Škoda Auto se pouští do digitalizace

O dekádu později, než by bylo záhodno, i tak ale ruku v ruce s ostatními světovými automobilkami, rozjíždí mladoboleslavská Škoda Auto projekt digitalizace. Chce se lépe přizpůsobit změnám.

Úkolem oblasti ,Digitalizace‘ bude mimo jiné vývoj nových projektů a služeb mobility.
foto: Škoda

Škoda Auto rozšiřuje svou organizaci o novou oblast ,Digitalizace‘. Česká automobilka tak vytváří důležitý předpoklad pro vytváření řešení, odpovídajících současným technologickým změnám.

Úkolem oblasti ,Digitalizace‘ bude mimo jiné vývoj nových projektů a služeb mobility. Kromě toho má tato oblast připravit celý podnik na digitální transformaci.

„Již po několik desetiletí udávají inovace digitální techniky tón v mnoha oblastech našeho života i našeho průmyslového odvětví,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

„Tento vývoj mezitím nabral takovou razanci, že zastiňuje vše, co bylo předtím. Automobil je v tomto případě pouze částí převratné změny. Díky inovativním technologiím bude mobilní život našich zákazníků lehčí, efektivnější a zajímavější,“ říká Maier.

Digitalizace je považována za klíčovou myšlenku nedávno avizované Strategie 2025 společnosti Škoda Auto.

Jako tzv. průřezová funkce zahrne všechny oblasti podniku – od vzdělávání a školení personálu přes vývoj za pomoci moderních technologií, virtuální reality a 3D-technologie až po výrobu v duchu Průmyslu 4.0.

Klasická oblast podnikání společnosti Škoda Auto – výroba automobilů – bude do budoucna ještě silněji ovlivněna digitalizací.

Význam digitalizace pro automobilový průmysl vysvětlil předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier na příkladu změn ve významu telefonu

„Pro lidstvo znamenal vynález telefonu revoluci, protože umožňoval komunikaci na velkou vzdálenost v reálném čase. Telefony existují dodnes a je jich víc než kdykoli předtím. Jejich charakter a jejich využití se ale kompletně změnily. Telefon je dnes inteligentním nástrojem. S jeho pomocí si mohou uživatelé organizovat a utvářet svou práci, svůj volný čas – ano, v zásadě celý svůj život. Pro telekomunikační průmysl to znamenalo podstatnou změnu obchodního modelu. Podobná změna dnes čeká i automobilový průmysl.“

tisková zpráva

18 Comments on “Škoda Auto se pouští do digitalizace”

  1. Digitalizaci automobilu???
    Digitalizaci automobilu??? Dají do něj digitální hodinky??
    Nebo snad nahradí retro budíky displejem?? Budeme snad auto už ovládat přes mobil, nebo přes hodinky??
    A tak jó! Už by bylo na čase, říci tomu autu, že ráno bude vyhřáté a rozmražené, dřív než do něj v lednu sednu.
    Některé auta už to dovedou.

  2. Mam elektromobil Peugeot Ion
    Mam elektromobil Peugeot Ion a jezdim s nim rad, protoze jezdi na elektrinu. nejake pripojeni mobilu k autu je pro me uplne zbytecne. Ani jsem si neprecetl jake hracicky to umi. Ale pro moji potrebu je to absolutne zbytecne. VW a Skoda by se meli chytit za nos a vyrobit normalni civilni auto velikosti Fabie na cisty elektricky pohon. Za to by ode mne dostali 10 bodu. Za smradlave auto s digitalnim divadlem ode mne dostanou 0 bodu.

    1. 1*
      Mně by stačilo jako

      1*
      Mně by stačilo jako e-auto třídveřové Citigo; jezdím jen sám a to autíčko se mi vzhledově líbí.
      Narvat baterkama a hurá do světa.

      Žádný rádio, klíma, šíbr ve střeše, centrální zamykání, elektrická okna, štelování a sklápění zrcátek, vyhřívaný volant a sedačky…

      Pouhé holátko s el. vyhřívaným zadním oknem a zrcátkama, jako topení Webasto nebo jeho ekvivalent…

      Kdo bude chtít víc, tak si objedná a připlatí. Bohužel jen pouhý sen.

              1. Přesně, to by se svět
                Přesně, to by se svět přiblížil dokonalosti příliš rychle a mohli bychom žít v blahobytu, což už není trvalý růst, to je skokový růst, to by byla nuda!! Jsem rád, že i naše vláda to pochopila a dotace na EV nezavádí, myslí na to, abychom se nenudili a plnili své životní poslání jako nemyslící stroje, které nemohou být nešťastné. Vláda je k nám tak milostivá.

Napsat komentář