PSA zveřejnila reálnou spotřebu vozů Peugeot, Citroën a DS

Skupina PSA zveřejnila v souladu se svým slibem z roku 2016 výsledky měření prováděných na základě zkušebního protokolu, který byl předem definován společně s nevládními organizacemi Transport & Environment (T & E) a France Nature Environnement (FNE).

Měření reálné spotřeby vozů skupiny PSA, ke kterým brzy přibude také značka Opel.
foto: PSA

Tento protokol byl použit pro měření spotřeby 58 modelů skupiny PSA v reálném provozu. Na měření dohlížela certifikační organizace Bureau Veritas, která potvrdila správnost a integritu výsledků.

Výsledky měření u 58 modelů umožňují provést odhad spotřeby v reálném provozu u více než 1000 verzí vozů značek Peugeot, Citroën a DS. Hodnota byla u každého modelu stanovena výpočtem, na základě stejného motoru a převodovky, při použití 3 variant verzí karoserie, úrovně výbavy a rozměrů pneumatik.

Značky Peugeot, Citroën a DS tak u příležitosti ženevského autosalonu nabízejí svým zákazníkům možnost zkontrolovat si na internetu průměrnou spotřebu svého vozu v reálném provozu. K této informaci se dostanou prostřednictvím interaktivního modulu, kde zadají vlastnosti svého vozu (druh karoserie, úroveň výbavy, motor, převodovku a typ pneumatik).

K dispozici je i konfigurátor, pomocí něhož si navíc každý zákazník může odhadnout svou vlastní spotřebu na základě svých zvyklostí (počet cestujících, náklad, styl jízdy atd.). Podle typu a motorizace auta vychází reálná spotřeba obvykle o třetinu až polovinu vyšší.

Konfigurátor je pro začátek k dispozici na webových stránkách značek v 6 zemích: ve Francii, Německu, Velké Británii, Itálii, Španělsku a Švýcarsku. Postupně bude k dispozici v ostatních evropských zemích. Např. pro Německo je konfigurátor k dispozici zde.

Protokol, který se inspiroval evropským projektem RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného měřicího zařízení, které je instalováno na vozidle (PEMS).

Měření spotřeby 58 vozů probíhala na veřejných komunikacích (23 km v městských ulicích, 40 km na běžné silnici a 30 km na dálnici) za reálných podmínek jízdy (zapnutá klimatizace, naložená zavazadla a cestující, členitý terén atd.).

Gilles Le Borgne, ředitel pro kvalitu a engineering skupiny PSA upřesnil: „V souladu s přijatým závazkem jsme dnes na webových stránkách našich značek zveřejnili výsledky měření spotřeby modelů Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Naši zákazníci mají nyní k dispozici komplexní a transparentní údaje o spotřebě paliva. V létě 2017 přidáme údaje o emisích NOx.“

tisková zpráva

3 Comments on “PSA zveřejnila reálnou spotřebu vozů Peugeot, Citroën a DS”

  1. Vice me vyhovuje nevy Eco test ADACu. Krome spotreby (ktera se
    Vice me vyhovuje nevy Eco test ADACu. Krome spotreby (ktera se u vsech automobilek prepocitava z mereneho CO2) uvadi i HC,CO, NOx a male castice, ktere dle meho maji zasadnejsi vliv na zdravi obyvatel nez CO2.
    Pro zvidave doporucuji porovnani emisi (nejenom CO2) Skody G-tec
    https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/detail.aspx?IDMess=3925&info=Skoda+Octavia+Combi+1.4+TSI+G-TEC+Style+(Erdgasbetrieb)

    versus emise nadkritickeho uhelneho zdroje Ledvice (zdroj techto dat pochazi ze srovnani noveho bloku se starsimi bloky B2 a B3) povazovane za extremne nizke s ohledem na ostatni hnedouhelne zdroje v Ceske republice

    http://www.allforpower.cz/UserFiles/files/2009/alstom_ledvice2.pdf
    po prepoctu na MWh
    emise CO2 735kg/MWh
    emise NOx 0,55kg/MWh
    emise SO2 0,41kg/MWh
    popilek 0,06kg/MWh

    jako zdroj pro muj elektromobil C-zero s momentalni spotrebou cca 170Wh/km.

    Pokud nebude jina skladba zdroju elektricke energie (treba zajistena domaci fotovoltaikou) budou jejich emise minimalne srovantelne s auty na zemni plyn.

  2. reálna spotreba – to je meranie prdov z výfuku? a pomocou
    reálna spotreba – to je meranie prdov z výfuku? a pomocou bulharskej konštanty dopočítané aby „upravená realita“ ***!
    kto si spomenie ako redakcia sveta motorov robila súťaže – naliali „doplna“ zalepili hrdlo a na konci merali dopĺňané palivo. táto „metóda“ dávala uveriteľnejšie čísla.

Napsat komentář