Peugeot 208 1.2 e-VTI umí jezdit za 4,1 l/100 km

redakce - 09 Říjen 2013

Nový Peugeot 208 sklízí ve světě úspěchy, a to i přes klesající tendence evropských automobilových trhů. Za prvních sedm měsíců roku 2013 zaujímá v Evropě (30 zemí) třetí místo v segmentu B. S tržním podílem 9,6 % mu schází jen necelé procento, aby dosáhl na první pozici.auto Peugeot 208 1,2 e-VTI

Nový Peugeot 208 umí být překvapivě úsporný
foto: Peugeot

Pokud se na výsledky podíváme podrobně, zjistíme, že na stupních vítězů tento hatchback značky Peugeot skončil hned v několika zemích: je 1. ve Francii a v Nizozemsku, 2. ve Švýcarsku, v Portugalsku, Dánsku a Norsku; 3. v Belgii a v Lucembursku, v Chorvatsku a ve Švédsku.

Za tento skvělý výsledek vděčí PEUGEOT 208 především nabídce účinných motorů, a to jak naftových, tak benzínových. Pro posílení výsledku a získání ještě dalších podílů na trhu snižuje nová verze 1.2 e-VTi 82 ETG5 emise CO2 jen na 95 g/km a spotřebu na 4,1 l/100 km.

Benzínový tříválcový motor nové generace je vybaven systémem Stop&Start. Nabízí tak zákazníkům výhody, které jsou s touto technologií spojené:

- snížení spotřeby v městském provozu až o 15 %,
- automatické vypínání motoru,
- téměř okamžité znovunastartování (400 ms),
- příjemné používání (tichý chod, absence vibrací).

Systém Volt Control řídí alternátor, který rekuperuje energii při zpomalování. Hybridní baterie ji ukládá a dodává při startování (e-booster). Systém Stop&Start funguje v rozmezí teplot od -5 °C do +35 °C, což je širší škála než u konkurenčních řešení.

Na druhé straně je tato verze vozu modelu PEUGEOT 208 vybavena novou pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Funkce postupného zabírání, která je praktická především při manévrování, umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.

BENZÍNOVÝ MOTOR 1.2 l e-VTi „82“
PŘEVODOVKA robotizovaná 5st. EB2 / MAPS STT

OBECNÉ ÚDAJE
Zdvihový objem (cm3): 1 199
Maximální výkon v kW (nebo k)/otáčky (ot/min): 60 (82) / 5 750
Maximální točivý moment (Nm) / otáčky (ot/min): 118 / 2 750
Pneumatiky: 185 / 65 R15 88T, 195 / 55 R16 87H

VÝKONY
Maximální rychlost (km/h): 178 (jen řidič / polovina užitečného zatížení)
Zrychlení (vteřiny): • 1 000 m pevný start (35,5 / 36,6), • 0 - 100 km/h (14,5/15,9)
Zrychlení v chodu (vteřiny): • 80 - 120 km/h s předposledním rychlostním stupněm (11,3/12,9), • 80 - 120 km/h s posledním rychlostním stupněm

SPOTŘEBA
Městský provoz (l/100 km): 4,5
Mimoměstský provoz (l/100 km): 3,9
Kombinovaný provoz (l/100 km): 4,1
Emise CO2 (g/km): 95
Objem nádrže (l): 50

ROZMĚRY (mm)
Celková délka: 3962
Šířka karoserie mezi dveřmi/se sklopenými zrcátky/s rozloženými zrcátky: 1739 / 1829 / 2004
Výška při jízdě (s plnou nádrží): 146
Rozvor: 2538
Převis vpředu/Převis vzadu: 0,772 / 0,652
Objem zavazadlového prostoru (l): 285/311
Pohotovostní hmotnost vozidla (s plnou nádrží): 965
SCx aerodynamický odpor (m²): 0,63

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon