Siemens zprovoznil dva dobíjecí sloupky pro elektromobily, které jsou určené pro návštěvníky brněnského nákupního centra Vaňkovka.
foto: Siemens
Nově zprovozněné elegantní sloupky SICHARGE jsou součástí dobíjecí lokality, kterou v Galerii Vaňkovka vystavěly Teplárny Brno. Dobíjecí body se nachází v prvním parkovacím podlaží blízko vchodu do nákupní galerie a dobíjení, jehož spuštění nevyžaduje žádnou složitou autorizaci, je zdarma.
NEPŘEHLÉDNĚTE Siemens v Británii představil první „Elektrickou ulici“
Pro použití dobíječky je ale nezbytné uhradit parkovné dle ceníku Galerie Vaňkovka (1 hodina parkování je zdarma). Galerie Vaňkovka si pro účely vzdálené správy a řízení dobíjecích stanic Siemens zvolila back-end systém od společnosti Unicorn a.s. s názvem ChargeUp.
Jedná se o komplexní softwarovou službu pro elektromobilitu pokrývající potřeby provozovatelů dobíjecí infrastruktury a řidičů elektrických dopravních prostředků.
ChargeUp se stará o automatický sběr dat z dobíjecích stanic a pokrývá všechny klíčové procesy související s poskytováním služby komerčního dobíjení. S pomocí webové aplikace ChargeUp je možné si dobíjecí sloupky zarezervovat.
Dobíjecí sloupek SICHARGE disponuje dvěma zásuvkami evropského dobíjecího standardu Type2 o dobíjecím výkonu 22 kW. Dobře viditelné LED diody, kterými je sloupek zakončen, přehledně indikují obsazenost nabíjecí stanice.
Jakmile je proces dobíjení elektromobilu ukončen, SICHARGE přeruší tok elektrické energie a signalizací přes LED diodu oznámí možnost dobíjet další vůz. Otevřený protokol OCPP umožňuje připojení dobíječky na jakýkoliv back-end systém.
Pomocí integrovaného modemu UMTS LTE/G4 je možné vzdáleně provádět údržbu a update stanice. Nechybí přehledný sedmipalcový TFT displej s možností přehrávání reklamního videa, součástí zařízení je i RFID čtečka sloužící k identifikaci uživatele.
Sloupek je možné doplnit o 230 V zásuvky pro dobíjení elektrokol a elektrických koloběžek. Samozřejmostí je polep sloupku na přání zákazníka.
Ovládání sloupku je intuitivní a díky své celkové ergonomii včetně vhodného umístění displeje umožňuje bezbariérový přístup. Sloupek je vyroben z ušlechtilých materiálů s maximální odolností proti korozi a vandalismu.
Portfolio nabíjecích řešení Siemens pro elektromobily obsahuje i vysoce výkonnou, 50 kW, dobíjecí stanici a ultra výkonnou dobíjecí stanici s výkonem 150 kW.
Siemens poskytuje také komplexní platformu E-Car Operation Center zaměřenou na správu dobíjecí infrastruktury a poskytování předzpracovaných dat navazujícím systémům, které s nimi dále pracují (vyúčtování, telematika apod.).
Škoda, že tak skvělý hardware bude spuštěný přes
Škoda, že tak skvělý hardware bude spuštěný přes Unicorn. Nic horšího si nemohli vybrat. Nechci mít další apku, stačí mi ČEZ a EON. To tam moc návštěv asi nebude.
