Deutsche Post DHL nasadila do služby už 10 000 elektromobilů StreetScooter

V kolínské čtvrti Ehrenfeld nasadila společnost Deutsche Post DHL do služby rozvážkový elektromobil StreetScooter s pořadovým číslem 10 000.

Elektromobily StreetScooter se vyrábějí ve verzích StreetScooter Work Box, Work L Box a Work XL
foto: StreetScooter

Německá pošta už dnes kromě 10 000 elektromobilů StreetScooter, které si sama vyrábí ve stejnojmenné dceřinné společnosti , provozuje také 12 000 elektrokol a 13 500 nabíjecích míst.

StreetScooter vyrábí své elektromobily v několika verzích v továrnách v Cáchách a Dürenu. Maximální roční výrobní kapacita je 20 000 vozů, ale současná produkce je výrazně nižší.

Elektromobily StreetScooter Work Box mohou být vybaveny 40kWh baterií pro dojezd až 80 km. Verze Work XL, postavená na podvozku Ford Transit, má 76kWh baterii pro dojezd až 200 km.

tisková zpráva

34 Comments on “Deutsche Post DHL nasadila do služby už 10 000 elektromobilů StreetScooter”

  1. Jak rád bych je viděl nasazené v České poště. Bohužel
    Jak rád bych je viděl nasazené v České poště. Bohužel letos na jaře jsem si opakovaně prohlédl v prodejně na Opavské ulici v Ostravě-Porubě mraky nových Renautltů Kangoo, jak se po desítkách záhy polepovaly symboly ČP.
    Spalovacích, samozřejmě. Takže opět pár let je budeme krmit sajrajtem a dýchat zplodiny, než doslouží. Přestože to samé Kangoo můžete mít už roky elektrické a podle pana Kavana z Renaultu Třinec i skoro bez omezení, co se počtu k nákupu týče. Jenže kde není vůle…..

    1. Co vím, tak pošta nakupuje fleet vozy přes veřejné
      Co vím, tak pošta nakupuje fleet vozy přes veřejné výběrové řízení. Jediným v naší justici nerozstřelitelným kritériem správné volbyje cena – nejčastěji se dává TCO. Takže než budeme všichni hanět Poštu (a to se jí nijak nechci a nehodlám zastávat – zkušenosti mám se službami mizerné.)
      Jsou pragmatické a relevnatní dotazy:
      1) přihlásil se do tendru někdo s elektromobily?
      2) pokud ano, dal konkurenceschopné ceny?

        1. No takze cena u WORK je dokonce presne stejna jako E-NV200 od
          No takze cena u WORK je dokonce presne stejna jako E-NV200 od nissanu…. a pokud dobre ctu, tak o objem nakladoveho prostoru je temer stejny ….
          Jinymi slovy technicky vyrobili nechutny low cost, ktery stoji stejne jako overena pohodlna standardni dodavka.

          1. ale pochop že :
            1) nandali to konzervě tzn elektrifikace DP

            ale pochop že :
            1) nandali to konzervě tzn elektrifikace DP se koná bez Konzervy 😉
            2) je to fungl germánské fáro, žádná rejžákovina
            3) stavěli automobilku vod nuly nakoleni 😉
            4) 30k€ je prodejka, DP to odebírá samozřejmě za méně 😉
            5) něco za něco 😉 parametry podobný

            https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/dp-streetscooter/

            https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-e-nv200/

            1. To všechno je pravda, ale s tou (veřejnou / prodejní) cenou
              To všechno je pravda, ale s tou (veřejnou / prodejní) cenou to přehnali.
              Osobně tipuji, že jsou s výrobními náklady na kus pod 10k EUR. Takže měli rozbít (bank) trh. Prodávat WORK za 15k, WORK-L za 20k, a WORK-XL za 25k EUR, a nestíhali by vyrábět jak by to šlo na dračku.

                1. No a nemyslíte, že by se lépe splácely dluhy kdyby místo
                  No a nemyslíte, že by se lépe splácely dluhy kdyby místo 10ti kusů za 30k EUR, prodaly 50 kusů za 20k EUR?

                2. klidně mě můžeš tykat, jenže voni nepotřebují ted
                  klidně mě můžeš tykat, jenže voni nepotřebují ted cizákům masově prodávat, odbyt produkce mají plně vytížený od DP na roky dopředu psali vonehdá ne?

                3. Asi tu zase budu při nejmenším za pomatence (při horším
                  Asi tu zase budu při nejmenším za pomatence (při horším za eko teroristu), jenže já prostě té filosfii „Ve jménu zisku se tu všichni udusíme“ nemůžu přijít na chuť.

                  PS: neberte si to nijak osobně, nebo snad dokonce povýšenost – ba naopak. Já prostě nejsem schopen tykat někomu, koho osobně neznám, a nepodali jsme si ruce.

                4. to máš fuk, prostě banka je dusí a jelikož tehdá neměli
                  to máš fuk, prostě banka je dusí a jelikož tehdá neměli vlastní banku tak se museli upsat, to je prostě eko stím nic nenaděláš

    1. No ten WORK – velikostní ekvivalent EN 200 je sice
      No ten WORK – velikostní ekvivalent EN 200 je sice levnější, ale oproti Evalii nesrovnatelně horší v komfortu jízdy.
      Už jenom tím, že StreetScooter má maximálku 80 km/h, ale i to pohodlí a výbava vevnitř je nebe a dudy, naprosto nesrovnatelné.
      Měl jsem tu čest se StreetScootrem WORK chvilku jezdit, to je vysloveně pracovní auto na městský provoz STOP / STAR – kurýr nebo jiný druh rozvozu čehokoliv, na ježdění to NENÍ.
      PS: nevím jak verze Work L, nebo Work XL, ty už můžou být pohodlnější a vybavenější – ty neznám.

      Trochu je to pro mne zklamáním – dost jsem StreetScootru na začátku fandil, zejména v těch dobách, kdy se po doprošování se koncernu rozhodl si auto postavit sám a zdálo se (na základě tehdejších mediálních zpráv), že vznikne levné pracovní auto.
      Auto vzniklo, ale levnost se tak nějak vytratila.

    1. no podstatný je že DojčePošta se zvysoka na konzerví
      no podstatný je že DojčePošta se zvysoka na konzerví zkrumpáče a řekla si že si německo elektrifikuje sama když konzerví papaláši si nadále chtějí hrabat do kapsy nehorázný ropný výpalný….

      https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/sef-volkswagenu-winterkorn-si-chce-nizsi-mzdu.A130208_144040_ekoakcie_fih

      …a bylo ;))))

      https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/dp-streetscooter/

    2. Hele zrovna tohle je něco, kde je elektromobil racionální –
      Hele zrovna tohle je něco, kde je elektromobil racionální – ono start sto metrů chcíp, vyndat zásilku, start sto metrů….. prostě žádný auto neumí líp jak to na elektriku, takže i ž ivotnost se dá čekat lepší jak u něčeho 0,5 2V tri turbo bi DPF

          1. To bylo myšleno jinak, alespoň já to tak pochopil. To
            To bylo myšleno jinak, alespoň já to tak pochopil. To „chcíp“ jsem chápal jako, že popojede, pak to chcíspne (zastaví motor), doručí zásilku, pak zase nastartuje, atd… Co jsem ale pozoroval, tak ten doručovatel nechává motor běžet, zazvoní, doručí, sedne a jede pár metrů dál a takto projede celou ulici.

              1. Ale, samozřejmě, to nic nemění na tom, že pro tuto
                Ale, samozřejmě, to nic nemění na tom, že pro tuto aplikaci je to elektro vhodnější. Minimálně pro obyvatele ulic, protože je to tiché a nesmrdí. Pak je otázka ekonomiky pro provozovatele. Ale pokud je nasadili, tak asi i toto mají spočítané.

Napsat komentář