Hans Zimmer a BMW společně pracují na zvukovém designu elektrické mobility. Zatím se pracuje na zvuku pro studii Vision M NEXT.
foto: BMW
Hans Zimmer je světově známý svou filmovou hudbou. Složil soundtracky k celé řadě hollywoodských filmů a získal nespočet cen. Teď Hans Zimmer společně s Renzem Vitalem, akustickým inženýrem a zvukovým designérem BMW, navrhl zvuk pro BMW Vision M NEXT.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobil Audi vydává zvuk jako Knight Rider!
Studie Vision M NEXT se dočká své světové premiéry 25. června 2019 na akci BMW Group #NEXTGen. Hans Zimmer: „Vždy jsem byl nadšeným fanouškem značky BMW. Jako dítě jsem rozeznal, že moje matka přijíždí domů, podle zvuku jejího BMW. Jsem nadšený, že mám šanci navrhnout zvuk budoucích elektrických BMW a vytvořit emocionální zážitky spojené s elektrickou jízdou budoucnosti.“
Hans Zimmer a Renzo Vitale složili jízdní zvuky a zvuková znamení pro BMW Vision M NEXT v Zimmerových studiích v Londýně a Los Angeles. Vitale: „Vytvořili jsme vizi zvuků, které oslavují krásu a složitost našich vozidel a které jsou schopné lidmi pohnout. Navrhování zvukového prostředí pro lidi budoucnosti vnímám jako privilegium a velkou zodpovědnost. A spolupracovat na tom s Hansem Zimmerem je pro mě, ať už jako zvukového inženýra nebo muzikanta, zvláštní čest.“
Rozjezd BMW IconicSounds Electric
Ticho elektrické jízdy je často zmiňováno jako velká výhoda elektrické mobility. Nicméně s tím, jak roste dojezd elektrifikovaných modelů, se prohlubuje mezera v emocionálním zážitku z jízdy na sedadle řidiče. Pod jménem „BMW IconicSounds Electric“ bude pro budoucí elektrifikovaná vozidla BMW vytvořena vizionářská nabídka zvuků.
„Chceme z BMW IconicSounds Electric udělat řešení pro zákazníky, pro které je důležitý emotivní zvuk. S BMW IconicSounds Electric budou moci prožít radost z řízení všemi smysly,“ říká Jens Thiemer, senior viceprezident značky BMW. Zvuk BMW Vision M MEXT nabízí první pohled do budoucnosti BMW IconicSounds Electric.
Zvuk inspirovaný uměním
BMW Vision M NEXT je vozem, který je jasným vyjádřením svého řidiče. A stejný je i jeho zvuk. Při přechodu na elektrickou mobilitu zažije řidič, který je zvyklý na známý zvuk spalovacího motoru, naprostou změnu paradigmatu. U některých to může vést dokonce k odcizení mezi řidičem a vozidlem.
Zvuk Vision M NEXT si klade za cíl vytvořit harmonii mezi řidičem a elektricky poháněným vozidlem. Toho dosahuje díky inspiraci z umění. Vitale:
„Vývoj a kompozice zvuku pro Vision M NEXT byly inspirovány především světelnými instalacemi od Jamese Turrella a Ólafura Elíassona. Zvláště Turrellovy realizace jsou známé svou iluzí nekonečného prostoru, která vytváří v divákovi magický zážitek. Myšlenka na Vision M NEXT je znovuvytvořit tento pocit úžasu pomocí zvuku.“
Hans Zimmer: „Když řidič ovládá pedál akcelerátoru, není to jen mechanický ovládací prvek, je v tom také element performance. Akcelerace se stává zážitkem, v jehož průběhu řidič prochází řadou postupně se měnících zvukových textur.“
BMW Group vyvíjí zvuk pro elektrickou mobilitu již zhruba deset let
V době představení testovací flotily MINI E v roce 2009 už akustičtí inženýři BMW pracovali na uměle vytvořeném zvuku, který měl přispět k lepšímu vnímání vozidel s téměř neslyšnými motory. Od představení BMW i3 tak mají zákazníci možnost zvolit si jako výbavu na přání i akustickou ochranu chodců.
Zvuk akustické ochrany chodců se od té doby vyvíjí v souladu s novými legislativními požadavky a objevuje se teď jako standard ve všech plug-in hybridních modelech a čistě elektrických vozidlech od BMW (požadavky na akustickou ochranu chodců i podmínky použití se na různých místech světa liší).
Cílem vývoje bylo naplnit důležitou varovnou funkci, aniž by to rušilo chodce. Zároveň by si měl zákazník uvnitř vozu i nadále užívat vysokého akustického komfortu.
Jsem zvědav, co z nich vypadne. Jestli to bude tak dobré
Jsem zvědav, co z nich vypadne. Jestli to bude tak dobré jako osvětlení budíků, tak super… simulace zvuku v mini byla dost tristní
off
BMW CEO může přijít o práci kvůli neschopnosti
off
BMW CEO může přijít o práci kvůli neschopnosti konkurovat Tesle.
https://www.teslarati.com/tesla-rival-bmw-ceo-could-be-replaced-for-losing-to-tesla-model-3/
Zatímco jeho možný nástupce tvrdí že EV v Evropě nikdo
Zatímco jeho možný nástupce tvrdí že EV v Evropě nikdo nechce a že sračkomety budou vyrábět až do roku 2050 😀
BMW Says European Customers Aren’t Demanding EVs
https://www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2019/06/27/bmw-says-european-customers-arent-demanding-evs/#6016b9d0141b
Ten novy nastupce bude mit rychle noveho nastupce 😀
Ten novy nastupce bude mit rychle noveho nastupce 😀
Revoluční tahač Tesly ukázal při stání na místě dosud
Revoluční tahač Tesly ukázal při stání na místě dosud neviděné
http://www.autoforum.cz/predstaveni/revolucni-tahac-tesly-ukazal-pri-stani-na-miste-dosud-nevidene
Kdyz jsem zacal vnimat svet a hral si s auticky, tak jsem
Kdyz jsem zacal vnimat svet a hral si s auticky, tak jsem imitoval zvuk motoru. Mozna ze ridici BMW zustanou emotivne u toho detskeho zvuku motoru. Akorat bude potreba sterac u ridice i na vnitrni strane celniho skla. Jinak si zaprskaji vyhled.
Alternativni ozvuceni youtube.com/watch?v=yqfGZA6Ojdg
V BMW si budou moct pustit zvuk motyoru – nebo nic.
V Tesle si
V BMW si budou moct pustit zvuk motyoru – nebo nic.
V Tesle si muzeme pustit prd (doslova) – nebo nic.
Tak uplne nevim, co je lepsi.
V Tesle si můžeš pustit hudbu, místo toho šidítka.
V Tesle si můžeš pustit hudbu, místo toho šidítka.
Tesla:
– ticho
– zvuk prdů
– hudba
BMW:
– ticho
– zvuk
Tesla:
– ticho
– zvuk prdů
– hudba
BMW:
– ticho
– zvuk motoru
– hudba
🙂
A v BMW ne? Nikdy jsem teda zadne neridil, ale troufnu si
A v BMW ne? Nikdy jsem teda zadne neridil, ale troufnu si tvrdit, ze nejaky infotainment tam mit taky budou…
EDIT: nebo alespon Android Auto/Apple Car Play, aby se dalo pustit Spotify z mobilu 😉
Další šidítko německých koncernů?
Další šidítko německých koncernů?
Škodovka na tom taky pracuje. Ještě to nemají
Škodovka na tom taky pracuje. Ještě to nemají zafinalizované, ale hlavní motiv je ZDE
Míša David už na tom maká 😀
Míša David už na tom maká 😀