Toyota RAV4 Prime: plug-in hybrid s 18,1kWh baterií a dojezdem 65 km

Jan Horčík - 09 Červen 2020

Toyota uvádí v Japonsku na trh novou plug-in hybridní verzi oblíbeného SUV RAV4. Auto je vybaveno 18,1kWh baterií pro dojezd 65 km WLTP.auto plug-in hybrid Toyota RAV4 Prime

Vnitřnosti plug-in hybridu Toyota RAV4 Prime, který jde aktuálně na trh v Japonsku a brzy by se měl objevit také v Evropě a USA.
foto: Toyota

Baterie s kapacitou 18,1 kWh patří v oblasti plug-in hybridů mezi ty největší. Jen o 0,3 kWh více má nejnovější verze Chevroletu Volt.

Tato baterie dá modelu, který se v Japonsku prodává jako Toyota RAV4 Prime, dojezd až 67,6 km EPA (přes 65 km WLTP). Auto nabízí pohon všech čtyř kol a celkový výkon systému 225 kW.

Elektromotory (134 kW/270 Nm předu, 40 kW/121 Nm vzadu) jsou doplněný o 2,5l čtyřválec 130 kW/219 Nm. Palubní nabíječka je standardně 3 kW, připlatit je možné za 6,6 kW. O vytápění a klimatizaci se stará tepelné čerpadlo.

Zpět na HybridPřidat komentář

Tak je mi podivne, proc dali na predek tak silny emotor. O tom, ze by fosil tlacil je zezadu se tu nepise, ale tipl bych si, ze to tak bude bo zadni emotor ma vykon tak na popojizdeni.
Ad dojezd.. leaf1 kdyz mu baterie klesne na 18kWh, tak da i s topenim pohodovych 100km a neco zbyde. Co ma Toy tak neusporne?

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už třikrát jsem nabil do plna) při rychlosti 25tis km za rok.

Toyota má neúsporné to, že uvádí celkovou kapacitu. U PHEV se chrání baterka mnohem víc než u EV, třeba já mám zamčeno horních i spodních 20% a využívám jen 60% kapacity. Odměnou je dlouhá životnost. Takže i tady u RAV bude dostupná kolem 11kWh, tedy spotřeba kolem 17kWh na 100km. Na SUV s nijak dokonalou aerodynamikou je to slušný. Ale ber to jako odhad, oficiální dostupnou kapacitu tohoto modelu neznám.

Obrázek uživatele Tomáš

U meho Priusu PHV prvni generace je to stejne. Vyuzitelna kapaita od 21% do 84%. A zatim se drzi.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Kuk

Toyota - jeden krok dopředu, dva zpátky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Tesla o milionovy baterii zatim akorát mluví (nepochybuji ze ji brzu predstavi), Toyota už na svoji baterii stejnou záruku (1000000km) poskytuje.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Jenom doplnění, míle a km. se "drobně" liší.

Obrázek uživatele Tomáš

Ja mam na omyly pravo. Podle Kuka jsem trouba.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Kuk má občas dobrý odkazy, ale také černobílé vidění světa, jako v pohádkách.

Obrázek uživatele Kuk

Až na to že to není jejich baterie ty troubo. :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Děkuji Vám za kompliment.
A přeji hezký a ničím nerušený den.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Kuk

Začni se zabejvat faktama a přestaň se ztrapňovat svou hrou na slušňáka, tím chytrost ani úctu nezískáš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Tesla v Číně skoro nic neprodala a proto jim tak vyskočili akcie. :)))))
https://www.reuters.com/article/us-tesla-china-sales/tesla-china-sold-11095-model-3-vehicles-in-may-triple-aprils-volume-cpca-idUSKBN23F12I

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Inak btw, akcie Tesly ocividne znovu lamu rekord. Runner este zije ci uz stihol predat short? Alebo caka na krach automobilky? Aby nezbohatol ako maliari, teda po smrti ;)

No ja neviem. Nerozumiem preco, ked maju plugin hybridy taku bateriu, tak vedia prejst taku malu vzdialenost. Ved pri takej baterii by Tesla presla 100km. Hyundai pomaly 150km ale toyota to da na ledva 65km? Rovnako je na tom aj skoda.

Obrázek uživatele Tomáš

No a taky aerodynamika RAV 4 asi nic moc.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Protože kvůli životnosti využívají jen část kapacity baterie. Pokud by nějaký majetel pluginu používal 0-100% pravidelně (což by u té kapacity nebyl problém), tak by nemusela vydržet ani 100 000 km. A protože u pluginu prostě nemusíte drtit baterii na maximum (velký dojezd řešíte benzínem), je lepší upřednostnit velkou životnost před dojezdem.

Obrázek uživatele Tomáš

Tak, tak. SOC u moji baterie je 21%-84%. Mimo tyhle mantinely to nejde.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Tomáš

Po 400 000 jenu ruznejch dotaci to tu vejde na 4.3 miliony JPY. Tak zase nic. :-) Ale hybridnich a obycejnych verzi je tu videt vic nez dost, ne ze ne.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

a to je drahy? nebo na to jen nemas?

Obrázek uživatele Tomáš

Sem mistni socka co vybira popelnice a zije z podpory.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

kdys skouknu ceny Rav 4 v Japonsku a CR a udelam si +- procentualni prepocet, tak to vychazi ze v RC by RAVka PHEV mela stat nejak lehce nad 1 milion korun, coz neni nijak silena cena

takze z toho me musi vychazet ze v Japosnku mate jine plyg-in hybridy nejak vyrazne levnejsi nez tech 4.7 milionu jenu? tak nejak jsem se nakonec prez ten rozsipanej caj (nevim poroc me chrome tentokrat nenabidl preklad) zazrakem proklikal na cenu Outlanderu PHEV a sviti na me hromady cen od cca 4 do 5.2 milionu jenu, coz me prijde srovnatelna cena s tema 4.7 miliony za RAV PHEV

Obrázek uživatele Tomáš

Tak hlavně po RAV 4 netoužím. Ale líbí se mi. Co jsem dal za auto nejvíc bylo 1.3 mil jenů takže z toho pohledu to je 4x tolik. Nejsem milionář ale kdybych chtěl tak si Teslu koupit můžu ale přijde mi to jako vyhazování peněz. Ale každej máme jiný priority, tím nikoho nekritizuje. Ani na to nemám právo.

Zatím to vidím za pár let na Prius Prime. Nevadil by mi Leaf ale stve me ten rapidgate.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

V ČR stojí klasický Hybrid Rav4 od cca 900tis do 1,1mil. Kč. Takže Plug-In hybrid tipuju v základu za minimálně 999tis spíš víc) a s výbavou za 1,3M. Bavíme se o ceníkových cenách. Klasický Hybrid jsem pořídil se slevou téměř 20% takže i tady se určitě věrný zákazník dostane na lepší ceny. Kdyby nebyla žádná sleva, tak to už snad raději počkat na model Y (i když typově je to trošku jiné auto, ale rozměrově asi podobné).

Obrázek uživatele Tomáš

Tady asi o 100 000 Kc min. 3888500 s DPH jenu pred dotacemi atd.
https://toyota.jp/rav4/

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil