Od roku 2026 budou mít nové modely Audi výhradně elektrický pohon. Výroba vozů se spalovacími motory bude ukončena v roce 2033.
foto: Audi
Společnost Audi před několika týdny oznámila, že od roku 2026 bude na světový trh uvádět pouze nové modely s elektrickým pohonem. Do roku 2033 postupně ukončí výrobu vozidel se spalovacími motory. Jasné rozhodnutí je výsledkem intenzivního strategického procesu s ambicí pokračovat v ziskovém růstu.
Představenstvo značky Audi sestavilo v uplynulých měsících strategii „Vorsprung 2030“ (Náskok 2030). Audi sází na pohony s nulovými emisemi. Zdroje výnosů a zisku se budou postupně přesouvat – nejprve od vozidel se spalovacími motory k elektromobilu, později, až bude autonomní jízda nabízet potenciál k růstu, poroste význam softwaru a služeb.
Kromě plánu ukončit výrobu vozidel se spalovacími motory hraje důležitou roli také výraznější odlišení výhradně elektricky poháněných vozidel od konkurence kvalitou, designem a vyšší přidanou hodnotou pro zákazníky. Součástí diferenciace je rovněž komplexní ekosystém pro elektrickou a autonomní jízdu.
Stejně jako celá společnost Audi prochází i oddělení technického vývoje největší transformací ve své historii – Audi totiž čeká desetiletí, které bude pro automobilový průmysl největší výzvou. Součástí tohoto vývoje je neustále rostoucí zaměření na software a automatizovanou jízdu.
Rozsáhlejší síťové propojení, digitální služby a rozšířené používání systémů s vlastními softwarovými programy patří kromě elektromobility také mezi těžiště strategie koncernu Volkswagen.
Zákazníci budou moci v budoucnosti svá vozidla vylepšovat, aktualizovat jejich dílčí systémy a rozšiřovat jejich výbavu. Také majitelé vozidel se spalovacími motory v různých zemích budou mít po celý životní cyklus svého vozidla přístup k této speciální službě.
V nové Strategii 2030 hraje důležitou roli CARIAD. Koncernový specialista na software vyvine do roku 2025 rozšiřitelnou softwarovou platformu s jednotným operačním systémem a cloudovým připojením pro všechny značky koncernu Volkswagen.
„Softwarová platforma E3 2.0 umožní synergie a inovace budoucnosti včetně autonomní jízdy,“ říká Markus Duesmann. Zatímco CARIAD má na starosti technickou realizaci softwarových řešení, jednotlivé značky zajistí ve spolupráci se společností CARIAD jejich integraci do svých vozidel.
S berlínskou inovační organizační jednotkou Denkwerkstatt vyvíjí Audi již pět let nové nápady pro budoucnost. Audi Denkwerkstatt patří mezi nejuznávanější inovační oddělení německých společností a svými agilními týmy vyvíjí ve start-upové atmosféře inovativní obchodní modely.
Zaměstnanci Audi z různých podnikových oddělení a divizí navíc v rámci zlepšovatelského programu Audi rozvíjejí své nové obchodní nápady v průběhu několika týdnů. Odborná porota na konci každé fáze vyhodnocuje na základě stanovených kritérií, zda bude realizace projektu pokračovat, nebo bude zastavena.
Audi současně intenzivně pracuje na zefektivňování výrobních procesů a využívání chytrých technologií ve výrobě. Například Audi Production Lab urychluje zavádění inovativních řešení do výroby. Tým přitom využívá síť institutů, start-upů a globálních dodavatelů – a sází především na kompetence a kreativitu zaměstnanců.
Hlavní roli přitom hraje výrobní závod Audi v Neckarsulmu jako pilotní závod a reálná laboratoř pro digitální transformaci. Projekt kompletně síťově propojené výroby na základě principů Průmyslu 4.0 využívá také řešení IT a podněty technologických partnerů Amazon Web Services, SAP a Capgemini.
V novém strategickém směřování bude i v budoucnosti hrát důležitou roli čínský trh. Podle prognóz značky Audi vzroste trh s prémiovými automobily do roku 2030 na 4,5 milionu vozů ročně – v roce 2020 to bylo 3,1 milionu vozů. Podíl elektromobilů by se mohl zvýšit ze současných 10 % až na 40 % na konci tohoto desetiletí.
Pro Audi má proto další rozšiřování aktivit v Číně zásadní význam, a to včetně nabídky elektromobilů z lokální výroby. Audi se tak bude podílet na transformaci čínského automobilového průmyslu směrem k trvale udržitelné mobilitě. Čchang-čchun je sídlem společného podniku FAW-Volkswagen, v němž Audi vyrábí své vozy již více než 30 let – kromě dalších montážních závodů v Číně.
Do konce roku 2021 bude společně s FAW rozšířena nabídka produktů z lokální výroby na dvanáct modelů. První produkty ze spolupráce s druhým čínským partnerem, SAIC Volkswagen, budou uvedeny na trh v roce 2022. Jejich prodej zajistí rovněž současná síť prodejců a investorů provozovaná společností FAW-Volkswagen Audi.
nechci se vymlouvat aléé dojeli jsme Lambo Urus …
nechci se vymlouvat aléé dojeli jsme Lambo Urus … ;)))
youtu.be/2LhHk9Hf6Gs?t=205
PS: sledujte ten čoud zlaufu Objem motoru: 4 l Výkon: 478 kW Maximální rychlost: 305 Km/h Zrychlení na 100 Km/h: 3.6 s
nová verze 4.0 mobilní aplikace Tesla od Tesláčka…
nová verze 4.0 mobilní aplikace Tesla od Tesláčka… 😉
youtube.com/watch?v=Lp8aZ7uSDrU
Tesláček rozhovor : Když EU nezakáže výrobu spalovacích
Tesláček rozhovor : Když EU nezakáže výrobu spalovacích aut, automobilky zkrachují…
e15.cz/rozhovory/kdyz-eu-nezakaze-vyrobu-spalovacich-aut-automobilky-zkrachuji-rika-propagator-elektromobility-bacina-1382559
IPO Rivian = Amazon+Soros+BlackRock Nasdaq 31.12.2021
IPO Rivian = Amazon+Soros+BlackRock Nasdaq 31.12.2021 😉
e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/vyrobce-elektroaut-rivian-zada-o-vstup-na-burzu-chce-vic-nez-cini-hodnota-general-motors-1383132
jj vw audi :))
youtube.com/watch?v=8ZNSRAqSKaY
jj vw audi :))
youtube.com/watch?v=8ZNSRAqSKaY