Autosalon Ženeva 2019: Mitsubishi Engelberg Tourer je nový plug-in hybrid do nepohody

Koncept Mitsubishi Engelberg Tourer je plug-in hybridní elektromobil (PHEV) s pohonem všech kol ‚Twin Motor 4WD‘.

Engelberg je proslulé lyžařské středisko v centrálním regionu Švýcarska, nabízející úžasné panoramatické výhledy; středisko je známé svými skvěle upravenými sjezdovkami, stejně tak jako možnostmi náročných freestylových sjezdů mimo tratě pro vyznavače lyžování či snowboardingu.
foto: Mitsubishi

Mitsubishi Engelberg Tourer byl navržen jako elegantní, vysoce funkční a všestranně praktické SUV / crossover. Do designu chtělo Mitsubishi promítnout co nejvíce typických rysů Mitsubishi. Typ karoserie má vyjadřovat výkon a spolehlivost, dovolující vozu zdolat jakoukoli cestu.

Interiér nabízí velkorysý prostor, umožňující cestujícím užít si cestu v pohodlí, a zároveň zprostředkuje úroveň kvality a funkčnosti s mimořádnou péčí o každý detail. Z vlastností stvrzujících kvality SUV pro aktivní životní styl jmenujme mlhová světla zabudovaná do střešního boxu s automatickým otevíráním a zavíráním, resp. ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem.

Plug-in hybrid využívá systém pohonu ‚Twin Motor PHEV‘, pečlivě odladěný a vyzkoušený v modelu Mitsubishi Outlander PHEV. S využitím technologie elektrifikace příští generace a řízení pohonu všech kol jej Mitsubishi dále posunulo do podoby ještě atraktivnějšího systému pohonu vozidla. Spojení systému PHEV s technologiemi palubní konektivity navíc znamená, že Engelberg Tourer lze s větší jistotou používat za každého počasí i na cestách všeho druhu.

Pro pohon PHEV byl navržen benzínový motor o objemu 2,4 litru. V režimu sériového hybridu pak spalovací motor plní funkci vysoce výkonného generátoru energie, dosahujícího vysokého stupně rekuperace, přičemž velký zdvihový objem zaručuje tišší chod a nižší spotřebu paliva.

Kromě vyšší efektivity samotné soustavy PHEV pak auto využívá pečlivě odladěné technologie ke snížení spotřeby paliva, jako je např. aktivní zavírání lamel před chladičem ke snížení aerodynamického odporu.

Mitsubishi Engelberg Tourer vykazuje dojezd čistě na elektřinu přes 70 km (podle metodiky WLTP) a při plně nabité baterii a s plnou nádrží paliva nabídne celkový dojezd přes 700 km (podle WLTP). To znamená, že celá posádka si může hladkou, suverénní a tichou jízdu, typickou pro elektromobily, užívat na ještě delších cestách.

Soustava pohonu 4WD

Engelberg Tourer využívá systém stálého pohonu všech kol ‚Twin Motor 4WD‘ od MMC s vysoce výkonnými a účinnými elektromotory, které pohánějí obě nápravy; s uplatněním know-how získaného při vývoji vozů řady Lancer Evolution také využívá technologii aktivní kontroly stáčení kolem svislé osy k optimálnímu rozdělování hnacího momentu mezi přední kola.

Uvedené komponenty se využívají společně s integrovaným systémem pohonu všech kol S-AWC, který přináší zásadní zlepšení dynamických schopností vozidla – akcelerace, zatáčení, brzdění – souhrnným řízením brzdné síly na jednotlivých kolech (systém ABS) a výkonu předních i zadních elektromotorů (aktivní řízení stability, systém ASC.

Hnací ústrojí Twin Motor 4WD zajišťuje mimořádně agilní rozdělování hnacího momentu mezi obě nápravy a vyznačuje se i suverénním zátahem, typickým pro elektrický pohon s maximem točivého momentu dostupným již od nulových otáček.

Systém rozdělování točivého momentu mezi přední kola zlepšuje jízdní schopnosti, kdy zaručuje pohotovou a příjemnou ovladatelnost, která je u vozů této velikosti nevídaná. Současně zvyšuje stabilitu díky potlačování prokluzu kol na neupravených nebo zasněžených cestách ve snaze vždy přenášet na povrch vozovky maximální hnací sílu.

Mitsubishi dále na svém stánku představí praktické využití systému Dendo Drive House (DDH) – nového energetického ekosystému, jehož majitelé mohou automaticky vyrábět, ukládat a sdílet elektřinu mezi vozidlem a domácností, a tak ještě zvýšit užitnou hodnotu svého elektromobilu.

Systém DDH, nabízený zákazníkům při koupi elektromobilu / plug-in hybridu u některého z prodejců Mitsubishi, představuje domácí systém typu V2H, který Mitsubishi plánuje od roku 2019 nabízet v Japonsku a Evropě ve formě nové služby.

tisková zpráva

17 Comments on “Autosalon Ženeva 2019: Mitsubishi Engelberg Tourer je nový plug-in hybrid do nepohody”

  1. Ale až na evropské důchodce. Tam Japonci žijí v omylu.
    Ale až na evropské důchodce. Tam Japonci žijí v omylu. Naši důchodci jezdí stále v tomhle v Suzuki Wagon 1996-2003 Poslední malé krátké úzké ,,city-auto s vysokým posezem“ pro nás důchodce, které se už od r. 2006 v takovémto rozměru neprodává!! Vnější rozměry: 350x160x175cm!! Takže naši důchodci hledají levnou a praktickou náhradu, která v EU stále není k dispozici. Např. Honda N-Van, Daihatsu Wake, apod. Nechápu postoj evropských prodejců aut, když jsou tyto ,,krabičky“ v zahraničí nejprodávanější a tak oblíbená!! Proč musíme ohýbat své staré kosti do tak nízkých aut?? Citygo, Aygo, a podobné nepraktické ,,placky“!!

  2. Ano, je to obludná tvárnice. Počítám, že za pár let
    Ano, je to obludná tvárnice. Počítám, že za pár let budou ti kdo na to mají, jezdit asi tankem nebo alespoň tahačem kamionu. Alepoň tři tuny pohovostní hmotnosti, ať se cítí táák bezpečně. A matička Příroda se jen diví. Super trend.

  3. „Z vlastností stvrzujících kvality SUV pro aktivní
    „Z vlastností stvrzujících kvality SUV pro aktivní životní styl jmenujme mlhová světla zabudovaná do střešního boxu“

    To jako vážně? Stvrzovat kvalitu SUV umístěním mlhových světel na střechu? Mlhová světla by snad měla být co nejníže k silnici aby osvětlovalo vozovku právě pod mlhou.

Napsat komentář