Toyota představila hybridní prototyp flexible fuel; jezdí i na etanol z cukrové třtiny

Toyota v brazilském Sao Paulu odhalila prototyp prvního vozidla na světě s hybridním pohonem typu flexible-fuel na alternativní paliva. Akce se zúčastnili partneři zapojení do projektu, včetně zástupců vlády, vysokých škol a asociace pro cukrovou třtinu.

Prototyp spojuje technologii flexible-fuel (FFV) s možností tankovat běžný benzín včetně alternativních paliv jako etanol, a proslulý hybridní pohon od Toyoty, který kombinuje spalovací motor a elektrické hnací ústrojí.
foto: Toyota

Hybrid FFV je novým systémem pohonu, který Toyota vyvíjí s cílem rozšíření hybridních elektromobilů v Brazílii a ochrany životního prostředí cestou snižování emisí CO2.

Hybridní vozy s pohonem FFV vykazují potenciál významně snížit celkové emise CO2, neboť vycházejí z hybridního systému Toyota s vysokou energetickou účinností, a navíc efektivně využívají schopnost zpětného vstřebávání etanolu, který představuje 100% obnovitelné biopalivo.

Představovaný prototyp je odvozen od modelu Toyota Prius, jenž se v Brazílii již prodává a těší se stále vyššímu zájmu zákazníků.

Původní studie automobilky Toyota ukazují, že hybridní vozy s pohonem typu FFV mohou nabídnout výrazně příznivější ekologické parametry než standardní vozy na alternativní paliva; výpočty přitom vycházejí z odhadu celkových emisí CO2 od fáze získávání vstupního materiálu přes distribuci na čerpacích stanicích až po samotné spalování ve vozidlech. Výsledky jsou ještě lepší za situace, kdy vozidla tankují výhradně etanol získávaný z cukrové třtiny (palivo E100).

Vývoj hybridního modelu s pohonem FFV zapadá do snah Toyoty naplňovat strategický program „Environmental Challenge 2050“, jehož cílem je do roku 2050 snížit průměrné emise nových vozidel o 90 % oproti hodnotám roku 2010.

Dalším cílem uvedeného programu je zcela eliminovat emise CO2 za celý životní cyklus vozidla, včetně materiálů, komponent a výroby. V souladu s tím Toyota oznámila záměr do roku 2030 prodávat více než 5,5 milionů nových elektrifikovaných vozidel ročně.

„Jsem velmi hrdý, že brazilští konstruktéři společnosti Toyota ve spolupráci s konstruktéry v Japonsku vyvinuli pro naše brazilské zákazníky celosvětově nejčistší vůz s hybridním pohonem na etanol. Tento vynález je důkazem naší snahy směřovat k nové mobilní společnosti,“ uvedl Steve St. Angelo, výkonný ředitel Toyoty v Latinské Americe.

V rámci dalšího obchodního využití hybridních vozidel FFV v Brazílii bude Toyota shromažďovat nejrůznější údaje prostřednictvím zkoušek v reálných provozních podmínkách na území Brazílie s cílem vyhodnotit spolehlivost, odolnost a schopnosti uvedeného systému pohonu.

tisková zpráva

35 Comments on “Toyota představila hybridní prototyp flexible fuel; jezdí i na etanol z cukrové třtiny”

  1. Nechápu proč pořád řadě zdejších diskutérů přístup
    Nechápu proč pořád řadě zdejších diskutérů přístup Toyoty tak vadí, to nedokážete přijmou nic jiného než čisté EV ?, dle mne je to chyba a ukazuje to jen jak jste zaslepení a netolerantní. Toyota je jedna z nejvíce EKO automobilek na světě, sice zatím nevyrábí čistá EV auta, ale i tak je největší objemu instalované kapacity baterií ve svých autech na světě a stále roste. Je dobře, že takto silná značka hledá alternativní cesty. Suroviny pro výrobu baterií zde nebudou na věky a spotřeba a výroba baterií rapidně roste.

    1. protože je evidentní jak všechno jiného je uměle
      protože je evidentní jak všechno jiného je uměle složitější a peněžence uživatele dražší než skvělý elektromobil 😉 Lidi nechtějí sponzorovat manenažerstvo a automobilky nechtějí poctivě pracovat, ale jen drbat …. krom TESLY ovšem ;)))

      insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

    2. Toyota byla přez dvacet let nejziskovější automobilkou
      Toyota byla přez dvacet let nejziskovější automobilkou světa, a přesto nikdy nedokázala vyvinout nic zajímavého pro Čechy.

      Její vodíková osobní auta jsou naprostá navždy drahá hovadina.
      A hybridy sice uvedla první masově, ale nastavila je hlavně na nižší spotřebu při jízdě v kolonách, a ty na většině Česka taky nejsou, takže u nás mají spotřebu drahého benzínu při ještě dražším samotném autě příliš velkou.

      Nakonec Toyotu sice šlechtí, že zařídila jednu novou továrnu u nás, ale vyrábí tam pro Čechy nepoužitelné prcky dražší než větší Fábie, a ještě by si je lidé kdyžtak stejně spíš koupili pod značkou Francouzů, co tu mají dostupnější servisy.

      Čili Toyota je možná nejoblíbenější značka ve velké části světa včetně Arabských teroristů, ale v Česku nebyla, není a nejspíš už ani po masové skutečné elektrizaci nikdy nebude.

      1. zajímavý názor, ale podle prodejů vzlášť hybridů
        zajímavý názor, ale podle prodejů vzlášť hybridů Toyoty v ČR to asi hodně lidem nevadí a jejich hybridy kupují. V ČR tvoří Toyotě prodej hybridů již necelých 30 %. Poslední 2 roky to šlo hodně nahoru jak hybrid tak celkové prodeje. Cenově když ještě měla v ceníku diesel tak stál hybrid stejně a nemohu souhlasit s tím, že by byl drahý. Auris TS v hybridu v top výpavě vyjde po slevě v reálu na cca 540 tis, zkuste si za tuto cenu koupit srovnatelně velké nové auto co bude mít stejnou reálnou spotřebu a emise ?.

        Stejně se mohu ptát co uděla pro Čechy zde za tak milovaná Tesla ? Jejich aut je zde jak šafránu, emise tak zatím moc nesnižují, to i ty hybridy pomáhají ve městěch zatím daleko více, nemluvě o tom jak Tesla přispívá do naší ekonomiky.

    3. čo je to EKO?
      ak je ton pohon na uhľovodíky, ktoré sa

      čo je to EKO?
      ak je ton pohon na uhľovodíky, ktoré sa pestujú na BÝVALÝCH zelených pľúcach, ktoré ako desaťročia pestovaná MONOKULTÚRA zasoľujú pôdu tak ani náhodou.
      ak preferujete motor na lieh (ktorýkoľvek), tak trabi 601 naň jazdil už v 197-om. prípadne, keď sa minulo čo som za chalupou vypálil z melasy, tak spaľoval trichlór. vtedajšie štvortaktné motory (okrem vysokozdvižných vozíkov) to nezvládali.
      a že sa suroviny na výrobu batérií minú? tak bude niečo iné.
      súdruhovia z eseseser nám sľúbili malinkaté reaktory do zaporožcov (rozumej fiat fiatovič, resp. štajer štarejovič puch).

    1. Ethanol se dá vyrábět z u nás rostoucí kukuřice, obilí
      Ethanol se dá vyrábět z u nás rostoucí kukuřice, obilí i cukrové řepy, jenom ta cukrová třtina tu neroste.

      Ale je to v hustě zabydlené EU hovadina, protože ropa byla vždy levnější, a díky nástupu elektroaut i nejspíš ještě mnoho desetiletí levnější zůstane.
      Takže EU nařídila obří dotace jako přípravu na budoucnost, která nikdy nenastane.
      A naopak Čína díky tomu mohla získat náskok v levných elektrikách a zainvestovat dostatečně do vlastních baterek, které by jinak měli jen Korejci a Japonci, jenž díky nedostatku místa nikdy do biopaliv investovat nemohli ani kdyby měli taky tak blbé byrokraty jako EU.

      V Brazílii je to něco jiného, protože má stále obří nevyužité plochy v teplých oblastech, kde se dá sklízet dvakrát i třikrát ročně.

  2. A smysl?
    Etanol nezatížený jakoukoli daní stojí 3x víc

    A smysl?
    Etanol nezatížený jakoukoli daní stojí 3x víc než benzín už po zdanění. Takže se ekologicky vykácejí pralesy a zasadí se třtina a narvou se do toho ohromné dotace, aby na tom rejžoval někdo takový jako náš Bureš.

    1. Tipnu si, ze oni taky budou mit jiste pochybnosti o smyslu
      Tipnu si, ze oni taky budou mit jiste pochybnosti o smyslu betonovani krajiny a staveni dalsich a dalsich skladovych arealu.

      Jediny rozdil je, ze kdyz se plundrovalo ve velkem u nas, tak do toho (nejspis) nikdo, kdo uz byl v te dobe za vodou, nekecal.

  3. Pořád dookola vymyšlejí ptakoviny, misto aby už prodavali
    Pořád dookola vymyšlejí ptakoviny, misto aby už prodavali normalně použitelný elektromobil jako jiní. Už z principu k vůli takovému přistupu si od toyoty nic nekoupim. Vodík, ethanol, nějaky cukr, ještě si zapomněli hrat na spalovaní pampelišek.. za mne šaškarna, místo aby rozvijeli elektro co už uspěšně funguje.

    1. Ja si naopak myslím, že Toyota vie, čo robí.
      V tejto

      Ja si naopak myslím, že Toyota vie, čo robí.
      V tejto chvíli čistý EV ešte nie je až taký životaschopný – cena akumulátora, váha, doba nabíjania, dojazd; reálna hodnota auta po skončení životnosti akumulátora. Kým tieto veci nebudú poriešené lepšie, full-hybrid je lepšia alternatíva.

  4. Nevíte někdo čím se to liší od již dříve uvedeného
    Nevíte někdo čím se to liší od již dříve uvedeného modelu Prius na Ethanol, který se prodával na některých trzích minimálně už v roce 2013 (jeden takový jsem si byl osobně prohlédnout v autobazaru v Ostravě – dovoz Francie, upraveno na ethanol přímo z Toyoty).

Napsat komentář