Škoda Auto šetří vodou, recykluje 42 % své roční spotřeby

redakce - 25 Březen 2019

Škoda Auto klade velký důraz na ekologickou výrobu vozů. I proto česká automobilka v rámci své strategie ,GreenFuture' provádí řadu opatření pro snižování ekologické stopy podniku. auto Škoda šetří vodou

Dnes spotřebuje společnost Škoda na výrobu jednoho vozu 1,71 kubického metru vody - oproti roku 2010 to představuje úsporu přes 38 procent. Umožnily to mimo jiné inteligentní čistící systémy i finančně náročná recyklace vody.
foto: Škoda

Voda je pro výrobu vozů nezbytná, ať už jde o chlazení, filtrování nebo mytí. Proto se společnost Škoda Auto upsala šetrnému nakládání s tímto cenným zdrojem. Automobilka pomocí inovativních technologií a konceptů průběžně pracuje na snižování a ekologickém řízení spotřeby vody ve svých závodech.

Díky opatřením, zaměřeným na šetření vodou, která společnost ŠKODA AUTO definovala ve své strategii ,GreenFuture‘, dnes automobilka na výrobu jednoho vozu spotřebuje 1,71 kubického metru vody – oproti roku 2010 to představuje úsporu přes 38 % . Z celkových 1,55 mil. m3 vody, spotřebovaných v uplynulém roce, bylo 42 % recyklováno.

Ve svých lakovnách například automobilka používá inteligentní čistící systémy s mimořádně jemnými membránovými filtry. V nich se použitá voda upravuje a může tak být použita vícekrát. Zaměstnanci automobilky kromě toho každoročně podávají četné návrhy, jak ekologickou bilanci podniku dále zlepšit.

V letech 2010 až 2018 se tak sešlo více než 1000 námětů. Realizací těchto opatření automobilka v uplynulých pěti letech zlepšila svou ekologickou stopu a kromě toho ušetřila i zhruba 9,5 milionu eur.

Své ekologické aktivity rozdělila přední česká automobilka do tří oblastí, které zastřešuje ekologická strategie ,GreenFuture‘. Oblast ,GreenProduct‘ se zaměřuje na vývoj šetrných a ekologických vozů – tedy s účinným pohonem a využitím recyklovatelných materiálů.

Prostřednictvím ,GreenRetail‘ podporuje automobilka ekologické hospodaření svých prodejních zastoupení a servisních dílen. ,GreenFactory‘ zahrnuje všechny aktivity, které podnik využívá k tomu, aby vyráběla šetrně k přírodním zdrojům. Každé dva roky automobilka zveřejňuje své cíle a opatření pro ochranu životního prostředí ve zprávě o trvale udržitelném rozvoji.

Od roku 1993 vyzývá Organizace spojených národů k podpoře Světového dne vody, který se koná každoročně 22. března. Letošní motto zní „Leaving no one behind“ a zdůrazňuje, že každý člověk má právo na přístup k čisté pitné vodě. OSN pracuje mimo jiné na obnově poškozených ekosystémů a vypracovává řešení, jak pro všechny lidi na světě zajistit zásobování vodou.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

továrna BMW Lipsko je víc Eko a tu už řadu let, Šáde má furt co dohánět

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ještě aby taky ne když tak berou 55 vestínu ;)))

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/zamestnanci-skody-auto-si-polepsi-firma-jim-prida-2-500-kc.html

ZA TEN MILIJON ŠÁDEPOPELNIC ROČNĚ co tráví denně lidi na ulici by měli srrr minimálně zlatý vejce ;)

ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000100318/video/682511

A NEJVÍC SRRR jedničková VOCHCÁVKA 1.9 TDI bez DPF co nejdýl vydrží i MEGA kilimetrů :))))))


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?