Ford Fusion Hybrid

Ford Fusion Hybrid autom roka v USA

Že by predsa len v Amerike začínala „zelená éra“? Uvidíme. Každopádne sa však musí zmeniť aj mentalita amerického zákazníka. Ako je už známe, bežne sa tu stretneme s gigantickými autami, ako Ford Super Duty, alebo Chevrolet Blazer. A čo je horšie, za ich volantami neraz sedí len jedna osoba.   

Ford Fusion Hybrid

Ford představuje nový Ford Fusion Hybrid

A další předpremiéra. Ještě před oficiálním odhalením na autosalonu v Los Angeles se automobilka Ford rozhodla poodhalit roušku nad novým modelem Ford Fusion a především Ford Fusion Hybrid pro rok 2010. Nový hybrid kombinuje benzinový spalovací motor s elektrickým pohonem. Dokáže běžet čistě na elektřinu, a to až do rychlosti 75 km/h, dojezd na jednu nádrž je 1120 km. Jako hlavní motor slouží 2,5l čtyřválec o výkonu 155 koní. Pohonný systém i celé auto je navíc nadupáno nejnovější elektronikou, která maximálním způsobem optimalizuje chod motoru, a tedy i spotřebu. Jako baterie slouží klasické NiMH, které jsou však proti minulé generaci menší a výkonnější. Samozřejmostí je pak regenerativní brzdění, Ford Fusion Hybrid údajně dokáže takto zpracovat až 94% energie. Ford dále do palubní desky nového Fusionu zamontoval také systém SmartGauge s nástrojem EcoGauge, které mají řidičům dále pomoct jezdit šetrněji. V podstatě jde o LCD displej umístěný na obou stranách rychloměru, který ukazuje různé informace týkající se spotřeby, stavu baterií a okamžité spotřeby (viz. video v článku). Kromě hybridního automobilu Ford Fusion Hybrid představí automobilka v Los Angeles také Mercury Milan Hybrid, využívající podobných technologií jako Fusion.

Ford Fusion Hybrid
Ford Fusion Hybrid

Ford Hydrogen Fusion 999

Ford Hydrogen Fusion 999

Že by to Ford myslel s přechodem na alternativní paliva opravdu vážně? Aktuálně začal testovat hybridy do zásuvky, nyní představil také vůz Ford Hydrogen Fusion 999 poháněný vodíkem. Původně byl tento model známý pod označením Fusion XV1. Jedná se o demonstrační koncept, který je výrazně optimalizován s ohledem na aerodynamiku (jeho koeficient aerodynamického odporu je 0,21). O pohon vozu Ford Hydrogen Fusion 999 se stará elektromotor vyvinuý na Ohio State University s výkonem 770 koní. Vodíkové palivové články dodala společnost Ballard Power Systems.

Ford přemýšlí o plug-in hybridu

Americká automobilka Ford nepatří právě k průkopníkům alternativních pohonů. Přesto už má několik hybridních automobilů na americkém trhu, jmenovitě například Escape/Mariner/Tribute, a chystá model Fusion na rok 2008.
Nancy Gioia, ředitelka hybridního vývojového programu automobilky Ford, nicméně nedávno dala světu vědět, že přemýšlejí také o vývoji nového plug-in hybridu, tedy „hybridu do zásuvky“. Největším problémem je ovšem, jako obvykle, baterie. Ceny pokročilých lithium-iontových baterií jsou totiž stále příliš vysoké.