Elektricky poháněný závodní vůz je poprvé rychlejší než Formule 1! Volkswagen ID.R stanovil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nový absolutní rekord, a znovu se tak zapsal do historie motoristického sportu.
foto: Volkswagen
TISKOVÁ ZPRÁVA
Romain Dumas projel v jižní Anglii trať o délce 1,86 kilometru za 39,90 sekundy. Závodní elektromobil o výkonu 500 kW vylepšil 20 let nepřekonaný rekord o 1,7 sekundy. Dumas navíc zvítězil v nedělní jízdě „Sunday Shootout“.
Držitelem dosavadního rekordu v renomovaném závodě do vrchu byl od roku 1999 Nick Heidfeld s monopostem McLaren-Mercedes MP4/13, poháněným spalovacím motorem o výkonu 574 kW.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobil Volkswagen I.D. R Pikes Peak nemohla dohnat ani helikoptéra, zkusí další rekord
„ID.R novým absolutním rekordem na ‚Festivalu rychlosti v Goodwoodu‘ znovu dokázal, že elektrický pohon značky Volkswagen dokáže překonat dokonce i nejvýkonnější konvenční pohony,“ řekl Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport.
„Romain Dumas na této krátké, ale komplikované trati perfektně využil potenciál závodního vozu ID.R a po vítězství na Pikes Peaku a rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu stanovil další milník pro elektrickou mobilitu. V neposlední řadě podal vynikající výkon celý náš tým, který během nejkratší doby připravil ještě lehčí variantu závodního vozu ID.R.“
„Jsem velmi hrdý, že se mi s ID.R podařilo stanovit absolutní rekord v Goodwoodu. Krátký závod do vrchu je zcela výjimečnou výzvou. Protože je trať tak krátká, nesměl jsem se dopustit ani té nejmenší jezdecké chyby a také nastavení ID.R muselo být dokonalé až do nejmenších detailů. Bylo to mimořádně náročné, protože jsme předtím na trati nemohli testovat,“ řekl Romain Dumas, který již v roce 2018 dosáhl na stejném místě celkového vítězství s rekordním časem v kategorii elektromobilů.
Sprinterská verze ID.R pro útok na rekord Formule 1
Volkswagen Motorsport cíleně upravil konstrukci závodního vozu ID.R pro „Festival rychlosti v Goodwoodu“. V porovnání s rekordy na Pikes Peaku a Nürburgringu se nejnovější evoluční verze elektricky poháněného závodního vozu vyznačuje mimo jiné nižší hmotností.
„V porovnání s Nürburgringem jsme použili menší sadu akumulátorů a optimalizovali výkonovou charakteristiku. Díky tomu má nová sprinterská verze ID.R hmotnost včetně řidiče méně než 1000 kilogramů,“ vysvětlil François-Xavier Demaison, technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport.
ID.R kromě toho absolvoval rekordní jízdu bez systému DRS (Drag Reduction System – systém pro snižování aerodynamického odporu vzduchu), který byl vyvinut pro rychlé úseky Nürburgringu, protože nebyl vzhledem k charakteristice trati v Goodwoodu zapotřebí.
Technologický partner Bridgestone, který byl již v roce 1999 dodavatelem pro rekordní jízdu v Goodwoodu, poskytl speciální pneumatiky pro sprint o délce 1,86 kilometru.
„Jsme hrdí na to, že jsme se mohli podílet na tomto projektu a novém rekordu v Goodwoodu. Závodnímu vozu Volkswagen ID.R jsme chtěli dát nejlepší pneumatiky pro tuto trať. Proto jsme vyvinuli mimořádně měkkou variantu pneumatik Bridgestone Potenza Slick,“ řekl Mark Tejedor, viceprezident divize OE ve společnosti Bridgestone EMEA.
S rodinou elektromobilů ID. se seznámilo 180 000 návštěvníků
Víkendový „Festival rychlosti v Goodwoodu“ přilákal 180 000 návštěvníků. Volkswagen jim kromě strhujících výkonů na závodní trati poskytl také pohled do budoucnosti elektromobility. Značka poprvé veřejně prezentovala ID.31, první model nové rodiny ID., který bude uveden na trh v roce 2020.
Volkswagen kromě toho prezentoval studie ID. BUZZ a ID. VIZZION, které ukazují možnou podobu dalších připravovaných variant modelové řady vozidel s výhradně elektrickým pohonem.
Celý záznam závodu
https://youtu.be/_SdSUDMueek
Mahindra
Celý záznam závodu
https://youtu.be/_SdSUDMueek
Mahindra e-formule
https://youtu.be/_SdSUDMueek?t=4019
VW ID.R
https://youtu.be/_SdSUDMueek?t=4110
Je to tu tak trapný až mě to donutilo zaregistrovat se.
Je to tu tak trapný až mě to donutilo zaregistrovat se. Jako majitel Tesly S vám chci říct, že kdyby podobného výsledku dosáhla Tesla, tak si z toho všichni krůpnete do trenek a budete psát oslavné ódy. Vypadá to tu na spolek zamindrákovaných. Vlezl jsem sem asi po roce a člověk by se při čtení vašich komentářů až styděl že jezdí elektrickým autem a může ho s podobnými lidmi někdo spojovat.
Pokud skutečně máte s Teslou tolik najeto, tak se nestyďte
Pokud skutečně máte s Teslou tolik najeto, tak se nestyďte a napište tady vaše zkušenosti z provozu
Takže pokud dobře počítám tak tu piditrať 1,86 kilometru
Takže pokud dobře počítám tak tu piditrať 1,86 kilometru projeli průměrnou rychlostí 168 km/h. Panečku tak proto se to jmenuje festival rychlosti. 😀 Nebude to spíš festival obratnosti?
Po rovince umí jet rychle každej, překvapivě i ty ;o), po
Po rovince umí jet rychle každej, překvapivě i ty ;o), po úzkej silničce s nedokonalým povrchem a se zatáčkama už jen někdo. Mimochodem je to závod do kopce, jistě Stelvio by bylo zajímavější, ale Goodwood je o něčem jiném…
Závod do kopce? Převýšení 34 m na 3,8 km je naprostej
Závod do kopce? Převýšení 34 m na 3,8 km je naprostej výsměch, to už má větší převýšení vejvrtka v Laguna Seca na 0,6 km, ale tam je to z kopce dolů. 😀
Jaký má tenhle „renomovaný závod do vrchu“ vůbec
Jaký má tenhle „renomovaný závod do vrchu“ vůbec převýšení? Vždyť to vypadá jako totální placka. Tahle piditrať mohla bejt zajímavavá za krále Klacka, ale teď je to spíš jen taková párty exhibice.
Nerozumím ani té délce, Google říká:
Address: Goodwood
Nerozumím ani té délce, Google říká:
Address: Goodwood Motor Circuit, Chichester PO18 0PX, UK
Length: 3.809 km
Elevation: 34 m
Race lap record: 1:18.217 (Nick Padmore, Lola T70 Spyder, 2015, Bruce McLaren Trophy – Members‘ Meeting)
Turns: 7
No vida, převýšení 34 m, no to je závod do vrchu jako
No vida, převýšení 34 m, no to je závod do vrchu jako noha :)))
Bohužel od té doby, co mají některá auta zákaz startu,
Bohužel od té doby, co mají některá auta zákaz startu, srovnání celkem o ničem.
Takže oprava – překonal starý rekord vozu F1, protože ty už dávno nemohou jezdit na čas.
Takže vítězství nevítězství.
No, ono by si ty nové F1 o moc lépe nevedly, je třeba vzít
No, ono by si ty nové F1 o moc lépe nevedly, je třeba vzít v úvahu, že monstra s šíleným výkonem byla v sedmdesátkách a pak už nic.
Nejlepší čas tam McLaren MP4/13 zajel před dvaceti lety.
Nejlepší čas tam McLaren MP4/13 zajel před dvaceti lety. Víte o nějaké trati, kde je v F1 dvacet let starý rekord?
Co to je Formule 1? 😀
Co to je Formule 1? 😀
Kdo chce vidět „budoucnost“ elektromobilty, tak ať klidně
Kdo chce vidět „budoucnost“ elektromobilty, tak ať klidně valí bulvy na nové modely z rodiny ID. Kdo chce vidět současnost, ať se vozí na Tesle, Nissan, Hyundai, Kia, Peugeot, Renault …
Né asi. K čemu je nějakej prototyp, když VW od dob golfa 3
Né asi. K čemu je nějakej prototyp, když VW od dob golfa 3 nevyrobil jediný elektromobil a jen s velkou pompou dělá předregistraci na vozy, které jiné automobilky už dávno vyrábějí.
??? eUp a eGolf sú akože spaľováky či aj tu podľa vas VW
??? eUp a eGolf sú akože spaľováky či aj tu podľa vas VW odrbáva?
Defakto jsou to spalováky s pohonem startérem 😉
Jasně,
Defakto jsou to spalováky s pohonem startérem 😉
Jasně, přehání. Nevím jak poslední kousky, ale e-golf je jen vyrajblovaný spalovák. Ale oni se polepší, tedy aspoň myslím. Protože pokud ne, tak ‚pánbůh s nimi’…
A CityStromer byl co? Vždyť tam zůstala i původní
A CityStromer byl co? Vždyť tam zůstala i původní manuální převodovka.
Vyrábí eGolf, eUP! a pluginí GTEčka Golfa a Passata.
Vyrábí eGolf, eUP! a pluginí GTEčka Golfa a Passata.