Nové Volvo FH se systémem I-Save snižuje spotřebu paliva až o 7 %

redakce - 11 Březen 2019

Aby svým zákazníkům mohla nabídnout maximální úsporu pohonných hmot, představuje společnost Volvo Trucks model Volvo FH se systémem I-Save. auto Volvo FH snížení spotřeby

Volvo FH s I-Save bude na evropských trzích možné objednávat od 11. března 2019.
foto: Volvo

Poptávka po dopravě v celé Evropě roste a nákladní vozidla překonávají stále větší vzdálenosti. Současně se ovšem dopravci potýkají s rostoucími cenami nafty, což jim snižuje ziskovost. Propojením nového motoru D13TC (Turbo Compound) s vylepšenými funkcemi pro úsporu paliva zajišťuje toto nové vozidlo snížení nákladů na pohonné hmoty až o 7% bez negativních dopadů na jízdní vlastnosti.

„Volvo FH s I-Save je naše odpověď na tyto výzvy. Toto vozidlo představuje komplexní řešení, které díky propojení našich nejnovějších technologií výrazně snižuje spotřebu paliva u dálkové přepravy. A to bez negativních dopadů na jízdní vlastnosti,” říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Základním stavebním kamenem modelu Volvo FH s I-Save je motor D13TC – nejmodernější a dosud nejúspornější pohonná jednotka pro dálkovou přepravu od společnosti Volvo Trucks. Dno pístu má patentovaný tvar, který zvyšuje účinnost spalování paliva ve válci. Přebytečná energie výfukových plynů se pak ještě využívá k pohonu motoru pomocí přídavné turbíny Turbo Compound ve výfukovém potrubí.

Motor D13TC dosahuje až o 300 Nm vyššího točivého momentu, což znamená, že pro udržení stabilní rychlosti v dálničním provozu nemusíte tolik zrychlovat a vystačíte si s menším množstvím paliva. Je to ideální řešení pro zákazníky z oblasti dálkové přepravy.

Dalšími součástmi systému I-Save jsou nové energeticky úsporné zadní nápravy, aktualizovaný systém I-See využívající mapy, který analyzuje trasu, přizpůsobuje jízdu výškovému profilu silnice před vozidlem a je vybaven softwarem pro řazení optimalizovaným pro dálkovou přepravu. Vylepšený efekt všech těchto produktů a služeb může dohromady vést ke snížení nákladů na pohonné hmoty až o 7 % ve srovnání s motorem D13 Euro 6, krok D.

Nové Volvo FH se systémem I-Save

Nové Volvo FH se systémem I-Save
foto: Volvo

„Přizpůsobili jsme každou funkci systému I-Save potřebám nákladních dopravců, zvláště těch, kteří běžně najedou více než 120 000 km ročně” říká Mats Franzén, ředitel pro strategii Powertrain ve společnosti Volvo Trucks. „Čím delší trasa, tím větší potenciální úspora. Je to výkonný motor, díky kterému je jízda velmi úsporná a příjemná.”

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off

Kupte si Tesla Semi angličáka.
https://electrek.co/2019/03/12/tesla-brings-electric-semi-truck-to-production-in-a-diecast-version/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě ani nezavedli regenerativní brždění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to málo !!! soudluzi skandinávci prodaní rudýmrejžákům ;)) Jediná šance jsou tykadýlka to si pamatujte ;))

youtube.com/watch?v=fmcMmYdF6lA

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si ten píst odmysli stejně jako si u bev odmýšlíš celý proces výroby elektřiny od výroby z hnědého uhlí až po nabití do baterie.

Divná myšlenka. U spalovacího motoru si odmýšlí proces těžby, dopravy, zpracování a distribuce paliva každý nějak automaticky, jen u ev se pořád mluví o špinavé elektřině. Divné že u ledničky, pračky, sporáku a podobně, nikdo nepokřikuje že mají výfuk v elektrárně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže u nás se elektřina nevyrábí z hnědého uhlí, ale z mixu hnědého uhlí, jádra a dalších (zatím bohužel minoritních) zdrojů. I tak je výsledkem emise CO2 něco pod 500g/kWh (konzervativní hodnota). Pro BEV je spotřeba energie něco kolem 15-25kWh/100km (řekněme 20kWh), což znamená reálných 100g/km CO2. Připomeňme, že papírové emise CO2 u spalováků jsou výrazně podhodnocené, takže nařízených 95g/km je spíše z říše snů. Při zvyšování podílu fotovoltaiky to může od jara do podzimu výrazně zahýbat produkcí CO2 směrem dolů - připomeňme rok 2018 v Německu, kde byl celoroční podíl elektřiny OEZ kolem 38%. U chemických paliv (benzín, nafta) těch možností už moc není. Jednou z mála chemických možností ukládání energie ze Slunce je metanizace CO2 (power2gas). Mým ideálem budoucnosti pak nejsou jaderky, ale směs OEZ a flexibilního paroplynu/kogenerací - paroplynky mají na rozdíl od jaderek a uhelek výrazně kratší reakční dobu a ČR dnes běžně skladuje metan v podzemních zásobnících na 3 měsíce dopředu.
Kouzelná na BEV je rekuperace, byť jen s účinností 30%. K čemu je mi ve spalováku brzdění motorem, když se energie místo v brzdách utopí v převalování válců (že k tomu u stříkaček není potřeba žádné palivo, je jen velmi slabá útěcha).

