V kolínské čtvrti Ehrenfeld nasadila společnost Deutsche Post DHL do služby rozvážkový elektromobil StreetScooter s pořadovým číslem 10 000.
foto: StreetScooter
Německá pošta už dnes kromě 10 000 elektromobilů StreetScooter, které si sama vyrábí ve stejnojmenné dceřinné společnosti , provozuje také 12 000 elektrokol a 13 500 nabíjecích míst.
StreetScooter vyrábí své elektromobily v několika verzích v továrnách v Cáchách a Dürenu. Maximální roční výrobní kapacita je 20 000 vozů, ale současná produkce je výrazně nižší.
Elektromobily StreetScooter Work Box mohou být vybaveny 40kWh baterií pro dojezd až 80 km. Verze Work XL, postavená na podvozku Ford Transit, má 76kWh baterii pro dojezd až 200 km.
Jak rád bych je viděl nasazené v České poště. Bohužel
Jak rád bych je viděl nasazené v České poště. Bohužel letos na jaře jsem si opakovaně prohlédl v prodejně na Opavské ulici v Ostravě-Porubě mraky nových Renautltů Kangoo, jak se po desítkách záhy polepovaly symboly ČP.
Spalovacích, samozřejmě. Takže opět pár let je budeme krmit sajrajtem a dýchat zplodiny, než doslouží. Přestože to samé Kangoo můžete mít už roky elektrické a podle pana Kavana z Renaultu Třinec i skoro bez omezení, co se počtu k nákupu týče. Jenže kde není vůle…..
Co vím, tak pošta nakupuje fleet vozy přes veřejné
Co vím, tak pošta nakupuje fleet vozy přes veřejné výběrové řízení. Jediným v naší justici nerozstřelitelným kritériem správné volbyje cena – nejčastěji se dává TCO. Takže než budeme všichni hanět Poštu (a to se jí nijak nechci a nehodlám zastávat – zkušenosti mám se službami mizerné.)
Jsou pragmatické a relevnatní dotazy:
1) přihlásil se do tendru někdo s elektromobily?
2) pokud ano, dal konkurenceschopné ceny?
Neptejte se mně. Podívejte se do registru veřejných
Neptejte se mně. Podívejte se do registru veřejných zakázek.
Já se neptám – konstatuji…
pokud nadáváte na to, že
Já se neptám – konstatuji…
pokud nadáváte na to, že spalovací auta a nikdo se s elektromobily do tendru nepřihlásil, pak to není chyba zadavatele ale nabízitele – buď nechtěl, nebo není konkurenceschopný…
Co vím je, že pošta poptávala elektromobily, ale pak tendr
Co vím je, že pošta poptávala elektromobily, ale pak tendr zrušila. Ono je to totiž o celém zázemí a někdo by se tam tomu musel koncepčně věnovat. Podobně to dopadlo s elektrokoly. Bohužel.
Zajimalo kolik je nakonec ta vyroba realne stoji. Kdyz
Zajimalo kolik je nakonec ta vyroba realne stoji. Kdyz zacinali, tak se tu porad omilalo 5 000 EUR, pozdeji pak 10 000 EUR, realita je nakonec kde? Minimalne prodejni je nakonec vyssi nez NV200
Kdysi jsem to viděl prodávat na Azle, teď už to tam
Kdysi jsem to viděl prodávat na Azle, teď už to tam nevidím. Cena klasicky elektromobilní, přes milion ta menší dodávka, pokud si dobře pamatuji. Nevím, jak je to cenově konkurenceschopné.
Jo, tak jsem našel na Alze popis i cenu, akorát to už opravdu nemají v nabídce:
https://www.alza.cz/elektricke-dodavky-streetscooter
Nevím kolik jsou výrobní náklady, ale prodejní ceny jsou
Nevím kolik jsou výrobní náklady, ale prodejní ceny jsou jasné, tedy až na verzi XL
1) WORK – 31 950,- EUR
2) WORK L – 41 450,- EUR
3) WORK XL – cena se tvoří individuálně.
https://www.streetscooter.com/de/modelle/
No takze cena u WORK je dokonce presne stejna jako E-NV200 od
No takze cena u WORK je dokonce presne stejna jako E-NV200 od nissanu…. a pokud dobre ctu, tak o objem nakladoveho prostoru je temer stejny ….
Jinymi slovy technicky vyrobili nechutny low cost, ktery stoji stejne jako overena pohodlna standardni dodavka.
ale pochop že :
1) nandali to konzervě tzn elektrifikace DP
ale pochop že :
1) nandali to konzervě tzn elektrifikace DP se koná bez Konzervy 😉
2) je to fungl germánské fáro, žádná rejžákovina
3) stavěli automobilku vod nuly nakoleni 😉
4) 30k€ je prodejka, DP to odebírá samozřejmě za méně 😉
5) něco za něco 😉 parametry podobný
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/dp-streetscooter/
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-e-nv200/
To všechno je pravda, ale s tou (veřejnou / prodejní) cenou
To všechno je pravda, ale s tou (veřejnou / prodejní) cenou to přehnali.
Osobně tipuji, že jsou s výrobními náklady na kus pod 10k EUR. Takže měli rozbít (bank) trh. Prodávat WORK za 15k, WORK-L za 20k, a WORK-XL za 25k EUR, a nestíhali by vyrábět jak by to šlo na dračku.
ano prodejku přehnali, protože drbou dokud to de, splácí
ano prodejku přehnali, protože drbou dokud to de, splácí dluhy bance co jim pučila na start – to viš začínali vod píky 😉 co já myslím je výrobka +/- 15.000 €
No a nemyslíte, že by se lépe splácely dluhy kdyby místo
No a nemyslíte, že by se lépe splácely dluhy kdyby místo 10ti kusů za 30k EUR, prodaly 50 kusů za 20k EUR?
klidně mě můžeš tykat, jenže voni nepotřebují ted
klidně mě můžeš tykat, jenže voni nepotřebují ted cizákům masově prodávat, odbyt produkce mají plně vytížený od DP na roky dopředu psali vonehdá ne?
Asi tu zase budu při nejmenším za pomatence (při horším
Asi tu zase budu při nejmenším za pomatence (při horším za eko teroristu), jenže já prostě té filosfii „Ve jménu zisku se tu všichni udusíme“ nemůžu přijít na chuť.
PS: neberte si to nijak osobně, nebo snad dokonce povýšenost – ba naopak. Já prostě nejsem schopen tykat někomu, koho osobně neznám, a nepodali jsme si ruce.
to máš fuk, prostě banka je dusí a jelikož tehdá neměli
to máš fuk, prostě banka je dusí a jelikož tehdá neměli vlastní banku tak se museli upsat, to je prostě eko stím nic nenaděláš
Já na alzu koukal včera. Většinu elektra už neprodávaj.
Já na alzu koukal včera. Většinu elektra už neprodávaj. Skoro u všeho je těšíme se a nemožnost objednat.
No ten WORK – velikostní ekvivalent EN 200 je sice
No ten WORK – velikostní ekvivalent EN 200 je sice levnější, ale oproti Evalii nesrovnatelně horší v komfortu jízdy.
Už jenom tím, že StreetScooter má maximálku 80 km/h, ale i to pohodlí a výbava vevnitř je nebe a dudy, naprosto nesrovnatelné.
Měl jsem tu čest se StreetScootrem WORK chvilku jezdit, to je vysloveně pracovní auto na městský provoz STOP / STAR – kurýr nebo jiný druh rozvozu čehokoliv, na ježdění to NENÍ.
PS: nevím jak verze Work L, nebo Work XL, ty už můžou být pohodlnější a vybavenější – ty neznám.
Trochu je to pro mne zklamáním – dost jsem StreetScootru na začátku fandil, zejména v těch dobách, kdy se po doprošování se koncernu rozhodl si auto postavit sám a zdálo se (na základě tehdejších mediálních zpráv), že vznikne levné pracovní auto.
Auto vzniklo, ale levnost se tak nějak vytratila.
No ja to myslel ptave tak, ze NV 200 stoji prakticky stejne, a
No ja to myslel ptave tak, ze NV 200 stoji prakticky stejne, a pritom je auto, ne par svarenych trubek s minibaterkou jako streetscooter….
Přesně tak, žádný zázrak se nekoná, jak jsem tady před
Přesně tak, žádný zázrak se nekoná, jak jsem tady před lety četl. Je to materiálovo levné pravovní auto bez výbavy a nějakého pohodlí cestování, ale cena jako ten Nissan, to je k smíchu 🙂
výrobní náklady sou +/- 15.000 € 😉
prodejka pro cizáky
výrobní náklady sou +/- 15.000 € 😉
prodejka pro cizáky je + 30.000 € 😉
No to je pořádný číslo. Na rozdíl vod VW místo keců
No to je pořádný číslo. Na rozdíl vod VW místo keců konají činy.
Palec nahoru.
Dobrý den.
Dobrý den.
Víte jaký je rozdíl mezi DOJČEPOST
Víte jaký je rozdíl mezi DOJČEPOST elektromobilem
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/dp-streetscooter/
a VOLKSWÁGEN šáde dízlpopelnicí? :)))
https://www.youtube.com/watch?v=2trmXUVMrzM
Tak schválně, jakou budou mít ve srovnání s klasikou
Tak schválně, jakou budou mít ve srovnání s klasikou životnost.
no podstatný je že DojčePošta se zvysoka na konzerví
no podstatný je že DojčePošta se zvysoka na konzerví zkrumpáče a řekla si že si německo elektrifikuje sama když konzerví papaláši si nadále chtějí hrabat do kapsy nehorázný ropný výpalný….
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/sef-volkswagenu-winterkorn-si-chce-nizsi-mzdu.A130208_144040_ekoakcie_fih
…a bylo ;))))
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/dp-streetscooter/
Hele zrovna tohle je něco, kde je elektromobil racionální –
Hele zrovna tohle je něco, kde je elektromobil racionální – ono start sto metrů chcíp, vyndat zásilku, start sto metrů….. prostě žádný auto neumí líp jak to na elektriku, takže i ž ivotnost se dá čekat lepší jak u něčeho 0,5 2V tri turbo bi DPF
Může být, netvrdím že ne. Jen jsem zvědavý, zda to bude
Může být, netvrdím že ne. Jen jsem zvědavý, zda to bude rentabilní.
Co tak pozoruji ty DHL doručovatele, tak žádné „chcíp“ se
Co tak pozoruji ty DHL doručovatele, tak žádné „chcíp“ se nekoná 🙂
Není to tím, že když už k vám to auto dojede, musí být
Není to tím, že když už k vám to auto dojede, musí být v pořádku? A ty co nedojeli vlastně nemáte šanci uvidět…
To bylo myšleno jinak, alespoň já to tak pochopil. To
To bylo myšleno jinak, alespoň já to tak pochopil. To „chcíp“ jsem chápal jako, že popojede, pak to chcíspne (zastaví motor), doručí zásilku, pak zase nastartuje, atd… Co jsem ale pozoroval, tak ten doručovatel nechává motor běžet, zazvoní, doručí, sedne a jede pár metrů dál a takto projede celou ulici.
Cajk.
Cajk.
Ale, samozřejmě, to nic nemění na tom, že pro tuto
Ale, samozřejmě, to nic nemění na tom, že pro tuto aplikaci je to elektro vhodnější. Minimálně pro obyvatele ulic, protože je to tiché a nesmrdí. Pak je otázka ekonomiky pro provozovatele. Ale pokud je nasadili, tak asi i toto mají spočítané.
off
Dny ropy v dopravě jsou sečteny. Si myslí ve
off
Dny ropy v dopravě jsou sečteny. Si myslí ve Forbesu
Economics of Electric Vehicles Mean Oil’s Days As A Transport Fuel Are Numbered
https://www.forbes.com/sites/mikescott/2019/09/02/economics-of-electric-vehicles-mean-oils-days-as-a-transport-fuel-are-numbered/#200695675102