Toyota uvádí v Japonsku na trh novou plug-in hybridní verzi oblíbeného SUV RAV4. Auto je vybaveno 18,1kWh baterií pro dojezd 65 km WLTP.
foto: Toyota
Baterie s kapacitou 18,1 kWh patří v oblasti plug-in hybridů mezi ty největší. Jen o 0,3 kWh více má nejnovější verze Chevroletu Volt.
NEPŘEHLÉDNĚTE Toyota odhalila na autosalonu v Los Angeles nový model RAV4 Plug-in Hybrid, zvládne 60 km na elektřinu
Tato baterie dá modelu, který se v Japonsku prodává jako Toyota RAV4 Prime, dojezd až 67,6 km EPA (přes 65 km WLTP). Auto nabízí pohon všech čtyř kol a celkový výkon systému 225 kW.
Elektromotory (134 kW/270 Nm předu, 40 kW/121 Nm vzadu) jsou doplněný o 2,5l čtyřválec 130 kW/219 Nm. Palubní nabíječka je standardně 3 kW, připlatit je možné za 6,6 kW. O vytápění a klimatizaci se stará tepelné čerpadlo.
Tak je mi podivne, proc dali na predek tak silny emotor. O
Tak je mi podivne, proc dali na predek tak silny emotor. O tom, ze by fosil tlacil je zezadu se tu nepise, ale tipl bych si, ze to tak bude bo zadni emotor ma vykon tak na popojizdeni.
Ad dojezd.. leaf1 kdyz mu baterie klesne na 18kWh, tak da i s topenim pohodovych 100km a neco zbyde. Co ma Toy tak neusporne?
Toyota má neúsporné to, že uvádí celkovou kapacitu. U
Toyota má neúsporné to, že uvádí celkovou kapacitu. U PHEV se chrání baterka mnohem víc než u EV, třeba já mám zamčeno horních i spodních 20% a využívám jen 60% kapacity. Odměnou je dlouhá životnost. Takže i tady u RAV bude dostupná kolem 11kWh, tedy spotřeba kolem 17kWh na 100km. Na SUV s nijak dokonalou aerodynamikou je to slušný. Ale ber to jako odhad, oficiální dostupnou kapacitu tohoto modelu neznám.
U meho Priusu PHV prvni generace je to stejne. Vyuzitelna
U meho Priusu PHV prvni generace je to stejne. Vyuzitelna kapaita od 21% do 84%. A zatim se drzi.
Toyota – jeden krok dopředu, dva zpátky.
Toyota – jeden krok dopředu, dva zpátky.
Tesla o milionovy baterii zatim akorát mluví (nepochybuji ze
Tesla o milionovy baterii zatim akorát mluví (nepochybuji ze ji brzu predstavi), Toyota už na svoji baterii stejnou záruku (1000000km) poskytuje.
Až na to že to není jejich baterie ty troubo. :)))))
Až na to že to není jejich baterie ty troubo. :)))))
Děkuji Vám za kompliment.
A přeji hezký a ničím
Děkuji Vám za kompliment.
A přeji hezký a ničím nerušený den.
Začni se zabejvat faktama a přestaň se ztrapňovat svou
Začni se zabejvat faktama a přestaň se ztrapňovat svou hrou na slušňáka, tím chytrost ani úctu nezískáš.
Jenom doplnění, míle a km. se „drobně“ liší.
Jenom doplnění, míle a km. se „drobně“ liší.
Ja mam na omyly pravo. Podle Kuka jsem trouba.
Ja mam na omyly pravo. Podle Kuka jsem trouba.
Kuk má občas dobrý odkazy, ale také černobílé vidění
Kuk má občas dobrý odkazy, ale také černobílé vidění světa, jako v pohádkách.
off
Tesla v Číně skoro nic neprodala a proto jim tak
off
Tesla v Číně skoro nic neprodala a proto jim tak vyskočili akcie. :)))))
https://www.reuters.com/article/us-tesla-china-sales/tesla-china-sold-11095-model-3-vehicles-in-may-triple-aprils-volume-cpca-idUSKBN23F12I
Inak btw, akcie Tesly ocividne znovu lamu rekord. Runner este
Inak btw, akcie Tesly ocividne znovu lamu rekord. Runner este zije ci uz stihol predat short? Alebo caka na krach automobilky? Aby nezbohatol ako maliari, teda po smrti 😉
No ja neviem. Nerozumiem preco, ked maju plugin hybridy taku
No ja neviem. Nerozumiem preco, ked maju plugin hybridy taku bateriu, tak vedia prejst taku malu vzdialenost. Ved pri takej baterii by Tesla presla 100km. Hyundai pomaly 150km ale toyota to da na ledva 65km? Rovnako je na tom aj skoda.
Protože kvůli životnosti využívají jen část kapacity
Protože kvůli životnosti využívají jen část kapacity baterie. Pokud by nějaký majetel pluginu používal 0-100% pravidelně (což by u té kapacity nebyl problém), tak by nemusela vydržet ani 100 000 km. A protože u pluginu prostě nemusíte drtit baterii na maximum (velký dojezd řešíte benzínem), je lepší upřednostnit velkou životnost před dojezdem.
Tak, tak. SOC u moji baterie je 21%-84%. Mimo tyhle mantinely
Tak, tak. SOC u moji baterie je 21%-84%. Mimo tyhle mantinely to nejde.
No a taky aerodynamika RAV 4 asi nic moc.
No a taky aerodynamika RAV 4 asi nic moc.
Po 400 000 jenu ruznejch dotaci to tu vejde na 4.3 miliony
Po 400 000 jenu ruznejch dotaci to tu vejde na 4.3 miliony JPY. Tak zase nic. 🙂 Ale hybridnich a obycejnych verzi je tu videt vic nez dost, ne ze ne.
a to je drahy? nebo na to jen nemas?
a to je drahy? nebo na to jen nemas?
Sem mistni socka co vybira popelnice a zije z podpory.
Sem mistni socka co vybira popelnice a zije z podpory.
kdys skouknu ceny Rav 4 v Japonsku a CR a udelam si +-
kdys skouknu ceny Rav 4 v Japonsku a CR a udelam si +- procentualni prepocet, tak to vychazi ze v RC by RAVka PHEV mela stat nejak lehce nad 1 milion korun, coz neni nijak silena cena
takze z toho me musi vychazet ze v Japosnku mate jine plyg-in hybridy nejak vyrazne levnejsi nez tech 4.7 milionu jenu? tak nejak jsem se nakonec prez ten rozsipanej caj (nevim poroc me chrome tentokrat nenabidl preklad) zazrakem proklikal na cenu Outlanderu PHEV a sviti na me hromady cen od cca 4 do 5.2 milionu jenu, coz me prijde srovnatelna cena s tema 4.7 miliony za RAV PHEV
Tak hlavně po RAV 4 netoužím. Ale líbí se mi. Co jsem dal
Tak hlavně po RAV 4 netoužím. Ale líbí se mi. Co jsem dal za auto nejvíc bylo 1.3 mil jenů takže z toho pohledu to je 4x tolik. Nejsem milionář ale kdybych chtěl tak si Teslu koupit můžu ale přijde mi to jako vyhazování peněz. Ale každej máme jiný priority, tím nikoho nekritizuje. Ani na to nemám právo.
Zatím to vidím za pár let na Prius Prime. Nevadil by mi Leaf ale stve me ten rapidgate.
V ČR stojí klasický Hybrid Rav4 od cca 900tis do 1,1mil.
V ČR stojí klasický Hybrid Rav4 od cca 900tis do 1,1mil. Kč. Takže Plug-In hybrid tipuju v základu za minimálně 999tis spíš víc) a s výbavou za 1,3M. Bavíme se o ceníkových cenách. Klasický Hybrid jsem pořídil se slevou téměř 20% takže i tady se určitě věrný zákazník dostane na lepší ceny. Kdyby nebyla žádná sleva, tak to už snad raději počkat na model Y (i když typově je to trošku jiné auto, ale rozměrově asi podobné).
Tady asi o 100 000 Kc min. 3888500 s DPH jenu pred dotacemi
Tady asi o 100 000 Kc min. 3888500 s DPH jenu pred dotacemi atd.
https://toyota.jp/rav4/