Toyota RAV4 Prime: plug-in hybrid s 18,1kWh baterií a dojezdem 65 km

Toyota uvádí v Japonsku na trh novou plug-in hybridní verzi oblíbeného SUV RAV4. Auto je vybaveno 18,1kWh baterií pro dojezd 65 km WLTP.

Vnitřnosti plug-in hybridu Toyota RAV4 Prime, který jde aktuálně na trh v Japonsku a brzy by se měl objevit také v Evropě a USA.
foto: Toyota

Baterie s kapacitou 18,1 kWh patří v oblasti plug-in hybridů mezi ty největší. Jen o 0,3 kWh více má nejnovější verze Chevroletu Volt.

Tato baterie dá modelu, který se v Japonsku prodává jako Toyota RAV4 Prime, dojezd až 67,6 km EPA (přes 65 km WLTP). Auto nabízí pohon všech čtyř kol a celkový výkon systému 225 kW.

Elektromotory (134 kW/270 Nm předu, 40 kW/121 Nm vzadu) jsou doplněný o 2,5l čtyřválec 130 kW/219 Nm. Palubní nabíječka je standardně 3 kW, připlatit je možné za 6,6 kW. O vytápění a klimatizaci se stará tepelné čerpadlo.

24 Comments on “Toyota RAV4 Prime: plug-in hybrid s 18,1kWh baterií a dojezdem 65 km”

  1. Tak je mi podivne, proc dali na predek tak silny emotor. O
    Tak je mi podivne, proc dali na predek tak silny emotor. O tom, ze by fosil tlacil je zezadu se tu nepise, ale tipl bych si, ze to tak bude bo zadni emotor ma vykon tak na popojizdeni.
    Ad dojezd.. leaf1 kdyz mu baterie klesne na 18kWh, tak da i s topenim pohodovych 100km a neco zbyde. Co ma Toy tak neusporne?

    1. Toyota má neúsporné to, že uvádí celkovou kapacitu. U
      Toyota má neúsporné to, že uvádí celkovou kapacitu. U PHEV se chrání baterka mnohem víc než u EV, třeba já mám zamčeno horních i spodních 20% a využívám jen 60% kapacity. Odměnou je dlouhá životnost. Takže i tady u RAV bude dostupná kolem 11kWh, tedy spotřeba kolem 17kWh na 100km. Na SUV s nijak dokonalou aerodynamikou je to slušný. Ale ber to jako odhad, oficiální dostupnou kapacitu tohoto modelu neznám.

  2. No ja neviem. Nerozumiem preco, ked maju plugin hybridy taku
    No ja neviem. Nerozumiem preco, ked maju plugin hybridy taku bateriu, tak vedia prejst taku malu vzdialenost. Ved pri takej baterii by Tesla presla 100km. Hyundai pomaly 150km ale toyota to da na ledva 65km? Rovnako je na tom aj skoda.

    1. Protože kvůli životnosti využívají jen část kapacity
      Protože kvůli životnosti využívají jen část kapacity baterie. Pokud by nějaký majetel pluginu používal 0-100% pravidelně (což by u té kapacity nebyl problém), tak by nemusela vydržet ani 100 000 km. A protože u pluginu prostě nemusíte drtit baterii na maximum (velký dojezd řešíte benzínem), je lepší upřednostnit velkou životnost před dojezdem.

        1. kdys skouknu ceny Rav 4 v Japonsku a CR a udelam si +-
          kdys skouknu ceny Rav 4 v Japonsku a CR a udelam si +- procentualni prepocet, tak to vychazi ze v RC by RAVka PHEV mela stat nejak lehce nad 1 milion korun, coz neni nijak silena cena

          takze z toho me musi vychazet ze v Japosnku mate jine plyg-in hybridy nejak vyrazne levnejsi nez tech 4.7 milionu jenu? tak nejak jsem se nakonec prez ten rozsipanej caj (nevim poroc me chrome tentokrat nenabidl preklad) zazrakem proklikal na cenu Outlanderu PHEV a sviti na me hromady cen od cca 4 do 5.2 milionu jenu, coz me prijde srovnatelna cena s tema 4.7 miliony za RAV PHEV

          1. Tak hlavně po RAV 4 netoužím. Ale líbí se mi. Co jsem dal
            Tak hlavně po RAV 4 netoužím. Ale líbí se mi. Co jsem dal za auto nejvíc bylo 1.3 mil jenů takže z toho pohledu to je 4x tolik. Nejsem milionář ale kdybych chtěl tak si Teslu koupit můžu ale přijde mi to jako vyhazování peněz. Ale každej máme jiný priority, tím nikoho nekritizuje. Ani na to nemám právo.

            Zatím to vidím za pár let na Prius Prime. Nevadil by mi Leaf ale stve me ten rapidgate.

            1. V ČR stojí klasický Hybrid Rav4 od cca 900tis do 1,1mil.
              V ČR stojí klasický Hybrid Rav4 od cca 900tis do 1,1mil. Kč. Takže Plug-In hybrid tipuju v základu za minimálně 999tis spíš víc) a s výbavou za 1,3M. Bavíme se o ceníkových cenách. Klasický Hybrid jsem pořídil se slevou téměř 20% takže i tady se určitě věrný zákazník dostane na lepší ceny. Kdyby nebyla žádná sleva, tak to už snad raději počkat na model Y (i když typově je to trošku jiné auto, ale rozměrově asi podobné).

Napsat komentář