Volkswagen už zase opěvuje svůj elektromobil ID, ačkoliv se zatím ještě ani nezačal vyrábět

redakce - 18 Únor 2019

Volkswagen je dnes sice na chvostu výrobců auta do zásuvky, ale rozhodně má velké plány a ještě větší řeči. Teď už se zase chlubí svým připravovaným elektromobilem ID.auto elektromobil Volkswagen ID.

Elektromobil nové generace přispěje k ochraně životního prostředí a klimatu snížením emisí CO2 o více než 1 milion tun ročně.
foto: Volkswagen

Jestli přemýšlíte kterým přesně, protože z rodiny ID jich bylo představeno více, tak vězte, že tím prvním. My jsme si ho v rámci magazínu dle některých indícií pojmenovali "Neo", ale Volkswagen stále trvá na prostém "Volkswagen ID." Včetně té divné tečky.

Podle nejnovější tiskové zprávy se Volkswagen hlásí k cílům Pařížské dohody na ochranu klimatu a svou elektrickou ofenzivou směřuje k trvale udržitelné mobilitě. Roli průkopníka zaujímá nový model ID., jehož výroba bude zahájena na konci letošního roku v Cvikově.

Jako první koncernový elektromobil bude mít v rámci celé životnosti neutrální bilanci emisí CO2, pokud bude zákazník k nabíjení důsledně používat ekologickou elektrickou energii. Co se týče pouze fáze výroby, bude bilance emisí CO2 modelu ID. vylepšena ve prospěch ochrany klimatu o více než 1 milion tun CO2 ročně.

Uvedené množství emisí produkuje například uhelná elektrárna, která zásobuje elektrickou energií 300 000 domácností. Volkswagen navíc pracuje na rozsáhlém programu eliminace emisí CO2, který zahrnuje opatření i pro další modely. Do roku 2025 uvede značka na trh více než 20 modelů elektromobilů.

„Změna klimatu je největší výzvou naší doby,“ řekl Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu. „Volkswagen jako největší výrobce automobilů na světě bere na sebe odpovědnost. Nový ID. bude prvním sériově vyráběným koncernovým automobilem s neutrální bilancí emisí CO2. Zajistíme pro zákazníky rozmanité možnosti nabíjení ekologickou elektrickou energií, aby měla nulové emise i fáze používání vozidla. Opravdu trvale udržitelná mobilita je realizovatelná, pokud ji budou chtít všichni a společně na tom budou pracovat.“

Volkswagen se u modelu ID. zaměřuje na snižování emisí CO2 či dokonce jejich eliminaci v rámci celého dodavatelského řetězce. Akumulátorové články jsou vyráběny v Evropě s využíváním ekologické elektrické energie.

Další možnosti úspor v dodavatelském řetězci až k samotnému získávání surovin jsou v současnosti zkoumány společně s přímými i nepřímými dodavateli. Závod ve Cvikově využívá již dnes externě dodávanou elektrickou energii z obnovitelných zdrojů.

Nevyhnutelné emise v celém procesu výroby jsou kompenzovány investicemi do certifikovaných projektů na ochranu klimatu. Díky tomu se bude výroba modelu ID. již při uvedení na trh vyznačovat neutrální bilancí emisí CO2.

Volkswagen bude zákazníkům doporučovat, aby při provozu elektromobilu ID. používali energii z obnovitelných zdrojů, jako jsou větrné nebo vodní elektrárny. Elli, nově založená dceřiná společnost Volkswagenu, nabízí v Německu regenerativně vyráběnou „přírodní elektrickou energii“ s obchodním označením Volkswagen Naturstrom®.

Síť rychlonabíjecích stanic Ionity, kterou Volkswagen založil společně s dalšími výrobci automobilů, bude nabízet ekologickou elektrickou energii na 400 nabíjecích stanicích podél evropských dálnic.

Volkswagen vítá energetickou revoluci v Německu

Vzhledem k tomu, že čistota elektromobilu je závislá na čistotě elektrické energie, používané k jeho výrobě a nabíjení, vítá Volkswagen v Německu plánovaný krok k trvale udržitelné energetice.

Ale i bez ohledu na energetickou revoluci se elektrickou mobilitu podaří prosadit pouze ve spolupráci s politikou. Ta musí nyní urychleně odstranit existující překážky pro elektromobily, od legislativy až po výstavbu veřejné nabíjecí infrastruktury.

Volkswagen hodlá nabízet nejširšímu okruhu motoristů atraktivní a cenově dostupné elektromobily. Od konce roku 2019 bude ve Cvikově sjíždět z montážní linky kompaktní ID. Později bude následovat SUV ID. CROZZ, ID. BUZZ a sedan ID. VIZZION. Do roku 2023 bude jen značka Volkswagen investovat do elektrické mobility devět miliard eur.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Do roku 2023 bude jen značka Volkswagen investovat do elektrické mobility devět miliard eur."

Ano a z toho padne polovina na platy managementu :)

A ta druhá na PR a reklamu. :-)

off

Zajímavá DIY elektrická skoroautomatická nabíječka do garáže pro vašeho elektromiláčka
https://youtu.be/OhuNsJ1mE4Y

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Go VolksWagen. A ukaz vsem nevericim ze dokazes vyrobit opravdu lidovy elektricky vuz. A ne jako draha luxusni Tesla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebojte ono to přijde, vyvíjí se to i u nás v ČR. Za 5 let budou ojetiny dostupné za cenu okolo 250 tisíc a na tu už bude mít i běžný český člověk.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč pospíchat, když v čechách je největším znečišťovatelem ovzduší výroba energie, potažmo elektřiny...nebylo by to z bláta do louže houfně přejít na elektromobily?

Dovolil bych oponovat, protože pokud, a už to tu bylo uvedeno mnohokrát, by všechny nově prodané automobily jezdily na elektřinu jejich spotřeba by dosáhla po 10 letech něco málo na 10% oproti nynější celkové výrobě elektřiny v ČR. Pro zajímavost ztráty na přenosové soustavě je něco kolem 8%. Zdroj si bohužel nepamatuji. Nehledě na to kolik je spotřeba energie na výrobu jednoho litru PHM.
Takže by se hodilo spíš z bláta na mokrý asfalt.

Další zajímavost je že vyvezeme ročně tolik elektřiny, kolik by stačilo na napájení přibližně 4,2 milionu elektromobilů.

Zdroj:
https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si to chci užít teď, dokud je levné nabíjení a výhody parkování atd. Za 5 let si klidně koupím auto na jiný pohon, protože eklektická auta budou jezdit možná i dráže než se jezdilo na benzín.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je pravda, osobní mobilita už levná byla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne tak. V CR to asi rychleji nepujde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak co myslíte zašlape ho do země ?? ;)

e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cez-prodal-podil-ve-vyrobci-bateriovych-ulozist-sonnen-nemeckou-firmu-prevzal-shell-1356408

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co slapete do zeme? Tohle je server o eautech a ne zlodejskym CEZu.

Obrázek uživatele ozana

Tady je řeč o Shellu!

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stojim siza tim ze VW bude prvni schopnej vyrobit skutecne dostupne elektroauto. Povime si za dva roky. A muzete mi zacit tykat a nadavat. Jen do toho.

Jestli má skutečné elektroauto vypadat jako eGolf nebo eUP, tak mám doma dvě o dost skutečnější elektroauta - Leafa a C-Zero. Pokud má VW uvést nějaký prodejní trhák, mělo by to mít tak 40 kWh baterku, velikost Leafa, tepelné čerpadlo a cenu kolem 600 000 Kč s DPH. A povězme si, že tak to vypadat dost pravděpodobně nebude. V době, kdy něco podobného konečně VW začne reálně prodávat, budou u konkurence lepší auta a za podobnou cenu. Od VW čekám holátko, které má lidem ukázat, že "s elektromobily to nejde, nekupujte si to, kupte si náš super spalovák, podívejte se, jak je levný".

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

K čemu by byl prodejní trhák? Plánovaná produkce ID. je na příští rok 100 tisíc aut a za cenu 600 tisíc by poptávka byla přes půl milionu, takže by z toho byli akorát naštvaní několik let čekající zájemci a pro VW ztráta. Nevěřím, že by ve VW chtěli spáchat takovouto ekonomickou sebevraždu a jít několik set tisíc pod cenu konkurence naprosto zbytečně.

Tak to jdeš s křížkem po funuse ty hrdino, první skutečně dostupné elektroauto vyrobil Nissan už v roce 2010 a byl to Leaf. Taky se jich nevíc prodalo. ;-P
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak nadávat ti nebudem...opýtam sa, čo si predstavuješ pod pojmom "dostupné elektroauto"? Lebo to môže byť UP s 18kWh batériou za 14990 eur aj Golf 50 kWh za 22990 eur. Pre mňa je dostupné elektroauto napríklad Fabia 40kWh za 18990. Takže čo je pre teba dostupné elektroauto? Napíš sem a skús nie ako anonym. A za dva roky si to povieme. Podla mňa ani o dva roky nebude žiadne 40+kWh auto pod 25000. Ja osobne som zvedavý na cenu Peugeot 208 50kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jo kolik asi padlo peněz za tyhle PR kecy, ty jsou tak nablble zelené že se vůbec petrolheadům nedivím když to čtou že začnou EV nenávidět. Kde jsou údaje o autě, jak se v tom jezdí, parametry, výkon, výbava... NIC. VW tys to dopracoval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hodlá nabízet, investovat, následovat, sjížděd z montážní linky, výroba bude zahájena, bude mít neutrální bilanci CO2 ...
Na něco jsme zapoměli?
Můžeme vám slíbit na co si vzpomenete :-)

Ta "divná" tečka je tam prý proto, že budou číselná označení a ten první nemá být Neo, ale ID.3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klobása jakou svět neviděl, aneb VW ID. s emisemi jaké svět neviděl.
Prodej vzdušných zámků jim jde :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli je VW podle redakce na chvostu, tak pak kde jsou Fiat, Honda, PSA Opel, Ford či Mercedes?