Obrázek uživatele Kuk

Tady se motaj druhotné emise CO2 z elektráren pro EV a přímé emise z výfuků aut, ale kde jsou druhotné emise CO2 z elektřiny které spolknou rafinérie na výrobu benzínu s nafty (krakováním)?? Ty se nepočítaj? Petrochemickej průmysl v je největší žrout elektřiny v ČR a údajně má spolknout až 22 TWh el. energii ročně, což je ¼ produkce ČR!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to musíme tomu "čistému" spalováku prirátať ešte 8kWh elektriny na každých 6L paliva. To máme 4000g CO2 na 10km, takže k "dobru" má 40g CO2 na km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V zásadě s Vámi souhlasím. Pro mě je však ideálem stabilního zdroje jádro. Ostatně v podmínkách ČR nám nic jiného ani nezbývá. Nemáme moře pro instalaci větrníků, jako mají Němci, ani nemáme tolik vodních toků, jako mají Norové nebo Rakušané. A spoléhat se jenom na fotovoltaiku (nestabilní zdroj) je nemyslitelné.

Energetický mix pro výrobu elektrické energie musí být alespoň z 50 % tvořen ze stabilních zdrojů. Na to jsou paroplynky moc drahé a navíc produkují nežádoucí CO2 (při spalování zemního plynu). A co se týká technologie "power to gas", zní to sice zajímavě, ale jak velká je účinnost konverze elektřiny na syntetický metan? A dá se to vůbec používat ve velkém nebo je to nyní jen ve stadiu laboratorních pokusů?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zbývá vymýtit korupci, povinně na všechny střechy solar + do garáže powerwall a 30 let nežrat zvěřinu ;))

novinky.cz/ekonomika/499548-v-ceskych-houbach-ci-zverine-je-stale-cesium-z-cernobylu.html

blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/599705/pamatka-na-cernobyl-ceska-zverina-houby-i-maliny-obsahuji-radioaktivni-cesium.html

No, ty nikdy nezklameš, trolle.

Raději budu jíst houby s Cesiem, než nečinně čekat, až budeme mít léto i v zimě a smog k tomu.

A kde jsem něco psal o FV na každou střechu? A o korupci??

Obrázek uživatele Anonym123

na slovensku pobočka eon(?) ZSE distribúcia/ZSE-drive ponúka "solárnikom vlastniacim BEV" pretoky využiť pri nabíjaní v sieti nabíjačiek zsedrive bezplatne.

ps - od IV/V 1986 - aká je štatistika poškodenia zdravia spomínaným céziom? teda okrem idiotských článkov bez reálneho základu. pri trenčíne je moho prameňov "kyselky" - minerálna voda s bublinkami, ktorá sa v sklenenej fľaši dán použiť na svietenie. podľa hygienikov ju smú piť aj VÄZNI. problém býva, keď vylejú na susediace polia kejdu, prípadne hodia zavraždeného do zdroja.

Obrázek uživatele Radovan

A není to málo, Antone Pavloviči? :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele M.Krupka

Je. Stále je tam ten píst, který spoustu energie zničí jen tím, ze se musí zastavit a vrátit se zpět. A té ztracené energie je prostě moc.

Každopádně je to dobrý počin. Každé procento úspor pohonných hmot, emisí CO2 a NOx se počítá.

Jsem zvědav, kdy se dočká komerčního nasazení nápad na mikrovlnné zapalování: http://www.thedrive.com/tech/25473/startup-claims-microwave-pulse-ignition-could-cut-ice-emissions-by-80-percent

Jinak ale nechápu, že úředníci EU tolik řeší emise automobilů, ale emise lodní dopravy je nechávají naprosto v klidu. Přitom to je právě těch cca 90 000 zaoceánských lodí, které dělají na planetě největší paseku. Ve svých obřích motorech spalují ty nejhorší složky ropy, obsahující síru. A nějaké katalyzátory nebo filtry pevných částic..? Ve většině zaoceanských lodí nejsou.

Nemluvě o tom, že mnohdy se zboží posílá přes celou planetu tam a zpět jenom proto, že to vyjde levněji než jeho skladování (např. v Hamburku). Naprostá zhovadilost a ekologický zločin, který nikdo neřeší.

Že prý na ně EU nemá páky, protože se pohybují v mezinárodních vodách. Houbeles! Stačilo by těm ropákům zdražit a časem úplně zakázat vplutí do evropských přístavů. Tak jednoduché to je.

Obrázek uživatele Kuk

Už se to řeší

Šífaři poprvé v historii přistoupili na omezení emisí.
Global shipping in 'historic' climate deal
http://www.bbc.com/news/science-environment-43759923

Maersk slibuje

Najväčší lodný prepravca Maersk sa úplne zbaví emisii uhlíka. Do roku 2050
https://www.mojelektromobil.sk/najvacsi-lodny-prepravca-maersk-sa-uplne-zbavi-emisii-uhlika-do-roku-2050/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil