Veritas RS III - nejrychlejší hybridAUTO
Veritas RS III - nejrychlejší hybrid
Rozhovor o budoucnosti železniceŽELEZNICE
Rozhovor o budoucnosti železnice
Rychlejší Model S díky updatu softwaruTESLA
Rychlejší Model S díky updatu softwaru
Škoda Auto strmě roste, nová strategieČESKO
Škoda Auto strmě roste, nová strategie

Autosalon Paříž 2014: Optima T-Hybrid s diesel-elektrickým pohonem

redakce - 29 Září 2014

Kia na letošním autosalonu v Paříži odhalí nový koncept Kia Optima s „lehkým“ hybridním systémem pohonu (tzv. mild hybrid), jenž je první aplikací a ukázkou nového pohonu této značky.Koncept Kia Optima T-Hybrid demonstruje novou technologii hnacího ústrojí ještě před jejím uvedením do sériové výroby. Nové ústrojí kombinuje turbodiesel 1,7 l CRDi se 48V akumulátorem typu PbC (olovo-uhlík), malým elektromotorem a elektrickým přeplňováním.

Koncept Kia Optima T-Hybrid demonstruje novou technologii hnacího ústrojí ještě před jejím uvedením do sériové výroby. Nové pohonné ústrojí kombinuje turbodiesel 1,7 l CRDi se 48V akumulátorem typu PbC (olovo-uhlík), malým elektromotorem a elektrickým přeplňováním.
foto: Kia

TISKOVÁ ZPRÁVA

Vývojovou studii Kia Optima T-Hybrid pohání turbodiesel 1,7 l CRDi ze stávajícího modelu Optima v součinnosti s malým elektromotorem, k jehož napájení slouží 48V akumulátor typu PbC (olovo-uhlík).

Diesel-elektrické hnací ústrojí, které se letos již představilo na ženevském autosalonu, umožňuje konceptu Optima T-Hybrid jet nízkou rychlostí nebo za nízké zátěže čistě na elektřinu. Rekuperovaná energie získávaná při zpomalování slouží k dobíjení akumulátoru.

Akumulátorový modul typu PbC byl pro „lehké“ hybridní hnací ústrojí zvolen proto, že na rozdíl od lithium-iontových baterií nevyžaduje aktivní chlazení a snáze se recykluje po skončení životního cyklu.

Vozidlo používá systém stop-start pro snížení emisí. Klasický alternátor byl nahrazen startérem a generátorem energie s řemenovým pohonem, a tak lze motor znovu spouštět prakticky bezhlučně a bez vibrací.

Zabudování hnacího ústrojí do sedanu Optima umožnilo konstruktérům použít menší akumulátor a startér, čímž se zlepšilo rozložení hmotnosti i celková ovladatelnost.

Použitá konstrukce rovněž umožňuje zabudovat elektrické přeplňování motoru CRDi (navíc k tradičnímu turbodmychadlu), které pomáhá dosahovat vyššího výkonu i točivého momentu v celém pásmu otáček. Elektrické přeplňování vylepšuje točivý moment a odezvu zejména za nízkých otáček motoru.

Vzhledem k probíhajícímu vývoji nebyly pro hnací ústrojí ani jeho použití v konceptu Optima T-Hybrid potvrzeny žádné konkrétní údaje týkající se výkonu či spotřeby paliva.

Cílem konstruktérů Kia je nicméně výrazné snížení emisí CO2 i spotřeby paliva a současný nárůst výkonu o 15 až 20 procent, a to u všech modelů Kia, u nichž by se mohl nový pohon objevit. Vznětový agregát 1,7 l o výkonu 136 k v modelu Optima dnes produkuje emise CO2 na úrovni 128 g/km (se systémem stop-start ISG).

„Náš polohybridní systém pohonu by měl do budoucna zákazníkům nabídnout vyšší výkon a nižší provozní náklady bez ztráty kvality, která je od vozů Kia očekávána – příjemné jízdní vlastnosti, cestovní pohodlí a vysoká úroveň zpracování. Technologie poprvé představená v konceptu Optima T-Hybrid sníží celkové náklady spojené s vlastnictvím vozů naší značky, avšak ty zůstanou pro zákazníky i nadále plně cenově dostupné,“ komentoval Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe.

„Nový mild hybrid systém pohonu je naší vlajkovou technologií ke snižování spotřeby našich modelů se spalovacím motorem. V budoucnu pak podobné technologie pomohou značce Kia v Evropě dále snižovat celkové emise,“ doplnil Michael Cole.

Vzhledem k probíhajícímu vývoji nebylo ohledně sériové výroby konceptu Kia Optima T-Hybrid prozatím rozhodnuto. Nasazení hnacího ústrojí T-Hybrid v nových plánovaných modelech Kia je zatím ve stádiu úvah.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE: VÝVOJOVÁ STUDIE KIA OPTIMA T-HYBRID

Čtyřdveřový pětimístný sedan, samonosná celokovová (ocelová) karoserie; vznětový čtyřválec v kombinaci s elektromotorem a elektrickým přeplňováním, pohon předních kol prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Pohon
Vznětový agregát 1,7 l CRDi / 170 k se 48V elektromotorem a elektrickým přeplňováním
Typ                           řadový čtyřválec
Zdvihový objem                 1,7 l, 1685 cm3
Vrtání x zdvih              77,2 x 90,0
Kompresní poměr      17,0 : 1
Celkový výkon                170 k (125 kW) při 4000 ot/min
Celkový točivý moment      380 Nm při 1500 ot/min
 
Akumulátor a elektromotor
Typ akumulátoru                PbC (olovo-uhlík)
Napětí                                  48 V
Kapacita                               0,96 kWh
Max. výkon (elektromotor)   15 k (11 kW)
Max. točivý moment             55 Nm
Hmotnost akumulátoru         31 kg
Hmotnost elektromotoru         10,8 kg
 
Elektrické přeplňování
Napětí                                 48 V
Max. výkon (hřídel)      > 8 k (> 6 kW)
Doba odezvy                       < 0,25 s
Max. otáčky                 70 000 ot/min
Hmotnost                        4 kg
Převodovka
Šestistupňová manuální
 
Výkonové parametry
                                   1,7 CRDi T-Hybrid     1,7 CRDi ISG
Nejvyšší rychlost (km/h)         220                             202
Akcelerace 0-100 km/h (s)      9,0                              10,2
 
Spotřeba paliva (l / 100 km)
                                   1,7 CRDi T-Hybrid     1,7 CRDi ISG
Kombinovaná                   4,2                              4,9
Emise CO2 (g/km)                < 99                            128

tisková zpráva
 

Tak konečně se povedlo sloučit startér a alternátor do jednoho. To to trvalo...

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky vám přijde divné, že automobilky se snaží vylepšovat pouze dieslely?

Já na to koukám a pořád se snižuje spotřeba pouze u diesel agregátů, a opravdu netuším proč.

Nehledal bych žádné konspirace. Benzínový motor je v osobních vozech mnohem delší dobu a řekl bych, že už je na hranici možností. Je docela dobře možné, že ta koncepce Mild Hybrid nebude mít u bezínového motoru žádnou výraznou výhodu. Tím pádem to nemá ani smysl. Proč byste si kupoval dražší a složitější auto, když vám to nic nepřinese kromě pocitu, že máte něco in?

---

hariprasad

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články