Co je na ChargeUp od Unicorn špatného? ChargeUp je webová
Co je na ChargeUp od Unicorn špatného? ChargeUp je webová aplikace…
konečně taky někoho napadlo ze do OC je lepší dát 5
konečně taky někoho napadlo ze do OC je lepší dát 5 sloupků AC než jedno 50kW DC
Ted jeste aby napadlo vyrobce aut do nich davat vic jak 1 x 16
Ted jeste aby napadlo vyrobce aut do nich davat vic jak 1 x 16 A nabijecku…
z těch novějších má většina 3x16A … v druhém EV mam
z těch novějších má většina 3x16A … v druhém EV mam 3x24A
No a jak je na tom vetsina BEV vozoveho parku? Ja treba mam 1
No a jak je na tom vetsina BEV vozoveho parku? Ja treba mam 1 x 16 A
Většina BEV na tom bude už dnes i díky Škodě lépe, tedy
Většina BEV na tom bude už dnes i díky Škodě lépe, tedy minimálně 2x16A. Ty staré BEV 1x16A už budou v silné menšině, dost jich je i 1x32A.
Na to,že jsou tam ty sloupky už několik měsíců,tak je to
Na to,že jsou tam ty sloupky už několik měsíců,tak je to spíše tragédie s tím spuštěním. Navíc už nemožnost nabíjet z 240V zásuvky. Info,že je tam stojí i rychlonabíječka od Tepláren úplně chybí. Ano,pravděpodobně ještě není spuštěná.Ale bylo by to dobré aspoň vzpomenout. No 22kW trvalo několik měsíců zprovoznit,tak rychlonabíječka se bude zprovozňovat možná roky:-).Nabíjení zadarmo je fajn,ale jakmile se to vyladí,tak za prachy.Další Apka do mobilu,abych si mohl nabít. Tankování benzínu či nafty na platbu kartou není problém,ale tady jsme stále ještě s platebními možnostmi na stromech.No celkově ale palec nahoru,že došlo na rozšíření možnosti nabíjení a místo je dobře vyznačené,tak na nabíjecích místech snad už nebudou stávat i fosily.
Dle příslušného pracovníka Tepláren Brno, která
Dle příslušného pracovníka Tepláren Brno, která nabíječky provozuje mi bylo před týdnem řečeno, že pomalé nabíječky by měli být OFF a v nejbližší době budou taky placené !!!
Vstup Tepláren Brno do elektromobility byl další z řady brněnských tunelů. Rychlonabíječky co postavili jsou přes měsíc OFF prý probíhá zkušební provoz a malování dopravního značení. Trošku dlouhá doba a ten zkušební provoz bez aut ?
Taky odstranění rezavé shnilé značky z brány před soukromým pozemkem- vjezdu do tepláren na Plynárenské je tragédie.
Ale ruku na srdce, za ty prachy si to Faltýnci strčte do špic, ale o to Vám jde, že. Na oko to nechat rok stát a pak to za pár šupů nepoužitý odkoupit a pak to začne vydělávat.
Přístup správného hospodáře a komercializace dobíjení
Přístup správného hospodáře a komercializace dobíjení elektromobilů v ČR= zpoplatnění dobíjecích stanic. Nic není zdarma.
Jako správný elektromobilista byste měl být rád za každý nový dobíjecí bod v Brně.
Je dobře, že si na elektromobilitu Teplárny Brno troufají. Díky svému zázemí a možnostem mají dobré předpoklady pro instalaci a provozování sítě dobíjecích stanic v Brně.
a co je na tom špatně, že chtějí zpoplatnit nabíjení i
a co je na tom špatně, že chtějí zpoplatnit nabíjení i 16A? kdyby zpoplatnili jen rychlonabíjení, tak v čr věřím tomu, že tam budou stát hodiny a hodiny experti, co budou nabíjet 16A, aby za to nemuseli platit a nikdo se na rychlonabíječku nedostane. Mimochodem, před vypnutím světa jsem četl prospekt rakouských kempů v Alpách – a i tam ne každý kemp dobíjení elektromobilů umožňuje a pokud ano, tak obvykle za zvláštní příplatek (a to máte obvykle elektriku jako rovnou součást místa, ne jako u nás za příplatek)
Off: Fantasticka zaruka na baterii od Toyoty.
Off: Fantasticka zaruka na baterii od Toyoty. https://insideevs.com/news/425503/toyota-proace-electric-15-year-battery-warranty/