Škoda Auto dál inovuje logistiku, zkouší inventurní dron

redakce - 28 Říjen 2018

Škoda Auto pokračuje v implementaci technologií dle zásad Průmyslu 4.0. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi testuje dron, který je schopen z vzduchu identifikovat a počítat palety na vnějších plochách automobilky. Autonomní dron při inventuře pomáhá s identifikací a počítáním palet. Jde o spolupráci Škoda Auto a české společnosti Robodrone. Pro precizní měření vzdáleností a rychlostí se využívá vysoce komplexní technologie.

Autonomní dron při inventuře pomáhá s identifikací a počítáním palet. Jde o spolupráci Škoda Auto a české společnosti Robodrone. Pro precizní měření vzdáleností a rychlostí se využívá vysoce komplexní technologie.
foto: Škoda

Šestirotorový dron, vycházející z modelu „Kingfisher“ firmy Robodrone, létá rychlostí až 20 km/h a unese až pět kilogramů užitečné zátěže. Během aktuální zkušební fáze dron třikrát denně zcela autonomně zaznamenává počet prázdných palet na vnějších plochách jedné z výrobních hal v Mladé Boleslavi. Data se následně předávají do IT-systémů logistiky, kde se dále zpracovávají.

Člen představenstva společnosti Škoda za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus zdůrazňuje: „Průběžně pracujeme na zvyšování efektivity našich každodenních výrobních procesů a ulehčování práce našich zaměstnanců. Dron ulehčuje a urychluje proces inventury. V budoucnu budou takové procesy probíhat zcela automaticky, což je i jedním z hlavních pilířů naší Strategie 2025“.

Jelikož se pozice palet pomocí technologie GPS nedá zjistit s dostatečnou přesností, je dron vybaven takzvanou technologií LIDAR (Light Detection and Ranging), která precizně měří vzdálenost a rychlost. Senzor LIDAR zaznamená až 300 000 obrázků za sekundu. Dron je navigován prostřednictvím 3D-mapy, vzniklé na základě této technologie, která zároveň rozpoznává a počítá palety pomocí algoritmů.

Během aktuální zkušební fáze dron třikrát denně zcela autonomně zaznamenává počet prázdných palet na vnějších plochách jedné z výrobních hal v Mladé Boleslavi. Data se následně předávají do IT-systémů logistiky Škoda Auto, kde se dále zpracovávají.

Během aktuální zkušební fáze dron třikrát denně zcela autonomně zaznamenává počet prázdných palet na vnějších plochách jedné z výrobních hal v Mladé Boleslavi. Data se následně předávají do IT-systémů logistiky Škoda Auto, kde se dále zpracovávají.
foto: Škoda Auto

Taková technologie není zatím na trhu dostupná – Škoda Auto proto algoritmy vyvíjí společně s českou firmou Robodrone Industries přesně na míru pro tuto aplikaci. Automobilka do této technické inovace investovala zhruba 200 000 eur.

Zkušební provoz běží od začátku května. Ve střednědobém horizontu dron plynule přejde do pravidelného provozu – ve druhé fázi vývoje se „Kingfisher“ dočká i vlastního „hnízda“, kdy elektřinou poháněné zařízení bude autonomně létat do nabíjecí stanice. V ní bude i meteorologická stanice, která bude dronu poskytovat krátkodobou předpověď počasí.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle si myslím, že zvládne člověk ne ? K čemu se zas zaměřovat na něco jiného když se mohou věnovat vozům ? Stejně ten dron musí ovládat člověk ne ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, ale tohle mi přijde jako lehká práce pro určitou skupinu zaměstnanců , nemyslíte? Dle mého by se měly ve škodovce zaměřit uplně na jiné věci, ve kterých dost strádají, nebo ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně! Například změnit desing (ty jejich rádoby fl jsou k smíchu) motorizace typu elektro,hybrid, tu měly být také už pár let! Ne oni raději vymyslí drona, který jim dělá inventuru, to mi hlava nebere :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Inventury by mel delat kazdy podnikatel. At uz velky nebo maly. Ukládá to zakon.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdu je v zákoně fyzická inventura? řekl bych že jde o nepozornost zákonodárce. Možná u a.s. u podnikavců a eseróček taky?

Obrázek uživatele Radovan

3x denně a dronem? :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Chtělo by to více podrobností. Takhle to vypadá, že borce s tužkou, papírem, štaflemi a dalekohledem (vyšší výbava tablet, ještě vyšší výbava tablet online) nahradil dron. Například mne hned napadne, proč se to počítá, když se ví, kolik palet dojelo a kolik součástek v nich, kolik se vyrobilo, a tím pádem kolik palet opustilo halo a čekají venku. Jako že někdo ty palety krade nebo si je bez identifikace půjčují sousední haly nebo se jedná o kontrolu zda je borci po vyprázdnění správně skladují nebo zda kontrolují jejich oběh a odvoz externími dopravci k dodavatelům...… Je to divné dělat 3x denně inventuru, což je k tomu jediná informace v článku. Prostě ten dron tam musí mít nějakou logiku systémovou i ekonomickou.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Asi v tom maj totální bordel tak to zkoušej přes háj-tech. Tudle jsem viděl nějakej koment na to jakej maj v Tesle bordel v logistice skladovýho hospodářství u materiálů pro lisovny. Celkem zajímavý. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každá firma obhospodařující nad 1000 položek má ve skladu bordel, čím větší firma a komplikovanější skladovací systém, tím narůstá bordel exponenciálně,ale to je v pořádku, problém je, když bordel ovlivní výrobu (a že to někdy trvá, než na to dojde). Takže ano, nakonec mnohdy nezbývá nic jiného než najít ty, kdož přijdou a vše přepočítají v ruce

"využívá vysoce komplexní technologie"
Prostě lidar a analýzu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Kníratej dědek z Munroe pitevny aut zase přihodil pár mouder o modelu 3, tentokrát pro Bloomberg.
https://youtu.be/Lj1a8rdX6DU

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Larry Ellison z Oracle a jeho pár slov k Tesle, ílonovi a pisálkům z WSJ :D
https://player.vimeo.com/video/297226420#t=141m30s

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jim to tam rozkrádají po paletách?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Predevsim nemaji cesky mluvici lidi, kteri by ty palety obihali...
A jestli si maji vybrat mezi nacerno zamestnanym rumunem, madarem a ukrajincem, ktery na otazku: "Kolik je tam dnes prazdnych palet?" Odpovi "Ehemterelek babak!" Coz v prekladu muze byt cokoliv vcetne "Vubec nerozumim hlavne at uz je padla!"....
Tak je asi jednodussi naprogramovat drona...

Mozna hledaji jeste stare zasoby na vyrobu Favorita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty jsou ve Vrchlábe

Kolik se jich z toho dá postavit?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol