Toyota si se svým hybridním závoďákem připsala dvojité vítězství

Tým TOYOTA Racing vstoupil do letošní sezóny světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA skutečně pravou nohou, když si v 6h závodu na okruhu v Silverstone dojel z první startovní pozice pro první dvě místa v cíli.

Hybridní závodní speciál Toyota TS040
foto: Toyota

Hybridní speciál TS040 HYBRID s pohonem všech kol a výkonem 1000 koní zvítězil ve svém úplně prvním závodu naprosto přesvědčivě. Postarali se o to piloti vozu č. 8, kterými jsou Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi. Tímto se zmíněná posádka dostala do čela světového šampionátu sestávajícího celkem z osmi závodů.
 
Jezdecká sestava vozu č. 7 – Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima – pak týmu TOYOTA Racing vybojovala svým druhým místem v cíli historicky první „double“ vítezství “ v závodech seriálu WEC. Piloti vozu č. 7 dojeli na druhém místě i přes neustálé změny počasí.

Podmínky na trati byly značně proměnlivé, od naprostého sucha až po silné deště, a tak 30 minut před plánovaným odmávnutím šachovnicovým praporkem byl závod z bezpečnostních důvodů ukončen odmávnutím červenou vlajkou.
 
Alex vyrazil z první startovní pozice a svoji výhodu si během vzrušujícího úvodního kola dokázal udržet, zatímco se Sébastien posunul se svým vozem z pátého místa na třetí.
 
Oba speciály TS040 HYBRID byly ve středu dění a několikrát změnily své umístění, ještě než se kolem 40. minuty závodu spustil déšť. Závodní monoposty tak rychle zajely do boxů na přezutí; posádka vozu č. 7 zvolila obutí do mokra, zatímco na voze č. 8 se objevily přechodné pneumatiky.
 
Déšť brzy ustal, a tak se přechodné pneumatiky hybridního speciálu ukázaly jako lepší volba, přičemž Sébastien úspěšně využil mohutný záběr všech kol a vytvořil si pohodlný náskok.
 
Alexův vůz neměl na obutí do mokra dostatečný záběr, a tak se propadl na třetí místo. Po přibližně 90 minutách předal volant vozu č. 7 Kazukimu, jenž pro rychle osychající trať zvolil pneumatiky typu ´slick´. Zanedlouho stejně postupovala i posádka vozu č. 8, když Nicolas střídal v boxu Sébastiena.
 
Trať zůstala suchá, což Nicolasovi umožnilo upevnit si s vozem č. 8 vedoucí pozici v poli, zatímco se Kazuki dotahoval na druhé místo s vozem č. 7, než krátce po polovině závodu předal volant Stéphanovi.
 
Dramatické boje krátce přerušil ´safety car´, kdy Anthony vstoupil do závodu s vozem č. 8 na vedoucí pozici celého závodního pole.
 
Když do konce závodu zbývalo něco přes hodinu, udeřil opět silný déšť a tým okamžitě reagoval rychlým povoláním vozů do boxů k nasazení pneumatik do mokra a současně k výměně obou pilotů; Kazuki převzal vůz č. 7 od Stéphana, zatímco Sébastien se prohodil s Anthonym ve voze č. 8.
 
Asi 40 minut před koncem závodu byl na trať opět povolán ´safety car´a vzhledem k neustávajícímu dešti byl poté závod předčasně ukončen, neboť další zápolení znemožnilo velké množství vody na trati. Závodní tým TOYOTA Racing tímto stvrdil své šesté vítězství z celkových 15 podniků šampionátu WEC. Jednalo se navíc o druhé vítězství v řadě po triumfálním zakončení sezóny 2013 v Bahrajnu.
 
Kromě obvyklých pohárů pro vítěze si posádka vozu č. 8 vydobyla i cennou trofej ITT (International Tourist Trophy) britského Královského autoklubu (RAC), která byla poprvé udělena již v roce 1905; Anthony pro změnu získal trofej Richard Lloyd Trophy pro nejlépe umístěného člena Britského klubu závodních jezdců (BRDC – British Racing Drivers Club). 

Druhý podnik letošní sezóny – 6h Spa-Francorchamps – je naplánován již na 3. května 2014 na jednom z nejkrásnějších evropských okruhů v belgických Ardénách.

tisková zpráva

One Comment on “Toyota si se svým hybridním závoďákem připsala dvojité vítězství”

Napsat komentář