Škoda Auto i Peugeot vystavují na Rétromobile elektromobily

Už 45. ročník výstavy Rétromobile se koná od 5. do 9. února 2020 na pařížském výstavišti Porte de Versailles. Světové značky tam představují historické kusy i nejmodernější elektromobily.

Koncept Vision E (2017) s pohonem 4×4 a dojezdem 500 km předznamenal éru elektromobility automobilky Škoda Auto.
foto: Škoda

Značka Peugeot se rozhodla podpořit přechod na nové zdroje energií, a proto na stánku sdružení Aventure Peugeot Citroën DS představuje vozy Peugeot s elektrickým pohonem uvedené na trh od roku 1941 až dodnes.

Očekávaných 130 000 návštěvníků bude po pět dnů moci obdivovat vozy Peugeot VLV, Peugeot 106 Electric, první 100% elektrický koncepční vůz EX1 a nejnovější Peugeot e-208. Na stánku bude také vystaven také Peugeot 404, který oslaví 60. let.

Aventure Peugeot Citroën DS představí letos na výstavě Rétromobile v hale 1, stánek 1F029, čtyři vozy, z nichž většina patří do jeho majetku:

Peugeot VLV (Véhicule Léger de Ville = lehký městský vůz) je prvním elektrickým vozem značky Peugeot. Vyráběl se v letech 1941–1945, přičemž celková produkce dosáhla 377 kusů. Tento automobil vybavený čtyřmi dvanáctivoltovými bateriemi nabízel už tehdy při rychlosti 36 km/hod dojezd 75 až 80 km.

Elektromobil Peugeot 106

Elektromobil Peugeot 106
foto: © Automobiles Peugeot

Peugeot 106 Electric se vyráběl v letech 1993 až 2003, celkem vzniklo 3 542 kusů. Byl určen především pro místní samosprávy a společnosti. Při rychlosti 91 km/hod poskytoval dojezd 80 km.

Peugeot EX1

Peugeot EX1
foto: © Automobiles Peugeot

Koncepční vůz EX1 byl 100% elektrický koncept, který v roce 2010 dosáhl šesti rekordů, jeden z nich vytvořil francouzský cestovatel, filmař, pilot a ochránce životního prostředí Nicolas Vanier. Dosažené výkony z hlediska zrychlení elektrického vozu nebyly dosud překonány.

Peugeot 404

Peugeot 404
foto: © Automobiles Peugeot

Peugeot 404, uvedený na trh v roce 1960, proslul oblými tvary, které vytvořilo studio Pininfarina. Peugeot 404 má za sebou velmi dlouhou mezinárodní kariéru. Celková produkce dosáhla téměř 3 miliony kusů. Měl mnoho verzí: kupé, kabriolet, ale také rodinné či obchodní kombi, valník s kabinou, pick-up či sanitka.

Nabídku doplní Peugeot e-208, elektromobil uvedený na francouzský trh v říjnu 2019. S podporou sběratelských klubů ho na výstavě doprovodí i jeho předchůdci, Peugeot 202, Peugeot 204 a Peugeot 205.

Mezi sérii aktivit, jimiž si Škoda Auto připomíná 125 let od položení svých základů, patří také účast na pařížské výstavě Rétromobile. Ryze historická vozidla zde přitom doplní koncept Vision E, který v roce 2017 nastínil budoucnost značky na poli individuální elektromobility.

Expozice automobilky Škoda na výstavě Rétromobile je dílem spolupráce mladoboleslavského Škoda Muzea a francouzského dovozce vozů s okřídleným šípem ve znaku Škoda France. Připomene cestu, kterou česká značka urazila od jízdního kola Slavia z konce 19. století k moderním elektromobilům, předznamenaným konceptem Škoda Vision E.

Funkční replika bicyklu SLAVIA (1896), prvního produktu, který zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement vyráběli. ŠKODA AUTO patří již 125 let k průkopníkům individuální mobility.

Funkční replika bicyklu Slavia (1896), prvního produktu, který zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement vyráběli. Škoda Auto patří již 125 let k průkopníkům individuální mobility.
foto: Škoda Auto

Příběh Škoda Auto má své kořeny v roce 1895 u oprav bicyklů a záhy i výroby vlastních modelů s vlasteneckým označením Slavia. Na Rétromobile vystavená precizní replika ikonického modelu Slavia (1896) v loňském roce prokázala svoje kvality na akci L ́Etape du Tour, tedy jízdou po jedné z etap legendárního cyklistického závodu Tour de France, jehož je Škoda Auto hrdým oficiálním hlavním partnerem.

Sportovní vůz Laurin & Klement BSC (1908) s dvouválcem o výkonu 12 k (8,8 kW) jezdil 75 km/h. Jediný dochovaný exemplář zdobí po náročné renovaci sbírky ŠKODA Muzea. Sportovní tradice značky sahají až do roku 1901.

Sportovní vůz Laurin & Klement BSC (1908) s dvouválcem o výkonu 12 k (8,8 kW) jezdil 75 km/h. Jediný dochovaný exemplář zdobí po náročné renovaci sbírky Škoda Muzea. Sportovní tradice značky sahají až do roku 1901.
foto: Škoda Auto

Bicykl Slavia je se svými 18 kilogramy téměř dvakrát těžší než současná závodní kola, má jediný převod, ještě nebyl vybaven volnoběhem ani brzdami – i z kopce se jezdci spoléhali na sílu vlastních nohou.

Do budoucnosti značky Škoda dá na Rétromobile nahlédnout koncept Vision E(2017), předobraz sériového elektromobilu Škoda na platformě MEB, který bude pro evropské trhy vyráběn od roku 2020 v hlavním závodě značky v Mladé Boleslavi.

Koncept Škoda Vision E o délce 4668 mm má mimořádně prostorný interiér se čtyřmi samostatně otočnými sedadly, přístupnými protiběžně se otevírajícími dveřmi. Zaujmou i další parametry: elektromotory o celkovém výkonu 225 kW pohánějí všechna kola a zajistí maximální rychlost 180 km/h, vůz má dojezd až 500 km.

tisková zpráva

5 Comments on “Škoda Auto i Peugeot vystavují na Rétromobile elektromobily”

  1. hemmm Koncept Vision E 2017-2025 má mimořádně dlouhou
    hemmm Koncept Vision E 2017-2025 má mimořádně dlouhou dodací lhůtu páč furt nemá baterky když šáde natahowágn baterkárku nj ;))

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-vision-e/

    zato Koncept Octavia Green E-Line 2011-2030 má EXTRA dlouhou dodací lhůtu páč jeden číčusák vytuneloval baterkárku :))

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

Napsat komentář