Peugeot zachraňuje Amazonský prales

redakce - 14 Duben 2014

Automobilka Peugeot ve spolupráci s francouzským Národním lesním úřadem vytvořila v Amazonii vlastní "uhlíkový rezervoár". Ten představuje způsob, jakým se Peugeot dále snaží o snížení emisí a celkového dopadu výroby aut na životní prostředí.auto Peugeot ONF amazonský prales uhlíkový rezervoár

Peugeot a ONF společně vytvořily z části Amazonského pralesa svůj "uhlíkový rezervoár"
foto: Peugeot

TISKOVÁ ZPRÁVA

Peugeot je odpovědná značka, která usiluje o snižování stopy CO2: snižující se emise díky motorům best in class, rostoucí absorpce CO2 díky lesnímu uhlíkovému rezervoáru Peugeot-ONF v Amazonii.

14. vědecká a technická rada uhlíkového rezervoáru Peugeot-ONF se konala ve dnech 7. – 9. dubna v Chapada dos Guimarães v brazilském státu Mato Grosso.

Byla to příležitost ke zhodnocení dosažených výsledků a očekávané budoucnosti dlouhodobého environmentálního a vědeckého projektu, který vytváří díky programu PETRA (Plateforme Expérimentale de Gestion des Territoires Ruraux d’Amazonie – Experimentální platforma pro řízení venkovských oblastí Amazonie) nové vazby na regionální, národní i mezinárodní úrovni.

Zpráva IPCC, lesní uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF a rekordně nízká spotřeba vozu Peugeot 308 1.2 e-THP Pure Tech: tří případy, jediné téma

14. vědecký a technický výbor lesního uhlíkového rezervoáru Peugeot-ONF se konal těšně poté, kdy IPCC (Mezinárodní panel pro změny klimatu) vydal svoji nejnovější zprávu.

Peugeot podpořil tvrzení odborníků IPCC: „K boji proti změně klimatu je na jedné straně třeba snížit emise u zdroje výrazným snížením spotřeby fosilních paliv a na druhé straně aktivovat veškerá možná úložiště uhlíku“ (pojem „úložiště uhlíku“ zahrnuje jakýkoliv přírodní nebo uměle vytvořený systém, který absorbuje více uhlíku, než produkuje).

Aktivitu v této oblasti dokládají následující fakta:

Peugeot, u jehož vozů prodávaných v Evropě v roce 2013 dosáhly průměrné emise 155 g CO2/km, se z hlediska uhlíkové stopy umístil mezi automobilovými značkami v Evropě na stupních vítězů. V nedávné době vůz Peugeot 308 vybavený tříválcovým motorem Pure Tech o objemu 1,2 l vytvořil ve Španělsku rekord ve spotřebě paliva, kdy tento vůz ujel na jednu nádrž paliva 810 km, což se rovná spotřebě 2,85 l/100. km.

Společnosti Peugeot a ONF pokračují s řadou brazilských a francouzských partnerů v projektu lesního uhlíkového rezervoáru v brazilské Amazonii a nabízí tak mezinárodní vědecké komunitě nástroj, který umožňuje potvrdit vztah mezi zalesňováním, zachycováním uhlíku z atmosféry a regulací klimatu.

Peugeot se tak propojuje s budoucími generacemi, neboť jako jediný výrobce automobilů na světě inicioval komplexní politiku omezování emisí CO2 a dopadu změny klimatu jak u zdroje, tak v navazujících oblastech.

Zintenzivnění ukládání uhlíku z atmosféry v lesním ekosystému

Výsledky ukládání uhlíku při zalesňovací fázi projektu byly předloženy vědecké a technické radě. Na ploše o výměře téměř 2000 hektarů bylo znovu vysázeno celkem 2 000 000 stromů více než 50 různých původních druhů.

K dnešnímu dni uložil tento stále rostoucí lesní ekosystém celkem 384 6500 tun CO2. Ještě zajímavější je, že v průběhu roku 2013 došlo ke zrychlení kapacity ukládání, za jediný rok bylo zachyceno celkem 52 521 tun CO2.

Soukromá rezervace přírodního dědictví (RPPN): bohatství, o které je nutné pečovat
Vědecká a technická rada, která uznává cennou hodnotu Soukromé rezervace přírodního dědictví (RPPN), jež byla vytvořena v roce 2009, krom toho ​​navrhla, aby se urychlilo její vědecké využití.

Tato rezervace se rozkládá na ploše 1 800 ha s velmi bohatou biologickou rozmanitostí (především lužní les na břehu řeky) v rámci přírodního lesa o rozloze 7 000 ha také zahrnutého do tohoto projektu.

Toto chráněné území má sloužit jako ukazatel toho, jak přirozeně funguje amazonský tropický deštný prales. Peugeot a ONF se zavázaly rozvíjet zde pouze činnosti vědeckého nebo vzdělávacího charakteru.

PETRA: Uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF jako těžiště regionální, bilaterální a mezinárodní dynamiky

Společnost Peugeot, francouzský národní lesnický úřad ONF a Francouzský fond pro ochranu celosvětového životního prostředí FFEM oznámily v listopadu 2012, že uzavřely pod záštitou francouzského ministerstva zahraničních věcí dohodu o zahájení projektu PETRA (Plateforme Expérimentale de Gestion des Territoires Ruraux d'Amazonie - Experimentální platforma pro řízení venkovských území Amazonie), který využije uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF jako platformu zdrojů a srovnávací kritérium pro rozvoj iniciativ zaměřených na sladění ekonomických činností a zachování lesního porostu ve venkovských oblastech brazilské Amazonie.

Prvního jednání vědeckého výboru projektu PETRA, který byl vytvořen podle vzoru uhlíkového rezervoáru Peugeot-ONF a který se konal souběžně se zasedáním vědecké a technické rady uhlíkového rezervoáru Peugeot-ONF, se zúčastnilo přibližně dvacet francouzských a brazilských vládních, soukromých, univerzitních a výzkumných organizací.

Na práci se podílelo více než padesát francouzských a brazilských, ale i afrických odborníků, kteří tak prokázali atraktivitu a příkladnou roli výchozího projektu, který Peugeot a ONF spustily v roce 1998, kdy se současně společně zavázaly, že budou v projektu pokračovat do roku 2038.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aj ja ďakujem automobilke Peugeot, že ukazuje, že žijú aj rozumní ľudia.
Výhradne takto by sa mala robiť reklama firmy. Nie platením reklamných plôch a vysielaceho času, ale rozumnou činnosťou v prospech všetkých.
Som rád, že mám pomerne úsporné autá v rodine: Peugeot 5008 1.6HDI a Renault 1.5dci. Teda jedno z nich je Peugeot a jeho parkovaním a občasným presunom robím reklamu tejto značke.
Želám ľuďom z Peugeotu a ďaľším podobne rozumným firmám veľa úspechov v ich činnosti a aj vo filantropii a práci v prospech všetkých. Nech sa darí robiť kvalitnejšie a šetrnejšie výrobky v dlhodobý prospech ľudí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Deštný prales není uložiště CO2.

Jedná se pouze o mezifázi než to shoří a půjde to do ovzduší. Princip snižování emisí je neumožnit jejich navrácení do systému.

Obrázek uživatele honza.t

Pánové s Automobilky Peugeot Díky. Toto by měla dělat každá automobilka . Hamižnost těžebních společností nezná hranice.
video

Obrázek uživatele Roman

Myšlenka je to velmi dobrá, ale stejně je to pořád jen reklama. Kdyby totiž měly možnost se na "zelené" technologie vykašlat, tak to udělají. Porotože by je k tomu nic nenutilo. Ale i tak chválím protože je to užitečná myšlenka hodna následování.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takto byste ale mohl relativizovat jakékoliv rozhodnutí. Oni samozřejmě možnost vykašlat se na zelené technologie mají. Ale neudělali to. A jestli se jim to ekonomicky vyplatí je úplně jiná věc, která už je jen na jejich interních odhadech a propočtech.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil