Toyota C+pod: malý levný elektromobil, který přichází příliš pozdě

Toyota se dlouhodobě drží stranou elektromobilů a její šéf dokonce nedávno opět mluvil proti nim. Není divu, když doma v Japonsku aktuálně představila zklamání jménem Toyota C+pod.

Malý elektromobil Toyota C+pod nedokáže obstát v konkurenci 10 let starých elektrických mini-vozítek typu Renault Twizy a už vůbec ne v konkurenci aktuálních malých čínských draků jako je třeba SGMW Baojun E300.
foto: Toyota

Toyota C+pod je miniaturní elektromobil pro dva vybavený 9kWh baterií pro dojezd 150 km dle japonského standardu WLTC. Reálně tedy spíš něco pod 100 km. Max. rychlost je 60 km/h.

Toyota prozatím v Japonsku hodlá auto nabízet především firmám, místním samosprávám a jiným organizacím. Koncovým zákazníkům začne auto prodávat teprve v roce 2022.

Pro elektromobil Toyota C+pod doslova platí staré známé „příliš málo a příliš pozdě“. Auto je další velké elektromobilní zklamání od jedné z největších světových automobilek.

Elektromobil Toyota C+pod

Elektromobil Toyota C+pod
foto: Toyota

Cena elektromobilu Toyota C+pod ve dvou výbavových stupních je v přepočtu 12 978 euro nebo 13 498 euro. Baterie se skládá z 48 prismatických 51Ah článků Panasonic. Špičkový výkon elektromotoru na zadní nápravě je 9,2 kW, stálý 2,6 kW. Hmotnost auta je 690 kg/670 kg.

Rozměry elektromobilu Toyota C+pod jsou 2490 mm délky, 1290 mm šířky, 1550 mm výšky při rozvoru 1780 mm. Toyota si myslí, že právě tento vůz jí pomůže ještě více popularizovat elektromobilitu. O tom se ale bohužel dá úspěšně pochybovat.

tisková zpráva

23 Comments on “Toyota C+pod: malý levný elektromobil, který přichází příliš pozdě”

    1. Klid, jen tím ukazují svůj skutečný přístup k
      Klid, jen tím ukazují svůj skutečný přístup k elektromobilitě, kdyby jim šlo o elektromobilitu, tak by měli radost nebo aspoň každý nový elektromobil neuráželi ať je to Toyota, VW, nebo cokoli jiného. Jenže to není Tesla, tak na tom hledají každou mouchu, stejně jako na Tesle všechny mouchy bagatelizují. Kdyby jakýkoli jimi kritizovaný BEV měla na kapotě logo Tesla, určitě by o tak ostře nekritizovali. Jednoduše Tesla fat head v praxi.

      1. Ale nepovidejte. Ja mam svuj Leaf a Peugeot Ion stejne rad
        Ale nepovidejte. Ja mam svuj Leaf a Peugeot Ion stejne rad jako Teslu. Kritiku sklizi prave ty zvanilove, kteri se zatnutou pesti ukazuji nejake EV ktere vubec nechteji vyrabet a pritom vykrikuji do sveta jak jsou pionyri elektromobility. Vsechno to jsou nasledky podlé kampane proti elektromobilite a Tesle. Tak ted at si vyzerou opravnenou kritiku. A pitomci, kteri jeste porad bojuji za smradlave spalovaky si nezaslouzi zadne ohledy.

        1. Prdlajs, kdyby citigo mělo design Tesly a bylo Tesla, tak tu
          Prdlajs, kdyby citigo mělo design Tesly a bylo Tesla, tak tu x lidí bude učůrávat blahem a vyhřikovat, jak Tesla udělala levný elektromobil pro masy.
          Je to stejný jako ta reklama na pivo, kdy lidi nadávali na gambrinus, tak vzali pár hospod, přebrandovali gambrinus, natáčeli jak si lidi pochutnávají na nové značce piva a na konci řekli, tak si sundejte nálepku..

          1. Jak pisete, byla to reklama. Stejne pritroubla jako Pepsi
            Jak pisete, byla to reklama. Stejne pritroubla jako Pepsi proti Coca.
            eCitigo bylo umele priskrcene miniauticko. Proc neudelali rovnou Fabii EV s elektrickou vyzbroji toho eCitigo. Za to bych Skodoffce tleskal a mozna to i koupil. Ale to by v MB museli chtit aby EV mely uspech. Prave ze to je porad jen aby se nereklo a kvuli pokutam za emise. Tak se nemuzou divit, ze jsou kritizovani za blokadu.

            1. Většina lidí by to nekoupila ani kdyby to stálo stejně
              Většina lidí by to nekoupila ani kdyby to stálo stejně jako spalovací verze. Prostě nabíjení trvá zatim moc dlouho. Když vidím Bjorna jak ve svých videích pořád čeká na nabíječkách, upřímně začínám chápat Runnera42. Tady je to jedna sociální bublina fandů Ev. Na to se tu zapomíná.

              1. Ale jo za cenu spalováku by to bylo super. Jinak
                Ale jo za cenu spalováku by to bylo super. Jinak samozřejmě, na nabíječkách člověk stráví spoustu času, zejména pokud pro něj má pracovní čas velkou cenu. Měnič 12V/230V, notebook a mobil s neomezeným internetem je z pracovního pohledu samozřejmost.

                jasně, že když někdo dělá videa, tak je lepší nahrávat, když stojí, to, co předvádí občas electrodad je masakr a snad to dělá jen na málo frekventovaných silnicích. nicméně rychlost dobíjení je neúprosná – potřebuju dobít 30 kWh – mám nabíječku 50kW teoreticky na plný výkon tam budu 36 minut, protože se ten výkon neudrží je to spíš 40 – 45 minut v reálu. A s tím musím člověk počítat a dělat si časový buffer

      1. Jak píše PeaK, s Dácií nemám sebemenší problém a
        Jak píše PeaK, s Dácií nemám sebemenší problém a jejich auta považuji za jedny z nejlepších, co jsou na trhu.

        Jsou na špičce poměru ceny a užitné hodnotu, zatímco elektromobily Jaguar, Audi a Tesla jsou naprosté dno.

        Dacia má můj respekt.

Napsat komentář