Obrázek uživatele Jan Horčík

V žebříčku 10 společností, které vyrobily v roce 2018 nejvíc aut do zásuvky, je VW devátý s 82 000 auty. Pro zajímavost, PSA jich vyrobilo 8053 (3819 osobních modelů Peugeot iOn, Citroën C-Zero a Citroën e-Mehari, zbytek jsou dodávky Peugeot Partner Electric, Citroën Berlingo Electric). O Opelu ani nemluvě, ten je dnes stejně součástí PSA.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

VW slibotechna v roce 2010 slibovala že v roce 2018 bude prodávat 300 000 elektrických aut ročně, ale ve skutečnosti jich vyrobila jen 82 000. To je fenomenální úspěch :)))))

2010
VW Makes Big Bet on EVs
https://www.wired.com/2010/07/vw-300k-evs-annually-2018/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebojte se, dockate se.

To utěšuješ sám sebe? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

https://www.autorevue.cz/citroen-e-mehari-dostal-strechu-a-bocni-skla-je-to-jizdenka-do-ceska

Tak rozhodně lepší než Twizzy ;-)

Asi by to chtělo nějakou recenzičku... nějak mi ty údaje nelícují... dojezd 194km, nabití 16A za 10,5h

Při 16A za 10,5h by to mělo mít využitelnou kapacitu a to je aspoň 35kWh a s tak lehkým vozítkem dojet jen 200km?
V jiném článku tvrdí 30kWh, max rychlost 110, 16A 8 hodin.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Mercedes už má pár let své Béčko s pohonem od Tesly, PSA má aspoň dvě z trojčat (i když v nich moc velký podíl nemá), Opel má Amperu, Ford má Focuse v elektrice (na prodej na sauto.cz), Honda asi nic nemá, zato má super motory do sekaček. VW sice taky něco má, ale zázraky vypadají jinak. VW je trošku kult jako Apple. Že to spoustu věcí dělá jinak než zbytek světa a spoustu neumí vůbec nebo s omezením, to vyznavatelům značky nevadí. Oni si to zkrátka koupí

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elktrické B se přece už dávno přestalo vyrábět, PSA jen přeznačkovalo cizí Mitsubishi, Opel Amperu taky nevyrábí, Honda kromě motorů do sekaček hlavně vyrábí masově elektrické motory na stahování oken, Fordů Focusů v elektice se vyrobylo mnohonásobně méně než eGolfů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No Fiat už od roku 2013 prodává v USA 500E pokud mě paměť nemate na rozdíl od trapného Das Shi...u VW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli je něco nejjasnějším příkladem CARBs auta, které výrobce chtěl prodávat co nejméně, tak nejkřiklavěji právě ten nešťastný Fiat 500E.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proto se prodává o sto šest, jezdil jsem v něm i v třeba v Golfovi takže vím o čem mluvím ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přeloženo do srozumitelné řeči. My to vyrobíme, ale vláda to musí zaplatit, jinak si to nikdo nebude kupovat, protože my na tom musíme vydělat.
Je mi z nich zle.

Psal jsem tu, že 2019 půjde něco na MEV platformě do výroby. No ale myslel jsem, že i do prodeje, ale to jsem se spletl. Štve mne to hodně, ale ještě víc cena, kterou mlží jak můžou. Doufám, že konkurence je buď donutí zlevnit nebo jim dá na prdel. Já chci svůj EV a od VW bych si ho koupil fakt rád. Ale vodsaď podsaď.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A která konkurence přesně je donutí zlevnit?
Vždyť všichni s nemini auty včetně korejské Kie mají vyšší ceny než je ta udávaná hladina dieslový Golf.

Myslíte, že min. za rok se ty ceny nesníží? Minimálně na úroveň toho Golfu by měly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze cekat treba u hyundaie propad o tretinu ceny? Tak to si pockam, to by mohlo byt zajimave...

Možná jsem naivní, možná je tam nějaký kartel jako mají naši báječní telefonní operátoři.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně. Bylo, nebylo, za devatero horami a devatero řekami vyrobili hyundaie, na kterého byla čekací lhůta nedozírná, ale to jim nebránilo, aby ho přesně za rok a den zlevnili o 33,33%.

To nejsou žádný kecy, příští rok už bude elektromobil od VW nafukovací a v roce 2021 už bude dokonce instantní, ale musí se zalejvat jenom horkou vodou.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Kecy v kleci.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAmper 2019BUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil