobíjení vznikajících díky grantu z evropského programu CEF. Jeho prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

V rámci projektu ČEZ – „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe“ – vznikne do konce příštího roku více než 40 rychlodobíjecích stanic umožňujících většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut. Dosud bylo v tomto projektu instalováno více než 10 stanic.

Nad rámec těchto lokalit ČEZ průběžně staví i stanice z vlastních prostředků – letos takto vzniklo nebo v brzké době odstartuje provoz zhruba 10 stanic (rychlodobíjecích i normálních).

„S potěšením zakreslujeme na mapu naší sítě rychlodobíjecích stanic právě Olomouc coby důležitou spojnici na cestě napříč Moravou i celou Českou republikou. Instalované stanice jsou schopné obsloužit elektromobily všech značek a nejrozšířenějších standardů dobíjení. Evropský grant z programu CEF pro oblast Doprava nám pomáhá výrazně urychlit výstavbu tohoto typu stanic,“ uvedl Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice – vedle 40 rychlodobíjecích stanic je řidičům k dispozici i více než padesát tzv. stanic normálního dobíjení. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou.

Skupina ČEZ souběžně v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.

Podle Memoranda a Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice je elektromobilita a digitalizace jedním ze základních kamenů rozvoje tuzemského automobilového průmyslu. Memorandum bylo nedávno podepsáno zástupci Vlády ČR a sdružení AutoSAP za účasti Skupiny ČEZ

Elektromobilita Skupiny ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB Česká republika. K jejich standardní výbavě patří DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW.

Dále disponují AC nabíjením se zásuvkou vybavenou standardem Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW. Nabíjení s pomocí DC konektorů umožní 80% dobití kapacity akumulátoru za necelou půlhodinu.

Stanice ABB jsou standardně připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku, včetně spotřeby energie pro každou z nich či výpočtu statistiky za určité období.

Jde o aplikace „Drive Care“ a „charger Care”. Právě v kombinaci s integrovanou aplikací prediktivní údržby na platformě Microsoft Azure dovede systém zareagovat dříve, než se případná závada projeví na kvalitě služby. Spolehlivost provozu stanic je pro e-mobilitu naprosto klíčová.

V České republice je v současnosti registrováno více než 1500 elektromobilů. Jen letos do konce listopadu se nově registrovalo 372 vozů na elektrický pohon. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Postupný pád největších bariér (omezená nabídka elektromobilů, jejich vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) a v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovacích zón, jízda v pruzích pro MHD, atd.) by měl znamenat rychlé dosažení podílu 20 % na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů v ČR.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano,
vse je zde na dlouho, bohuzel rychlost vystavby nabijecich stanic je usmevna, nicmene reseni je.
Kdybyste nekdo mel zajem o nabijecku/y pro Vas hotel, restauraci, kavarnu, pivorar, ci wellness apod.), mohu s tim pomoci, sam jsem tim procesem prosel. Nabijecku pro kancelarske arealy (neni-li tam restaurace nebo kavarna, hotel), bohuzel nelze zadat - zatim odmitaji. Zkouseli jsme uz zhruba 5 takovych ruznych mist, vsechna zamitnuta. Upozornuji jen, ze je nutne mit parkoviste (obetovat tomu 1-3 parkovaci mista, muze to byt i garaz). Nutny je dostatecny prikon, jinak to ani nema cenu zadat. A to alepson 10-16 A na jednu nabijecku (3. fazovy), ale idealni je cca 25 A na nabijecku. Dejte vedet.
S pozdravem Tomas

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohuzel je to porad velmi ridke. Napr na jihu neni ani jedna nabijecka. Kolem CB - Tabora. Tam leda AC ze zasuvky.
Snad v prubehu let budou zahustovat a hlavne to budou DCcka a ne AC.

Obrázek uživatele Radovan

V tomhle je ČEZ nevinně. V tomhle na to zvysoka, dlouhodobě a na pořádnou hromadu kálí E.ON, obecně zde na fóru zvaný E.OF.
ČR je zákonem rozdělena na 3 distribuční území elektřiny (server ČEZ, jih EON, Praha PRE) a málokdy se výrobní matky majitelů těchto monopolních území angažují na těch vedlejších. Proč je to tak rozděleno se zeptejte politiků, nelogičností je tam povícero. Když třeba 2 největší elektrárny, navíc jaderné, vlastní ČEZ na distribučním území E.OFu.
Takže pochvalme na tomto místě zcela vážně ČEZ, že na rozdíl od rekreačních elektro aktivit ve stylu kola a motorky, sem tam čluny skupiny E.OF, staví rychlonabíječky i na jejich území. Konkrétně třeba v Brně.
E.OF vypadal nadějně po zprovoznění Vystrkova s 1. superchargerem v ČR, doplněným spoustou rychlonabíječek, ale od té doby si jede svou, hlemýžďovou, či spíše rakovou rychlostí. Ano, jsou tady vlaštovky typu Jihlavy, ale co dále? Co okresní a krajská města jižní části ČR? Přitom třeba v Dánsku má E.ON desítky rychlonabíječek, opravdu použitelnou síť. Proč ne v ČR? Zeptejte se jich.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chapu co mi tim sdelujete, ale je to ostuda. Ono vsechno v CR funguje tak nejak polovicate a dost naprd. Kdyz jsem videl jak rychle se to rozjelo v Norsku tak jsem neveril vlastnim ocim.
V roce 2013 meli de fakto jen par stanic a dneska maji pokrytou celou zemi ... v tomhle jim tleskam. To stejne Estonsko.

Ale kdyz ctu nektere komentare k elektromobilum na iDnesu napr. tak se mi chce brecet... Ti lide jsou bud tak zaslepeni nebo tak hloupy, ze me to az mistama desi.

Obrázek uživatele ozana

E.OFF

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Tak tak. To jsou ty anglicismy, kdy už člověk bezmyšlenkovitě počešťuje. Třeba jak lidi lajkujou, hejtujou, trolí, mají mítink, brífink, skáknou si na lanč, objednají přes apku, čeknou cosi nebo zabukujou..... Občas, když se vracím z Prahy ze setkání s lidmi, co dělají v těch nadnárodkách, tak si připadám, že měním zemi. OMG :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

A hele vidlák si zase stězuje na světáckou náplavu z vidlákova. :)))
Mezinárodky jsou plný náplavy z Moravy co za pakatel uměj zvedat telefony a řict hello :)))
Našinec se jim jen směje. :))) Odborně se tomu říká spiknutí au-pair.

Tudle za mnou dorazila delegace z moravský tiskárny a házela jeden anglismus za druhým. Když jsem používal češtinu tak nechápali. :))))

Ve vedleším kanclu seděla kolegyně ze Zlína. Větší jeIito jsem neviděl. To už se jen usmíváte a neříkáte nic. Můj bejvalej šéf, taky ze Zlína, studoval při práci 2 vejšky najednou a to už měl DAMU za sebou. Řeknete si asi inteligent, jenže von mi bez vyzvání cpal svoje ukřivděný maloměstský mindráky a pak ho stejně klepla pepka. Asi se mu vařil mozek. Jenom kroutím hlavou.

Kdybych nezal spoustu pohodových z lidí z celý republiky, tak si taky utvořím hodně černobílý obrázek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Pražák se ozval...
Původem z...?

Pražáci jsou právě ta zmatená náplava co přitrhla za lepším. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mezitím, co jsem najel za minulý měsíc zhruba 5000 km čistě na elektřinu, tak se tu nic nezměnilo. Nabíječky přibívají, dá se jezdit bez problémů po celé republice i s auty jako Kia Soul, VW e-Up, BMW i3, ale je tu stále skupinka nespokojenců, kteří budou neustále něco namítat. Kurva lidi, budte rádi, že se aspoň něco děje a užívejte si každého dne s úsměvem na tváři a nebudte neustále nasraní, není to dobré pro Vaše zdraví ....

Tak ČEZ zahušťuje, hahušťuje a ono je to pořád takové nějaké řídké...

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Evropský grant z programu CEF" - pokud na těch stanicích nemůže zaplatit projíždějící cizinec normálně (bezkontaktní) kartou, tak jsou pravidla toho grantu velmi špatně nastavena. Jak státní instituce donutit, aby důsledně vyžadovaly uživatelskou přívětivost, když už to sponzorují?

