Škoda rozšiřuje největší podnikové datacentrum v ČR, připravuje se na věk propojených aut

redakce - 25 Září 2018

Škoda rozšiřuje datové centrum ve svém hlavním sídle v Mladé Boleslavi na největší podnikové výpočetní a datové centrum v České republice. Po dobudování dosáhne datové centrum výpočetní kapacity 15 PFLOPS.Ve své finální podobě dosáhne datové centrum výpočetní kapacity 15 petaFLOPS, což představuje 15.000.000.000.000.000 výpočetních operací za vteřinu.

Ve své finální podobě dosáhne datové centrum výpočetní kapacity 15 petaFLOPS, což představuje 15.000.000.000.000.000 výpočetních operací za vteřinu.
foto: Škoda

Pro další zlepšení energetické efektivity bude společnost Škoda Auto využívat teplo, vznikající chlazením počítačů, k vytápění kanceláří. Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast IT a financí, vysvětluje: „Abychom zajistili maximální bezpečnost dat, a současně maximální výpočetní výkon, potřebuje společnost Škoda Auto datové centrum s nejmodernější výpočetní a paměťovou kapacitou. Výstavba datového centra je důkazem toho, že Škoda Auto už dávno není jen výrobcem automobilů, ale i předním poskytovatelem mobility v České republice.“

Výpočetní výkon datového centra v Mladé Boleslavi bude ve srovnání s dosavadním stavem postupně navýšen. V případě High Performance Computingu bude v budoucnu výkon až desetkrát vyšší. Centrum pak bude disponovat kapacitou 15 petaFLOPS (floating point operations per second), což představuje 15.000.000.000.000.000 výpočetních operací za sekundu a bude mít příkon 10 MW.

Výpočetní výkon datového centra v Mladé Boleslavi bude ve srovnání s dosavadním stavem postupně navýšen. V případě High Performance Computingu bude v budoucnu výkon až desetkrát vyšší.

Výpočetní výkon datového centra v Mladé Boleslavi bude ve srovnání s dosavadním stavem postupně navýšen. V případě High Performance Computingu bude v budoucnu výkon až desetkrát vyšší.
foto: Škoda

Jde tak o největší podnikové soukromé datové centrum v České republice. V budoucnu v centru bude až 6500 serverů na ploše téměř 1.700 čtverečních metrů uložených do 500 racků. V centru bude položeno 210 km elektrických kabelů.

V budově datového centra je nainstalováno více než 210 kilometrů elektrických kabelů. Záložní zdroje napájení<br />
dokáží zajistit na plný výkon nepřetržitý chod po dobu<br />
několika dní.

V budově datového centra je nainstalováno více než 210 kilometrů elektrických kabelů. Záložní zdroje napájení dokáží zajistit na plný výkon nepřetržitý chod po dobu několika dní.
foto: Škoda

Každou hodinu chladicím okruhem proteče více než 4.200 kubických metrů směsi vody s glykolem. Odpadní teplo, vzniklé při vodním chlazení, bude využito k vytápění kanceláří. Rozšířené datové centrum slouží jako datové úložiště a výpočetní centrum. Největšími jeho uživateli jsou oblast Technického vývoje a oblast Výroby a logistiky.

DUPS - dynamické záložní zdroje, které pracují na kinetické bázi. V konečné fázi bude datové centrum disponovat 4 jednotkami DUPS a 2 dieselovými generátory. V případě výpadku proudu udrží datové centrum v provozu kontinuálně po dobu několika dní.

DUPS - dynamické záložní zdroje, které pracují na kinetické bázi. V konečné fázi bude datové centrum disponovat 4 jednotkami DUPS a 2 dieselovými generátory. V případě výpadku proudu udrží datové centrum v provozu kontinuálně po dobu několika dní.
foto: Škoda

Kapacita datového centra je mimo jiné využita pro virtuální realitu, vizualizace a simulace. Pro některé z těchto technologií si společnost Škoda Auto sama vyvinula software. Kromě toho se tu budou v budoucnu ukládat i data vozů ŠKODA, připojených přes internet.

Jako jedna z nejrychleji rostoucích oblastí společnosti Škoda Auto hledá oddělení IT talentované zaměstnance, kteří budou spolupracovat na vývoji informačních a výpočetních systémů.

Uchazeče čeká moderní pracovní prostředí, vybavené nejnovějšími technologiemi, a tým nejlepších odborníků ve svém oboru. Aktuálně nabízí ŠKODA IT 44 volných míst, do konce roku má být obsazeno 80 míst.

