Trafostanice EG.D pomůžou k rozvoji elektromobility na sídlištích

Společnost EG.D vytipovala několik desítek vhodných trafostanic, které přímo sousedí se sídlištními parkovišti a jsou vhodné k instalaci dobíjecí stanice, resp. wallboxu.

Jedna z dobíječek na trafostanících už funguje více než rok v Třebíči.
foto: EG.D

Součástí distribuční sítě EG.D je mimo jiné i zhruba 20 tisíc trafostanic na území jižních Čech, Vysočiny a jižní Moravy. Mnohé z nich jsou svým umístěním vhodné pro instalaci wallboxu pro dobíjení elektromobilů.

Na to sází nový produkt EG.D Dobíječka na trafostanici, který může pomoci snadno rozšířit dobíjecí infrastrukturu pro elektromobily, a to i na sídlištích, kde s nabíjením elektromobilů bývá problém.

„Nedostatečná dobíjecí infrastruktura bývá často označována jako jeden z hlavních důvodů toho, proč se elektromobilita v České republice doposud výrazněji nerozvinula. V EG.D jsme si řekli, že i když jako distributor máme v tomto ohledu svázané ruce a z pohledu regulace nejsme oprávněni v elektromobilitě činit aktivní podnikatelské kroky, můžeme elektromobilistům díky znalosti naší soustavy alespoň nabídnout vhodná místa pro instalace jejich dobíjecích stanic,“ vysvětluje Michal Holan, projektový manažer distribuční společnosti EG.D.

„Zaměřili jsme se hlavně na problém sídlištního dobíjení. I na sídlištích se již začaly objevovat elektromobily a lidé žijící v panelových domech nemají tak velké možnosti dobíjení jako lidé v rodinných domech, kteří si mohou nástěnnou dobíjecí stanici, tedy wallbox, umístit například do garáže,“ dodává Michal Holan.

První nabíječku na trafostanici EG.D mohou řidiči najít v Třebíči v ulici Kpt. Jaroše. Provozuje ji společnost E.ON Energie. Podobná příležitost se však otevírá pro jakéhokoliv zájemce o výstavbu dobíječky.

Není určena jen pro energetické společnosti, ale velmi vhodná je například pro města a obce, které by si rády dobíječku pořídily i na své území. Nabíječku na trafostanici ocení zákazníci z řad firem nebo fyzických osob, které využívají elektromobil a hledají místo pro rychlou a levnou instalaci dobíjecí stanice.

Oproti jiným způsobům výstavby dobíječek tady není zapotřebí získat stavební povolení a také její technické provedení je pro zákazníka méně náročné.

S produktem Dobíječka na trafostanici se mohou zákazníci blíže seznámit na stránkách www.egd.cz/wallbox. Tam také naleznou seznam vydefinovaných vhodných trafostanic, poptávkový formulář a cenu této služby. „Samotný výběr wallboxu, elektroinstalační firmy a dodavatele energií je zcela na uvážení zákazníka,“ dodává Michal Holan.

tisková zpráva

13 Comments on “Trafostanice EG.D pomůžou k rozvoji elektromobility na sídlištích”

  1. Dobíječka na trafostanici Vás vyjde levněji a její
    Dobíječka na trafostanici Vás vyjde levněji a její instalace zabere méně času než jiné typy umístění dobíjecích stanic. Samotná cena umístění na trafostanici je hrazena ročně a stojí 1 200 Kč. Lepší wallbox pořídíte už za cenu kolem 26 000 Kč bez DPH. Instalace wallboxu na trafostanici včetně materiálu a revize se pohybuje v rozmezí 30 000 – 50 000 Kč bez DPH. Celkově tedy za pořízení, umístění a zprovoznění wallboxu zaplatíte 55 000 – 80 000 Kč. Cena se bude lišit dle toho, jaký wallbox si pro své potřeby vyberete a kdo Vám zajistí elektroinstalační práce. Jako distributor elektřiny tyto práce a zařízení nenabízíme. Na trhu je ale díky rozvoji elektromobility v ČR již dostatek partnerů, na které se můžete obrátit. Jedním z nich je například E.ON Energie, a.s. se svými službami http://www.eon-drive.cz. Při výběru wallboxu a elektroinstalační firmy ale máte zcela volné ruce a záleží pouze na Vašich preferencích.

    Zdroj:
    https://www.egd.cz/zadost/dobijecka-na-trafostanici

    1. Takže oni vlastně prodávají jen ten nájem za 1200/rok
      Takže oni vlastně prodávají jen ten nájem za 1200/rok ?
      To je teda kšeft.

      Spíš chtějí zelenou muziku za babku ;-D
      Pre to v Praze dělá (skoro) automaticky a celkem i bez humbuku.

      /OFF: V Uhřiněvsi (na prvním kruháči) otevřeli v pondělí nový Lidl, a nabíječka je funkční asi také od otevření

      1. A nenašel jsem ani info o ceně za kWh. Jako, může to být
        A nenašel jsem ani info o ceně za kWh. Jako, může to být dobré, když se pár sousedů na sídlišti složí, wallbox bude přístupný na čip a budou schopni si mezi sebou rozúčtovat náklady za odebranou energii. Akorát nesmí chtít všichni najednou (v noci) nabíjet, což asi by chtěli 🙂

        1. Zase na druhou stranu 5 lidí se snáz domluví na rotaci –
          Zase na druhou stranu 5 lidí se snáz domluví na rotaci – pořídit tam chip co přepne na další auto (po hodině, po dosažení úrovně kWh… (to by asi bylo složitější ale spravedlivější).
          Tedy když se tam nějak nasáčkujou všichni najednou 🙂 Třeba ví kdo ráno odjíždí první a ten zablokuje ty ostatní…. a pak zaspí 😀
          Takže spíš delší kabely…

          A nebo tam přistavit ten dvupatrový valník 😀

  2. Wallboxy na sidlistich od velkych firem nejsou reseni. Wallbox
    Wallboxy na sidlistich od velkych firem nejsou reseni. Wallbox nabiji prilis rychle, potrebuje velky prikon a stoji spoustu penez. To nikdy nebude masovka. Jedina cesta jsou zasuvky 230V a 400V pro pomale nabijeni vecer a celou noc a hlavne za beznou cenu elektriny v nizkem tarifu. Jinak se ztraci jedna z nejvetsich vyhod elektromobilu, levna energie. Tohle je cesta 😉 pomale-nabijeni.cz

    1. Ale prd. Když může wallbox nabíjet rychle (byť to rychle
      Ale prd. Když může wallbox nabíjet rychle (byť to rychle v 99% znamená max. pomalé 11 kW), může i pomalu. Výhodou wallboxu je to, že elektroniku máte schovanou ve wallboxu a jen natáhnete kabel do auta. U nabíjení přes zásuvku musíte mít elektroniku na kabelu, což nevidím jako schůdné řešení (ať už počasí, vandalismus, atd.).

      1. Pomalé 11kW? 😀 To jako půjdu po 5ti hodinách
        Pomalé 11kW? 😀 To jako půjdu po 5ti hodinách přeparkovat? V 80% případech nabíjím jen 50-100km a to se nevyplatí vůbec dávat na WB. Nabíjecí kabel musí bejt pochopitelně v ochranném boxu. V autě už ho nevozím, není žádnej důvod. Pouze 4x do roka na dovolenou. Jinak je pořád v boxu před barákem na zásuvce 230V-10A, ze který nabiješ za večer a noc 200km. To ani nepotřebuju nabíjet každej den. Nabíjecí kabel každej dostal k autu, tak je hovadina kupovat nebo platit v ceně energie ještě WB 😉
        https://youtu.be/_djK0R2l_Ww

        1. Co jste nepochopil na tom, že wallbox umí nabíjet stejně
          Co jste nepochopil na tom, že wallbox umí nabíjet stejně pomalu jako 1 fáze ze zásuvky? Moje pointa byla o praktičnosti. Je jednodušší vzít pouhý kabel ze zdi/sloupku a píchnout ho do auta než vytahovat kabel s elektronikou, která bude provokovat nějakého okolojdoucího vandala, aby třeba vyzkoušel, zda unese jeho váhu v kanadách.
          Jinak ano, 11 kW (a obecně AC nabíjení) je bráno jako pomalé. To není nic zvláštního, to je prostá definice.

      1. /funny
        Vážně je pravda že na běžný denní nájezd je

        /funny
        Vážně je pravda že na běžný denní nájezd je nejlepší 2,3kW a ještě si to hlídat, protože i to časové okno 5h v noci je moc velké.
        funny/

        A když nejsou wallboxy příliš rychlé, tak jsou alespoň oproti zásuvce příliš drahé. Asi tak o bambilion procent 😉

        1. mozna pro koncaka, pro firmu ktera to montuje ve velkem to
          mozna pro koncaka, pro firmu ktera to montuje ve velkem to jsou vyzsi stovky az nizsi jednotky tisic za kus, zadna firma ktera na tom chce nejak vydelavat a ne tratit tam neda zasuvku bez elektroniky ktera identifikuje danehoz akaznika, navic i ta zasuvka znamena ze nekde v pozadi je jistic, coz wallbox vesmes umi suplovat a je to mnohem chytrejsi zasuvka nez se zda, treba i co se tyce zamikani kabelu, coz ti obycejna zasuvka fakt nezajisti

Napsat komentář