V Evropě jezdí už milion aut do zásuvky, prodeje neustále strmě rostou

Za první pololetí se v Evropě prodalo 195 000 aut do zásuvky – plug-in hybridů a elektromobilů. Průměrně se tu podíl aut do zásuvky na nových nákupech pohybuje kolem 2 %.

V Číně jezdí milion aut do zásuvky už od roku 2017. V USA je to zatím asi 900 000 aut.
foto: Renault

Prvních šest měsíců roku 2018 přineslo v Evropě 42% nárůst prodejů aut do zásuvky. Nejlépe si vedlo pochopitelně Norsko (+32 %) s více než 35 766 prodanými vozy.

Dotahuje ho ale rychle rostoucí Německo (+52 %) s 33 557 prodanými vozy. Významně přidala také Británie (+28 %) na 30 000 aut a Francie (+19 %) na 25 000.

Mírně více se v Evropě za letošní první půlrok prodalo elektromobilů (51 %) než plug-in hybridů. Pro zajímavost, prodalo se tu také celkem 87 aut na vodík. Minulý rok to bylo 66.

Analytici EV-Volumes.com očekávají, že do konce roku se v Evropě prodá celkem 430 000 aut do zásuvky (celkem pro země EU a EFTA). Pokud se to vyplní, bude na konci roku jezdit v Evropě 1,35 mil. aut do zásuvky.

16 Comments on “V Evropě jezdí už milion aut do zásuvky, prodeje neustále strmě rostou”

  1. Už vyšly data i za červenec, takže celkem za celý rok v
    Už vyšly data i za červenec, takže celkem za celý rok v Evropě 212 tisíc EV a podíl 2,2 %, z toho 53 % PHEV a 47 % BEV.
    Podíl nafťáků klesl ke 38 % (v ČR už jen 31 %) s předpovědí, že tímto tempem skončí u osobních aut do roku 2025.

    1. Tak ti prajeme príjemnú dovolenku. Ja som už bol. Ja som
      Tak ti prajeme príjemnú dovolenku. Ja som už bol. Ja som kúpil 6-ročnú jazdenku 65000 km za 33% pôvodnej ceny. A nech počítam ako počítam, minimálne pôjdem s celkovými nákladmi na nulu (pravdepodobne však ušetrím) oproti bežnému autu v podobnej kategórii + auto nevrčí, nesmrdí, výborne zrýchľuje, je štýlové a môže parkovať kde iné nie.

    1. presné číslo ti asi nikto nedá, ale aspoň orientačne:

      presné číslo ti asi nikto nedá, ale aspoň orientačne:

      – EU počet obyvateľov 512 milionov (odhad 2018).
      – podľa eurostatu v 2016tom mame v EU cca 500 registrovaných aut na 1000 obteľov. Už to bude viac, nech 520.
      – celkový počet aut v EU by mal byť teda okolo 267 milionov. niektoré z nich určite len „sedia doma“, poprípade ich majiteľ vyvenčí raz za uhorský rok.
      Ale nech je to teda tých 267m, a predpokladajme že majitelia BEV/PHEV majú rovnaký nájazd ako ICEčkári (údajne okolo 15k ročne).
      – zástrčiek je 1m, cca 50% z toho sú BEV, a zvyšok hybridy
      – pre zjednodušenie nech hybridy robia polovicu km z elektriny a polovicu z ropy

      s týmito zjednodušenými predpokladmi to vychádza na celkový nájazd (267.000.000 x 15.000) cca 4.005 miliard km.
      z toho baterky 11,25 miliardy km.
      a teda podiel na baterku odjazdených km by malo byť cca 0.28% zatiaľ?

      ale mňa neber vážne, ja som zlý z matematiky 😀

      1. Dohledal jsem číslo z roku 2015 v EU průměrný roční
        Dohledal jsem číslo z roku 2015 v EU průměrný roční nájezd 12009 km. Celkový počet vozidel v EU pak okolo 300 milionů, celkem tedy 3,6 bilionů kilometrů ročně.
        Auto za milion a víc (a je jedno jestli EV nebo ICE) si určitě nebude nikdo kupovat na nájezd 12 tisíc za rok, takže bych počítal zhruba dvojnásobek. Dále jsem našel průměr 55 % na elektřinu u PHEV. Takže mě to vychází s těmito čísly na:
        500 tisíc * 24 tisíc + 500 tisíc * 24 tisíc * 55 % = 18,6 miliard km/rok a tedy 0,52 %.

        1. jo, to dáva väčší zmysel.
          a teraz si povedzme ešte

          jo, to dáva väčší zmysel.

          a teraz si povedzme ešte celkový dopad.
          ak tých cca 18.6 miliardy km nemuselo byť vyjazdených na benzín, tak aj keby sa elektrina vyrábala 100% čsto, a povedzme, že všetky tie autá, čo ich nezjazdili, by mali spotrebu cca 5 litrov na 100km, tak sme ušetrili nejakých cca 6 milionov barrelov ropy.
          Za rok.
          Čiže asi polovicu toho, čo sa v USA alebo v Číne vychlastá za deň.

          Ale jak sa tu už spomínalo, niekde sa začať musí 🙂

          1. Tak ono to už tak nějak z toho čísla 0,52% vychází i bez
            Tak ono to už tak nějak z toho čísla 0,52% vychází i bez těch výpočtů že to nebude ani polovina, ani čtvrtina… a ani setina :-p

            A porovnávát spotřebu USA s ušetřením v EU ?
            V EU je to „chlastání“ skoro dva dny.
            V USA by to také nebylo půl dne… i když netuším jaký tam mají poměr EV/ICE.

            1. máš pravdu, porovnávať EU čísla s US alebo Čínou je
              máš pravdu, porovnávať EU čísla s US alebo Čínou je blbosť. Strelil som to tam v podstate asi iba preto, že to vychádza na +/- polovicu spotreby daných krajín.

              Ono síce USA má oficiálnu „spotrebu“ nejaký 19m barrelov denne, ale cca 7m z toho ide späť na export, ak si dobre pamätám tie čísla.

              Ďalšia hlúposť z mojej strany je porovnávať ročné vs denné hodnoty.

              Čiže správny výpočet mal byť:
              EU má spotrebu okolo 17,3m barrelov denne, podľa wiki.

              Takže korektné porovnanie by bolo, že tých ušetrených 18,6 miliard km v Europe, sa rovná 0,095% dennej spotreby v Europe.

              Čo znie síce strašne málo, ale na druhej strane len tieto ušetrené kilometre vykryjú celoročnú spotrebu celého Macedónska, čo už znie trochu lepšie.

    2. Statistika nuda je, tady jedno realne cislo.. EV 25tis, fosil
      Statistika nuda je, tady jedno realne cislo.. EV 25tis, fosil 3tis, takze podil cistych ev km je u mne 833%.
      Z vlastni zkusenosti jiste vite, ze EVckem najedete vice km, nez by jste najel ve fosilu. Odhaduji to tak na +50%. Tedy statisticky 1 EV nahrazuje 1,5 fosilů a tedy fiktivne je tu vice EVcek nez fyzicky, pocitame-li to pres ujete km.

Napsat komentář