Volkswagen Golf CitySTROMER

Rozhovor: Petr Dvořák – zkušenosti s provozem elektromobilu

Jsou podle vás stále ještě hudbou budoucnosti? Pro některé nikoliv. Petr Dvořák, mimo jiné člen Českého klubu elektromobilistů, je spokojeným uživatelem už dva roky. Neváhali jsme a požádali ho o rozhovor, ve kterém se můžete dozvědět jak se ke svému elektrickému vozu dostal a jakou jim předvídá budoucnost.

Jakým typem elektromobilu jezdíte, jak dlouho už a jakým způsobem, tj. například denně do práce, víkendové vyjížďky?

Petr Dvořák: Jedná se o Volkswagen Golf III. Vlastním jej už dva roky, dojíždím denně do zaměstnání, nabíjení u zaměstnavatele povoleno.

Jde se o „vlastní výrobu“ nebo sériovou? Jak jste se vlastně k téhle problematice a posléze i vlastnímu elektromobilu dostal?

Seriová výroba, původně jsem si chtěl přestavět Škodu Felicii na , následně jsem se dostal k Českému klubu elektromobilů a tam jsem zjistil, že se elektromobily již dávno (cca od roku 1990) vyrábějí seriově jen se o tom moc neví. Řekl jsem si proč pracně vyrábět již vyrobené? Pořídil jsem si tedy profesionálně vyrobený elektromobil od .  

Elektromobily - Solar Taxi

Solar Taxi dokončilo cestu kolem světa

Už v červenci roku 2007 jsme naše čtenáře informovali o tom, že do Prahy zavítalo Solar Taxi dobrodruha Louise Palmera. Solární vozítko táhnoucí s sebou vozík se solárními články se tehdy předvedlo na ČVUT za podpory Českého klubu elektromobilistů. Před pár dny Palmer dorazil na Světovou konferenci o klimatické změně, která se konala v sousedním v Poznani. Jeho Solar taxi mezitím stihlo objet celý svět – urazil v něm přes 50 000 kilometr, projel 38 zemí, svezl největší politické pohlaváry i známá jména jako je James Cameron. Ačkoliv na postavení svého Solarního taxi vydal Palmer celé jmění, dnes tvrdí, že jeho masová výroba by stála pod 20 000 dolarů za kus (400 000 Kč).

Elektromobily - Solar Taxi