V říjnu bylo registrováno historicky nejvíce aut do zásuvky, bodují Škoda Superb iV, Hyundai i Tesla

Během uplynulých 10 měsíců bylo v Česku registrováno už 649 elektromobilů a 327 plug-in hybridů. Výrazně rostl také prodej běžných hybridů.

Za říjen bylo v Česku registrováno už 21 kusů nově prodávaného plug-in hybridu Škoda Superb iV
foto: Škoda

„Z pohledu registrací osobních plug-in hybridních vozidel máme za sebou rekordní měsíc. V říjnu bylo registrováno celkem 69 vozidel s plug-in hybridním pohonem,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:

„Potvrzují se předpoklady, že český trh s elektromobily, resp. plug-in hybridy, dostane impuls vstupem automobilky s dlouhodobě nejvyšším počtem registrací. Z uvedeného počtu bylo 21 vozidel Škoda Superb iV, tzn., že „domácí“ automobilka získala hned ve druhém měsíci po uvedení prvního sériového vozidla s externím dobíjením 30% podíl.“

V letošním roce patří Škodovce 6. místo. Nejvíce registrací osobních plug-in hybridních vozidel má evidován Hyundai (58), následuje BMW (57), Volvo (54), Mitsubishi (52) a Mini (30). V uplynulých 10 měsících bylo registrováno rekordních 327 osobních plug-in hybridů, meziročně o 77 více (tj. +30,8 %).

prodej aut v Česku leden - říjen 2018

Prodej aut v Česku leden – říjen 2018 podle typu paliva
foto: CDV

Přestože v říjnu bylo registrováno meziročně o 1 osobní elektromobil méně (63), celkových 649 registrací znamená meziročně o 116 vozidel více (tj. +21,8 %); rovněž se jedná o historicky nejvyšší počet. Nejvíce registrací evidoval Nissan (136), následoval Hyundai (107), Tesla (104) a Volkswagen (103).

V období uplynulých deseti měsíců bylo registrováno celkem 976 osobních vozidel s externím dobíjením. Podíl elektromobilů činil 66 %, zatímco plug-in hybridů 34 %. V součtu nejvíce registrací evidoval Hyundai (165), BMW (151) a Nissan (136).

153 Comments on “V říjnu bylo registrováno historicky nejvíce aut do zásuvky, bodují Škoda Superb iV, Hyundai i Tesla”

  1. „Z uvedeného počtu bylo 21 vozidel Škoda Superb iV, tzn.,
    „Z uvedeného počtu bylo 21 vozidel Škoda Superb iV, tzn., že „domácí“ automobilka získala hned ve druhém měsíci po uvedení prvního sériového vozidla s externím dobíjením 30% podíl.“

    😀 😀 😀

    To je trh, panečku!

    1. Je to auto pro lidi, co nechtějí Teslu. Já o něm docela
      Je to auto pro lidi, co nechtějí Teslu. Já o něm docela uvažuju nebo o Octavii Plugin hybrid.
      Proč?
      pokreje to krátké jízdy se studenými starty na elektriku
      může to být kombi
      odveze mě to na benzín tam kam jezdím a je tam slabá elektrika žádné nabíječky
      Kdykoli je k dispozici benzínový motor – nemusím nikdy čekat na nabíjení
      vejde se to do mega

      1. Slabá elektrika? Třeba 230V 10A? Jak dlouho tam jste? 2 kWh
        Slabá elektrika? Třeba 230V 10A? Jak dlouho tam jste? 2 kWh za hodinu nabíjení je Vám málo? Za noc máte přes 22 kWh, to máte na 100+ km bez omezování. A proč byste čekal na nabíjení? Vy pořád, tam kam jezdíte, jen jezdíte autem? Průměrné auto prostojí 23 hodin denně.

          1. Tak to prostě budete při každém zastavení strkat do
            Tak to prostě budete při každém zastavení strkat do elektřiny. Tak jako se spalovákem stále jezdíte na čerpačku. I když je to Tesla a udělá 500 km dojezdu s přehledem a 22 kW díky silné palubní nabíječce nabije 100 kWh baterku za +-5 hodin z nuly do plna. Už chápete, jak jste mimo, s nutnou denní rezervou 300 km?

                1. Teda jenom přicmrdávač v Tvém seznamu jo? To jsi se sek
                  Teda jenom přicmrdávač v Tvém seznamu jo? To jsi se sek jen o 80 procent :oD…. myslím, že se tu ještě fakt hoooodně pobavím :oD
                  No nic aspoň už mám dneska splněno s krmením trolla….tak příjemné další lamentování ;o)

                2. zakolik mařenko? :))
                  zakolik mařenko? :))

    2. Máte naprostou pravdu. Evropský automobilový průmysl
      Máte naprostou pravdu. Evropský automobilový průmysl stále nepochopil, že lze prodávat auta bez spojky. Tenhle vůz má rovnou tři. Tři spojky jsou dražší, než žádná spojka.
      U nás na „vesnici“ z pohledu číňanů je vesnice každé město s počtem obyvatel do jednoho milionu obyvatel, máme dva prodejce vozů značky Škoda. O dvacet kilometrů dál máme dalšího prodejce Škody a o dalších 50km od naší vesnice máme další čtyři prodejce značky Škoda na ještě menších vesnicích. A teď kontrolní otázka. Kdo platí ty nové salóny, kdo platí ty energie v nich a kdo platí ten ansábl lidí v nich.
      Odpověď?? Zákazníci. Proto musí Superb stát tolik kolik stojí.
      Pak náhodou potkáte člověka, který Superba má a dáte se s ním do řeči o provozních nákladech Superba a o ceně, kterou před několika roky za toho Superba dal a on Vám na konci rozhovoru řekne, že příští vůz který si koupí bude Tesla 3. Ups to je velmi na pováženou, když v ceně té Tesly platí výpalné jemuž se obecně říká CLO a dopravu přes půl světa.

    1. jo, když dáš jako nepřihlášený „odpovědět“, tak ti
      jo, když dáš jako nepřihlášený „odpovědět“, tak ti vlítne okno přihlásit se a po přihlášení ti to hodí okno příspěvku na hlavní vlákno, nikoli jako odpovídací vlákno, CHYBA HYBRID

  2. Procentuální navýšení sice vypadá díky nízkému
    Procentuální navýšení sice vypadá díky nízkému základu báječně. Ty čísla prodejů elektra a plug in jsou ale strašně malá. Zoufale malá.

    Bude potřeba zavést extrémní uhlíkovou daň, dotace a spoustu restrikcí aby se elektrická auta v nejbližších letech zvedla na nějakou zajímavou prodejní hodnotu.

            1. Prodalo se jich tolik, kolik se jich vyrobilo. CitygoIV má
              Prodalo se jich tolik, kolik se jich vyrobilo. CitygoIV má prakticky vyprodanou už celou kvótu na příští rok, ještě něž k tomu vůbec nechali čuchnout normální lidi. Tesla, kdyby teď vyráběla 10x tolik, tak to zmizí úplně stejně rychle jako teď.
              Takhle opravdu nezájem nevypadá.

                1. No jo, to jste říkal vy a vám podobní už začátkem
                  No jo, to jste říkal vy a vám podobní už začátkem loňského roku a oni mezi tím zvedli produkci a prodeje pětinásobně a nikde není známka, že by se ten trend měl změnit.

                2. Nečekal jsem že uznáte, že jste plácnul totální
                  Nečekal jsem že uznáte, že jste plácnul totální nesmysl. Takže zklamanej nejsem. Až se zase někdo z vás bude rozčilovat proč vás ostatní nazývají sektou, tak právě pro tohle. Něco si vymyslíte a pak na tom za každou cenu trváte.

                  Nevím o tom že by od začátku loňského roku Tesla zvedla produkci 5x. Rok 2018 – 197tis vozů. Rok 2019 – cca do 400tis. Čerpám z článků, snad jsou ta čísla +- přesná. Pokud víte o 5x větší produkci tak jistě dáte čísla svá.

                3. Psal jsem o začátku loňského roku, což bylo 2018, takže
                  Psal jsem o začátku loňského roku, což bylo 2018, takže si opravte čísla.

                4. Ano, vždyť já taky píšu o roku 2018. Pokud máte jiná
                  Ano, vždyť já taky píšu o roku 2018. Pokud máte jiná čísla za rok 2018 tak sem s nimi.

                5. Vy jste na začátku roku 2018 znal prodeje za roku 2018?
                  Vy jste na začátku roku 2018 znal prodeje za roku 2018?

                6. Dobře tak dejme tomu že mluvíš o roku 2017. Ale ani tam
                  Dobře tak dejme tomu že mluvíš o roku 2017. Ale ani tam nedošlo k navýšení výroby 5x, pokud dobře koukám. Hoď ručník do ringu, řekni že ses spletl a jdem od toho.

                  Ale spíš budeš asi dělat že tu nejsi.

                7. Ctirad by měl pochopit, že převis poptávky nad nabídkou
                  Ctirad by měl pochopit, že převis poptávky nad nabídkou se přece neurčuje podle výroby, ale jak dlouho jako zákazník čekáte na výrobní slot.
                  Jestliže si teď objednám Teslu 3 a Tesla mi píše dodání „early 2020“, tak to znamená, že do měsíce mám výrobní slot a zbytek je doprava, atd. Výrazný převis poptávky nad nabídkou by znamenal, že jako zákazník obdržím výrobní slot třeba půl roku od objednávky. To už pak můžeme prohlásit, že poptávka výrazněji převyšuje nabídku výrobce.

              1. 10x je nesmysl, Tesla by rocne opravdu nemela sanci prodat
                10x je nesmysl, Tesla by rocne opravdu nemela sanci prodat 3.5-3.8 milionu vozidel, tedy 10x tolik co vyrabi, za letosek se predpoklada ze dodaji zakaznikum cca 350-380 tisic aut

                lidi kdys mate potrebu nejak cucat cisla, uvazujte nad nima aspon trosku 🙂

                1. Já si myslím, že za stávající situace, kdy prakticky
                  Já si myslím, že za stávající situace, kdy prakticky není konkurence a TM3 se veze na vlně popularity a hype, nejsou globální roční prodeje v řádu nízkých jednotek milionů zase úplná utopie.

                  Když jsem tu loni v létě psal, že mají nakročeno na 250k aut v roce 2019, tak se i tu plno lidí smálo, že to není možné a ani na světě není tolik bláznů, by si to kupilo. No a vidíte, realita je ještě mnohem vyšší a to ještě neotevřeli GF3..

                2. je to o rad vetsi cislo, vzpamatuj se treba tim ze se
                  je to o rad vetsi cislo, vzpamatuj se treba tim ze se proplesknes, 10x tolik je proste nesmysl 😉 2x tolik v pohode 3x tolik mozna, ale 10x tolik je nesmysl kterym se chlacholej blazni

                3. Díky, že jste sám připustil, že aktuální poptávka po
                  Díky, že jste sám připustil, že aktuální poptávka po EV je 2x-3x větší, než dokáže současná produkce pokrýt. To mi úplně stačí. 😉

                4. Troufnu si oponovat, že poptávka po EV rozhodně není 2x-3x
                  Troufnu si oponovat, že poptávka po EV rozhodně není 2x-3x větší než nabídka.
                  Když půjdu teď objednat BMW i3, tak do týdne mám výrobní slot a za 3 týdny ji mám doma (výhoda výroby v blízkých Drážďanech), když teď objednám Teslu 3, tak mi to před pár dny ukazovalo dodání „early 2020“, takže výrobní slot ve fabrice mám prakticky také hned (zbytek je doprava a další). Předpokládám, že jinde to nebude o nic horší.
                  Pokud by poptávka výrazněji převyšovala nabídku, tak výrobní slot dostanu třeba až za půl roku a déle. To už by pak indikovalo, že nabídka je nedostatečná.
                  Takže toť můj názor na poptávku.

                5. Mozno nie 2-3x, ale o dopyte vacsom nez produkcia svedci aj
                  Mozno nie 2-3x, ale o dopyte vacsom nez produkcia svedci aj to, ze proste cakat musis. Inak by si si ten voz mohol sfleku kupit u nejakeho autopredajcu rovno z vykladu.
                  Dalsim aspektom je cena, ktora klesa umerne tomuto pomeru. Pokial je dopyt vysoky a na voz musis cakat, vyrobca nema dovod znizovat cenu. Akonahle by boli tieto auta dostupne okamzite z predajne a cakali by na zakaznika (nie zakaznik na auto), tak by aj cena musela ist dole a tym padom by sa voz stal atraktivnejsi pre zakaznikov.
                  Osobne to vidim tak, ze ludia chcu EV, podstatne viac nez sa stiha vyrabat, ale brzdou je zatial vysoka cena ktora sa udrziava aj tym, ze ludia to kupuju a zaujem je vacsi nez kapacita liniek.

                6. To že to nejde koupit rovnou u autoprodejce nemusí znamenat
                  To že to nejde koupit rovnou u autoprodejce nemusí znamenat vůbec nic. Pokud nehodlá výrobce vyrábět na sklad, tak nemusí ani dopředu na prodejny a místo toho třeba rozředí výrobní sloty. Já když zavolám do Tesly Vídeň, tak vždy mi dají nabídku aspoň 5 kusů skladovek od každého typu, ať už předváděček nebo vyloženě skladovek. Zavolejte Hasalovi, rád Vám dá nabídku, abyste nemusel čekat.
                  Cenotvorbu otevírat nechci, tam je více aspektů. Rozhodně ta Vaše teorie není úplná. Já když přijdu třeba k dealerovi Škodovky, tak má vždycky nějakou skladovku a že by to šlo někdy k nule, tak to nikdy. Taktéž když jednu dobu byly vyprodané Dacie, tak čekačka z výroby byla i rok, ale s cenou nahoru se to nepohlo.

                7. Opravdu nás budete oba přesvědčovat, že když jsou
                  Opravdu nás budete oba přesvědčovat, že když jsou autosalony doslova obloženy sračkomety a předhánějí se ve slevách, aby něco prodaly, takže po elektrikách, na které se čeká klidně i rok a v autosalonu ho neuvidíte ani v předváděcí verzi, natožpak vystavený, není poptávka?

                8. Přesvědčovat nikoho nepotřebuji. Pokud si myslíte opak,
                  Přesvědčovat nikoho nepotřebuji. Pokud si myslíte opak, je to Váš problém, ne můj. Přeji hezký zbytek víkendu.

                9. Tak tu nepište. Ale jen 94 elektromobilů v nabídce
                  Tak tu nepište. Ale jen 94 elektromobilů v nabídce automodul.cz (5 stránek po 20) oproti 500 stránkám jen benzínových aut asi hovoří za vše.

                10. To seš holt ty Ráďo. Napíšeš že na elektriku se čeká
                  To seš holt ty Ráďo. Napíšeš že na elektriku se čeká rok a nepotkáme ji ani jako předváděčku a následně pravdivost svého tvrzení o neexistenci volných vozů prokážeš 94mi skladovými vozy co jsou okamžitě k dispozici. To nevymyslíš.

                11. Co nechápete na tom, že ani 94 vozů pro celu ČR na webu
                  Co nechápete na tom, že ani 94 vozů pro celu ČR na webu neznamená, že ty auta opravdu existují a jsou ihned k odběru, viz zmíněný Leaf v Brně?
                  Co nechápete na rozdílu necelá stovka elektrik vůči 10.000 benzíňáků a předpokládám, že minimálně stejnému počtu naftových?

                12. Takže spalovacích aut je v tom vašem příkladů jenom 5x
                  Takže spalovacích aut je v tom vašem příkladů jenom 5x více. Přitom jako nových aut se spalovaku prodá cca. 200x více. Takže vlastně je těch EV k dispozici až-až, těch zhruba 100 kusů je „zásoba“ na minimálně měsíc, kdežto u těch spalovaku je to na jeden den 🙂

                13. Doporučuji použít na tu malou nasobilku
                  Doporučuji použít na tu malou nasobilku kalkulačku….
                  5×20
                  500×20

                14. Jo, přehlédl jsem…
                  Takže těch EV je tam kolem sto a

                  Jo, přehlédl jsem…

                  Takže těch EV je tam kolem sto a spalovaku deset tisíc, poměr 1:100. Prodejní výsledky jsou 1:200, takže pořád je těch spalovaku dvakrát více, relativně.

                15. Pohoda…
                  Já mám EV auta rád, sice se nelíbí cena,

                  Pohoda…
                  Já mám EV auta rád, sice se nelíbí cena, dojezd, vysoké napětí, požáry
                  Jen nechápu pořád tu hysterii proč tolika lidem leží v žaludku EV…
                  Proč jim neleží v žaludku tanky, ponorky, stíhačky atd…
                  A prodejní čísla? Tady ten cezky pidi trh je zcela mimo… A nestojí za to počítat počet prodaných EV… I za 10let to bude pořád kapka v moři…
                  Bavme se o Číně, Indii, USA, Německo…

                16. Pokud zadáváš auto do výroby. Čekáš vždy. Bez ohledu
                  Pokud zadáváš auto do výroby. Čekáš vždy. Bez ohledu na to zda je o něj zájem nebo ne.

                17. Opravdu nás budete oba přesvědčovat, že když jsou
                  Opravdu nás budete oba přesvědčovat, že když jsou autosalony doslova obloženy sračkomety a předhánějí se ve slevách, aby něco prodaly, takže po elektrikách, na které se čeká klidně i rok, není poptávka?

                18. Nikdo tady netvrdí že není poptávka. Diskuze je o tom
                  Nikdo tady netvrdí že není poptávka. Diskuze je o tom jestli by tesla v klidu prodala 10x tolik aut než nyní.

                19. Trolle co nechápeš na faktu, že Tesla prodá 10x více
                  Trolle co nechápeš na faktu, že Tesla prodá 10x více aut…
                  Je to jen otázka času…
                  A vem na to jed že Elon první prodaný milion Tesel pořádně oslaví…
                  A už netrolluj slušný lidi kterým vyhovují EV auta
                  Za své peníze si mohou klidně koupit auta na drevoplyn…

                20. Když to je otázka času, tak to není fakt. Ty seš těžko
                  Když to je otázka času, tak to není fakt. Ty seš těžko uvěřitelnej idiot.

                  A pro idiota citace z wiki: Fakt (z latinského factum, to, co je udělané, hotové, česky skutečnost) je pojem pro jednotlivou poznanou a ověřenou dílčí skutečnost.

                  Horčíku, zaveďte konečně to tlačítko pro blokaci idiotů.

                21. Nejdříve to bude chtít zopakovat základku…
                  Pak

                  Nejdříve to bude chtít zopakovat základku…
                  Pak pochopíš rozdíl mezi prodá, prodal, prodává…
                  Potom můžeš začít citovat z wiki latinu….
                  PS :trollove a idioti generují Hybridu dost peněz za reklamu, takže asi to vlastní tlačítko nedostaneme…

                22. Fandíš si, ale tvoje stupidní příspěvky fakt hybridu
                  Fandíš si, ale tvoje stupidní příspěvky fakt hybridu žádný prachy negenerujou. Dělaj ti jenom ostudu. Ale blbec nikdy nemůže pochopit že je blbcem, takže se sebou můžeš být nadále spokojený a psát příspěvky o trollech a plést si věštbu s fakty. Tě pic.

                23. Troll nikdy nezklame….
                  To trollí odskakovani od tématu je

                  Troll nikdy nezklame….
                  To trollí odskakovani od tématu je klasika..
                  Už jsi udělal domácí úkol?
                  Už chápeš rozdíl mezi prodal, prodává, prodá?
                  Další krmení bude až pozítří…

                24. Já ten rozdíl mezi prodal, prodává a prodá chápu zcela
                  Já ten rozdíl mezi prodal, prodává a prodá chápu zcela jasně. Kdybys ho chápal ty, nebudeš vydávat věštění za fakt. A od tématu neodbíhám, konzistentně tvrdím že si nemyslící idiot.

                25. A nebo půjdeš a koupíš si model 3 hned. Moc jich neni ale
                  A nebo půjdeš a koupíš si model 3 hned. Moc jich neni ale jsou.

                26. Tak jasně, to je také možnost. Vzhledem k těm málo
                  Tak jasně, to je také možnost. Vzhledem k těm málo volbám v konfiguráku Tesly 3 je velká šance, že tě uspokojí skladovka.

                27. Jasně, že 10x bylo nadsazené, ale dvojnásobek by Tesla s
                  Jasně, že 10x bylo nadsazené, ale dvojnásobek by Tesla s klidem prodala. I více. Jenom příští rok chce Tesla prodat přes půl miliónu aut a myslím, že s tím nebudou mít problém. A trh se mění. Ještě stále je kde ukrajovat spalovákům z tržního podílu.

                28. Kdyby šlo o model v ještě nižší cenové kategorii, tak
                  Kdyby šlo o model v ještě nižší cenové kategorii, tak by prodali i ten 10násobek.

                29. zadny takovy model nemaji a ani jeste nepredstavili vizi na
                  zadny takovy model nemaji a ani jeste nepredstavili vizi na takovej model

                  ano v rovine 25-30 tisic eur/dolaru by jiste byl trh i na vice nez 10 nasobek toho co Tesla vyrabi a prodava, ale Tesl anic takoveho nema a prozatim ani neplanuje

                  i to kolik si trh zada BEV se dozvime pote, co s tim naplno zacne VW, ano ac jsou to zaryti fosilove, tak je to koncern ktery ma proste po celem svete prodeje dosahujici 10 milionu kusu a ma tedy i dostatecnou fanouskovskou zakladnu k prodejum BEV, at se to nekomu libi nebo nelibi, tu sanci se takoveho trhu chytit dostali vsechny znacky, a dosud toho zadna nevyuzila a svetu davaj v lepsim pripade desitky tisic BEV rocne, u ID3 ale ten potencial prozatim pusoby nejlip a doufejme ze ho vyuzijou a nezazdi to vyrobnima kapacitama

                30. Moje 99 letá babička říká: Kdyby byly v prdeli ryby,
                  Moje 99 letá babička říká: Kdyby byly v prdeli ryby, nemusely by být rybníky.

                31. Tesla v modelu 3 opravdu vyprodává veškerou produkci s
                  Tesla v modelu 3 opravdu vyprodává veškerou produkci s objednávkami a čekací dobou. Skladem je jen model S a X. Kolik asi není podstatné číslo. Produkce TESLA 3 je nedostatečná pro poptávku

                32. ale ja rozporoval jen nesmysl s „10x“ , to ze je vetsi
                  ale ja rozporoval jen nesmysl s „10x“ , to ze je vetsi poptavka je celkem jasne a nemam duvod to zpochybnovat 😉

                33. Samane, keby Tesla vyrabala 10x tolko vozidiel co teraz, v
                  Samane, keby Tesla vyrabala 10x tolko vozidiel co teraz, v prvom rade by cena tych vozidiel bola niekde uplne inde, ako je teraz. Odhadujem ze minimalne o 25-35% by boli lacnejsie. A to mozes vziat na to jed, ze za taku cenu by s prehladom predali aj 4 mil aut a poradovniky by boli este dlhsie.

                34. „25-35%“ je opet nesmysl, lidi bezte nekdy do nejakeho
                  „25-35%“ je opet nesmysl, lidi bezte nekdy do nejakeho podobneho businessu aspon jako zamestnanci, at vidite nejaky realnejsi cisla 😉

                  proc mate potrebu si jen tak vycucavat z prstu tyhle cisla? kvuli tomuhle pak na osttanich forech je tohle na hybridu oznacovane jako zumpa a podobne, to ze tady je spousta teslafans je celkem pochopitelne, ale aby si jeste vymejsleli cisla?

                35. Nedávno tu někdo tvrdil že větší firma má slevu na
                  Nedávno tu někdo tvrdil že větší firma má slevu na jakákoli vozidla min 40%. Dobře se opět bavim.

                36. proč ne?
                  Lidl totiž aktuálně uzavřel partnerství s

                  proč ne?
                  Lidl totiž aktuálně uzavřel partnerství s automobilkou BMW, která tak ve flotile služebních vozů nahradí značku Audi. Důvodem přitom nebyla preference aut s pohonem zadních kol, nýbrž výše slev na dieselové modely – Ingolstadt prý při poslední nabídce přišel „jen” s 42 procenty,v Mnichově prý nabídly až s 48 či 50 procent oproti ceníkovým cifrám.

                  za info neručím,okopírováno z české nejžumpy

                37. Tesla slevy nedava, a to z prosteho duvodu, tim ze nema
                  Tesla slevy nedava, a to z prosteho duvodu, tim ze nema dealery 3 stran a tim ze ma dle finacnich vysledku marzi cca 18% na aute, prumer

                  na kazdem modelu ale marze bejt nemusi, nektere modely automobilky dotuji a na nekterych maji zase vyzsi marze, Tesla ma 3 modely kde hodne ziskova bude 3ka, a S a X budou mit marze minimalni, a bude extremni rozdil mezi marzi na spalovaku za par supu kde kompletni pohonne ustrooji dnes stoji vyrobne par supu, a na BEV kde je nejnakladnejsi soucasti auta baterie, kde ikdyby byla cena za kWh pod 100$, porad to bude suma ne moc vzdalena od vyrobni ceny zbytku auta, pak tam take hraje velkou roly to do jak velkeho mnozstvi se daji rozlozit ostatni naklady, vyvoj, PR a dalsi provozni naklady dane automobilky

                  na jakekoliv auto muze bejt sleva klidne 99%, je otazkou jen jak moc automobilka dany model hodla dotovat 😉 co myslis ze jsou darovana auta kuprikladu sportovcum? auta ktera si automobilka kompolet odepise a da na ne vesmes slevu 100%

                38. Super, už jsem napsal dealerovi o pět aut se slevou 99%. Jak
                  Super, už jsem napsal dealerovi o pět aut se slevou 99%. Jak to přijde, jedno ti daruju za dobrou radu.

                39. Jestli hybrid v něčem vyniká tak je to počet lidí
                  Jestli hybrid v něčem vyniká tak je to počet lidí veštících budoucnost a zabývajících se tím co by bylo kdyby.

                1. OMYL. POMĚR VÝROBY 2.000 SPALOVACÍCH GOLFŮ DENNĚ VERSUS
                  OMYL. POMĚR VÝROBY 2.000 SPALOVACÍCH GOLFŮ DENNĚ VERSUS 76 EGOLFŮ JE TEN DŮVOD. Prostě elektriky nejsou. Co se vyrobí, hned se prodá. Jaksi se zapomněl rychle na to, že nový Leaf loni drželi třeba v Brně na autosalonu půl roku v nabídce jako předváděcí s odběrem až 10/2018, aby vůbec měli co předvádět. Prostě výroba nestačí poptávce. Až bude kolem autosalonů mraky elektrik, jak je tam dnes naseto mraky sračkometů a nikdo je nechce, pak se můžeme bavit.

                2. To je divný, že je všechno vyprodaný jak se to vyrobí. Na
                  To je divný, že je všechno vyprodaný jak se to vyrobí. Na mobile.de je 84 nových skladových egolfů a 273 nových Leafů, 40 tesel model 3, 380 renaultů ZOE atd.

                3. Ano, pro celou Evropu a většina z nich bude v režimu toho
                  Ano, pro celou Evropu a většina z nich bude v režimu toho Leafa, jak jsem popisoval. Všiml jste si, že v součtu mluvíte o necelých 7 stovkách aut, tedy počtu, co se ročně prodá jen v ČR? A to jsme jedna z nejmenších evropských zemí?

                4. Prostě elektriky NEJSOU. Co se vyrobí, hned se PRODÁ. Jaksi
                  Prostě elektriky NEJSOU. Co se vyrobí, hned se PRODÁ. Jaksi se zapomněl rychle na to, že nový Leaf loni drželi třeba v Brně na autosalonu půl roku v nabídce jako předváděcí s odběrem až 10/2018, aby vůbec měli co předvádět. Prostě výroba nestačí poptávce.

          1. Během uplynulých 10 měsíců bylo v Česku registrováno
            Během uplynulých 10 měsíců bylo v Česku registrováno už 649 elektromobilů a 327 plug-in hybridů. tahle čísla vůči poměru celkem prodaných aut, kdyby poptávka byla, výrobci by to na trh dodali… prostě jak je psáno níže – benzínových golfů se prodá víc než egolfů, clia víc než zoe… Tesla je mimo, tu si kupují spíše geeci a ti, kdož chtějí fakt něco jiného…
            kolik se prodalo Jaguaru e? Co jsem četl vypadá to spíš na propadák atd atd… prostě elektromobil je spíše vnucení a vůle politiků a lobbistů než potřeba člověka…ano má to fandy, ale grey user je pro to mimo…zatím neexistuje a proč? protože je to pro většinu lidí ekonomický nesmysl

            1. „potřeba člověka“ 😀
              lidi nevedi co potrebuji dokud jim to

              „potřeba člověka“ 😀
              lidi nevedi co potrebuji dokud jim to nekdo neda 😉
              to mas jako s politikou, lidi nadavaj na komunismus, ale kdys vyplnej dotaznik o tom co vy chteli, tak vesmes chtej komunismus, ostatne podivej se nejen na Evropu, ale na CR, Evropa a CR je jeden velkej populismus kde se dari socialismu a komunismu a lidi se radi nechaj znova ovladat a nechaj si urcovat, na primou otazku volili by jste komunisty ti ale prez 95% Evropanu odpovi ze ne 😀

              ropna lobby tady prez 100 let lidem vstepuje ze jezdit na benzin je super, pak prisel v 70kach VW zacal lidem vstepovat ze jezdit na naftu je super, mimochodem VW to trvalo prez 20 let nez se diesel v osobni doprave zacal prosazovat, a kdys us se mu to podarilo, tak voala dieselgate, a dnes si mozna muzeme myslet ze vyvolanej primo zevnitr VW, kde spousta lidi asi tusila ze tim ze jedine misto kde diesel uspel byla Evropa, tak bude postupne stracet na trhu svetovem, a vzalo to sebou i dalsi evropske znacky ktere se na vlne dieselu taky vezli, vsimni si ze zadne mimo-Evropske automobilce se s dieselem tak nedarilo a meli navrch v benzinech, kter prozmenu nejsou zase domenou tech Evropskych automobilek, a kdys se nakonec zacalo ukazovat ze najednou se dari hybridum ktere bezproblemu plni, tak bylo potreba jeste pritvrdit, protoze s hybridy to Evropskym automobilkam zase moc nejde, a tak hlavnimu zastanci hybridu, ale zaroven „odpurci“ elektromobility a pripadne plug-in hybridu udelame caru prez rozpocet a jeste to pritvrdime aby mel taky problem, a tak se teda jako vrhnem na elektromobily