Pokud budeme mít po republice různé nabíjecí stanice od deseti firem a na každé bude potřeba jiný čip a smlouva, tak to tady benzínové motory s námi budou ještě hodně dlouho :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S timhle musim souhlasit. Melo by to byt ucelene.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zlata EVMapa, diky kluci za ty roky dobijeni, Troubsko, Vyskov, Valmez, Kunovice nepostradatelne a bez dotaci!!

Redakce prosim sledujde, jestli EON dodrzi do konce roku ten slib o 30 nabijckach na ktere dostali tu mega dotaci, maji na to jeste cca 14 dni do konce prosince.

Obrázek uživatele Radovan

Zahuštění si my, majitelé malých a nejběžnějších BEV, představujeme poněkud jinak. Zvláště pak, pokud bydlíme v 1/3 rozlohy České republiky s pouhými 5 rychlonabíjecími místy.

O zahuštění může s bídou hovořit snad jen obyvatel Prahy, směřující do Krkonoš. A i ten opatrně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na mapě je kráásně vidět čezský bermudský trojúhelník s vrcholy: Plzeň-Jihlava-Vyšší Brod, kde je opravdu, ale opravdu zero DC chargers čili nula rychlonabíjení.
Nicméně velkou pochvalu zaslouží to, že kousek od Duhové Za Brumlovkou v Pze je dvojka T53 na placeném parkovišti; je to super bo zde je a snad i bude pořád volno pro nabíjení bez čekání na předchozí EV.

ČEZ ESKO - to je nějaká protokativní narážka na ČEZko?

"Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou." - za 450 kč za měsíc. A to se, pokud jedete 2x do roka dále vyplatí. Aneb stavíme za vaše peníze něco, kde vás nechceme a když už, tak vás hezky sedřeme z kůže :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Odpověď ze dne: 29.11.2017

Dobrý den pane xxx,

Děkujeme za váš dotaz.
Nasazení dané funkcionality předpokládáme začátkem roku 2018. V současné době čekáme na výsledky tendru, na základě kterého bude zvolen dodavatel daného řešení.
Děkuji vám za pochopení.
S pozdravem,

Takže asi tahle, nechápu když mají nabíječky všechny stejný, určitě umějí posílat data na centrálu, mohli by normálně posílat faktury dle projetý elektřiny i těm co mají normálně smlouvu a čip. - jako za telefon ..

Zacatkem roku muze byt klidne i 1.4.2018. Puvodne rikali po skolnich prazdninach 2017.

Obrázek uživatele ozana

Na konci listopadu čekají na výsledky tendru a vítěz pak to řešení sfoukne za 2 měsíce?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ČEZ chce 6000 korun za rok. aneb platíte i když nedobíjíte...

lool, a to se vyplati :)

Obrázek uživatele ozana

Kdo jezdí pravidelně delší trasy, tomu se to vyplatí.
Ale tomu kdož potřebuje nabít po cestě 10x za rok ...

A projíždějící cizinec? Ten má hned za hranicemi navštívit kontaktní místo ČEZu a uzavřít smlouvu, aby mohl nabíjet?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Největší zákazníci těch ČEZ nabíječek jsou majitelé aut Tesla. Mě to celkem vyhovuje, nabíjím u ČEZ tak 250-300 kWh za měsíc. koupit si auto za 700 tis. a pak prskat nad nákladem 450 korun měsíčně, no každý jsme nějaký.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže jsou tu lidé, kteří kupovali vůz za 60kKč, takže ano, každý jsme nějaký.

Pak to chápu když si někdo koupí EV auto za 60 tis. Kč, že má snahu nejlépe nabíjet někde zadarmo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že podle mě Čez neví jak to má uchopit a jakou dát cenu za to dobíjení , mám informaci že do budoucna bude i ten paušál rušit a přecházet na účtování za odbranou energii.

Pro někoho je paušál hrozně levný, ale kdo měsíčně dobíjí jen na delších cestách je to tak drahý že si raději na těch pár cest vezme spalovák, nebo na cestě nabije ze zásuvky.

300 Kwh to je slušný to je tak na 2000 Km a k tomu dobíjíte i doma? Jak Vám to rychle nabíjí ten soul? podle mě musíte měsíčně strávit na nabíječce tak 1až 2 denní pracovní doby.

Rychlost nabíjení i v teplotě 2-3°C do 70% je průměrně 46kW/hod.. Pak to začne klesat dle naprogramované křivky a na 74% je to kolem 22 kW/hod. Tedy nabíjím v průměru 10 minut denně na 50 kW ČEZ nabíječkách, doma nabíjím max. 70 kWh za měsíc (rychlost 2kW/hod.), tam je mi to jedno. Zbytek na Mennekes v obch. centrech na jednáních, obědech apod., kde mě to pomalejší nabíjení nezdržuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby to napsal majitel spalováku neřeknu ani popel, ale že ani elektrombilista nechápe elektrické jednotky je už dost havárka.
I když na funkci rostlináře to samozřejmě vliv nemá.

Ale chápu, neboj. Nabíjení příkonem 46kW, neznamená to stejné jako 46kW/hod.

Obrázek uživatele ozana

Jako že čekáš 1 hodinu než vystoupá výkon na 46kW?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Nabíjení auta probíhá v čase po křivce, tedy nabíjecí příkon nejprve rychle roste a pak postupně v čase klesá a asi jsem to jen špatně napsal. Nabíjení výkonem 46kW jakékoli EV auto nemusí znamenat, že za hodinu nabiju 46kWh, nebo za 30 minut 23 kWh, tedy že je nabíjení lineární (i když nabíjecí charakteristika je v určitém rozsahu poměrně lineární). Záleží v jakém stavu je baterie, jaká je venkovní teplota a od kolika % kapacity se začne nabíjet. Vyjádřením 46 kW/hod. jsem měl namysli, že auto nabije baterii v definované době na určitý počet kWh, tedy např. že za 30 minut nabije 23 kWh. Samozřejmě mohl jsem zvolit průměrnou hodnotu příkonu auta, která je např. v rozsahu 10-83% u Soulu cca 39 kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dát 700k a ještě hledat nějaké nabíječky, pak u nich stepovat a platit paušál z toho může mít požitek leda masochista.

Obrázek uživatele ePavel

To ja znam dokonce lidi, co stoji pravidelne 20 minut ve frontě na joko ONO aby měli o dvě kačky levnější naftu. A pak ještě nechaj 1500 u pokladny a to prosím 1-2x týdně. Proti tomu je paušál čezu za neomezené nabíjení docela srandovní.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Dat 350k za spalovak, pak do nej nelejt behem zivota 3x tolik za benzin/naftu, porad jezdit do servisu, olej, svicky vyfuk,... To muze jen nejaky zastydly jouda. Ja si u nabijecky zatelefonuji, dam svacu, protahnu nohy a jedu za 20 minut dal. No reknete, neni to super.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ta elektrika je zadarmo? Plyn CNG=spalovak je na palivu u oktavky 0,88 halířů (cca 1,5 roku průměr). Kolik dáš za elektřinu když "tankuješ doma"? 0,7? Jakej je pak rozdíl v nákladech na palivo, že se mi vyplatí připlatit si 400k?

Hele, jedna věc je psát na fóru a druhá je reálně ekonomicky provozovat dané vozidlo. Otec to má jako OSVČ, auto za 7 let prakticky "oddělá" nájezdem a počítá náklady na km, tomu se fakt nevyplatí chovat se podle PR žvástů a platit stovkytisíc navíc, protože je to dnes moderní.
Když si uvědomíš, že jenom kolem prahéééé je vlastně možnost rychlonabíjení, pak každej normální mimo tu prahééé se jenom čumí za co vlastně pražáci ostatním nadávají, že nechápou onu elektromobilitu...

Obrázek uživatele ePavel

Jenže to CNG auto je slozitejci a na udrzbu nakladnejsi, nez to klasicke, kdezto elektromobil je daleko jednoduzsi a na udrzbu podstatne levnejsi. Třeba ja mam prumer PHM na km 0,22 kc

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy asi nemate moc prehled kde vsude se da nabije co? :D
Heledte kazdy kdo ma ekonomicke mysleni a umi si spocitat jedna a jedna. Musi videt hned na prvni dobrou, ze EV auto je vyrazne levnejsi nez li auto na benzin ci diesel.
Ja sam mam diesela a posledni servis me stal 15 000,- olej, filtry, brzdove desticky a spol.
Kdyz bych mel to stejne mit s EV. Tak tam mam jen ty desticky. A rozhodne by me to nestalo 15 000,-. K tomu si propctu ze mesicne tankuju 2x plnou nadrz coz dela nejake 3000 baj vocko.
Na to nemusim byt Einstein ani Hawking abych si spocital, ze EV auto je vyrazne levnejsi. Muj diesel stal v roce 2014 570 000,- kupoval jsem ho jako nove. A jestli si za dalsich 5 let priplatim 30 - 80tisic za EV. Nemam s tim problem, ale verim, ze do 5ti let budou EV auta vyrazne levnejsi uz jen proto, ze cena baterii vyrazne klesa rok od roku.

Mame v rodine 2 elektromobily a jezdime za 30Kc/100km. Naftak ktery byl do zalohy jsme prodali, porad stal a byl na houno. Ze jsem byl tak slepej a nevsimnul si toho ze EV jsou nanic. Dekuji ze jste me poucil...
Ted se rozhoduji zda koupim Leaf 2.generaci, nebo pockam na Teslu 3. Spalovak je u nas navzdy TABU.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen se tak hloupě zeptám. Už jste jel v elektromobilu?
A druhý dotaz. Nebyla by Fóbie se švihadlama ještě výhodnější než ta Ochcávka?

nejde o prskání, ale o princip. Osobně se mi placení jakýchkoli paušálů taky moc nelíbí.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bez grantů a €jrodotací jakoby se v Česku nedokázalo nic postavit ;) To v ní žije snad málo milijardárů?? že se oslavuje kdejaký kus dobíječky jako svatý grál vánoc 2017 :))))

Zlatá Tesla Supercharger 2012-2017

supercharge.info

V Olomouci na Tesláckých nabíječkách už víc jak naši nabíjí Poláci při cestách na jih. Aspoň je tam za těch pár dnů napočítal víc jak našinců.

Ještě by mne zajímalo proč stále píší dobíjecí stanice a ne správně nabíjecí stanice.
A to zvlášť na tomto portále!

Já nechci mít auto dobité ale nabité!

Jo a nabíječky od ČEZu jsou už ode dneška obě jen na čip!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Polaci ? No a ? Muze tam dobijet treba i Hotentot, kdyz prijede Teslou. Nabijet tam nemuze nikdo, protoze se nabiji baterka jen pradna. To by tam jaksi nedojel, ze..Baterka majici min. obsah se dobiji...

---

heros

Vůbec jste nepochopil co jsem psal.

Mně Poláci nevadí, jen jsem poukázal na to, že je to pro ně velice vhodné místo na použití po cestě na jih, nic víc a nic míň jsem tím nechtěl říct!

No a tím dobitím nebo nabitím to anonym dole popsal. Takže taky nepochopil.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Nejdulezitejsi je, ze Vy jste pochopil..

---

heros

Ne, nejdůležitěji by bylo, kdyby tak psali a mluvili všichni!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Nie som linguista, no myslim, ze na rychlonabijackach sa skor dobija ako nabija. Nabit podla mna znamena ukoncit proces nabijania tak, ze sa dalej uz nabijat neda, teda nabit na 100% a to malokto na DC rychlonabijackach robi, navyse niektore EV vobec nedovolia na DC nabit na 100%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A od toho, že nejste lingvista bychom se mohli odpíchnout. Slovní obrat "předčasně ukončil proces nabíjení, akumulátor byl nabit na 80% kapacity" není česky?
prirucka.ujc.cas.cz/?id=nab%C3%ADjet

nabíjecí příd. sloužící k nabíjení: nabíjecí dynamo

nabíjecí stojan slouží k nabíjení, nikoli pouze k nabití. Ten průběhový čas je snad jasný?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tak, súhlasím pán kolega. +1!

Obrázek uživatele ozana

Stále chybí definitivní termín zavedení platby za kWh.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celý jih západní části republiky a sever východní části jsou černé díry, jako vždy :( .

Obrázek uživatele M.Krupka

Nejlepší je to kolem Temelína. Největší zdroj elektřiny, nejméně stanic.

http://api.plugshare.com/view/location/125220

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na D1 taky skoro nic...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online