Toyota se dlouhodobě drží stranou elektromobilů a její šéf dokonce nedávno opět mluvil proti nim. Není divu, když doma v Japonsku aktuálně představila zklamání jménem Toyota C+pod.
foto: Toyota
Toyota C+pod je miniaturní elektromobil pro dva vybavený 9kWh baterií pro dojezd 150 km dle japonského standardu WLTC. Reálně tedy spíš něco pod 100 km. Max. rychlost je 60 km/h.
Toyota prozatím v Japonsku hodlá auto nabízet především firmám, místním samosprávám a jiným organizacím. Koncovým zákazníkům začne auto prodávat teprve v roce 2022.
Pro elektromobil Toyota C+pod doslova platí staré známé „příliš málo a příliš pozdě“. Auto je další velké elektromobilní zklamání od jedné z největších světových automobilek.
foto: Toyota
Cena elektromobilu Toyota C+pod ve dvou výbavových stupních je v přepočtu 12 978 euro nebo 13 498 euro. Baterie se skládá z 48 prismatických 51Ah článků Panasonic. Špičkový výkon elektromotoru na zadní nápravě je 9,2 kW, stálý 2,6 kW. Hmotnost auta je 690 kg/670 kg.
Rozměry elektromobilu Toyota C+pod jsou 2490 mm délky, 1290 mm šířky, 1550 mm výšky při rozvoru 1780 mm. Toyota si myslí, že právě tento vůz jí pomůže ještě více popularizovat elektromobilitu. O tom se ale bohužel dá úspěšně pochybovat.
Tak hlavně nezapomeňte všichni kritizovat protože je to
Tak hlavně nezapomeňte všichni kritizovat protože je to přece Toyota.
Až ukážou něco, z čeho nám spadne brada, tak teprve pak
Až ukážou něco, z čeho nám spadne brada, tak teprve pak přestaneme kritizovat ty šroty se kterými přicházejí.
Klid, jen tím ukazují svůj skutečný přístup k
Klid, jen tím ukazují svůj skutečný přístup k elektromobilitě, kdyby jim šlo o elektromobilitu, tak by měli radost nebo aspoň každý nový elektromobil neuráželi ať je to Toyota, VW, nebo cokoli jiného. Jenže to není Tesla, tak na tom hledají každou mouchu, stejně jako na Tesle všechny mouchy bagatelizují. Kdyby jakýkoli jimi kritizovaný BEV měla na kapotě logo Tesla, určitě by o tak ostře nekritizovali. Jednoduše Tesla fat head v praxi.
Ale nepovidejte. Ja mam svuj Leaf a Peugeot Ion stejne rad
Ale nepovidejte. Ja mam svuj Leaf a Peugeot Ion stejne rad jako Teslu. Kritiku sklizi prave ty zvanilove, kteri se zatnutou pesti ukazuji nejake EV ktere vubec nechteji vyrabet a pritom vykrikuji do sveta jak jsou pionyri elektromobility. Vsechno to jsou nasledky podlé kampane proti elektromobilite a Tesle. Tak ted at si vyzerou opravnenou kritiku. A pitomci, kteri jeste porad bojuji za smradlave spalovaky si nezaslouzi zadne ohledy.
A vice versa Vendulko, nekompromisně.
A vice versa Vendulko, nekompromisně.
Prdlajs, kdyby citigo mělo design Tesly a bylo Tesla, tak tu
Prdlajs, kdyby citigo mělo design Tesly a bylo Tesla, tak tu x lidí bude učůrávat blahem a vyhřikovat, jak Tesla udělala levný elektromobil pro masy.
Je to stejný jako ta reklama na pivo, kdy lidi nadávali na gambrinus, tak vzali pár hospod, přebrandovali gambrinus, natáčeli jak si lidi pochutnávají na nové značce piva a na konci řekli, tak si sundejte nálepku..
Jak pisete, byla to reklama. Stejne pritroubla jako Pepsi
Jak pisete, byla to reklama. Stejne pritroubla jako Pepsi proti Coca.
eCitigo bylo umele priskrcene miniauticko. Proc neudelali rovnou Fabii EV s elektrickou vyzbroji toho eCitigo. Za to bych Skodoffce tleskal a mozna to i koupil. Ale to by v MB museli chtit aby EV mely uspech. Prave ze to je porad jen aby se nereklo a kvuli pokutam za emise. Tak se nemuzou divit, ze jsou kritizovani za blokadu.
Většina lidí by to nekoupila ani kdyby to stálo stejně
Většina lidí by to nekoupila ani kdyby to stálo stejně jako spalovací verze. Prostě nabíjení trvá zatim moc dlouho. Když vidím Bjorna jak ve svých videích pořád čeká na nabíječkách, upřímně začínám chápat Runnera42. Tady je to jedna sociální bublina fandů Ev. Na to se tu zapomíná.
A nebude to třeba tím, že na nabíječce má čas nahrávat
A nebude to třeba tím, že na nabíječce má čas nahrávat a není to tak nebezpečné jako když nahrává za jízdy? Popřemýšlejte o tom. 🙂
Ale jo za cenu spalováku by to bylo super. Jinak
Ale jo za cenu spalováku by to bylo super. Jinak samozřejmě, na nabíječkách člověk stráví spoustu času, zejména pokud pro něj má pracovní čas velkou cenu. Měnič 12V/230V, notebook a mobil s neomezeným internetem je z pracovního pohledu samozřejmost.
jasně, že když někdo dělá videa, tak je lepší nahrávat, když stojí, to, co předvádí občas electrodad je masakr a snad to dělá jen na málo frekventovaných silnicích. nicméně rychlost dobíjení je neúprosná – potřebuju dobít 30 kWh – mám nabíječku 50kW teoreticky na plný výkon tam budu 36 minut, protože se ten výkon neudrží je to spíš 40 – 45 minut v reálu. A s tím musím člověk počítat a dělat si časový buffer
Škoda dřív jste se tu vyjadřoval docela rozumně.
Škoda dřív jste se tu vyjadřoval docela rozumně.
Tak nějak.
Tak nějak.
Konecne si Koyota ulevila a vypustila C-prd.
Konecne si Koyota ulevila a vypustila C-prd.
Poslední dobou si tu ulevujete akorát tak vy.
Poslední dobou si tu ulevujete akorát tak vy.
Třeba se to na ostrovech bude líbit, tam asi každý na
Třeba se to na ostrovech bude líbit, tam asi každý na pojížďky do města, nepožaduje Oktávku kombi s dojezdem 1000Km. Otázka je cena, nemám představu, co stojí auta v Jp.
To je ve všech ohledech blbý a drahý vtip.
To je ve všech ohledech blbý a drahý vtip.
Budoucnost místních fandů ektromobility, co dnes dosáhnou
Budoucnost místních fandů ektromobility, co dnes dosáhnou maximálně na novou oktávku.
Těšíte se?
Ale ty si budeš muset ještě počkat, skupina Dacia bude až
Ale ty si budeš muset ještě počkat, skupina Dacia bude až dlouho po nich.
No to si na Dacii rád počkám, jestli bude tak dobrá jako
No to si na Dacii rád počkám, jestli bude tak dobrá jako první Sandero, tak to bude v poměru cena výkon nejlepší městské auto na trhu
Jak píše PeaK, s Dácií nemám sebemenší problém a
Jak píše PeaK, s Dácií nemám sebemenší problém a jejich auta považuji za jedny z nejlepších, co jsou na trhu.
Jsou na špičce poměru ceny a užitné hodnotu, zatímco elektromobily Jaguar, Audi a Tesla jsou naprosté dno.
Dacia má můj respekt.
Lidový vůz pro lidi v Číně. Úspěch se může dostavit.
Lidový vůz pro lidi v Číně. Úspěch se může dostavit. Nejprodávanější elektromobil v Číně vypadá velikostně dost podobně.
A taky je ten čínský EV tak drahý? Protože tam bude asi
A taky je ten čínský EV tak drahý? Protože tam bude asi zakopaný pes 🙂
Hmm tam bude pes zakopaný. Teď to tu vidím cca 4500
Hmm tam bude pes zakopaný. Teď to tu vidím cca 4500 dolarů…. ups.. trochu jinde. Maximální rychlost 105 a dojezd píšou cca 100km. Nákupní taška do města.