Hospodářský výbor dnes na svém jednání nepodpořil vylepšení vládní novely zákona o podporovaných zdrojích energie.
foto: Pexels, licence Pixabay
Poslanci Marian Jurečka a Petr Dolínek ve svých pozměňovacích návrzích nabídli do budoucna možnost vyhlásit soutěže formou aukcí nových kapacit pro solární elektrárny nebo bioplynové stanice. Vláda totiž ve svém návrhu počítá pouze s podporou větrných elektráren, vodních elektráren a spalováním skládkového plynu.
NEPŘEHLÉDNĚTE V Evropě už jsou stovky bateriových úložišť, v Česku zatím čtyři. Nahradí je v budoucnosti vodík?
Právě fotovoltaika je nejlevnějším řešením výhodným pro spotřebitele elektřiny. Bioplynové stanice pomáhají rozvoji venkova a řeší biologicky rozložitelný odpad. Díky těmto obnovitelným zdrojům se šetří veřejné prostředky.
“Negativní postoj ministra Karla Havlíčka vůči podpoře obnovitelných zdrojů blokuje do budoucna levná řešení, která by pomohla nahradit končící uhlí. Kroky ministerstva nedávají smysl a jdou proti zájmům spotřebitelů energie. Jednání ministerstva průmyslu doslova povede k prodražení naplnění emisních cílů. Nejlevnější cestou k nízkouhlíkové energetice, ke které se ČR dobrovolně zavázala, je právě prostřednictvím technologicky neutrálního přístupu – tedy volné soutěže všech druhů obnovitelných zdrojů v rámci samostatných aukcí a zelených bonusů,” hodnotí dnešní jednání výboru a vystoupení Karla Havlíčka Martin Sedlák, programový ředitel Svazu moderní energetiky.
Poslanci mají šanci ještě předložit změny v rámci druhého čtení bez podpory Hospodářského výboru. Mohou se však opřít o podporu Svazu průmyslu a obchodu, Svazu měst a obcí a dalších oborových sdružení, které v minulosti rozšíření podpory podpořily.
OT: Podívejte se jak FVE snižují cenu elektřiny, a to je
OT: Podívejte se jak FVE snižují cenu elektřiny, a to je teprve duben. To vám atom asi neudělá.
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2021-04-04
Když Němci financují OZE minimálně 80 miliardama Euro
Když Němci financují OZE minimálně 80 miliardama Euro ročně, tak proč by nemohly skokově padat ceny elektřiny, že? Kdyby to samé nalili do jádra, tak mohla být elektřina úplně zadarmo.
„In 2012, Siemens estimated the total cost of renewable energy would come to at least €1.4 trillion (US$1.8 trillion) by 2030.“
https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Germany
No jo, to že bude elektřina zadarmo slibovali i komunisti
No jo, to že bude elektřina zadarmo slibovali i komunisti když stavěli Dukovany. Nebyla ani za nich ani za nových majitelů co to zprivatizovali.
Komunisti do toho taky nervali 80 miliard Euro ročně. Za tu
Komunisti do toho taky nervali 80 miliard Euro ročně. Za tu cenu by Německo mohlo stavět tak 8-10 reaktorů každý rok (při takové sériové výrobě klidně 2x tolik). To by bylo v Evropě tolik jaderných elektráren, že by energie byla opravdu asi zadarmo 😀
Díky OZE mají ale Němci nejdražší elektřinu na světě s častými výkyvy. Congratulations 🙂
Jako nechci vám ničit iluze, ale rozpočet Německa je
Jako nechci vám ničit iluze, ale rozpočet Německa je někde kolem 500 mld. eur. Vážně si myslíte, že skoro 20 % rozpočtu půjde (vlastně už skoro 10 let chodí) jen na investice do energetiky a jen kvůli OZE? To by vám Helmuti v důchodu dali. 😀
Ono stačí se podívat na originální odkaz , který je z webu s názvem „world-nuclear-news“. To bude určitě objektivní informace. 🙂
https://www.world-nuclear-news.org/NP_Eye_watering_cost_of_renewable_revolution_2301121.html
Podle vaší hypotézy by tedy cena ve Francii a Belgii měla být úplně nejlevnější v celé EU. Realita je však taková, že nejlevnější energie je spíše v Bulharsku nebo Rumunsku. Proč asi?
Co se to děje? Velikonoční pondělí to je masakr, minus 35
Co se to děje? Velikonoční pondělí to je masakr, minus 35 Euro! Musím vypnout FVE, za dodávku bych platil.
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2021-04-05
To jsem zvědav na kolik se zítra podaří stáhnout výkon našich elektráren. Ten pokles na -35 Euro trvá 8 hodin. Momentálně vyrábí 8 GW, když to nestáhnou tak zaplatí 58 miliónu Kč.
To nevím teda. 😀
Asi bude foukat a hodně svítit + lidé
To nevím teda. 😀
Asi bude foukat a hodně svítit + lidé nejdou do práce.
Loni to bylo na Velikonoční pondělí taky záporné. U nás
Loni to bylo na Velikonoční pondělí taky záporné. U nás vznikne paradoxní situace. Lidi co mají FVE se symetrickým měničem tak vlivem podvodu s měřením fází budou platit za odběr i dodávku současně. Není to Kocourkov? To nemá ve světě obdoby!
Cesko je specificka zeme. Nikdo jiny nema tak absurdni zakony
Cesko je specificka zeme. Nikdo jiny nema tak absurdni zakony a narizeni a pritom skoro kazdy Cech by klidne nahradil Merkel a kterehokoliv politika nebo ekonoma ve svete. By sme to svetu tak osladili, ze by jim zustala jen horka pachut. TakyMartin je zarny priklad ceskeho genia. Pat a Mat.
A co říkáte na tuhle německou „ekologii, aneb všetko
A co říkáte na tuhle německou „ekologii, aneb všetko popíliť“:::https://oenergetice.cz/nazory/nemecko-planuje-nahradit-uhelne-bloky-spalovanim-lesu
Dramaticky se tak zvyšuje cena elektřiny…
Dramaticky se tak zvyšuje cena elektřiny…
Ekologie Ad Absurdum 😀
Pojďme zrušit jádro a uhlí a
Ekologie Ad Absurdum 😀
Pojďme zrušit jádro a uhlí a spálíme lesy 🙂
Na konci celeho clanku se ukazuje zamer celeho clanku,
Na konci celeho clanku se ukazuje zamer celeho clanku, zajistit dostavbu EDU. Cely ten blabol o nadchazejici katastrofe v DE se nakonec stoci k ceskemu cili. No bravo, zase jste naletel. Odhady, domenky a cilena manipulace. Bububu, zly Nemci, zla EU, zle OZE.
Dovoz dřeva na provoz elektráren přes půl světa, je
Dovoz dřeva na provoz elektráren přes půl světa, je bohužel smutná realita, a pokud to ve velkém rozjedou i němci(uhlí už dováží), tak je to výsměch ekologii.::https://oenergetice.cz/nemecko/nemecke-ministerstvo-hospodarstvi-pripravuje-podporu-prestavby-uhelnych-elektraren-plyn-biomasu
Premena z uhelek na biomasu zpusobuje 80% redukci CO2 vcetne
Premena z uhelek na biomasu zpusobuje 80% redukci CO2 vcetne zapoctu transportu. Jsou to prumery pro mix z lokalnich i dovozovych surovin. Netvrdim ze to je ok, ale asi to neni zase tak fuj. Cetl jsem zrovna clanek, ze v USA zaziva papirovy prumysl spatne casy a drevo pestovane pro papir nema ted odbyt. To same v Evrope.
Já nic nemám proti spalování biomasy, je to lepší, než
Já nic nemám proti spalování biomasy, je to lepší, než aby to hnilo, ale vozit to přes půl světa, a hlavně z rozvojových států, je svinstvo::: https://oenergetice.cz/elektrarny-evropa/nejvetsi-britska-elektrarna-drax-planuje-ukoncit-spalovani-uhli-jiz-pristim-roce ::: https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/irsko-uz-nebude-spalovat-raselinu-ale-drevo-z-australie
A bude to stále horší. Proto OZE potřebujou pevné
A bude to stále horší. Proto OZE potřebujou pevné výkupní ceny financované ze státního rozpočtu, protože v tržním prostředí nejsou schopny přežít.
Ono si stačí ten článek přečíst trochu pořádně. Pak
Ono si stačí ten článek přečíst trochu pořádně. Pak člověk zjistí, že:
– Je z roku 2012 – tj. zoufale zastaralé informace.
– Je to výstup z prezentace na konferenci pořádanou hlavním mediálním odpůrcem Energiewende v Německu, tj. pochybný zdroj.
– Číslo je v naprostém rozporu s výstupy jiných organizací.
– Je to projekce, o 9 let později máme reálná data, která jí neodpovídají.
– TakyMartin má díry jak vrata od stodoly v ekonomických pojmech. On je fakt rozdíl mezi objemem investic, celkovým obratem, náklady a náklady státu.
Rozpočet je 400 miliard. A ty ceny nejsou pouze z rozpočtu,
Rozpočet je 400 miliard. A ty ceny nejsou pouze z rozpočtu, ale jsou to celé náklady Německé ekonomiky. Včetně plateb občanů a průmyslu za EEG a další poplatky, náklady ze budování infrastruktury, nových elektráren atd. A ty ceny jsou ještě velmi konzervativní. Jenom loni muselo Německo zaplatit 10,5 miliardy Euro ze státního rozpočtu jenom aby vykrylo ztráty EEG v tom roce.
Jedná se o oficiální odhad Siemensu. Například odhad Německé Asosicace průmyslu byly 2,3 biliónů Eur do roku 2050.
Rozpočet Německa na 2021 je 500 mld.
To je právě to na co
Rozpočet Německa na 2021 je 500 mld.
To je právě to na co narážím. Mluvíte o nákladech nebo o více nákladech? Pokud o více nákladech, tak se ptám jaké by byly náklady bez OZE? Uvědomte si, že za 1 mld eur dnes už postavíte 1 GW ve FVE. Kdyby to opravdu byla taková částka a čtvrtina šla do nových FVE, čtvrtina do infrastruktury, čtvrtina do plynu a čtvrtina do VE, tak bude mít Německo 300 GW ve FVE, 200 GW v plynu a asi tak 150 GW ve větru. Co s tím budou dělat proboha? 😀
Je to stejné jako kdybychom řekli, že náklady Tesly na výrobu a celou infrastrukturu BEV budou do roku 2030 odhadem 1,5 bilionu dolarů. Je to hodně nebo málo? A je to dobře nebo špatně?
Sám jste říkal, že Němci mají dobré podmínky pro vítr, tak mají třeba plán zásobovat půlku Evropy, kde ty podmínky nejsou moc dobré. Těžko říct, protože do těch plánu nikdo z nás nevidí. 🙂
Pokud ty vaše výpočty stojí na „kdyby“, pak se nemůžete
Pokud ty vaše výpočty stojí na „kdyby“, pak se nemůžete divit, že vám to nevychází 🙂
Já vycházím z informací od Siemens Energy (odhad pro rok 2030) a Bundesverband der Deutschen Industrie (odhad pro rok 2050).
Možná byste se měl ptát sám sebe, proč muselo Německo neplánovaně vstříknout jenom loni 10,5 miliardy Euro, protože reálně hrozilo, že cena poplatů EEG stoupne o 50% kvůli deficitu v systému pro financování OZE.
Jo. Němci mají plán zásobovat Evropu. Na to se všichni klepou 😀 Ale jenom když bude foukat 😀
Je v pořádku, že vycházíte z informací, ale není v
Je v pořádku, že vycházíte z informací, ale není v pořádku když bezmyšlenkovitě.
Odhad Siemensu je na období 2011-2030. Takže bychom měli být v polovině těch 1,42 bilionu eur. Sory, ale já prostě nevidím ty investice ve výši 700 mld eur, které podle vás a Siemensu bylo nalito navíc do Německé energetiky kvůli OZE za posledních 10 let. Sám musíme uznat, že to číslo bylo evidentně násobně přestřeleno a neodpovídá realitě. I ti nejlepší věštci z nejvyšších slonovinových věží se někdy (záměrně) seknou.
Nevím o jakých 10,5 mld mluvíte a nevím jestli je to hodně nebo málo, když není vidět co za to dostali.
2,3 bilionu eur do roku 2050 je hodně nebo málo? Kolik by stálo kdyby jeli jádro a fosilní zdroje? Pokud za to postaví 50-100 TWh v akumulaci a kompletní energetiku v OZE s robustní rozvodnou sítí, tak tím vyřeší svou energetiku do konce století a pak už budou mít jen minimální náklady. To mi přijde jako dobrý kauf.
Vy těch 700 miliard nevidíte. No dobrá. A co jste tím jako
Vy těch 700 miliard nevidíte. No dobrá. A co jste tím jako chtěl říct? Copak vy jste dělal na to téma nějaké studie?
10,5 miliardy Euro je hodně peněz ať se na to díváte jak chcete. Je to více než kolik má stát nový reaktor v Dukovanech a jedná se o jednorázovou injekci nad rámec stávajících metod financování na zabránění extrémního růstu poplatků za OZE, které už tak ničí německé firmy.
A pokud se musíte ptát jestli je 2,3 biliónů Euro vícenákladů hodně nebo málo… Je to tak 200-400 reaktorů v Evropě a 700 – 1000 reaktorů v Číně při masové výstavbě. V současné době je v provozu 440 reaktorů na celém světě.
Nedělal jsem na to nějaké studie, ale oproti nim máme
Nedělal jsem na to nějaké studie, ale oproti nim máme výhodu, že „vidíme“ 10 let do budoucnosti. Takže se můžeme podívat na data a vážně nevidím, že by v Německu postavili za posledních 10 let OZE za takovou astronomickou částku.
V roce 2010 mělo Německo 27 GW ve větru a 20 GW ve FVE. Dnes v roce 2021 má 63 GW ve větru a 55 GE ve FVE. To dělá o 36 GW nárůst ve větru a o 35 GW ve FVE. To by bylo 10 mld eur/GW. To číslo je tak 3-5 krát nadstřelené.
Ano je to cena 200-400 reaktorů v Evropě nebo 2,3 TW ve FVE nebo 1 TW ve větru, takže sám vidíte, že je to plně mimo. Jedná se tedy spíše o celkové náklady a ne o vícenáklady. Stále je tedy otázka jaké jsou náklady bez OZE.
Nezapomeňte, že náklady na OZE nekončí u solárních
Nezapomeňte, že náklady na OZE nekončí u solárních panelů a větrných turbín. Patří tam do toho i výstavba rozvodných sítí po celém Německu, výtavba pobřežní infrastruktury pro offshore VTE, výstavba záložních a vyrovnávacích plynových elektráren, nové zásobníky plynu a výstavba nových plynovodů, stejně jako usklaďňování lokálních(místních i časových) přebytků, pevné výkupní ceny z OZE, kompenzace pro regulovatelné zdroje, které se musí nuceně omezovat, náklady na uzavírání uhelných a jaderných elektráren a bůh ví co všechno.
Jedná se o celkové vícenáklady na přechod ze stávajících zdrojů na OZE pro Německou ekonomiku.
Takze naklady na likvidaci JE musi nest OZE? Dobry vtip. Ze je
Takze naklady na likvidaci JE musi nest OZE? Dobry vtip. Ze je neco zbytecne drahe a nebezpecne, za to si muze ta jaderna technologie sama. Kdyby byly fotopanely uz drive dostupne, tak by ty betonove hrobky nikdo ani nestavel, protoze jsou na houwno.
Náklady na předčasné ukončení JE musí nést Německo.
Náklady na předčasné ukončení JE musí nést Německo.
Revidovani spatnych rozhodnuti v minulosti je casto hodne
Revidovani spatnych rozhodnuti v minulosti je casto hodne drahe. To ceka i tu malou kotlinu az se budeme chtit zbavit toho jaderneho harampadi na kterem si ted nekdo chce nahrabat velkou hromadu.
Slovensko bude stát likvidace Jaslovek 1,1 miliardy eur a
Slovensko bude stát likvidace Jaslovek 1,1 miliardy eur a většinu z toho chce aby jim zaplatilo EU čili my z našich kapes. Že bych se jim na to nevysr@l. Ať si to zaplatí ti atomový strejci.
Ale to je přeci v logice spalovacích lidí normální. 150
Ale to je přeci v logice spalovacích lidí normální. 150 let se těžilo na Ostravsku uhlí a byly z toho zisky. Nyní platíme ty náklady. Na provoz odvětrávacích šachet, odčerpávání důlních vod, sanaci kališť, zevnitř hořící haldy, zaplavené propadliny, chodící silnice, domy, areály……
A stejně se spalovacími automobily, to zase máme na Ostravsku pověstné laguny s vyjetým motorovým olejem z celé ČSSR. A čím hlouběji se u těch vyčerpaných venkovních bazénů plných srágor jde, tím více se zjišťuje, že jsou stále promořené a musíme kopat dál a dál. A opět zisky z výroby a používání někdo shrábnul, zbytek platíme a dlouho budeme platit my všichni.
No a podobně na to jsou jaderky, jak ukazuje konzervace v Rakousku a rozebírání v Německu.
Poslaneckým rozkrádací solární tunel je v tomhle srovnání pohoda.
To jsou hodně drahé. A proto to Německo bude stát takové
To jsou hodně drahé. A proto to Německo bude stát takové peníze. Zakázat novou výstavbu JE je jedna věc, ale snaha zavřít jednou postavené funkční elektrárny před koncem životnosti je jedna z těch hodně drahých chyb.
U nás máme chybu z minulosti podporu OZE, která nás bude stát bilión, za které jsme mohli mít 4 reaktory s životností 60 let.
A v tom biliónu máte započteny i náklady na likvidaci? Asi
A v tom biliónu máte započteny i náklady na likvidaci? Asi těžko. Myslím likvidaci
těch JE. FV panel, když hodím do komunálu, se nic nestane. A když jej odborně zlikviduji, ještě vytěžím suroviny.
A není to bilion za FVE ale 270
A není to bilion za FVE ale 270 miliard.
https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/20863-kolik-opravdu-stoji-podpora-fotovoltaickych-elektraren-z-dob-solarniho-boomu
Vy házíte vysloužilé panely do komunálu? :-O
Vy házíte vysloužilé panely do komunálu? :-O
A náklady na likvidaci jaderek taky. Externálie jsou prevít.
A náklady na likvidaci jaderek taky. Externálie jsou prevít.
Naprostý souhlas, náklady na výstavbu a provoz úložišť
Naprostý souhlas, náklady na výstavbu a provoz úložišť jaderného odpadu, stejně jako na likvidaci JE jsou dle TakyMartina asi úplně marginální. Takže o nich raději mlčí.
Poplatky za OZE v ceně elektřiny tvoří v Německu 23,9
Poplatky za OZE v ceně elektřiny tvoří v Německu 23,9 miliard Euro ročně.
a jak asi tak myslíš že mamamerkl 2010 „zachranovala“
a jak asi tak myslíš že mamamerkl 2010 „zachranovala“ řecko ftáku ??? spasíbla je tvl to viže jo
https://www.ceicdata.com/datapage/charts/ipc_greece_government-debt–of-nominal-gdp/?type=area&from=2007-12-01
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/recko-proda-svuj-nejvetsi-pristav-pireus-cinske-firme-cosco.A160408_123038_eko-zahranicni_kris
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/zachrana-recka-konci-ted-bude-42-let-splacet-40066122
No vida jakej je taky martin šiřitel dezinformací :)))
No vida jakej je taky martin šiřitel dezinformací :)))
Jde spíše o nepochopení původní informace.
Jde spíše o nepochopení původní informace.
Zitra v pondeli bude pres den zaporna cena elektriny
Zitra v pondeli bude pres den zaporna cena elektriny -36Eur/MWh. Kdyby uz ted dodaval novy blok EDU, tak by to bylo snad -60Eur/MWh. Je hezky videt, ze prakticky neregulovatelne jaderne zdroje maji silne stinne stranky. Pritom jeden blok EDU je odstaveny. Jinak by to byly jatka uz ted.
A proto fotovoltaika potřebuje pevné výkupní ceny.
A proto fotovoltaika potřebuje pevné výkupní ceny. Protože by se za tržní ceny neměla šanci zaplatit. Jakmile totiž začne svítit, tak je prodejní cena klidně záporná.
CEZ by pri zapornych cenach hrozne rad vypnul nejake sve
CEZ by pri zapornych cenach hrozne rad vypnul nejake sve zdroje aby cena sla nahoru a misto priplaceni by vydelaval. Bohuzel jadro a uhli nejde provozovat jako auto, tak maji zatatou pest v kapse a zuri. Akorat nechapu provozovatele fve, proc je nevypnou. Takhle z toho maji jen ztratu. Uvidime zitra, kolik fve pobezi a mozna ze zadne fve neuvidime a celou tu ztratu udela klasika. Uvidime teda zitra pres den.
Elektřina z jádra zadarmo. To jsem se teda zasmál.
Elektřina z jádra zadarmo. To jsem se teda zasmál.
Kdyby byla dotovaná 80 miliardama Euro ročně, tak bez
Kdyby byla dotovaná 80 miliardama Euro ročně, tak bez problému 🙂
Od 1.4.2021 se začíná platit na PRE
Od 1.4.2021 se začíná platit na PRE 😉
https://youtu.be/sGpV1NBnO_0
Ta banda kokotů co si říká vláda blokuje úplně všechno
Ta banda kokotů co si říká vláda blokuje úplně všechno včetně obyvatel a podnikatelů. Jediný co neblokuje je vyžírání koryta, tunelování státní kasy, našich kapes a rejdy prokremejlskej a propekingskejch kurev a vlastizrádců. Všechno ostatní je jim u zadele.
Zatímco Němci neseděli na zadku a za posledních 20 let jejich OZE překonalo uhlí, tak my jsem neudělalí lautr nic a jen jsme vyváželi celou 1/5 až 1/4 náší produkce elektřiny za pakatel, ale všichny ty emise z toho tu zůstaly a my je museli žrát… Nemáme žádnej plán ani do budoucnej, jen tedl se ty kokoti snažej lizt kremelskejm rusákům do zadku a navlíknout jadernej tunel s jedním usmoleným reaktorem… >:-(((
Abych nemusel použít mnoho neslušmých slov k vyjádření
Abych nemusel použít mnoho neslušmých slov k vyjádření toho co Kuk, tak jenom souhlas. Je mi z toho všeho už na blití.
Plne podpisujem.
Plne podpisujem.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/sefkontrolor-kala-s-poslan
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/sefkontrolor-kala-s-poslanci-na-machu-picchu_1905220600_ace
Clanek z 2019. Tak uz vim, proc se v CR korupce za posledni
Clanek z 2019. Tak uz vim, proc se v CR korupce za posledni roky tak rozlezla. Panove a damy byli na odbornem skoleni u peruanskych profiku.
OT: Svéráz ruského ropného sektoru: únik ropy každých
OT: Svéráz ruského ropného sektoru: únik ropy každých 30 minut
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rusko-ropny-sektor-unik-ropy-kazdych-30-minut-rosneft
V Rusku je bordel největší, ale ty úniky jsou i v USA.
V
V Rusku je bordel největší, ale ty úniky jsou i v USA.
V jednom díle NowYouKnow mluvili o nějakém obrovském úniku z ropovodu. Provozovatel jej dokáže detekovat až při ztrátě 3% denní přenosové kapacity (pokud si to dobře pamatuju). A nemůžou to opravit, protože by zkolabovala výroba paliv pro několik států USA.
Tak tomu neverím 🙂 Veď predsa každý správny ropák vie,
Tak tomu neverím 🙂 Veď predsa každý správny ropák vie, že ropa nám padá z nebíčka a najviac škodí prírode OZE.
pohoda, jiz jen par mesicu a ta pakaz co tam ted rozhoduje se
pohoda, jiz jen par mesicu a ta pakaz co tam ted rozhoduje se bude balit a potahne pric, takze konec biosrarcek do paliv za nase penzie z dani pro agrarniky, a konec cachru v energetice co jde na ruku opet tem svinim co jsou ted u koryta 🙂
Jo..z těchhle názorů je mi na blití…tvl ty si myslíš,
Jo..z těchhle názorů je mi na blití…tvl ty si myslíš, že tam někdo nejde pro prachy? Kolik ti je, že pořád věříš, že ti další co ti to slibujou, už budou ti praví…a navíc…tenhle stát dost ovliv0nují úřednáci a ti se po volbách nemění…
precet sis vizi tech stran co zrejme muzou po pristich volbach
precet sis vizi tech stran co zrejme muzou po pristich volbach vladnout ohledne energetiky? jo urcite si to po volbach rozmyslej a udelaji to jinak, to proto dlouhodobe hlasaji na socialnich sitich ze to chteji tak a tak aby nasledne az budou u moci to udelali jinak 😀 ne neverim ze by to udelal jedna jedina z tech cca 5 stran co mozna tu sanci dostanou, ne fakt si nemyslim ze by to po volbach chteli jako strany jinak nez jak to maji vypsane v tech textech co pouzivaji jako sve PR pro budouci volby
i urednici se po volbach meni, ti kteri muzou rozhodovat se meni vesmes vzdy, a na spodnich patrech urednici fakt nemaj moznost ovlivnit neco v radech miliard
znam na ruznych ministrestvech 6 uredniku osobne, od spodnich pater az rekneme po jednoho poslance, a ovlivnit nejak vyznamne zakazky v radu miliard by nezvladl ani ten na poslaneckem postu, a ze jedno takove ovlivneni mu jiz odhalili a po odhaleni v mediich to se to stornovalo 🙂
Hoši tak dneska je to výživná debata.
1. podle mě se
Hoši tak dneska je to výživná debata.
1. podle mě se bojí, že soláry ohrozí jadernou energii. Taky si myslím, že dostavba Dukovan je vstupenkou mezi miliardáře pro mnoho politiků a je samozřejmě jedno ze které strany. Není dobrý a špatný politik..Proč Havlíček nepodpořil návrh Jurečky je jiná věc, ale v ČR za tím nehledejte snahu Jurečky nebo Havlíčka o pomoc ČR.
OFF Orbán:
2. Demokraticky zvolený Orbán bezesporu byl. Ale demokratický vůdce to rozhodně není. Po svém zvolení pomocí manipulace s veřejnými informacemi neumožnil lidem se svobodně rozhodovat dál.
Off. Lexus je jen o mesic pozadu za Teslou. Dohaneji velkou
Off. Lexus je jen o mesic pozadu za Teslou. Dohaneji velkou rychlosti, musim uznat.
https://www.golem.de/2103/155395-266231-266228.jpg
Fotovoltaika má u nás tak strašně pošramocenou pověst,
Fotovoltaika má u nás tak strašně pošramocenou pověst, že se z toho nikdy nevyhrabe. Žádný politik nechce být tím, kdo by schválil další solární tunel.
Samozřejmě rozhodnutí vlády nezakazuje výstavbu solárních elektráren. Jestli je solární energetika opravdu tak levná, tak dotace nepotřebuje. A pokud je nejlevnější, tak budou stavět jako o život.
Určitě je dobře že vláda nepodléhá tlaku různých zájmových nátlakových organizací jako je Asociace solárních baronů, která je členy tohohle citovaného Svazu.
Tady nejde o podléhání zlaku, ale o uplatnění
Tady nejde o podléhání zlaku, ale o uplatnění nediskrimačního postupu vůči všem zdrojům. Pak bude teprve rovná soutěž.
Solárníci se tady zaklínají jak je elektřina z FVE
Solárníci se tady zaklínají jak je elektřina z FVE levná. Je na čase do dokázat. Oni aspoň narozdíl od uhelných elektráren nemusí platit za emisní povolenky.
No však jo, ať to můžou dokázat a můžou se zúčastnit
No však jo, ať to můžou dokázat a můžou se zúčastnit té svobodné aukce. To je vše o co jde, povolit přístup do soutěže.
Jinak jo, nemusí, ale jak jinak chcete finančně vyjádřit zničený plíce horníků, lidí z okolí Chvaletic a zničenou přírodu pod Krušnými horami. Pokud máte lepší nápad, tak sem s ním. Ty náklady platí zdravotnictví.
Na postavení FVE nepotřebují aukce. Tak ať se předvedou.
Na postavení FVE nepotřebují aukce. Tak ať se předvedou.
https://oze.tzb-info.cz/17012-aukcni-rizeni-novy-system-podpory
https://oze.tzb-info.cz/17012-aukcni-rizeni-novy-system-podpory-obnovitelnych-zdroju-v-ceske-republice
Zkuste si o tom něco přečíst, možná i potom budete stále rád, že se z Vašich daní spaluje za větší peníze skládkový plyn oproti levnějšímu zdroji.
U nových zdrojů je celkem problém, aby je distributor vůbec připojil do sítě a to nemluvím o FVE, ale o kogeneračních jednotkách. De facto to blokují ve prospěch uhelné lobby.
Skládkový plyn se uvolňuje ať už to chceme nebo ne. Asi
Skládkový plyn se uvolňuje ať už to chceme nebo ne. Asi je vhodné jej raději spálit než nechávat vypouštět do ovzdučí, vzhledem k tomu, že je to hlavně metan.
To nijak neospravedlňuje aukce pro soláry.
A dotace?
A dotace?
To byste se měl ptát vy sám sebe jestli preferujete
To byste se měl ptát vy sám sebe jestli preferujete spalování metanu nebo jeho uvolňování do ovzdučí. Já jsem osobně proti včem aukcím a dotacím. Ale zde to má aspoň nějaký smysl a jedná se spíše o okrajovou záležitost a ne o masivní tunel jako u solárů.
Vseobecne je dobre minimalizovat vypousteni vsech skodlivych
Vseobecne je dobre minimalizovat vypousteni vsech skodlivych latek do ovzdusi. Ze skladek, z uhelnych a jinych klasickych termickych zdroju i ze spalovacich motoru. Za zdrave ovzdusi a zivotni prostredi je dobre si trochu priplatit. Nekdo by mohl odsireni nafty a uhelnych emisi povazovat za predrazeny luxus. nebo jak se na to divate vy? Je v ramci kolenovrtani vhodne palit vse co hori a usetrit na hezci rakev?
Jaké dotace poskytuje ČR na odsiřování nafty?
A co se
Jaké dotace poskytuje ČR na odsiřování nafty?
A co se týče snižování emisí uhelných elektráren jsou určitě účelněji vynaložené peníze než solární tunel.
Neni to uplne jedno, zda se neco plati z dotaci a neco je
Neni to uplne jedno, zda se neco plati z dotaci a neco je zakonem prikazano? Oboji stoji stejne penize. Kdyby ropa musela soutezit s jinym zdrojem a jen diky dotacim by se dala zuzitkovat, tak by ty dotace dostavala take, pokud by bylo jeji pouzivani zadouci. Ohlednete se kolem sebe, vse co vidite podleha nejake forme regulace a stat si urcuje jakou formou dosahne kyzeneho cile. Dotace a daneni jsou dva rovnocene principy statniho rizeni hospodarstvi. Stejne jako bonus a malus u pojisteni.
Je vám jasné, že se tedy bavíme o dotacích pro soláry, o
Je vám jasné, že se tedy bavíme o dotacích pro soláry, o kterých tu neustále tvrdíte že dotace nepotřebují? Když nepotřebují, tak proč se za ně tak bijete? Stále tvrdíte, že to je nejlevnější zdroj energie. Je čas to dokázat.
Kdyz dostanu od teticky penize a ona mi rekne at si za to
Kdyz dostanu od teticky penize a ona mi rekne at si za to koupim knihu kterou si uz dele planuji koupit, tak si ji nejspis take koupim a pouziju ten dar vhodnym zpusobem. Tu knizku bych si nejspis koupil i bez prispeni teticky. Takze zpet do vysoke politiky. Kdyz Brussel da stamiliardy s tim, aby sme obnovili energetiku a investovali do setrnych zdroju, tak asi by bylo pritrouble tvrdit, ze si ty FVE koupime radeji za sve a jelikoz jsou ty prachy na ucte, tak je prosustrujeme na vystavbu jaderek. Nekteri podvodnici se takhle protloukaji cely zivot na ukor ostatnich. Mam tady na musce par takovych vykuku.
Tady se nebavíme o penězích na koblihy od vaší tetičky.
Tady se nebavíme o penězích na koblihy od vaší tetičky. Dotace jsou pro zdroje, které jsou účelné, ale nejsou samostatně výdělečné. Například spalování metanu ze skládek. Zdroje, které dotace nepotřebují, by je ani neměly dostat. V opačném případě by je měly dostat všechny zdroje. Včetně jádra, plynu a uhlí. Podmínky si stanovujeme my podle naši potřeby.
Podminky si stanovuje demokraticky zvoleny EP a EK. Ty penize
Podminky si stanovuje demokraticky zvoleny EP a EK. Ty penize jsou ucelove pridelene a vazane na podminky a ne kapesne k volne spotrebe. Uplne se mi zachvel tablet jak jste si dupnul.
😀 Tak to budou spíše počínající třesy. Já jsem
😀 Tak to budou spíše počínající třesy. Já jsem úplně v klidu 🙂
A pokud by ty peníze byly vázané na konkrétní účel s pevnými pravidly, tak si teď nestěžujete, že vláda stanovila podmínky, které se vám nelíbí 🙂
Ze havlicek svevolne bez souzneni se zucasnenymi rozjel sve
Ze havlicek svevolne bez souzneni se zucasnenymi rozjel sve vlastni cachry? To mate pravdu, to se mi nelibi.
Je to vládní návrh a vláda stanovuje podmínky a schvaluje
Je to vládní návrh a vláda stanovuje podmínky a schvaluje je parlament.
Tak tak s tou neochotou připojovat do sítě FVE a podobné
Tak tak s tou neochotou připojovat do sítě FVE a podobné zdroje je to v ČR například oproti DE hodně markantní. Zrovna dnes kolega studoval připojovací legislativu pro FVE v Německu. Panely s mikroměmiči do 600W opravdu jen koupíte v krámě, připojíte a máte pouze povinnost to ohlásit. Pro větší FVE ( asi do výkonu zásuvky) musíte doložit specialistou zřízenou a asi zrevidovánou spešl zásuvku ( tedy žádné řízení o povolení výrobny energie jako u nás). A pro zajímavost, slovní spojení přetoky do sítě, neoprávněná dodávka a limiter v němčině googlil dost marně. Jo, a z výše uvedeného také vyplývá, že minimálně ty mikrozdroje s FV panely, když opře sluníčko, trvale dodávají do sítě, ne jak u nás, že když jsem v práci a nemám spotřebu, tak leží ladem.
No jo, to u nás nejde. U nás s podloudným měřením fází
No jo, to u nás nejde. U nás s podloudným měřením fází je problém se něčeho doměřit když součet naměřených hodnot všech elektroměrů ve městě je vyšší než to co bylo do města dodáno. Možná na to mají nějaký software který to přepočítá. A teď si představte ten guláš kdyby jim do toho někdo něco pustil navíc. :-))
V Německu žádný problém není protože fáze měří poctivě součtově.
Jo souhlas, a měla by tam být podmínka-stabilní výroba, a
Jo souhlas, a měla by tam být podmínka-stabilní výroba, a to znamená i akumulaci, a pak by ty ceny byly „trochu“ jinde.
jj. V případě neschopnosti dodávat 24/7 po celý rok by
jj. V případě neschopnosti dodávat 24/7 po celý rok by měl být zdroj sankcionován na způsob emisních povolenek. Nějaké stabilizační povolenky.
Tady je
Tady je realita:::https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/jake-zdroje-pokryvaji-zatizeni-cr-se-situace-zmeni-odstaveni-uhli
To je problém aktivistů. Mají více prstů u nohy než
To je problém aktivistů. Mají více prstů u nohy než mozkových buňek. S bojovým pokřikem vyrazí ztečí proti něčemu co je zrovna v módě, ale důsledky nedomýšlejí.
Pokud znáte zdroj 24/7, tak sem s ním, takový ještě na
Pokud znáte zdroj 24/7, tak sem s ním, takový ještě na světě není.
jádro, uhlí, plyn.
Samozřejmě podobné povolenky by
jádro, uhlí, plyn.
Samozřejmě podobné povolenky by platili všichni podle doby neschopnosti vyrábět.
Je. Slunicko. Sice ho jeste neumime poradne vyuzit, ale
Je. Slunicko. Sice ho jeste neumime poradne vyuzit, ale nabidka existuje. Slunicko nam daruje skoro neomezenou energii ve vice formach. Prime zareni, energie v pohybu atmosfery i morskych proudu, pohybu vln i ve forme biomasy. Priroda nam dava i prostredky tu neomezenou energii takrka bezemisne sklidit. Jen se musi chtit. Je hodne prace, dame se do toho.
Asi byste si měl zopakovat učivo základí školy ohledně
Asi byste si měl zopakovat učivo základí školy ohledně vemírných mechanik.
Ano, dvakrat denne mame priliv/odliv, 365/12/24 posila
Ano, dvakrat denne mame priliv/odliv, 365/12/24 posila slunicko svou energii na nasi planetu. Musime jen najit tu spravnou strategii tu energii vyuzit. Zda to bude propojenim mezi kontinenty, nebo vesmirne sklizeni energie je jeste predmetem studii. Ale pracuje se na tom. Viz Australie a Singapur nebo cinske vesmirne fve na orbitu. V mensim meritku to uz zvladame a jde to docela dobre.
Vaše naivita je opravdu zábavná. Asi jako u děti ve
Vaše naivita je opravdu zábavná. Asi jako u děti ve školce 🙂
Orbitální solární stanice pro každou dědinu. Sluníčko si budeme půjčovat od Austrálie 😀
I Evropa ma sve slunne moznosti. Zda lepe v Evrope nebo mimo
I Evropa ma sve slunne moznosti. Zda lepe v Evrope nebo mimo se prave resi.
jj. Solární panely na sahaře a totální závislost na
jj. Solární panely na sahaře a totální závislost na režimech v Africe. Všichni budou happy a budou tančit kolem táboráku za zpěvu písní. Pamatuje ještě když jsem vás nazval naivním?
Jizni Evropa ma docela vhodne solarni podminky. Ale co je
Jizni Evropa ma docela vhodne solarni podminky. Ale co je vyhodnejsi a realizovatelne nezjistime v teto diskusi. A s vami uz vubec ne. Nazdar a hezke nuklearni sny. Treba jak Cernobyl vubec nebyl.
Zastavíme jižní Evropu panelama. To budou jistě nadšení
Zastavíme jižní Evropu panelama. To budou jistě nadšení 😀 A možná vás to překvapí, ale ani v jižní Evropě nesvítí slunce 24/7. Možná byste měl lobovat za panely na severním polu. Tam by to svítilo aspoň 6 měsíců v roce 😀
Už jste se dneska díval pod postel, jestli tam není Černobyl?
Tak mu ty jeho bábovičky na pískovišti neberte, ještě by
Tak mu ty jeho bábovičky na pískovišti neberte, ještě by z toho mohl mít nějaké trauma.
Podle toho, do čeho akumulujete. Ekonomicky je nejméně
Podle toho, do čeho akumulujete. Ekonomicky je nejméně výhodná baterie, ale zase je technologicky a uživatelsky nejjednodušší. Druhá v pořadí je voda – jestliže přebytkem výkonu FVE uložím do vody jak užitkové tak topné opět si výrazně vylepším efektivitu. Je to za menší pořizovací náklady, ale je to pracnější na užívání neprojevuje se to přímo. No a nejefektivnější je to do vodíku, ale je to z důvodu technologické náročnosti využíváno nejméně. Nicméně fungující prototyp je k vidění ve výzkumáku v Řeži. Přebytky FVE ukládají do vodíku, který pak následně mou buď tankovat do vodíkových aut, nebo z něj přes palivový článek vyrábět elektřinu.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2676404-slunecni-energii-uklada-dobijeci-stanice-v-rezi-do-vodiku-elektromobil-natankuje-i
Při současné technologii je vodík nejméně efektivní,
Při současné technologii je vodík nejméně efektivní, nejlépe vychází voda, ale další „dlouhé stráně“ asi nikdo nepostaví, tak snad časem ty baterie, nebo termální úložiště.
EU posle stovky miliard na nizkoemisni OZE a tato vlada to
EU posle stovky miliard na nizkoemisni OZE a tato vlada to nacpe uplne jinam. Ale kdyz to pujde do jinych zdroju nez OZE, tak to jsou asi jine lepsi dotace? Tato vlada patri rovnou na Mirov.
Nemusíme kopírovat každou kravinu, kterou vymyslí EU. Vy
Nemusíme kopírovat každou kravinu, kterou vymyslí EU. Vy jste ten co tady neustále tvrdí, že FVE nepotřebují dotace, takže se divím, že se tak čertíte.
No kdyz nemusi CR kopirovat ty kraviny, tak at ty miliardy
No kdyz nemusi CR kopirovat ty kraviny, tak at ty miliardy necha v Brusellu. Jak proste.
Já jsem jedině pro.
Já jsem jedině pro.
Tady v to zaprděném česku si každý dopisovatel myslí,
Tady v to zaprděném česku si každý dopisovatel myslí, že je nejchytřejší na světě a ví jak má svět vypadat. Je to vidět i v různých diskusích okolo elektromobility, kde pisatel má 17 let starou kraksnu na naftu a radí jak má vypadat elektromobil, když v tom v životě ani neseděl.
přesněji řečeno by to znělo, – FV nepotřebuje dotace,
přesněji řečeno by to znělo, – FV nepotřebuje dotace, pokud by se jednalo o rovný boj. Samozřejmě v prostředí, kde jsou dotace na plynové zdroje, a nepřímo i na uhelné tak tam to má fotovoltaika stýžené.
Takže ideální by bylo – žádné dotace nikomu.
V prosstředí kde jsou přímé i nepřímé dotace na
V prosstředí kde jsou přímé i nepřímé dotace na soláry a emisní poplatky pro ostatní zdroje.
Ti politici ne že si nechtějí pošramotit pověst dalším
Ti politici ne že si nechtějí pošramotit pověst dalším tunelem, ale ti de*ili dobře ví, že ze schválení rovných dotačních podmínek nepomůžou žádnému kamarádovi a tudíž jim taky nic nekápne. Tak proč by ten ( v tomhle určitě rozumný návrh) podporovali. Vidle naně, žebráky. Nebo alespoň ty volby.
Zástupci a obhájci technologie, která je závislá na
Zástupci a obhájci technologie, která je závislá na dotacích si stěžují na „nerovné podmínky“ 😀
TakyMartine, pozorně si přečtěte článek výše. Byla
TakyMartine, pozorně si přečtěte článek výše. Byla řeč o pozměňovacím návrhu co do dotací ( také jsem pro daňové úlevy místo dotací nebo úplné zrušní podpory, pokud se FAKTICKY zruší i dosavadní podpora ropy a uhlí) zavádí princip technologické neutrality, tedy rovnost všech bezemisních technologií.
Do tej technológie závislej na dotáciách, dúfam
Do tej technológie závislej na dotáciách, dúfam počítate aj jadro a ropu.
Důvod je samozřejmě velmi prostý. Drahá jaderná
Důvod je samozřejmě velmi prostý. Drahá jaderná energetika nemůže konkurovat levným zdrojům a při větším rozšíření OZE by se prostě nevyplatila. A někdo to jaderné bláznovství zaplatit musí.
Tak samozřejmě. A proto se provozovatelé FVE dožadují
Tak samozřejmě. A proto se provozovatelé FVE dožadují dotací. Protože je to tak levné.
Spíš proto, že na ně dotace pořád ještě jsou.
Spíš proto, že na ně dotace pořád ještě jsou. Návratnost je tím rychlejší.
To bude zase brekotu az CR nedostane dotace kvuli poruseni
To bude zase brekotu az CR nedostane dotace kvuli poruseni pravidel. Havlicek je druhy Orban i kdyz bez funkce premiera. Ta ruskovlezdoprdelevlada pujde od valu. A pak rovnou na Mirov.
Orbán – nejmilovanější premiér v Evropě.
Orbán – nejmilovanější premiér v Evropě.
Musí být nejmilovanější, v Maďarsku zavřel všechny
Musí být nejmilovanější, v Maďarsku zavřel všechny redakce, které si dovolily tvrdit opak. To se to pak trhají ty žebříčky popularity.
Je to hodně podobné USA. Tam taky Trumpovi zakázali účty
Je to hodně podobné USA. Tam taky Trumpovi zakázali účty v sociálních médiích a média ho jenom špinila, urážela a cenzurovala a jeho podpodporovatelé byli napadáni. A stejně získal Trump více hlasů než kterýkoliv prezident před ním v historii a daleko více než v prvních volbách.
Bacha na to, zakázali mu účty až v lednu po prohraných
Bacha na to, zakázali mu účty až v lednu po prohraných volbách. Já třeba dostal BAN u Okamury a to jen za to, že jsem napsal pravdu, která se mu nelíbila. Trump naopak prokazatelně lhal občas, tak se nemá čemu divit.
Trumpa cenzurovali daleko daleko dříve. Jak sociální
Trumpa cenzurovali daleko daleko dříve. Jak sociální sítě, tak média, které se nestyděla ho ustřihnout v půlce věty. Stejně jako jeho podporovatele. Stačilo mít fotku s MAGA čepicí a FB blokoval účty. Stejně jako sociální sítě blokovaly veškerou kritiku Bidena.
Lhare by meli rovnou vyradit. Vsak sam mel slogan a u neho by
Lhare by meli rovnou vyradit. Vsak sam mel slogan a u neho by se hodil vic. Zavrete ho.
Oba kandidáti lhali.
Oba kandidáti lhali.
Tak ono když počet obyvatel v USA neustále roste a vzrostl
Tak ono když počet obyvatel v USA neustále roste a vzrostl za posledních 20 let o skoro 50 milionů, tak je logické, že každý další prezident dostane pravděpodobně nejvíc hlasů v historii i když to bude těsné. 😀
O kolik vzrostl počet obyvatel za poslední 4 roky? Určitě
O kolik vzrostl počet obyvatel za poslední 4 roky? Určitě ne o 15% 🙂
Zatímco média vykreslovala Trumpa jako ďábla, ten získal o 15% hlasů více. To je znak úspěšného vládnutí.
Kdyby byl uspesny, vyhral by. Vetsina lidi mu dala kopanec. Ze
Kdyby byl uspesny, vyhral by. Vetsina lidi mu dala kopanec. Ze dostal vic hlasu je sice na prvni pohled hezke, ale protivnik dostal absolutne nejvetsi pocet hlasu v historii voleb v USA. A to je nutne uznat.
To nemá nic společného s jeho vládou, jako spíše s mocí
To nemá nic společného s jeho vládou, jako spíše s mocí médií a sociálních sítí, které na něj útočily zcela otevřeně 4 roky a podporovali protikandidáta.
Jasne, nic jineho od vas ani necekam.
Jasne, nic jineho od vas ani necekam.
Pak je ten pocit vzájemný.
Pak je ten pocit vzájemný.
Víc hlasů dostal, ale od koho? Kdyby mohli volit jen ty co
Víc hlasů dostal, ale od koho? Kdyby mohli volit jen ty co tam bydlí alespoň 20let a platí daně dopadlo by to asi jinak…
Jste se mohl podívat sám přece.
Jste se mohl podívat sám přece. 🙂
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=po%C4%8Det+obyvatel+USA
V USA je hodně satanistů, proti kterým přece Trump bojoval, takže vykreslení Trumpa jako Ďábla by mu mělo spíše pomoci. 😀
Ono šlo také o volby s nejvyšší procentuální účastí od roku 1900.
https://www.vox.com/2020/11/4/21549010/voter-turnout-record-estimate-election-2020
Můžeme také říci, že Trump ani v jedněch volbách nedostal víc hlasů občanů než jeho oponent.
V roce 2016 Trumpova oponenta volilo 65,8 mil lidí a o 4 roky později 81,3 mil. To se vážně nedá brát jako znak úspěšného vládnutí.
Tím nechci hodnotit Trumpa, jen mi přijdou vaše komentáře trochu zavádějící. 🙂
Kdyby Trump získal v posledních volbách více hlasů než
Kdyby Trump získal v posledních volbách více hlasů než oponent, tak by vyhrál volby. On nevyhrál. Já to nepopírám. Jenom získal obrovskou podporu obyvatel i přes cenzuru a čistou podporu jeho protikandidáta v médiích a sociálních sítích. A hlavně. Jeho podpora obrovsky vzrostla
Jeden z mala kandidatu, kteri neuhajili druhe obdobi. Takovym
Jeden z mala kandidatu, kteri neuhajili druhe obdobi. Takovym uchazecum se rika looser. Vetsina i mene uspesnych prezidentu to dotahli do zdarneho druheho kola. Prezident, ktery ma cely aparat k dispozici, muze prakticky vsude delat kampan ma samozrejme proti nekomu, kdo startuje jen ze sveho obyvaku obrovskou vyhodu. Ale ani to se lharovi a podvodnikovi nepodarilo zuzitkovat. Mozna ze pujde jeste sedet. Bozi mlyny a tak.
https://brians.wsu.edu/2016/05/19/loser-looser/
Ale nejste
https://brians.wsu.edu/2016/05/19/loser-looser/
Ale nejste sám, toto je dost častá chyba.
Ok, diky.
Ok, diky.
To ale přece není pravda. Clintonová dostala také více
To ale přece není pravda. Clintonová dostala také více hlasů a přesto nevyhrála. USA volební systém funguje jinak než náš a nevyhraje vždy ten kdo má více hlasů lidí. 🙂
Ohledně médií měl Trump také svoje, která ho podporovala. Dále měl na své straně celou „alternativní“ a „dezinformační“ scénu. Polovina lidí Trumpa volila ne proto, že by ho opravdu tolik chtěli, ale protože věřili, že Biden je satanista a pedofil. U nás to bylo podobné s Drahošem, že přijme migranty.
Většina standardních médií byla samozřejmě proti Trumpovských, protože nemůžou nebo nechtěli šířit lži a dezinformace.
Moc si také nedokážu představit, jak probíhá cenzura prezidenta USA. 😀
Cokoliv co Trump chtěl dostat mezi lidi, tak tam dostal a že to bylo občas hodně ostré a za čárou.
Trump dokázal extrémně rozdělit a vyprovokovat společnost čemuž odpovídá právě velice vysoká volební účast.
Kazdy diktator je nejoblibenejsi. Orban je na nejlepsi ceste a
Kazdy diktator je nejoblibenejsi. Orban je na nejlepsi ceste a vykazuje znamky diktatora. Cela jeho mafie krade a lid mu tleska. No nekdy se z okouzleni probudi a zjisti, ze byli okradeni a podvedeni. Nekomu to trva trochu dele.
Pokud ho lidé milují, pak je právem v čele svojí země.
Pokud ho lidé milují, pak je právem v čele svojí země. Takhle funguje demokracie.
Na svete je dostatek prikladu jak milovany vudce nakonec
Na svete je dostatek prikladu jak milovany vudce nakonec privedl zkazu. Ale je videt, ze urcity podil lidi ma touhu po bici a olizovani paty vudcovi.
Právě popíráte základní princip demokracie.
Právě popíráte základní princip demokracie.
Pokud zvoleny predstavitel zeme nelikviduje media, nerozkrada
Pokud zvoleny predstavitel zeme nelikviduje media, nerozkrada majetek, nevytvari mafianske struktury a cti vsechny demokraticke principy, pak je to demokraticky zvoleny a demokraticky provereny predstavitel. Pokud se nejaky hochstapler vysvihne do sedla a pak vsechny pravidla zmeni, pak prestal byt demokratickym predstavitelem a stava se diktatorem.
Právě teď beží Akta Pentagon-Skrytá válka , tak se
Právě teď beží Akta Pentagon-Skrytá válka , tak se podívejte na realitu.Nebo https://www.csfd.cz/film/481721-valka-ve-vietnamu/prehled/ v díle 2 je názorná ukázka, jak se dělá výměna prezidenta v cizí zemi.
To je vaše subjektivní vidění. Maďaři to tak očividně
To je vaše subjektivní vidění. Maďaři to tak očividně nevidí. Orbán už je u moci 11 let a to něco znamená.
Kdo je u vesla tak dlouho a dusí opozici, stává se
Kdo je u vesla tak dlouho a dusí opozici, stává se nebezpečím pro demokracii.
Anebo je to důsledek demokratických voleb.
Kdo to srovnám s
Anebo je to důsledek demokratických voleb.
Kdo to srovnám s tím, že Německá AfD je sledována německou rozvědkou…
Nemecko je pouceno svou historii a take je pod drobnohledem
Nemecko je pouceno svou historii a take je pod drobnohledem celeho sveta. Nacky si Nemecko a svet uz nemuze dovolit.
Samozřejmě. Demokracie ale jenom vocaď pocaď. Ještě by
Samozřejmě. Demokracie ale jenom vocaď pocaď. Ještě by si lidi mohli zvolit někoho koho MY nechceme.
Mě mnohem více děsí přijímání muslimů než AfD.
A jeje, kouknete pod postel, urcite si tam na vas nejaky
A jeje, kouknete pod postel, urcite si tam na vas nejaky brousi nuz.
To vyprávějte tomu britskému učiteli co se musí s rodinou
To vyprávějte tomu britskému učiteli co se musí s rodinou schovávat a těm několika francouzským učitelům s uříznutou hlavou.
Nemeli jsme kolonie, nemame se ceho obavat.
Nemeli jsme kolonie, nemame se ceho obavat.
Toho posledního učitele podřezal syrský uprchlík, pokud
Toho posledního učitele podřezal syrský uprchlík, pokud si pamatuju.
To doufám nemyslíte vážně, kolik je Vám proboha let?
To doufám nemyslíte vážně, kolik je Vám proboha let?
důležité je, jestli demokratickou opozici akceptuje anebo
důležité je, jestli demokratickou opozici akceptuje anebo potlačuje
Zastrašování AfD je jasné potlačování opozice.
Zastrašování AfD je jasné potlačování opozice.
AfD neni vedena jako plne demokraticka opozice. V tom bode je
AfD neni vedena jako plne demokraticka opozice. V tom bode je nutne je krotit. SA povazovalo hodne lidi pred 1933 take jako demokratickou opozici.
Jak to že není vedená jako demokratická strana? Kde není
Jak to že není vedená jako demokratická strana? Kde není vedená jako demokratická strana? Očividně splňuje všechny podmínky pro účast ve volbách.
Organy urcene pro potirani extremismu vyhodnotily AfD jako
Organy urcene pro potirani extremismu vyhodnotily AfD jako potencialne nebezpecnou pro demokraticky stat. Ten urad je pod plnou kontrolou legislativnich organu a byl soudne opravnen monitorovat deni uvnitr AfD.
Koukam, ze vse co nahrava destabilizaci jednotlivych statu a cele EU najde u vas plnou podporu. Taktez poskytujete plnou podporu nepratelskym statum v agresivnich aktivitach. Vas cely ideologicky smer je protisystemovy. Dalo by se rict, ze jste nepritel naseho demokratickeho systemu.
Orgány toho vyhodnocují hodně na základě politické
Orgány toho vyhodnocují hodně na základě politické objednávky 🙂 Faktem je, že AfD je demokratická strana, která splnila všechny podmínky pro účast ve volbách. A můžete zatínat pěstičky jak chcete, ale nic s tím neuděláte a jejich podpora bude dále narůstat.
Dále se mi líbí a vaše analýza stylem „My jsme strana, my jsme pravda a kdo s námi nesouhlasí, toho rozmázneme rukou proletariátu“. Takový kovaný politruk 🙂
Je legracni jak priznivci totalitnich rezimu obvinuji sve
Je legracni jak priznivci totalitnich rezimu obvinuji sve protivniky prave svymi touhami po tvrde ruce diktatora. Tato strategie se u pulmozku docela rozsirila. Asi pozustatky uciva VUML.
Taky je legrační jak zastánci protidemokratických praktik
Taky je legrační jak zastánci protidemokratických praktik a obhájců omezování svobody slova obviňují ostatní z oslav totalitních režimů 🙂 Na jedné straně ústa plná demokracie a na druhé zákazy, příkazy, dotace, centrální plánování a účast ve volbách jenom pro vyvolené.
Jak už jsem tu dneska psal. Demokracie vocaď pocaď a běda jestli budeš volit toho, koho si nepřeju 🙂
Na opravdoveho diktatora je jeste maly.
Na opravdoveho diktatora je jeste maly.
Tohle podepisuji. Doufám, že Bureš se až na Orbána
Tohle podepisuji. Doufám, že Bureš se až na Orbána „nevypracuje“. Až takoví osli u nás snad nejsme.
..
..
Pláč solárních zlodějů, toť rajská hudba pro mé
Pláč solárních zlodějů, toť rajská hudba pro mé uši.
Ještě spláchnout do ha**lu tu EU verbež i s emisními povolenkami a jejich kámošem Babišem a můžeme začít řešit to, co dává smysl.
Obnova s stavba jádra, odsunutí německých velkoskladů a emisí zpět do říše, zákaz pěstování energetických plodin, zrušit dotace velkovýrobcům…
Pro mé uši je to taky rajská hudba. Budete mít kWh za 15
Pro mé uši je to taky rajská hudba. Budete mít kWh za 15 Kč a moje FVE se splatí o to rychleji. „Kdo chce kam, pomozme mu tam“. :-))
Pokud to je tržní cena, nemám s tím problém.
Ale oba
Pokud to je tržní cena, nemám s tím problém.
Ale oba víme, že když se zruší dotace do energetiky ve 12:00, FVE zkrachují nejpozději ve 12:01.
Tak jako tržní cena. Problém s tržní cenou u primárních
Tak jako tržní cena. Problém s tržní cenou u primárních zdrojů je to, že moc nereflektují to, jak se kvůli nim poškozuje životní prostředí a zdraví lidí. Hodně se to zmiňuje v souvislosti s akumulátory a těžbou kovů (snad se do budoucna omezí), ale neřeší se moc to, že těžba a spalování uhlí reálně poškozuje zdraví obyvatel neskutečnou měrou. Přiznejme si, že když se zavřou uhelky, tak se nám všem bude líp dýchat. Z takovýho jádra je sice bordel, ale umíme ho nacpat do sudu bezpečně uložit do budoucna, což je relativně v pohodě. Navíc teď by se mohlo vyhořelé palivo používat k topení. Jádro je v tomhle mnohem víc v pohodě, ale jeho stavba je ekonomický a politický problém. Takový SMR by na tom měly být líp.
V EU začne doufejme převládat realita nad
V EU začne doufejme převládat realita nad fanatizmem:https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/expertni-skupina-evropske-komise-oznacila-jadernou-energii-za-ekologicky-cisty-zdroj
No jako takhle, kdo zvladne postavit velkej reaktor za
No jako takhle, kdo zvladne postavit velkej reaktor za smluvene penize ve smluvenym case, bude borec. Realita je dvojnasobek u obojiho. Otazkou je, jestli driv nebudou SMR reaktory, nez by se u nas vubec zacalo stavet.
Pokud to v EU projde, tak je to už jenom otázka peněz do
Pokud to v EU projde, tak je to už jenom otázka peněz do vývoje, a SMR by za těch deset let mohly být na trhu, podle mě se svět bez jádra hodně dlouho neobejde, fůze by byla ideální, ale ta je stále za těch „deset let“
Joint Research Centre JRC je institut financovany nuklearnim
Joint Research Centre JRC je institut financovany nuklearnim prumyslem. Zase se ptaji kozla, co by se melo na zahrade pestovat.
Uz jsem vam psal, overte si nejdriv o co go. Jste naivka a chytite se i na holy hacek.
A zdroj tohohle článku zase financují solárníci.
A zdroj tohohle článku zase financují solárníci.
Myslite, ze clanek na hybrid.cz je projednavan EK?
Myslite, ze clanek na hybrid.cz je projednavan EK?
To nikde netvrdím. Jenom říkám, že je vytvořen zájmovou
To nikde netvrdím. Jenom říkám, že je vytvořen zájmovou skupinou, terou financují solár baroni.
Az budou solarni baroni oblbovat EK, tak se muzete k jejich
Az budou solarni baroni oblbovat EK, tak se muzete k jejich pokusum o ovlivnovani jasne vymezit. Pokud tomu tak neni, pak ty dve rozdilne urovne nespojujte.
EK nám nařídila podporu FVE?
EK nám nařídila podporu FVE?
V tomto vlakne jde o udajny prulom v poznani EK, ze jadro je
V tomto vlakne jde o udajny prulom v poznani EK, ze jadro je cisty zdroj. Tento prulom je ale pouhe steblo nadeje pro nektere zde. A tu pochybnou studii vypotila lobbysticka instituce financovana nuklearnim prumyslem. Kolem toho se to toci.
Jádro je v první řadě stabilní zdroj, což se o OZE
Jádro je v první řadě stabilní zdroj, což se o OZE říct nedá. A co se týče energetiky, tak v první řadě potřebujeme stabilitu a dostupnost. Všechno ostatní je podružné.
A všechno v tomhle článku se točí kolem vyjádření organizace financované solárními barony.
Stabilně drahý, drahý ráno, drahý v poledne, drahý
Stabilně drahý, drahý ráno, drahý v poledne, drahý večer, drahý v noci, drahý v létě, drahý v zimě. Akorát během odstávky drahý není.
To nevadí, lidi rádi připlatí i 5 Kč, hlavně, že se
To nevadí, lidi rádi připlatí i 5 Kč, hlavně, že se zbaví těch hnusných OZE co je na faktuře okrádají o 60 haléřů.
Jojo 😀
Cena OZE v Německu: „In 2012, Siemens estimated the
Jojo 😀
Cena OZE v Německu: „In 2012, Siemens estimated the total cost of renewable energy would come to at least €1.4 trillion (US$1.8 trillion) by 2030.“
https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Germany
Podle Německého sdružení průmyslu bude Německo muset do roku 2050 zaplatit 2,3 biliónu (trillions) Euro, což je 6 ročních rozpočtů Německa 😀
Mezitím od roku 2010 stoupla cena elektřiny v Německu o 30 procent. V posledních letech neroste jenom proto, že Německo zvyšuje dotace ze státních zdrojů aby ulevila firmám. A přesto Německé firmy brečí o navýšení dotací, protože je nejvyšší ceny elektřiny na světě ničí.
Mezitím požadovaná pevná cena za Dukovany byla 60 Euro za MWh. To je o 5 Euro/MWh více než je tržní cena. To by zvedlo cenu silové elektřiny pro spotřebitele o 13 halířů za kWh. Místo toho platíme 60 za OZE. Jenom těch peněz co jsme vyhodili za soláry a kolik nás to každý rok stojí OZE…
Prumysl v DE neplati poplatky v ramci EEG. Treba nedavno jsem
Prumysl v DE neplati poplatky v ramci EEG. Treba nedavno jsem cetl, ze rafinerie plati 0,028 Eur/kWh, to je 0,73 Kc/kWh. V DE plati EEG jen domacnosti a male firmy, proto maji nejdrazsi elektrinu.
Vyjímka platí jenom na některá vyjmenovaná odvětví.
Vyjímka platí jenom na některá vyjmenovaná odvětví. Například pro ty rafinérie.
Jinak poplatky za EEG rychle rostou. Od zavedení se jejich cena zvýšila více než 20x. Vláda se kvůli problémům firem snaží růst ceny EEG držet v udržitelných hodnotách. A to masivními finančními injekcemi. Například v roce 2019 museli napumpovat do systému 12,5 miliardy Euro aby zabrzdili růst EEG v tom roce. Což je více než kolik má stát nový blok Dukovan. Další rok cena EEG stoupla o 5%.
https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/coal/101520-germany-caps-green-power-levy-with-125-billion-injection-after-record-eeg-deficit
Pochybuju, že tyhle injekce jsou zahrnuty v těch 2,3 biliónech Euro, které budou OZE stát Německo do roku 2050. Sakryš to OZE je tak levné 🙂 Za ty peníze které nalijou do OZE mohli mít reaktor v každé vesnici a mezitím Čína postaví tak 500 uhelných elektráren.
A samozřejmě EEG není jediná eko daň, které se musí platit. Těch je asi 5, byť EEG je největší. Například speciální poplatky na VTE, poplatky na výstavbu infrastruktury pro VTE v pobřežních oblastech a několik dalších.
Britský Hinkley Point C má garanci téměř 110Eur/MWh na
Britský Hinkley Point C má garanci téměř 110Eur/MWh na 35let. Pochybuji, že by šeské JE stačilo 60Eur.
Tohle byla požadovaná garance. V roce 2013 chtěl ČEZ 70
Tohle byla požadovaná garance. V roce 2013 chtěl ČEZ 70 Euro za Temelín.
A „solárníci“ zase financují zelené, aby prosadili dotace,
A „solárníci“ zase financují zelené, aby prosadili dotace, a co má jako být, je to naprosto normální realita.A viz odkaz:::Komise tvrzení o zaujatosti JRC odmítla. Zpráva nyní podle unijní exekutivy projde hodnocením dalších dvou skupin expertů, kteří by měli své stanovisko sdělit do tří měsíců. Poté by komise měla spolu se zástupci členských zemí rozhodnout, zda bude jaderná energie patřit mezi udržitelné zdroje, které mohou mít nárok na veřejnou finanční podporu.:::Takže stadartní postup, v čem je problém?
Stopro souhlas
Stopro souhlas