Seat Leon je nyní k dispozici i ve verzi 1.5 TGI na zemní plyn

Nový Set Leon s motorem 1.5 TGI a třemi nádržemi na stlačený zemní plyn umožňuje dojezd na až 440 km.

Nová verze završuje širokou nabídku pohonů pro zcela nový SEAT Leon, která zahrnuje motory na benzin (TSI), naftu (TDI), částečně hybridní pohony (eTSI), externě nabíjitelné hybridní pohony (e-HYBRID) a nyní i motor na stlačený zemní plyn (TGI)
foto: Seat

Seat zahájil výrobu zcela nového modelu Seat Leon TGI. Verze na zemní plyn rozšiřuje nabídku pohonů pro kompaktní modelovou řadu, která zahrnuje motory na benzin (TSI), naftu (TDI), částečně hybridní pohony (eTSI), externě nabíjitelné hybridní pohony (e-HYBRID) a nyní i motor na stlačený zemní plyn (TGI).

Nový SEAT Leon TGI je vybaven čtyřválcovým motorem TGI 1,5 litru, který dosahuje nejvyššího výkonu 96 kW a poskytuje maximální točivý moment 200 N.m. Leon je vybaven třemi nádržemi na CNG s využitelnou celkovou kapacitou 17,3 kg. Díky tomu dokáže bez doplňování paliva ujet na CNG až 440 km.

Pokud by snad došlo k nejhoršímu a nádrže na CNG se vyprázdnily, motor automaticky přepne na spalování benzinu, aby mohl řidič snadno dojet k nejbližší plnicí stanici CNG. Sekundární palivová nádrž pojme 9 litrů benzinu. Doplňování paliva je stejně snadné jako u všech ostatních verzí této modelové řady.

Seat Leon TGI má spotřebu zemního plynu pouhých 3,9 až 4,3 kg na 100 kilometrů a nízké emise CO2, 107 až 118 g/km podle metodiky WLTP. Nový motor TGI 1,5 litru pro model Leon používá inovativní Millerův spalovací proces s vysokým kompresním poměrem 12,5:1, který zvyšuje hospodárnost a snižuje emise CO2.

Nový Seat Leon TGI

Nový Seat Leon TGI
foto: Seat

Vozidla na CNG snižují emise CO2 o cca 25 % oproti ekvivalentní verzi s pohonem na benzin. Technologie TGI nabízí kromě ekologických a daňových výhod také výjimečně nízké provozní náklady na kilometr, které jsou až o 50 % nižší než u porovnatelného modelu na benzin a až o 30 % výhodnější než u vozu s pohonem na naftu.

Seat také podporuje vývoj a dostupnost biometanu z obnovitelných zdrojů, který umožňuje dosáhnout neutrální bilance emisí CO2 vytvářených při používání vozidla. Velmi kvalitní biometan se získává z organického odpadu a může se přidávat ke konvenčnímu zemnímu plynu nebo používat v čisté podobě jako jeho náhrada. Biometan kombinuje ekologickou mobilitu s cirkulární ekonomikou a snižuje emise CO2 tohoto druhu motoru během jeho životního cyklu.

Seat Leon 1.5 TGI 130 k DSG 5D byl navržen a vyvíjen v Barceloně, v sídle společnosti SEAT v Martorellu, kde byla tento týden zahájena také jeho sériová výroba. V nadcházejících týdnech bude SEAT Leon TGI k dispozici také s mechanickou převodovkou. Nabídku navíc rozšíří karosářská verze Sportstourer ve spojení s mechanickou převodovkou nebo automatickou převodovkou DSG.

Umístění nádrží v novém Leonu

Umístění nádrží v novém Leonu
foto: Seat

Zcela nový SEAT Leon TGI se bude dodávat se třemi stupni výbavy: Style, Xcellence a FR. SEAT Leon TGI je poprvé vybaven digitálním panelem přístrojů (SEAT Digital Cockpit), který se speciálně pro verze poháněné motorem TGI dodává standardně bez ohledu na zákazníkem zvolený stupeň výbavy.

Na českém trhu bude SEAT Leon TGI k dispozici za ceny od 609 900 Kč (5D man Style) a 654 900 (5D DSG Style), resp. 629 900Kč (Sportstourer man Style) a 674 900 Kč (Sportstourer DSG Style). Součástí standardní výbavy je mimo jiné prodloužená záruka výrobce po dobu 5 let s omezením na 100 000 km.

tisková zpráva

Napsat komentář