Servisní náklady elektromobilů: srovnání Nissan Leaf a Hyundai Ioniq

Servisní náklady bývají často zmiňovány jako jedna z velkých výhod elektromobilů. Rozhodli jsme se proto porovnat v tomto ohledu elektromobily Nissan Leaf a nový Hyundai Ioniq Electric.

Jak vychází srovnání servisních nákladů elektromobilů Hyundai Ioniq Electric a Nissan Leaf?
foto: Hyundai/Nissan

Nissan Leaf

U elektromobilů Nissan Leaf je servisní interval 1 rok nebo 30 000 km, podle toho, co nastane dříve. Standardní záruka jsou 3 roky/100 000 km na standardní komponenty vozu, 5 let/100 000 km na speciální elektrické komponenty vozu. Těmi jsou lithium-iontová baterie, motor, měnič proudu, řídící modul vozidla, redukční ozubené soukolí, měnič stejnosměrného napětí, palubní nabíječka, nabíjecí konektor a kabel.

elektromobil Nissan Leaf

Elektromobil Nissan Leaf
foto: Hyundai

Nissan Leaf ve verzi 30 kWh nabízí záruku na kapacitu baterie 8 let nebo 160 000 km, Nissan 8* prodlouženou záruku +5 let (8 let/160 000 km) na standardní komponenty vozu, +3 roky (8 let/160 000 km) na speciální elektrické komponenty vozu (s výjimkou kapacity baterie). Dostanete také 8 servisních prohlídek zdarma, tedy 8 let.

U Nissanu Leaf 24 kWh (který už se ale v Evropě přestává prodávat) je záruka na kapacitu baterie 5 let nebo 100 000 km, záruka Nissan prodloužená o 2 roky (5 let/100 000 km) na standardní komponenty vozu a 5 servisních prohlídek zdarma, tedy 5 let.

Náklady na servisní prohlídku Nissan Leaf:

Hodinová sazba: 841 Kč
Čas prohlídky: po 1.roce 0,8 nh (normohodin)
Cena prohlídky bez výměn kapalin a geometrie: asi 1000 Kč
Výměna brzdové kapaliny: 960 Kč
Seřízení geometrie: 1034 Kč
Výměna chladící kapaliny: 1500 Kč

Prohlídky za 10 let (30 kWh): 2x prohlídka 2000 Kč + 2x brzdovka 1920 Kč + 2x seřízení geometrie 2068 Kč + 1x výměna chladící kapaliny 1500 Kč

Servisní náklady Nissan Leaf 30 kWh po 10 letech: 7500 Kč

Hyundai Ioniq Electric

U modelu Hyundai Ioniq Electric je servisní interval 15 000 km nebo 1 rok, podle toho co nastane dříve. Záruka (pohonná jednotka, řízení, odpružení a brzdový systém) je 5 let, záruka na akumulátor činí 8 let nebo 200 000 km.

Hyundai Ioniq Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric
foto: Hyundai

Náklady na servisní prohlídku Hyundai Ioniq Electric:

Hodinová sazba: 450 Kč
Čas prohlídky: 0,7 nh (normohodin)
Cena prohlídky bez výměn kapalin a geometrie: 315 Kč
Výměna brzdové kapaliny: 350 Kč
Seřízení geometrie: 540 Kč
Výměna chladící kapaliny: 1380 Kč

Prohlídky za 10 let: 5x prohlídka 3150 Kč + 5x brzdovka 1750 Kč + 5x seřízení geometrie 2700 Kč + 1x výměna chladící kapaliny 1380 Kč

Servisní náklady Hyundai Ioniq Electric po 10 letech: 8980 Kč

Upozornění: ceny jsou pouze orientační, mohou se lišit v závislosti na volbě konkrétního servisního střediska

Pro srovnání, náklady na servisní prohlídky pouze za ujetých 100 000 km u běžného spalovacího auta jen výjimečně klesají k 9000 Kč, spíše se pohybují kolem 15 000 Kč, ale mohou klidně přesáhnout i 20 000 Kč.

vlastní

67 Comments on “Servisní náklady elektromobilů: srovnání Nissan Leaf a Hyundai Ioniq”

    1. Je to individuální. Tipnu si: Vy asi jezdíte jen o víkendu
      Je to individuální. Tipnu si: Vy asi jezdíte jen o víkendu na chatu. 65.000 km : 6 lety = 10.833 km ročně, tedy 902 km měsíčně, tedy 180 km každý víkend na chatu do hor a zpět. Mezitím auto stojí v garáži. A údržbu předpokládám kutilským přístupem a bez pravidelných ročních garanček ve značkovém servise kvůli záruky. Protože by jste jich musel už mít třeba 5 (5letá záruka) a těžko by jste se vešel s jednou do 4 tisíc s DPH (jen DPH je 21%, tedy 694,- Kč), když máte 20 tisíc za 6 let se všemi výměnami a materiálem. Dá se to i takto.
      Nebo jako kolega, který koupí ojetý starý krám do 20 tis. Kč a jezdí s ním, než se mu rozpadne. Pak ho střelí na vrakovišti, nejlépe na díly a koupí další krám. Obvykle co 2 roky. Počítám, že zhruba do 25 let přejde na elektromobily 🙂

      1. Radovane, já bych si tipnul, že jste zbaštil všechnu
        Radovane, já bych si tipnul, že jste zbaštil všechnu moudrost ;o). Co třeba jiný scénář:
        chata 3x měsíčně 80 km – 340km
        práce 20x měsíčně 662km – tedy dojíždění cca 10 km do práce tam a zpět (bohužel pro řadu lidí nezbytná nutnost – stačí, aby jezdili přesně na druhou stranu, než je u nich spádová oblast hromadné dopravy)
        Údržba nemusí být vůbec kutilským způsobem – stačí dobrý nezávislý odborník, který míst 600 za nh dělá za 250 za nh a nepoužívá marže značkových servisů a určitě bude auto v lepší kondici než od 85 procent značkových servisů (moje poslední zkušenost – problém ložisko u ovládání spojky – značkový servis – šmarjá, celá spojka setrvačník, to se po dílech nedělá 25 000Kč, nezávislý odborník – jasně, jaký tam chceš originál se používají SKF – je to to a to – stojí litr, budeš to mít trochu dražší, protože to budu muset pro jistotu zkontrolovat na vyvážení, tohle jenom tak neodchází).

        1. Však to byl taky jen tip. Ale i ten Váš scénář je
          Však to byl taky jen tip. Ale i ten Váš scénář je možný. A krásně elektromobilní i pro malého Iona. Nezávislý odborník, pokud dá platný štempl garančky, aby mi trvala záruka, je taky OK. Já třeba s Berlingem jezdil do ATU na výhodný předplacený servis a tam to šlo. Jen byli tak výhodní, že nakonec zkrachovali po celé republice 🙂

          1. Radovane, děkuji za největší pobavení dne…představil
            Radovane, děkuji za největší pobavení dne…představil jsem si chalupáře/chataře (chacha) s ionem a něco tak absurdního jsem dlouho neviděl… mám kolem sebe spoustu chacha a vyrůstal jsem v okolí chacha a popravdě neznám neznám žádného, který by pravidelně nepotřeboval přívěs, střešní nosič a ložný prostor v autě, to je pořád tahání latí, mulčovací kůry, okapy, tašky, prkna, palubky, tohle na skleník, pletivo, tamto na pergolu a když už nic tak topivo do krbu, či sbírka barev a mořících prostředků… ano chacha by to na vzdálenosti obvykle dali a mívají i 400V zásuvky, jenže pořád něco kutí a stěhují, což je u elektromobilů eliminuje..a to je ještě třeba konstatovat, že jde většinou lidi, které neoplývají příliš prostředky na drobnost jako auto, protože živí dvě domácnosti a tu víkendovou haciendu stále zvelebují

  1. Ono by bylo co dělat.
    Například řídící SW u Leafa

    Ono by bylo co dělat.
    Například řídící SW u Leafa (jezdím s ním necelé 2 roky, najeto cca 40 tis. km) je poměrně zastaralý a zasloužil by update – například nepochopitelně chybí režim plachtění, rekuperace má jen dvě polohy, nelze zamknout zapnuté auto na nabíječce při vytápění,… Stejně tak bych si za rozumnou cenu za rok až dva rád vyměnil baterii za větší. Nebylo by od věci do auta doplnit tepelné čerpadlo (starší modely dovážené od ČR ho neměly), nahrát lepší verzi navigace a našla by se celá řada dalších věcí, které by zvedly užitnou hodnotu vozu a servisy i výrobce by na tom mohli vydělat.
    Psal jsem dotaz na toto téma zastoupení Nissanu v ČR a zatím žádné pozitivní zprávy – o update neuvažují, dokonce ještě ani nelze vyměnit bateri 24 kWh za aspoň 30 kWh.
    Takže jestli tento zpozdilý názor Nissan nezmění, nezbude, než navšívit nějakého hackera…
    A určitě se výše zmíněné netýká jen Nissanu.

    1. mám Leafa cca 1,5roku a najeto cca 60tis km a souhlasím s
      mám Leafa cca 1,5roku a najeto cca 60tis km a souhlasím s vámi, pár věcí by zasloužilo updatovat.
      Pár mých zkušeností: auto se zaplým topením/klimou lze zamknout když to spustíte přes mobil. Plachtění lze nahradit neutrálem – ovladač reaguje celkem rychle, ovšem toto nepoužívám – dám raději tempomat a jinak vždy režim B s max. rekuperací a jednoduchým ovládáním auta jednou nohou.
      S informacemi od Nissanu s vámi naprosto souhlasím a potvrzuji, že od nich se člověk opravdu žádné informace nebo odpovědi nedočká. Já na jeden jednoduchý dotaz s několika urgencemi čekám už druhý rok… 🙂

      1. Tos ještě nezažil plachtění, když si myslíš, že to
        Tos ještě nezažil plachtění, když si myslíš, že to lze nahradit nohou. Ano nohou se dá uřídit nulová spotřeba ale motor stále dodává elektřinu některým zapnutým spotřebičům, takže stále i když málo rekuperuje.
        Když u sebe vypnu rekuperaci, tak auto citelně vystřelí dopředu a to teprve plachtí.

      1. Bohužel,vejde se jen objemově,ale Nissan neuvažuje o
        Bohužel,vejde se jen objemově,ale Nissan neuvažuje o upgradu a podle vyjádření na zahraničních webech,nejde do 24kW dát 30kW baterku,protože vnitřní agregáty v autě na takovou kapacitu nejsou nastaveny,či vyrobeny a upgrade i těchto částí dělají celou akci neekonomickou. Jediné řešení mě napadá,rozdělit tu vyšší kapacitu na několik dílů tak,aby jeden díl nepřesáhl více jak 24kW. jenže to nejde udělat z těch článku co jsou v 30kW verzi,protože ty mají jinou sestavu jak 24kW. Takže tohle je asi jen na někoho jako je třetí strana. Jirka

  2. A ted mi vsichni reknete co budou prodejci elektroaut zr.t ;o)
    A ted mi vsichni reknete co budou prodejci elektroaut zr.t ;o)

    1) marze na elektroautech je dle vseho fakt minimalni.
    2) servis nestoji nic
    3) podivejte se do par vysledu hospodareni prodejcu aut a bude vam jasne z ceho je ten autosalon ziv. SERVIS – bezny + opravy (hlavne tedy bouracky na povinne ruceni a havarijko)

    Za predpokladu, ze spalovaky jiz nebudou, tak co se zmeni aby to ekonomicky fungovalo?

    Zvysi se marze na autech? To by musela byt ale sakra velka. Muj odhad? 30-40%? Nyni jedou prodej na 0-5% a zijou prave ze servisnich dilu, prace, … kde jsou marze velike. Kdyz jim zmizi bezny servis tak ty opravy to nedozenou. ;o)

    1. I elektromobily nejsou bezporuchové. Třeba BMW i3 s REXem
      I elektromobily nejsou bezporuchové. Třeba BMW i3 s REXem bylo poruchové velmi, skoro každý servis má někoho, kdo jim chce to auto vrátit. I BEVka nejsou naprosto spolehlivá, je to o uživateli. Když s tím jezdí rallye, tak to auto prostě odejde. Není stavěné na neustálé zrychlování z nuly a brzdění. Odchází tam podvozkové díly, převážně silentbloky a těhlice, většinou jako první vzadu, protože krouťák elektromotoru je likviduje. Já bych se o ty servisy fakt nebál. Samozřejmě, pokud někdo vyrobí auto typu Toyota Prius plně v elektrice, které nebude potřebovat vážně nic, tak to bude pro servisy asi fakt rána.

      1. Lidi, co mají Teslu (ne první modely sérií), jsou za
        Lidi, co mají Teslu (ne první modely sérií), jsou za vodou, žádné poruchy 😉
        Rakovinoví výrobci totiž záměrně vyrábějí poruchová auta, mám informaci přímo od člověka ze Škodovky 😉

        Tesla však toto nevyznává dle všeho, takže všechny převálcuje.

        Však taky čekám, že Musk bude mít „infarkt“, nebo nějaká „přírodní“ událost jim tu továrnu zničí, až přijde Model 3, který se hned stane nejprodávanějším autem na světě.

    2. Otázka jiná. Co kdyby se auta prodávala v
      Otázka jiná. Co kdyby se auta prodávala v supermarketech?
      Dnes akce na Leafa… sleva 15% a příští týden sleva na e-Golga. 🙂
      No a co kdyby EV nabízel dodavatel elektřiny? On by měl totiž mnohem větší zájem prodavat EV. Když mohou prodávat úsporné žárovky na splátky, proč by to nešlo s autem?
      No a pak je tu Internet. Nakonfigurovat auto zvládne přes Internet téměř každý a vhodit tzv do košíku na splátky? Pokud by byla přes Internet schválena leasingová, úvěrová smlouva, pak by výrobce udělal auto na zakazku. Žádné skladové vozy, žádné utopené miliony v showroomech, žádné náklady na prodejce a personál.

    3. Zabalej to. Bude pár servisů s ajtíkama a káry budou
      Zabalej to. Bude pár servisů s ajtíkama a káry budou prodávat výrobci a Alza v e-šopech a pak vám je přivezou na valníku. Udělaj pár prodejních galerií přesně jako Tezla a sbohem opulentní autosalony s vexlákama.
      Na světě zbude spousty vopuštěnejch autosalonů s vytřískanejma sklama…

        1. Bylo to ironicky, kdyz nekdo vyse psal, ze servis nestoji u EV
          Bylo to ironicky, kdyz nekdo vyse psal, ze servis nestoji u EV nic. Tim jsem chtel rict, ze nic asi provoz nestoji.

          Btw. mam stredni i vysokou ekonomickeho zamereni a uspesne se tim vice jak 20 let jiz zivim. Myslim, ze pocitat umim a za tu dobu jsem se zatim ani u jednoho klienta pocetne neseknul. ;o)
          Vykazy hospodareni rikaji jasne. Prodej aut nezivi. Zivi servis. A to moc dobre. Musi totiz dotovat samotny prodej.

          Chtel jsem rict, ze kdyz z prodeje EV maji prodejci prd (overeno u VW, Nissan) a servis dle nekoho tady nestoji nic, tak to nikdy nemuze vyjit. Takova firma musi krachnout. Nekde je tedy chyba. tj. zeby servis preci jen neco stal?

          1. Ono je ještě otázka, jestli má smysl u EV uvažovat jinak,
            Ono je ještě otázka, jestli má smysl u EV uvažovat jinak, než v operativním leasingu…protože každá větší závada na baterii znamená nerentabilní opravu – buď je to víc než zbytek vozidla, nebo už je technologie jinde…

              1. No tak se podívejte na baterku Tesla S – článek určitě
                No tak se podívejte na baterku Tesla S – článek určitě nevyměníte, budete měnit modul, ten už bude v řádu někde kolem 50 tis. (celá baterka je myslím kolem milionu), pak to bude nový bezpečnostní case, a do něj přeskládat baterku, odhaduju dalších 50 tis, aby to splnilo požadavky na bezpečnost no a potom už jenom drobnost, pokud bude baterka se životnostní už jetá a dáte-li jí do cesty nový modul, nechová se systém korektně…ostatně tenhle problém se dobře a snadno simuluje pomocí čtyř baterek a fotografického blesku a dvou typů nabíječek

                1. Ne každé auto má válcové články, tam by výměna
                  Ne každé auto má válcové články, tam by výměna jednoho třeba 90Ah článku neměl být problém,

                2. Tak si to zkuste, není nic snazšího, než si to vyzkoušet,
                  Tak si to zkuste, není nic snazšího, než si to vyzkoušet, co se stane, když do jednoho bateriového článku dáte v kombinaci třeba 8p dáte jeden nový a ostatních 7 bude třeba před poslední třetinou životnosti, zase budete měnit minimálně modul, nebo budete ze dvou jetých skládat jeden…v celém systému potřebujete články co nejpodobnější.. co si napřed nastudovat teorii???

                3. To jako že v BMW i3 balancují jen 8 modulů každý s 12
                  To jako že v BMW i3 balancují jen 8 modulů každý s 12 články? Proč by měli dávat 93Ah články paralelně?

                  Já mám 98článků do série a hlídá se každý zvlášť.

          2. Ano, rakoviny neživí firmy, skutečné EV firmy živí, jen
            Ano, rakoviny neživí firmy, skutečné EV firmy živí, jen existuje jen jedna firma, co na tom vydělává, a to je Tesla, vše ostatní jsou jen předražené šmejdy se směšným dojezdem

            Rakoviny mají ceny a záměrně „kvalitu“ tak, aby je žijil ještě servis, jsou to zloději a ty jsi tak „vzdělaný“, že jsi to ještě neprohlédl, Teslu servis nikdy živit nebude, naopak, tam krom nových modelů (které jsou poruchové u všech výrobců) nejsou téměř žádné servisní náklady, nepovinný servis, výměnu základních součástek kdekoliv, třeba sám bez ztráty záruky narozdíl od rakovin, které ti tak vymyly mozek 😉

    4. Vidím to jinak:
      1) marže je neskutečná – navíc jí

      Vidím to jinak:
      1) marže je neskutečná – navíc jí pokřivuje trh dotacemi, které tyto ceny legitimizují – evidnetně si v ceně vozu celý řetězec nechává bakšišovou rezervu na selhání dílů v záruce, protože životnost a způsob stárnutí zejména baterií je velká neznámá.
      2) zavádějící tvrzení – elektromobilů je tak málo, že nemají statistický vzorek – opravy měničů, motorů a baterií narostou geometrickou řadou při jejich rozšíření, ostatní mechanické skupiny jsou shodné
      3) servis, bouračky a poškození budou vždycky

      ce ekonomicky by přestalo fungovat jsou daně z fosilních paliv a obecně vozidel, tedy lze předpokládat, že stát provede na elektřinu čase zdanění shodného objemu jako má benzín, aby neměl výpadek v příjmech…je ostatně otázkou, co vše zdraží a zdaní, pokud se neodstřihnou dotace, protože to je mor jakékoli ekonomiky, která by chtěla fungovat

      1. 1) videl jsem nakupni faktury eupu, egolfu (ofiko dealer vw) a
        1) videl jsem nakupni faktury eupu, egolfu (ofiko dealer vw) a leafu (take dealer). Marze max 8%. Nakupni cena vs prodejni cenikova cena. Nizsi nez na fosilech. Nakupuju vw a znam majitele dealerstvi. Pokud da importer dotaci na fosila je marze az 28% (dotace na tdi, na dsg, typ vybavy,…). U EV od zacatku prodeje zadna pobidka od importera.

        2) ironicka poznamka na nehoho vyse. Jiz jsem zde vysvetloval. Musi byt servis EV protoze pri prodeji ciste EV a marzich co maji by bez servisu dealer krachnul.

        3) zdaneni ele atd souhlasim. To ale resite stat. Ja se bavil o prodejcich aut. Ofiko dealerech. Videl jsem ucetnictvi a vykazy 5ti ofiko dealeru a zijou jen ze servisu. Ktery dost casto dotuje samotny prodej. Prodavaji jen na tzv. carky. Tj marze 2% aby dosahly predepsaneho objemu. Mzdy prodejcu jsou hrazeny z vydelku servisu.

        1. Marže 8 procent za prodej? Tak to je paráda…to v práci
          Marže 8 procent za prodej? Tak to je paráda…to v práci zdaleka nemáme a jsme sofistikovanější než automotive, nicméně pokud nemá marži prodejce, tak ji má výrobce.. navíc, jak sám píšete není pobídka importéra – jinými slovy, když budou chtít, umí dát pobídku a to znamená, že zvednou marži prodejci a stejně tratit nebudou…= stálý problém ev je předražené a dotacemi pokřivený trh to schvaluje..

  3. iná diskusia – ctrl c/v:
    Nissan Leaf po 90.000 km včetne

    iná diskusia – ctrl c/v:
    Nissan Leaf po 90.000 km včetne skúseností so servisom. Vo štvrtok som sa vrátil so servisu v Žiline. Servis prebehol pomerne rýchlo, prijímací technik aj mechanik bol veľmi milý a prívetivý. Podľa vyjadrenia mechanika boli brzdy vo vynikajúcom stave. Odhadol to na 80-90% pôvodného stavu nových bŕzd. Test batérie nezaznamenal žiadny pokles kapacity. Testovanie vykázalo plný počet paličiek ako pri novom aute. Všetky ostatné kontrolované podskupiny auta boli bez závad. Pri takomto servise sa vymieňa peľový filter za 29 € a po toľkých km aj chladiaca kvapalina za 30 €. Práca stála 45 €. Takže za 106 € bez DPH máte komplet servis.S autom som nemal najmenší problém, jazdí bez jedinej závady. Dokonca som ani žiadnu žiarovku ešte nemusel meniť. Musím povedať, že tak bezproblémové auto som ešte nemal. A to som tých áut mal asi 10, včetne prémiových ako AUDI a MB. Dokonca mi v tom servise auto umyli zvonku aj z vnútra. To mi urobili zatiaľ len v Mercedes servise a teraz v Nissane. Za to majú jedničku.

  4. Hm, BMW má 5 let service inclusive, tedy dvě prohlídky
    Hm, BMW má 5 let service inclusive, tedy dvě prohlídky včetně kapalin a všeho zdarma. Na garančky se totiž s BMW jezdí po dvou letech bez omezení počtu najetých km. Celkem pohoda. Za deset let tomu dávám cenu tak asi 6000 Kč, pokud neodejde něco neočekávaného, podvozek není nijak zvlášť odolný.

  5. Je to dobře spočítané?
    Leaf – Prohlídky za 10 let (30

    Je to dobře spočítané?
    Leaf – Prohlídky za 10 let (30 kWh): 2x prohlídka 2000 Kč + 2x brzdovka 1920 Kč + 2x seřízení geometrie 2068 Kč + 1x výměna chladící kapaliny 1500 Kč = 4+3,84+4,136+1,5 = 13.476,- Kč, tedy ne Servisní náklady Nissan Leaf 30 kWh po 10 letech: 7500 Kč.
    Ioniq – Prohlídky za 10 let: 5x prohlídka 3150 Kč + 5x brzdovka 1750 Kč + 5x seřízení geometrie 2700 Kč + 1x výměna chladící kapaliny 1380 Kč = 15,75+8,75+13,5+1,38 = 39.380,- Kč, tedy ne Servisní náklady Hyundai Ioniq Electric po 10 letech: 8980 Kč.
    ???????????????????????
    Pak ovšem Ioniq je dělán spalovacím způsobem, aby na něm servis trhnul.
    A co se spalovacího auta týče, tak běžně každý rok nebo po 20 tis. km (co nastane dříve) olej, filtry, občas svíčka atd., běžně 6-9 tisíc korun, takže při 10 letech 60-90 tisíc a to tam nejsou destičky, obložení, výfuk, lambda sonda a XY dalších věcí.

    1. No ty ceny za ukony jsou v clanku popsane, v tech „souctech“
      No ty ceny za ukony jsou v clanku popsane, v tech „souctech“ uz jsou ceny za vsechny dane ukony tj treba u Ioniqu je to 5 prohlidek za celkem 3150 (jedn za cca 750) apod..
      Na druhou stranu jak to ze 5 prohlidek, kdyz ma chodit na prohlidku kazdy rok? 😀

    2. Pro Leafa je to spočítané dobře. Je třeba brát hodnoty v
      Pro Leafa je to spočítané dobře. Je třeba brát hodnoty v tabulce jednotlivých servisních úkonů a násobit je jejich četností.

      Leaf – Prohlídky za 10 let (30 kWh):
      2x prohlídka á 1000 Kč = 2 x 1000 = 2000 Kč
      2x brzdovka á = 2 x 960 = 1920 Kč
      2x seřízení geometrie á 1034 Kč = 2 x 1034 = 2068 Kč
      1x výměna chladící kapaliny 1500 Kč
      = 2 + 1,92 + 2,068 + 1,5 = 7488,- Kč

      Pan Horčík ten výpočet opticky trochu zkrátil (zřejmě ve snaze, aby se to vešlo na dva řádky), ale jinak je to OK.

      U Ioniqa je drobná chybička. Když má servisní interval 15000 km nebo 1 rok, tak správně by mělo být 10x prohlídka 3150 Kč (10 x 315 = 3150). Ostatní servisní úkony mají zřejmě periodu 1x za 2 roky, tj. 5x za 10 let, takže by to mohlo být OK. Podle mě by byl nesmysl měnit brzdovku nebo dělat geometrii každý rok, zvlášť když se v tomto časovém schématu údržby evidentně počítá s tím, že auto najede za rok méně než 15000 km.

  6. Mám e-golfa
    a na prohlídku mám chodit každý rok nebo 15

    Mám e-golfa
    a na prohlídku mám chodit každý rok nebo 15 000 km (signalizuje hláška výměna oleje – samozřejmě tam žádný není, jen Vás to nutí zajet na servis, tam mi to smazaly a chtějí kontrolu až po roce a každý rok zase, hlavně kvůli záruce na baterii), na baterie záruka 8 let.
    Servis = kontrola přes PC, zběžná kontrola auta a případné doplnění chladící kapaliny, brzdové a ostřikovat nebo do klimatizace.
    Vše by mělo stát do 1 000 Kč.
    Za 1/2 roku najeto víc jak 15 000 km.

      1. Odpověď všem 3 nade mnou.
        Software je stejný jakou u

        Odpověď všem 3 nade mnou.
        Software je stejný jakou u všech aut této značky (tedy VW, Škoda i Seat) je dělaný hlavně na benzínová a naftová auta. Dodělán byl i s využitím právě u elektro aut. A funguje dobře-neli výborně. Hláška o výměně oleje je asi zásadní u spalováků a tak nejde (dle informací technika) vymazat jen nastavit jiný interval (možná jde i delší – nevím, můžu zjistit), to ale není zásadní, po 5 minutách v servisu zdarma přestavili. Jinak to bylo otravné, protože se to stále dokola hlásilo!
        Jinak je důležitá roční prohlídka než najeté kilometry, s ohledem na záruku baterie.
        Výhoda softwaru je ta, že pokud někdo přejde z těchto značek na jejich elektro auto nemá absolutní problém ho hned používat, využívat a orientovat se v něm, myslím že je to VELKÉ +.

        Nechal jsem si nahrát novou aktualizaci mapového softwaru a tam to zobrazuje už jen nabíjecí stanice (většinou ale v Rakousku a Německu) jsou tam i nějaké starší v ČR. Lze tam ale do navigace doplnit i stanice v ČR, tedy ručně.

    1. Já mám e-up a servis je az po 30 tis nebo 1x po 2 letech, co
      Já mám e-up a servis je az po 30 tis nebo 1x po 2 letech, co nastane drive. Uz mam najeto
      76 tis a byl jsem na servisu 2x. To je zvláštní,
      Ze u e-golfa mate po 15 tis. Jinak auto jezdí bez jediného problemu. I pneu jsou zatím původní
      .

    1. Bude to tak. Ve značkovém servisu Peugeot Auto Tichý
      Bude to tak. Ve značkovém servisu Peugeot Auto Tichý Ostrava nás roční garančka Peugeotu Ion ve 4/2015 přišla jen na 2.049,- Kč s DPH. Včetně výměny pylového filtru ventilace kabiny vozu. Ten starý byl pěkně špinavý, holt jezdíme na Ostravsku. Pylový filtr tvořil polovinu ceny prohlídky. Dále nám na Peugeotu Ion udělali zdarma v záruce i dvě svolávací akce výrobce – nahráli nový palubní SW a preventivně zpevnili upevnění baterie v podvozku včetně nýtů a těsnění. Loni v dubnu 2016 jsme absolvovali druhou garanční prohlídku po 30.056 km. Bez závad, včetně 12 battery packů. Dle servisní knížky proběhla nařízená výměna pylového filtru kabiny a brzdové kapaliny.
      Cena 4.123,- Kč s DPH, z toho materiál filtr 1.505,- a kapalina 428,- Kč. Letos mám vůz skoro 44 tisíc a v dubnu půjde na další garančku po 3 letech. Je totiž stále v záruce.

        1. Babiš to prodražuje (před ním Kalósek, Sobotka, Klaus a
          Babiš to prodražuje (před ním Kalósek, Sobotka, Klaus a další). Z mých 4.123,- Kč měl 715,- ministr financí, 1.933,- dodavatel dílů a náplní (filtr 1.505,- a kapalina 428,- Kč) a jen 1.475,- Kč z toho měl servis, který tím mj. zaplatil techniky s jejich 34% odvodem zaměstnavatele z hrubých mezd, 11,5% odvodem zaměstnance z hrubých mezd a 15% (de facto 23%) daní z příjmu zaměstnance ze superhrubé mzdy. A to mi auto ještě umyli a vysáli.

  7. Nevím jak to porovnáváte ale moje auto mělo po ujetí 100
    Nevím jak to porovnáváte ale moje auto mělo po ujetí 100 000 Kč servisní náklady v hodnotě 60 000 Kč, pravidelné servisy po dobu 5 let + výměna brzdový kotoučů a destiček po 4 letech, předpokládám že u elektromobilů brzdy vydrží dvojnásobek.

    1. No jsou to nejake zvlastni pocty, mne bezny servis vyjde na
      No jsou to nejake zvlastni pocty, mne bezny servis vyjde na vcelku nizkuch cca 4000 za prohlidku (nekdy vice nekdy mene). tj za 100 000 mam 20 000, vetsina aut na tom je spise hur a ty castky jsou o dost vyssi…
      Jinak s tou zivotnosti brzd to nebude tak zhave, mne ted odesly zadni brzdy – bylo to prave kvuli tomu, ze malo brzdim a kotouce chytly az prilisnou korozi (predni co se pouzivaji vice mam porad puvodni desticky po 120 tkm)…

        1. Ne, brzdna sila opravdu neni na vsechna kola stejna – zadek
          Ne, brzdna sila opravdu neni na vsechna kola stejna – zadek musi brzdit mene, aby nedostal smyk – pri brzdeni se auto „opira“ o predni kola a nadlehcujou se zadni, tj predni maji v tu chvili nesrovnatelne lepsi treni, proto brzdi vice.
          Z toho duvodu se i drive davaly na zadni kola bubnove brzdy (sice jsou slabe ale na zadni kola to stacilo), a i kdyz jsou vsude kotouce, tak predni jsou zpravidla vetsi a vetrane (pripadne lepe vetrane u vykonnejsich aut, ktere maji oba kotouce s chlazenim).
          Doufam, ze to je takto aspon trochu srozumitelne 🙂

Napsat komentář