Důsledná digitalizace podniku je jedním z pilířů Strategie 2025. V ní společnosti Škoda Auto definovala hlavní oblasti budoucího rozvoje podniku. Kromě toho se firma zaměřuje i na to, jak proměnit převratné změny v automobilovém průmyslu prostřednictvím elektromobility, autonomního řízení a konektivity v další růst.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Kdyby to datacentrum postavila Tesla, tak to chapu, ale Skoda? To je k smichu :-D Co tam budou pocitat? Nemaji ani jednu propojenou flotilu, ani jeden elektromobil, ani autonomni rizeni. Nez to budou mit, tak datacentrum bude zastarale a budou kupovat nove vybaveni. BRAVO patri jejich IT dodavateli za super kseft ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

modelování obtékání karoserie vozů a tím snižování indexu odporu, 3D projektování pro designery, UI pro řízení procesů ve výrobě a spousta dalších výpočetně náročných věcí, kterou tam mají již dnes

O solární střeše a bateriovém úložišti ani slovo (pro potenciálního výrobce milionů BEV musí být problém navést 200 baterek do toho baráku, aby z nich hodinu jeli), takže záloha zase fosilní. A to tady každou chvíli troubí, jak je Škoda auto ekologická. Na skoro nejbohatší fabriku u nás se moc nepochlapili.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně... ve Škodovce jsou úplní hlupáci a nevědí, že pro jejich účel je lepší než generátor střecha plná solárů a k tomu obrovská a drahá baterka. A přitom se stačilo zeptat tady na hybridu, špičkových odborníků na to tady je až-až :-)

A čemu se divíš, to Škoda má furt plnou hubu toho jak na všech úrovních myslí na planetu a ještě nám to tu non-stop melduje přes Hybrid svejma nezajímavejma píár článkama a najednou se na to vykváknou? Se vůbec nedivím že to čtenářům přijde divný. Nemaj si začínat :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže fosilní krizová záloha je daleko šetrnější a i ve skutečnosti ekologičtější než drahá a výrobně náročná baterie, když to použijí jednou za uherskej rok.

Obrázek uživatele Jan Veselý

A proč byste to dělal tak blbě? Ta baterka má přece kopec dalších schopností, mnohem výnosnějších než to, že jsou záložním zdrojem.
Lazardi pracují z 9 dalšími zdroji příjmů pro baterie a to rozhodně nejsou všechny. Pro fabriky plné elektromotorů, jako je Škoda MB, je určitě zajímavá navíc i funkce kompenzace jaloviny nebo rekuperace energie při zastavování/rozbíhání motorů při pásové výrobě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

super kladeš proti sobě šetrnost a ekologičnost s cenou a výrobní náročností? Co jsi nám chtěl vlastně sdělit? Že hrušky nejsou jabka? Že zastáváš politiku finanční pomoci teroristům skrze ropné šejky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtěl tím říct, že generátor se spalovákem je lepší generální energetická záloha než baterka - co vím, tak nemocnice, jaderné elektrárny, obranné objekty, hasiči to používají všude stejně - ono by bylo zajímavé si přečíst, zda norma pro takováto zařízení vůbec baterku povoluje - ono tam bude požadavek na doplnění energie atd...a když vypadne eletřina, tak baterku nebobiješ, benzín či naftu ručně načerpáš a přeleješ...nehledě na to, že pro tyhle běhy (jednou za x let a možná) je opravdu levnější udržovat spalovák, než stále nabitou baterku o rozumné kapacitě

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak souhlas.

Jednou jsem četl článek o tom jak je super mít domácí bateriové uložiště pro případ výpadku sítě. Myslím že to bylo loni při orkánu.

ta rodina sice přežila 3 dny si mohli nabíjet mobilní telefony uvařit pár kafí ,ale stejně komfort žádný, zásoba energie v uložišti za 300 táců byla ekvivalent litru benzínu.

Jako záloha třeba domu ideální generátorek nejlepe invertorový.

Obrázek uživatele Radovan

Vždycky mne pobaví jak všichni automaticky předpokládají, že benzín a nafta jsou dostupné všude. A taky neustále budou. Zvláště pak při problémech. Kdežto baterka průběžně doplňovaná pouhým rozedněním je k ničemu.
Prostě takové spalovací paradigma, každý má přece doma pro strýčka příhodu vanou plnou benzínu :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ve spojení se solární elektrárnou v létě prosím OK souhlasím, ale musí mít speciální hybridní měnič a navíc na ten měnič jsou napojeny jen některé hlavně nezatěžované okruhy domu. Zapoměnte na přímotopy, myčky, pračky občas má problém s rozběhovým proudem kompresoru lednice. A rozhodně to nebude levné.

Ale většinou jsou problémy s elektřinou v zimě a to Vám skoro nesvítí, nebo jako na potvoru nebude svítit.

pro učely zálohy postačí 10litrový kanystr s benzínem. když dojde tak není přeci problém zajet na pumpu.

Naposledy byl problém s dodáním PHM před 28 lety jistě pamatujete před dovolenou v roce 1990 kdy se měl masivně zdražit benzín, tak se dávalo na zápis do TP jen 25 litrů.

Obrázek uživatele Radovan

Ale jistě, v tom máte ve všem pravdu. I když bych soustředil elektřinu jen na uchování potravin a světlo, okrajově snad jejich přípravu, do tepla a přímotopu už bych vůbec elektřinu nerval. Prát a myčkovat určitě taky v dané situaci nebudete. Levné to není, je to cena za nezávislost.
Protože jakmile dojde 10 litrový kanystr (který ovšem musíte obnovovat, i palivo stárne, zvláště ty dnešní bio srajdy), tak si opravdu nezajedete k pumpě. Jednak byste tím spotřeboval drahocené palivo pro výrobu elektřiny oním generátorem, druhák pumpa je také bez elektřiny, takže Vám nic nenapumpuje. A generátor obvykle nemá. Lézt s bandaskou do podzemního zásobníku s benzínem je pak na Darwinovu cenu a titul Létající Čestmír :-).
Pokud je bez elektřiny i někde stojící venkovní zásobník (a není tam čerpání samospádem nebo ruční) a rafinerie, tak palivo na pumpu ani nikdo nedoveze. Nehledě na fakt, že se nemá jak dozvědět, že došlo, nejde elektřina, tedy obvykle nejdou běžné komunikační sítě.
Nebavíme se o zdražování a hamounění do zásoby, bavíme se o PROBLÉMU. Podívejte se do oblastí po hurikánech, tornádech, záplavách, zemětřeseních a zjistíte, že PROBLÉM s tím mají DNES i velmi vyspělé státy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém je , že v našich podmínkách v době nějaké většinou sněhové,nebo větrné kalamity stejně slunce nesvítí, tak o jaké nezávislosti mluvíte?

U těch našich domácích black outů většinou o pár kilometrů jinde elektřina normálně funguje a palivo do centrály v drtivé většině seženete v dochozí vzdálenosti pěšky.

Jinak nouzové zásobování obyvatelstva u nás poměrně funguje, normálně Vám palivo přivezou, nebo dokonce čez přiveze i velký generátor a zapojí ho místo poškozené trafostanice.

Ale to je každého věc , batériové úložiště je super na krátké výpadky zálohu domácích serverů a pc když to někdo potřebuje.

Dost často se mě stane , že při výpadku než nahodím centrálu, tak už proud zase jde, ale mám ji protože v zimě bych delší výpadek neustál, topení na pelety bez elektřiny nejde, dále oběhová čerpadla a vzduchotechnika, při výpadku proudu je dům do 24 hodin neobyvatelný.

Jinak elektromobil bych si jezdil nabíjet do práce za kopec cca 5 Km. Ale když bude fakt kalamita jako v říjnu před pár lety, že jsem musel jezdit s motorovou pilou v kufru abych dojel, tak nevím . Měl jsem SUV 4x4 nyní bych to s Mievem asi v metru sněhu nedal. jedině lyže nebo sáňky a kanystr benzínu a chleba do batohu a týden si doma v klidu užívat s rodinou.

Obrázek uživatele Radovan

Je vidět, že FVE nemáte. Slunce nemusí svítit, stačí když se rozední. Vyrábí se málo, ale vyrábí. Sníh z panélů stahuji v rámci odklízení sněhu kolem domu běžně. Samozřejmě mám jen to, co naakumuluji. Do baterek a do vody. To je ta nezávislost.
To že vypadne jedna vesnice nebo čtvrť není žádná kalamita. A docházková vzdálenost je individuální věc podle profilu terénu, upravenosti cesty, zdatnosti jedince a váhy a uchycení nákladu. Hodně individuální věc.
Nouzové zásobování je opět v tomto podání věc čtvrti nebo vesnice, ne okresu nebo kraje nebo části republiky či celé.
UPS na pár hodin pro PC není bateriové úložiště. To je baterka 10 kWh a více, aby pokryla alespoň 24 hodin a více provozu domácnosti, třeba částečně omezeného.
Vy zřejmě bydlíte na horách, takže máte problémy s krátkodobými výpadky, přitom topíte peletami, takže musí fungovat elektricky kotel, šnekový podavač a další části, tedy oběhová čerpadla, vzduchotechnika.... Tu neobyvatelnost do 24 hodin bych každopádně řešil, protože určitě máte mražák a lednici a tudíž budete bez potravin.
Jak píšu, nastavení záloh je individuální. U Vás bych to s metrem sněhu viděl spíše na místní zdroje dřeva, takže k peletám buď zálohu na elektřinu aby jel kotel na topení a vodu nebo krb. Otázkou je, odkud máte vodu (místní vodojem bez elektřiny taky docela rychle dojde) a jak skladujete potraviny. Užívání doma jsem si za povodní v roce 1997 zažil a není to nic moc.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Solární elektrárnu nemám, ale jsem v obraze.

Pro nějakou apokalipsu je to jako prostředek k slušnějšímu životu samozřejmě k nezaplacení ,ale to tady asi neřešíme. Servery o přežití a kolapsu civilizace jsou jinde.

Normálně když Vám v zimě spadne strom na vysoké napětí tak prostě potřebujete zálohu a tu Vám solární elektrárna v zimě při zatažené obloze nedá, to prostě nemůžete nijak popřít.

Výroba bude tak max 0,5 Kwh/24 hodin, což nepostačí ani na režii hybridního měniče, BMS a balancování a už nezbude na lednici. Je to ekvivalent cca 0,25 litru benzínu u kvalitní invertorové centrály. Takže asi tak .

Jinak já mám zálohu vyřešenou právě tou centrálou a pelety mám u domu cca 2 tuny tj. na celou topnou sezónu a ještě zbude. Ale nejsem paranoidní a vím že mě 10 litrů benzínu v kanystru stačí, přes zimu vydrží a v létě ho spálím v sekacím traktoru (je to poslední a křovinořezem čistě benzínový stroj co vlastním a štvě mě to ,ale v elektrice se na 3500m2 nic za rozumnou cenu nedělá)

Sytém bych chtěl vylepšit o baterie s kapacitou max 2 Kwhodin pro dobu než spustím centrálu a proto že centrála neumožnuje start čerpadla ve vrtu (řešil bych 3KW měničem). Klidně bych dál i pár panelů pro čistě studijní účely, nebo když by byl výpadek v létě s tím souhlasím.

Jinak se dá elektromobil krásně použít pro účely zálohy (jako jakékoliv auto ) a to přes 12V systém. Při výpadku napojíte kabely z olověné baterky na měnič a dáte auto do režinu ready. A 12V baterka se nabíjí z baterie trakční. Na malé výkony třeba plynový kotel je to lepší než když neustále běží centrála. A pokud máte v dosahu funkčn chademo není co řešit.

Obrázek uživatele Radovan

No já řeším nejen běžné výpadky, ale částečně i tu apokalypsu v malém, viz povodně Morava 1997. Výroba FVE 3,6 kWp v zimě při zatažené obloze je kolem 2 kWh denně, ale stačí sluníčko a už je to jiná jízda. Pravda, 24 kWh to nedá, jako v létě, ale panely jsou dnes na tom celém u to nejlevnější. Co se použití elektromobilu týče, musí to umět. Jinak ta 12V baterka dá max. 150W a to je slabota. Třeba u mého plynového kondenzačního turbokotle si jen oběhové čerpadlo řekne při nejvyšším výkonu při dohřevu 50L vody v bojleru o 250W. Ale nápady s dovozem elektřiny autem domů už jsou, kdo to má jako soustavu a velkobaterkáč, už může zkoušet.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je vidět že si šáde hodně nadrbala a může si dovolit hrát s drahýma počítačema ;) joo fosilní popelnice dobře nesou, na nich to je ale vejvar :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v létě bude to teplo kancelářím na co?

Měli to napojit buď na městský bazén nebo okresní varnu knedlíků :)

Obrázek uživatele Radovan

Pššt, to se zjistí až při provozu a škodofka zaměstnancům naveze písek do kanclu, aby se cítili jako na pláži, když tam budou mít +45°C. A ještě o tom udělá tiskovku jako o novém benefitu. Odboáři budou fasovat i firemní slunečníky a odborářky bikiny s logem Škoda všude :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

noo jako má to vypadat že něco elektromobilního dělá ale jedna nabíječka v bolce nás nevodvaří :)))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online

Newsletter