              ne hochu to neni politicka vule, politicka vule navrhovala puvodne mene prisne emisni limity v EU, to az zastupci Nemeckych automobilek si prolobovali diky svejm lidem z Nemecka s Francie prisnejsi emisni limity neaz jake byli navrhovane, a to i kvuli tomu ze EU ma a stejne bude mit mene prisne emisni limity nez 2 zbyle hlavni svetove trhy, takze ac to bude mit automobilovej prumysl v EU nejakou dobu tezsi a bude muset investovat, bude diky domacimu trhu casem daleko konkurenceschopnejsi na tom svetovem trhu 😉

              uplne stejne to probyhalo i pred NS2, kdys Rakusane, Nemci, Nizozemci a UK prosazovali CNG, a voala leta pane 2015 se zacina se stavbou NS2, tedy dalsich 2 trubek na zemni plyn z Ruska do Evropy 😀 ale ouha, CNG se nedari prodavat jak jsem si v automobilkach vymysleli, a ted pred dostavbou 1 z dvou planovanych trubek tedy vyuzijeme CNG na co? no na elektrifikaci v podobe vodiku prece 😉

              EU je jen trafika pro ty co rozhoduji za firmy v nekolika zemich EU, pekne jim na ruku, …a nastesti pro obcana EU to sice pusoby strasne drasticky treba s tou elektromobilitou, nadruhou stranu to ale dava nadeji EU ze by casem mohla pomejslet na snizovani energeticke zavyslosti z dovozu, protoze i ten vodik a tedy dalsi zvyseni energeticke zavyslosti u lidi nebudi moc duveru, a mozxna i proto ze na oko se vodiku vzdali vsechny Evropske automobilky, a zase v tom dominuje ta Asie s Toyotou a Hyundaiem

              jde tu ciste o to, ponechat si jisty monopol v EU a zaroven vydelaky v EU a lidem dat zdani svobody, a dela se to tak na celem svete ve vsech zemich, takze s elektromobilem zustane jako ze ta mobilita, a pro nektere i svoboda diky vlastnimu zdroji elektriny, ale na delsi cesty si ponechaj to co maji ted, tedy potrebu nekde cerpat palivo na ktere mame monopol coby stat/staty 😉 zaroven tim ale dobudoucna usetri obrovske finance, protoze za fosilni zdroje dovazene do Eu se rocne mimo EU posila castka presahujici 4 biliony eur, a dalsi cca bilion se podle neketerych organizaci propali v Eu za lecebne vylohy spojene s dopravou na fosilni pohony, oni jsou to miliardy 3, ale te fosilni doprave se pricita jen 1/3 z te casti, zbyle dve tretiny se uvadi jako prumysl a energetika, a u obou z techto odvetvi mirna snaha o zlepseni take je

              1. Nikdo nedělá dlouhodobě na sklad. Z toho plyne, že
                Nikdo nedělá dlouhodobě na sklad. Z toho plyne, že vyrobená auta se musí rovnat prodaným autům. Takže pokud chtějí vyrábět EV jen proto, aby srovnali celkový emise, tak mi to tolik ani nevadí, protože EV musí zatraktivnit natolik, aby nás zákazníky „donutili“ jejich EV kupovat.

            2. ale no tak, porovnávejte porovnatelné. Bavíme se o autech s
              ale no tak, porovnávejte porovnatelné. Bavíme se o autech s cenovkou nad 1mil Kč. Podívejte se do statistik, kolik nových aut se u nás ročně prodá s takovou cenovkou. Navíc EV máte v dané ceně v kategorii nižší střední třída, spalovák i hybrid v této ceně je o 1-2 třídy výše.
              Jinak bláboly o tom co je a není ekonomický nesmysl si nechte od cesty. Které auto se vyplatí? kdy se Vám vrátí peníze za např. nový Superb za 1mil Kč?…. :):) Prostě mám na to, chci to, tak si to pořídím. Nemám na to? tak si chválím svou dieselovou ojetinu…
              Já EV mám, nikdo mi ho nenutil, vyplatí se mi velmi a zpět spalovák bych už nikdo nechtěl. Pořídil si ho i soused, který se mi na začátku trochu smál, manželka ho nejdřív nechtěla a teď chce taky, do firmy to taky pořizuju, protože se to prostě v našem případě vyplatí a nikdo mě nenutí.
              Pokud mi auto jen stojí před barákem tzn nejezdím a pořádně vyjedu jen cca 2x/rok na dovču, tak se mi asi nevyplatí žádný auto, přesto je takových lidí fůra, kteří si auto za mega koupí a pak čekají na dovolenou… Je to prostě každýho věc a záleží na jeho potřebách: někdo potřebuje koně, někdo parní válec, někdo diesel a jiný zase EV.

                1. parní lokomotiva nebo elektrická? na koni nebo letecky?
                  parní lokomotiva nebo elektrická? na koni nebo letecky? služba je stejná, doprava z A do B….

                2. Fakt je stejný jet na koni do Řecka jako letět letadlem? 🙂
                  Fakt je stejný jet na koni do Řecka jako letět letadlem? 🙂

                3. když vezmu výsledek tak jo. Oba způsoby mě tam dostanou
                  když vezmu výsledek tak jo. Oba způsoby mě tam dostanou :). Jde přece jen o to jaké mám priority. Když mi nezáleží na čase atd a jde mi jen o to co nejlevněji se tam dostat, tak pojedu na koni nebo můžu jít pěšky. Tak jak psal PeaK výše, že nevidí rozdíl mezi Golfem a eGolfem krom ceny – ode mě to byla jen reakce na jeho komentář.

                4. Aha výsledek. Slušná demagogie.
                  Fakt ti přijde rozdíl

                  Aha výsledek. Slušná demagogie.

                  Fakt ti přijde rozdíl mezi golfem a egolfem jako mezi letadlem a koněm?

                5. aaaaa, pán je šťoura.
                  Pro mě je rozdíl v jízdě,

                  aaaaa, pán je šťoura.
                  Pro mě je rozdíl v jízdě, servisu, nákladech atd. mezi spalovákem a elektro tak velký, že se mi vyplatí ty peníze navíc za EV dát. A psal jsem to jen jako reakci a příklad tzn eGolf a Golf pro mě není to samý jen o půl mega dražší.
                  A když už budem teda puntičkařit, tak samozřejmě, že rozdíl mezi koněm a letadlem není tak velký jako mezi spalovákem a EV… 🙂

                6. jemu jo, příště tam půjde pěšky… takovým to
                  jemu jo, příště tam půjde pěšky… takovým to nevystlí nikdo, prostě mají výru a sen a jsou šťastný

                7. Opravdu udělají oba to samé? Tak si nastartujte v garáži
                  Opravdu udělají oba to samé? Tak si nastartujte v garáži eGolfa a Vaše sebevražedné úmysly jsou v háji. S Golfem máte řešení. Takže chápu, že pro Vás je Golf lepší. S pánembohem. 🙂

                8. Když to není veterán nebo motorka, tak to nemá v garáži
                  Když to není veterán nebo motorka, tak to nemá v garáži co překážet.

            3. Jste tak hloupý nebo jen provokujete? Čekačka na Hyundai
              Jste tak hloupý nebo jen provokujete? Čekačka na Hyundai Kona EV s 64 kWh baterkou postupně klesla z 12 na 10 měsíců. 500 malých elektrických škodovek vyprodáno během pár týdnů na přelomu října a listopadu 2019 a to je dodají až příští rok na konci ledna 2020. DEJTE NA TRH ELEKTRIKY, LIDI JE VYKOUPÍ.

              1. Kolik je aut prodáno bez dotací? Abychom mohli srovnávat
                Kolik je aut prodáno bez dotací? Abychom mohli srovnávat reálný zájem o auta, tak musí být stejné okrajové podmínky…tzn. kolik lidí na světě, co si koupilo elektromobil s dotací by si jej koupilo i bez výhod a za plnou palbu?
                Škodvka v MB na lice pro Octavie produkuje 1300 – 1500 aut denně z toho cca 3/4 zákaznická produkce, čekací doba běžně až pět měsíců…
                Kolik je denně udělanáno Kon? Kolik je prodáno bez dotací… Citigo se prodalo, protože bylo levné…a to je jediná správná cesta – elektromobil musí být levný (přece všichni fandové řvou, jak je jednoduchý) a trh nesmí být przněn dotacemi (to si jen politici kupují hlasy)
                Proč je na Konu čekačka – není Hyu ve stejné situaci jako VW, že dodávky baterek silně nekorespondují se sliby?

                1. Mají stejné podmínky. Protože výroba spalováků je
                  Mají stejné podmínky. Protože výroba spalováků je brutálně dotovaná (což si lehce dohledáte u každé automobilky v ČR, koli načerpala, jak říká Andrejko) a externality platíme ze svých daní dnes a denně. A že je automobilky nevyrábějí? No proč by to dělaly, když nemohou oškubat lidi tak jako u spalováků….

                2. TO už je demagogie na ntou – chcete říct, že výrobce
                  TO už je demagogie na ntou – chcete říct, že výrobce elektromobilů, hybridů a phev nečerpá stejné dotace na školení zaměstnanců, že nečerpají dotace na ekologické lakovny, industry 4.0 atd atd atd….
                  všichni do výroby a vývoje čerpají dotace jak o život…jen se ještě sbírání politických bodů u politických voličů dává v řadě zemí dotace na to, aby si někdo elektromobil koupil…otázka je a pro elektromobily je to otázka přežití, kolik lidí si je koupí bez dotací a jestli jsou schopné přežít bez ochranné politické a ekologistické lobby.
                  A že mají automobilky vynikajícně nastavenou cenovou politiku, aby vydělali? Jasně, to si pište a přesně tak mají nastavenou politiku u elektromobilů, aby na flotile vydělali a měli pokrytá veškerá možná rizika… a když nějaké riziko odbourají, pak třeba odemknou u baterky víc energie a hned mají fandové radost, že se auta v průběhu života zlepšení, ale to není zlepšení, to se jen odpustilo ochranné opatření, to auto to už dávno předtím umělo…

                3. Nečerpá. Dokonce na příkladu USA můžete vidět, že
                  Nečerpá. Dokonce na příkladu USA můžete vidět, že jediná automobilka, která po krizi vrátila půjčku vládě a prosperuje a nestíhá vyrábět je Tesla.
                  Spalovák, pokud bude platiti za vše, co dnes platíme my všichni z našich daní, bude tak drahý, že ho nikdo ne nekoupí, ale nebude si ho moci dovolit.
                  Spalováci žijí ze servisu. Servis u elektroaut prakticky žádný. S každým spalovákem si koupí kupujete budoucí závazek ve statisících za palivo a minimálně desítkách tisíc za servis.

                4. Bezva, takže VW vyvinul eGolfa bez eura dotace, Hyu, vyvinula
                  Bezva, takže VW vyvinul eGolfa bez eura dotace, Hyu, vyvinula konu, ioniwa bez dotace, Rencek dělá emobily bez dotace….

                  Na elektromobilu se nikdy nevysypou žádné věci kolem podvozku, karoserie, komfortních systémů a elektroniky, ale na spalováku jo….
                  to, co je u spalováku servis navíc je motor a olej – to se servisovat dá, až se začnou sypat měniče a BMS s tím, že bude elektromobilů hafoz a začnou to šidit jako dneska spalováky, tak servis levnější nebude – ano bude ho méně, ale každý zásah bude o to výživnější – ono totiž nepůjde na měniči 100kW z objemu 1l jen tak něco vyndat a vyměnit – jako třeba hydroštel z hlavy válců…bude to jako dneska řídící jednotka z auta kus za kus a nebude to stát 20 000 jako řídící jednotka motoru..

                  Ohledně paliva – uvědomte si, že provoz elektromobilu je levný jen protože jich je málo – jakmile ekonomiky států zaznamenají výpadky na daních z paliva vlivem elektromobility, tak naprosto jasně provedou stejné zdanění elektromobility (jedno jaký scénář ať přes elektriku, nebo paušálem z vozu), aby tento výpadek příjmů byl nahrazen.

                  Radovane obávám se, že jediná jistota mezi námi dvěma je, že se naprosto neshodneme

        1. Si děláte srandu, ne? Po půl tisícovce malých
          Si děláte srandu, ne? Po půl tisícovce malých elektrických škodovek se jen zaprášilo a to byly objednávky aut, které jsou schopni dodat nejdříve koncem ledna 2020. A objednávky byly od října 2019 a máme 9.listopadu milý pane. JEŠTĚ TRVÁTE NA TÉ HOVADINĚ NENÍ POTÁVKA?

                1. Ano. Ale BMW330e asi prodám 🙂
                  Ano. Ale BMW330e asi prodám 🙂

                2. Takhle bych to neřekl. Jde o to, že mě EV naprosto
                  Takhle bych to neřekl. Jde o to, že mě EV naprosto vyhovuje. BMW je klasika, po které jsem vždy toužil, když jsem si to ještě nemohl dovolit. EV je tiché dynamické auto, se kterým jezdím na pohodu a když chci, tak i pro zábavu. To umí i BMW, ale myslím, že většina lidí jak jednou sedne do EV, tak už se jí do klasiky nechce. Pokud má svůj RD a denně neujede více než 400 km, tak je v pohodě. Já mám i své menší výrobny elektřiny. A ty mraky knoflíků už na palubce taky nepotřebuju, rychle jsem si zvykl. Kvalitou zpracování jsem byl docela mile překvapen, i když není to dlouho, co jsem byl k Tesle velmi skeptický. A snad nakonec, dlohých cest bych se stím také nebál. Létal jsem každý rok do Španělska, nyní se chystám Teslou s jedním vyspáním ve Francii na vínečko. Změna je život a nabíječka na 15 až 20 minut není žádná tragédie 🙂

                3. Uvidím. Je to to tmavěmodré v ACR auto, zatím je tam za
                  Uvidím. Je to to tmavěmodré v ACR auto, zatím je tam za těch 899.000 Kč ( Luxury výbava ), to je to moje 🙂

              1. Přečetl jsem si ten komentář a musel jsem se smát, že si
                Přečetl jsem si ten komentář a musel jsem se smát, že si někdo troufne tvrdit, že spalovací motor, kde je hromada mechaniky, písty se odírají o stěny válce, dochází k tepelnému namáhání, mechanickému namáhání (píst se musí zastavit a vrátit, takže kliková hřídel musí odvést svoji práci, píst je namáhán tlakem každým výbuchem směsi, atd.) vydrží obecně více než elektromotor, který pouze provádí rotační pohyb.
                Závěr z toho mám takový, že když si budu spalovací šolíchat, opečovávat, mazlit se, tak teoreticky může vydržet skoro jako elektomotor, který jede bez jakékoliv údržby. To je fakt těžká volba. 🙂

                1. Ja jsem z jeho komentare pochopil, ze nejde o spalovaci motor
                  Ja jsem z jeho komentare pochopil, ze nejde o spalovaci motor versus elektromotor ale o pohonne ustroji. Ze u BEV je hlavne problem s elektronikou, ktera je delana na dren stejne jako moderni ICE. Takze nejde o princip elektromotoru. Cituji: „Problém je elektronika a komponenty baterií. Elektrické izolanty (laky, pryskyřice atd) jdou časem do kopru, obvykle čím více na krev dimenzováno tím méně snášejí špičky (automotive je expert v dimenzování na krev)
                  Další problém kondenzátory – prostě prevíti v řídících jednotkách vysychají, stačí dát kousek od nich hřející odpor a je problém urychlen“
                  Mimochodem, mam doma spoustu elektromotoru z dob pred valkou a bezi bez problemu, jou velke, tezke. V Aute mam mensi motor jak v cirkularce, ktera ma 7 kW. Takze osobne verim vic motoru v cirkularce. Mimochodem, i Michelinovi menili motor a neni jediny. Je mi jasne, ze to neni chyba principu ale nejspis konstrukce a jak psal Peak, autoprumysl je odbrornik na usetreni nakladu takze vse dimenzovano tak nejak na kousek po zaruce. Jeho vysvetleni mi prijde logicke. A verim, z eby se dalo udelat BEV, ktere by s daleko ale daleko mensi udrzbou nez stare vychvalovane ICE vydrzelo i daleko delsi najezd. Jen bychom si jej nejspis museli postavit sami a vazilo by 5 tun, o penezich ani nemluvim.

                2. No, upřímně, sleduji už hodně dlouho celosvětovou
                  No, upřímně, sleduji už hodně dlouho celosvětovou komunitu BMW i3. A zatím jsem neslyšel za ty léta o někom, kdo by měl problém s řídící a především výkonovou elektronikou v autě. To jsou jednoduše osvědčené průmyslové komponenty, které v jiných aplikacích než v autech běžně řídí stovky kilowatt, takže tady nepředpokládám moc velký problém, to musí zvládat s prstem v nose.

                  Takže bych to celé parafrázoval asi takto: Máš štěstí, pokud ti spalovací motor vydrží tak dlouho jako elektromotor, máš smůlu, pokud ti elektromotor vydrží tak dlouho jako spalovací motor.

          1. Nikdo neuvalí nějakou extrémní ekologickou daň na
            Nikdo neuvalí nějakou extrémní ekologickou daň na všechna spalovací auta. Maximálně tak třeba na diesely, takže to může ovlivnit poměr prodejů benzín/nafta, což už se třeba v Německu děje. Hned poté, co se začalo uvažovat o zákazu vjezdu dieselů do měst. Poptávka od dieselu se přelila k benzínu, ne k elektrice.

              1. Jednat mohou, ale dokud německé automobilky nebudou schopni
                Jednat mohou, ale dokud německé automobilky nebudou schopni uspokojit poptávku, pokud by se poptávka přelila od spalováků k elektrice, tak to nezavedou.
                Stačí se jen podívat, jaká je nabídka elektromobilů od německých automobilek. BMW má prcka i3, VW ID.3, Audi e-trona, dál toho moc není. Nikdo nepůjde proti statisícům případně zrušených pracovních míst, kdyby automobilky neměly pro koho vyrábět.
                To je můj názor.

Napsat komentář