Brněnská Galerie Vaňkovka má dva nové nabíjecí sloupky, zatím jsou zdarma
Siemens zprovoznil dva dobíjecí sloupky pro elektromobily, které jsou určené pro návštěvníky brněnského nákupního centra Vaňkovka.
foto: Siemens
Nově zprovozněné elegantní sloupky SICHARGE jsou součástí dobíjecí lokality, kterou v Galerii Vaňkovka vystavěly Teplárny Brno. Dobíjecí body se nachází v prvním parkovacím podlaží blízko vchodu do nákupní galerie a dobíjení, jehož spuštění nevyžaduje žádnou složitou autorizaci, je zdarma.
NEPŘEHLÉDNĚTE Siemens v Británii představil první „Elektrickou ulici“
Pro použití dobíječky je ale nezbytné uhradit parkovné dle ceníku Galerie Vaňkovka (1 hodina parkování je zdarma). Galerie Vaňkovka si pro účely vzdálené správy a řízení dobíjecích stanic Siemens zvolila back-end systém od společnosti Unicorn a.s. s názvem ChargeUp.
Jedná se o komplexní softwarovou službu pro elektromobilitu pokrývající potřeby provozovatelů dobíjecí infrastruktury a řidičů elektrických dopravních prostředků.
ChargeUp se stará o automatický sběr dat z dobíjecích stanic a pokrývá všechny klíčové procesy související s poskytováním služby komerčního dobíjení. S pomocí webové aplikace ChargeUp je možné si dobíjecí sloupky zarezervovat.
Dobíjecí sloupek SICHARGE disponuje dvěma zásuvkami evropského dobíjecího standardu Type2 o dobíjecím výkonu 22 kW. Dobře viditelné LED diody, kterými je sloupek zakončen, přehledně indikují obsazenost nabíjecí stanice.
Jakmile je proces dobíjení elektromobilu ukončen, SICHARGE přeruší tok elektrické energie a signalizací přes LED diodu oznámí možnost dobíjet další vůz. Otevřený protokol OCPP umožňuje připojení dobíječky na jakýkoliv back-end systém.
Pomocí integrovaného modemu UMTS LTE/G4 je možné vzdáleně provádět údržbu a update stanice. Nechybí přehledný sedmipalcový TFT displej s možností přehrávání reklamního videa, součástí zařízení je i RFID čtečka sloužící k identifikaci uživatele.
Sloupek je možné doplnit o 230 V zásuvky pro dobíjení elektrokol a elektrických koloběžek. Samozřejmostí je polep sloupku na přání zákazníka.
Ovládání sloupku je intuitivní a díky své celkové ergonomii včetně vhodného umístění displeje umožňuje bezbariérový přístup. Sloupek je vyroben z ušlechtilých materiálů s maximální odolností proti korozi a vandalismu.
Portfolio nabíjecích řešení Siemens pro elektromobily obsahuje i vysoce výkonnou, 50 kW, dobíjecí stanici a ultra výkonnou dobíjecí stanici s výkonem 150 kW.
Siemens poskytuje také komplexní platformu E-Car Operation Center zaměřenou na správu dobíjecí infrastruktury a poskytování předzpracovaných dat navazujícím systémům, které s nimi dále pracují (vyúčtování, telematika apod.).
Škoda, že tak skvělý hardware bude spuštěný přes Unicorn. Nic horšího si nemohli vybrat. Nechci mít další apku, stačí mi ČEZ a EON. To tam moc návštěv asi nebude.
Co je na ChargeUp od Unicorn špatného? ChargeUp je webová aplikace...
konečně taky někoho napadlo ze do OC je lepší dát 5 sloupků AC než jedno 50kW DC
BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah
Ted jeste aby napadlo vyrobce aut do nich davat vic jak 1 x 16 A nabijecku...
z těch novějších má většina 3x16A ... v druhém EV mam 3x24A
BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah
No a jak je na tom vetsina BEV vozoveho parku? Ja treba mam 1 x 16 A
Většina BEV na tom bude už dnes i díky Škodě lépe, tedy minimálně 2x16A. Ty staré BEV 1x16A už budou v silné menšině, dost jich je i 1x32A.
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
Na to,že jsou tam ty sloupky už několik měsíců,tak je to spíše tragédie s tím spuštěním. Navíc už nemožnost nabíjet z 240V zásuvky. Info,že je tam stojí i rychlonabíječka od Tepláren úplně chybí. Ano,pravděpodobně ještě není spuštěná.Ale bylo by to dobré aspoň vzpomenout. No 22kW trvalo několik měsíců zprovoznit,tak rychlonabíječka se bude zprovozňovat možná roky:-).Nabíjení zadarmo je fajn,ale jakmile se to vyladí,tak za prachy.Další Apka do mobilu,abych si mohl nabít. Tankování benzínu či nafty na platbu kartou není problém,ale tady jsme stále ještě s platebními možnostmi na stromech.No celkově ale palec nahoru,že došlo na rozšíření možnosti nabíjení a místo je dobře vyznačené,tak na nabíjecích místech snad už nebudou stávat i fosily.
Dle příslušného pracovníka Tepláren Brno, která nabíječky provozuje mi bylo před týdnem řečeno, že pomalé nabíječky by měli být OFF a v nejbližší době budou taky placené !!!
Vstup Tepláren Brno do elektromobility byl další z řady brněnských tunelů. Rychlonabíječky co postavili jsou přes měsíc OFF prý probíhá zkušební provoz a malování dopravního značení. Trošku dlouhá doba a ten zkušební provoz bez aut ?
Taky odstranění rezavé shnilé značky z brány před soukromým pozemkem- vjezdu do tepláren na Plynárenské je tragédie.
Ale ruku na srdce, za ty prachy si to Faltýnci strčte do špic, ale o to Vám jde, že. Na oko to nechat rok stát a pak to za pár šupů nepoužitý odkoupit a pak to začne vydělávat.
Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.
a co je na tom špatně, že chtějí zpoplatnit nabíjení i 16A? kdyby zpoplatnili jen rychlonabíjení, tak v čr věřím tomu, že tam budou stát hodiny a hodiny experti, co budou nabíjet 16A, aby za to nemuseli platit a nikdo se na rychlonabíječku nedostane. Mimochodem, před vypnutím světa jsem četl prospekt rakouských kempů v Alpách - a i tam ne každý kemp dobíjení elektromobilů umožňuje a pokud ano, tak obvykle za zvláštní příplatek (a to máte obvykle elektriku jako rovnou součást místa, ne jako u nás za příplatek)
Přístup správného hospodáře a komercializace dobíjení elektromobilů v ČR= zpoplatnění dobíjecích stanic. Nic není zdarma.
Jako správný elektromobilista byste měl být rád za každý nový dobíjecí bod v Brně.
Je dobře, že si na elektromobilitu Teplárny Brno troufají. Díky svému zázemí a možnostem mají dobré předpoklady pro instalaci a provozování sítě dobíjecích stanic v Brně.
Off: Fantasticka zaruka na baterii od Toyoty. https://insideevs.com/news/425503/toyota-proace-electric-15-year-battery-warranty/