NXP CUP: soutěž v autonomním řízení modelů vozidel

redakce - 16 Březen 2018

Fakulta elektrotechniky a informatiky VŠB-TUO pořádá 20. 3. 2018 ve svém areálu soutěž v autonomním řízení modelů vozidel. Soutěž bude probíhat od 9 do 15 hodin ve druhém patře budovy FEI v areálu univerzity v Ostravě-Porubě. Studenti Vysoké školy báňské - Technické univerzity v Ostravě mohou soutěžit se svými robotickými vozítky

Studenti Vysoké školy báňské - Technické univerzity v Ostravě mohou soutěžit se svými robotickými vozítky
foto: VŠB-TUO

Pořádání soutěže zajišťuje katedra informatiky FEI VŠB-TUO v rámci dlouhodobější spolupráce s pobočkou firmy NXP v Rožnově pod Radhoštěm. Cílem soutěže je projet neznámou dráhu modelem vozidla v co nejkratším čase a během jízdy z dráhy nevyjet.

Akce je jedním ze šesti evropských kvalifikačních kol. Nejlepší středoškolské a vysokoškolské týmy postoupí do celoevropského finále, které se bude konat v Mnichově.

Soutěž NXP Cup je celosvětová soutěž s mnohaletou tradicí. Účastní se jí středoškolští a vysokoškolští studenti s tím rozdílem, že soutěží na jiných drahách.

Účastníci soutěže smí využívat pouze předepsaný model vozidla a přísná pravidla soutěže jim nedovolují tato vozidla zásadně upravovat. Letošní ročník soutěže je výjimečný tím, že se firma NXP rozhodla přejít na nový výkonnější typ aut a soutěžící si letos mohou zvolit, se kterým modelem budou soutěžit.

Svůj um a důvtip musí všichni soutěžící prokázat zejména v programování řídícího počítače vozidla. Situace před vozidlem je snímána pomocí řádkové kamery, řízení se zajišťuje pomocí serva a pro pohon vozidla slouží dva nezávislé elektromotory. Energii během jízdy vozidlu dodává malý akumulátor s omezenou maximální kapacitou.

Soutěžící svou účastí v soutěži získávají cenné zkušenosti, která pak mohou uplatnit v praxi. Autonomní řízení vozidel dnes považují největší světové automobilky za důležitý směr vývoje a budoucnost automobilové dopravy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel pro zbytek republiky je Ostrava strašně daleko. Kdyby ještě Brno, tak by to možná šlo....

Obrázek uživatele Radovan

Vlakem pohodlně se servisem 3 hodiny z Prahy, 2 hodiny z Brna, 1 hodinu z Olomouce, autobus nebo tramvaj z nádraží je na VŠB-TUO za +-12 minut.
Jinak přestupní uzel Praha je přístupný rychle vlaky (mimo Liberecko, tam autobusy) odevšad z Čech pro spojení na Moravu. Jezdím to z Ostravy běžně, včetně Ústí n.L., Českých Budějovice nebo Plzně.
V některých místech si můžete vybrat i přímé Pendolino z Františkových lázní až do Ostravy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Vlakem v pohodě a ještě si dáš pifko. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele ozana

eJantarová cesta 2018

Podrobnosti už brzy, chcete-li se zúčastnit, rezervujte si víkend 26. až 27. května 2018. Start je v Ostravě.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group