Nejnižší provozní náklady ze všech aut v Evropě má elektromobil Hyundai Ioniq Electric

redakce - 27 Březen 2018

Hyundai Ioniq Electric je podle nezávislého hodnocení automobilem s nejnižšími provozními náklady ze všech modelů nabízených na evropském trhu. Přitom jde o první elektromobil značky Hyundai.Elektromobil Hyundai Ioniq Electric obsadil první místo v hodnocení automobilů s nejnižšími provozními náklady na nezávislém webovém portálu Sust-it. Konkurovalo mu přitom 66 650 dalších vozidel.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric obsadil první místo v hodnocení automobilů s nejnižšími provozními náklady na nezávislém webovém portálu Sust-it. Konkurovalo mu přitom 66 650 dalších vozidel.
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Hyundai Ioniq Electric, který má dojezd na jedno nabití akumulátorů 280 km, obdržel hodnocení energetické hospodárnosti 47,38 gramů CO2 na kilometr, přičemž jeden kilometr jízdy s ním podle zjištění zmíněného portálu stojí 0,02 eura (0,5 Kč). Celoroční náklady tak vycházejí na 385,49 eura.

Portál Sust-it hodnotí energetickou hospodárnost tisíců produktů, sahajících od počítačů, laptopů až po myčky nádobí, chladničky a mrazáky. Sust-it vypočítal provozní náklady každého vozidla, zahrnutého do výzkumu, na základě množství spotřebované energie a emisí CO2 při ujetí 19 000 kilometrů – průměrné vzdálenosti, kterou řidiči ujedou každý rok. U elektromobilů, jako je IONIQ Electric, byly zohledněny emise oxidu uhličitého při výrobě elektrické energie, používané k nabíjení akumulátorů.

Jedním z hlavních důvodů, proč je IONIQ Electric tak energeticky hospodárným automobilem, je jeho design: elegantní silueta ve stylu kupé přispívá ke snížení aerodynamického odporu vzduchu, a následně i k minimalizaci emisí.

Vnější panely karoserie mají důmyslně zaoblené tvarování, což rovněž vylepšuje aerodynamiku a v kombinaci s mnoha dalšími chytrými řešeními snižuje koeficient aerodynamického odporu vzduchu na pouhých 0,24 - nejlepší hodnotu ve své třídě.

Difuzor a zadní spoiler modelu IONIQ Electric vytvářejí ve vyšších rychlostech přítlak pro optimalizované jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Oba aerodynamické prvky mají zároveň příznivý vliv na minimalizaci aerodynamického odporu vzduchu.

Mírně klesající linie střechy plynule přechází do zadního spoileru, zatímco štíhlá vnější zpětná zrcátka svými sportovními a aerodynamicky efektivními tvary optimalizují proudění vzduchu a minimalizují aerodynamický hluk.

Modelová řada IONIQ zahrnuje tři různé osobité verze. Hyundai je prvním výrobcem automobilů, který nabízí elektrický, hybridní a externě nabíjitelný hybridní pohon v jednom druhu karoserie. IONIQ vstoupil na trh koncem roku 2016 a Hyundai od té doby prodal v Evropě více než 28 000 těchto vozů.

ONIQ je jedním z nejoceňovanějších ekologických automobilů současnosti s nejlepším poměrem cena/výkon na trhu, což dokládá například nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti Euro NCAP, nebo několik evropských ocenění za design a celkové provozní vlastnosti.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chci se zeptat a co e=golf ?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. náš test Volkswagen e-Golf.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele ozana

Co s ním?

---

Jezdím na proud, najeto 75 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 78 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moje tesla model X ma pri domacim nabijeni 0,46Kc/km (cisteho pro zapocteni vsech plateb). Realne pri pouzivani cipu CEZ (po zapocteni nakladu) a vyjimecnem pouzivani superchargeru mam realne naklady ve vysi 0,07Kc/km.

0,07 nebo 0,7?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

OT: O tom, jak Nissan neumí dělat baterie pro elektromobily, se můžete přesvědčit z grafu studie, která sledovala degradaci baterypacku 30kWh a 24kWh u velkého množství majitelů Leafů. Degradace 30kWh batterypacku je naprosto tristní, z mého pohledu jednoznačné selhání Nissanu...

https://insideevs.com/nissan-leaf-30-kwh-battery-degrading-more-rapidly-than-24-kwh-pack/

Problem je, ze Leaf (24, 30, ani 40kWh) nema ziaden tepelny management baterie, preto jeho bateria straca v teplych krajinach kapacitu podstatne skor ako baterie inych elektromobilov, ktore maju chladenie baterie, pripadne aj zohrievanie baterie. Okrem prostredia v ktorom sa Leaf pouziva zalezi aj od sposobu jeho pouzivania. Pri pouzivani v nasich zemepisnych sirkach s malym percentom opakovaneho rychlonabijania a rychlej jazdy na dialnici bateria Leafu bez tepelneho managementu nestraca kapacitu podstatne viac ako bateria ineho elektromobilu s tepelnym managementom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jako fakt nemá chlazení baterie ani při rychlodobíjení?
Mám i-miev a tam se při rychlodobíjení pustí klimatizace a cpe to studený vzduch z kabiny do baterie a stejně umí ohřívat články vzduchem z topení, to leaf neumí?

Má tu někdo leafa alespoň s nájezdem 200 tis. Km aby nám potvrdil jestli je to pravda s tou degradací?

ved si pozrire videa ako rozoberaju bateriu Leafa, napr.:
https://www.youtube.com/watch?v=0dBjPwJ_Qaw
vsetky Leaf baterie (24,30 aj 40kWh)su konstrukcne rovnake.

Problém je hlavně v tom, že Nissan odjakživa používá v podstatě ty nejhorší komponenty elektrovýzbroje, co jsou na trhu k dostání (předpokládám, že za ně také platí adekvátně nejnižší cenu a tak na každém elektrickém voze od začátku vydělává ranec ikdyž říká opak). A u Leafu 2 se na tom vůbec nic nezměnilo. Krom extrémně problémových baterií ve srovnání s ostatními výrobci montuje od roku 2012 pohon i nabíječku s nejhorší účinností na trhu. Je třeba to chápat i tak, že třeba Ioniq není až tak dobrý (Ioniq prostě jen nabízí nejlepší poměr cena výkon použitých technologií), jako spíše že Leaf vždycky byl, a podle všeho minimálně v blízké budousnosti bude nadále tak technologicky tragický a tím i předražený.

Obrázek uživatele Josef

Osobně tipuji, že nepůjde o degradaci celého battery packu, ale spíše degradaci jednotlivých nejhorších článků, s tím se prostě neumí vypořádat žádná baterie. Koupě takové použité až vadné baterie může být nakonec docela výhodná, protože když vyřadíte ten jeden dva vadné články, zjistíte, že kapacita je rázem přes 90 %.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proto výrobci dávají větši kapacitu než uvádějí, takže po dvou letech se SOH baterie dostane z 106% na 100% a degraci zachytí ta zvýšená kapacita.

10% per anum viz link nad vaším příspěvkem. Vaše data se berou odkud?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lze to dohledat na forech o EV jako Hyundai. BMW, KIA apod.

To tam pise nejaky posuk ktery nenavidi EV. Muj Leaf jde na paty rok (09/2013-vyroba v Sunderland) a porad stejny dojezd. Je pravda, ze Leaf vyroben v Japonsku do 07/2013 mel jine baterky nez evropsky od 2013. V 2013 prisla zmena baterek i u trojcat iMiev/C-Zero/Ion. Pry maji lepsi parametry. Ale 10% degradace nema nikdo. To by se vyrobci nedoplatily, zaruka je nekde na 80%.

Já myslím, že se hodně pletete. Tuhle studii dělali lidé, co jsou zastánci EV, na "insideevs" jsou také zastánci EV, ostatně i já jsem velkým zastáncem EV, ale nebudem si něco nalhávat, když se objektivně prokáže, že to není pravda. Navíc, pokud jste se díval na ten odkaz s obrázky, viděl jste bodový graf SOH versus "battery capacity bars" (kolik čárek na displeji se vám zobrazuje při plném nabití) - ta závislost mezi úbytkem SOH a úbytem čárek tedy je prokazatelná. Když zmizí první čárka, jste na cca 85% původní kapacity. Garance výměny baterie se mnohde v USA vztahuje na ztrátu 4 čárek, existuje slušná šance, že u velkého množství 30kWh baterií bude muset Nissan v budoucnu vyměňovat kus za kus v rámci záruky, což nebude zrovna dobré "PR" pro elektromobily obecně. Vy jste měl velké štěstí, že jste si koupil Leaf s baterií s upravenou chemií "Lizard", ta se začala vyrábět v první polovině roku 2013, a je zatím to nejlepší, co Nissan do Leafů montoval, degradace je minimální. Jenže to vypadá, že se Nissan u novějších verzí baterií rozhodl zase riskovat s jinou technologií.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to tak, nejvíce trpní degradací baterie z počátků výroby, od r. 2014 je to podstatně lepší, ovšem průser mají s r. 2016 30 kWh, kde je degrace naprsto příšerná u aut s nájezdem do 20 tisíc kilometrů a to na úrovni -15%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten velký pokles kapacity u verzi 30 kW je prezentován na základě výzkumu mnoha set aut Nissan 30 kW a 24 kW.

Tak dejte nejaky link. Takhle to je o nicem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

https : //insideevs.com/nissan-leaf-30-kwh-battery-degrading-more-rapidly-than-24-kwh-pack/

SOH neni kapacita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

https : //abload.de/img/nissan_battery_soh_vsfsqew.jpg

Obrázek uživatele Josef

Teď jsem si to hodil do kalkulačky a vychází mi, že při spotřebě 2000 kWh VT a 4000 kWh NT (rodinný dům) mám cenu za kWh průměrně asi 2,95 Kč. To je průměr mezi VT a NT, přičemž VT v tomto případě při spotřebě jedné třetiny představuje náklad asi 40 % a NT při dvoutřetinové spotřebě asi 60 %. Kdyby se mi podařilo veškerou spotřebu vměstnat do NT, bude celková cena nižší o nemalých 4700 Kč ročně. Při ceně bateriového systému, který by toto umožnil, asi 40000 Kč je to docela návratné. Pak by cena za odebranou kWh činila 2,33 Kč. Levnější tarif nelze na běžném trhu pořídit, jedná se o skautskou energii.

Já mám spotřebu celkem asi 13MWh. D45d a cena za 1kWh asi 2,6Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja mam rocni spotřebu cca 18MWh a cena za el mam 0,9

Obrázek uživatele Josef

13 MWh... To těžíte bitcoiny a pěstujete ve sklepě marjánu ne? ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je docela normalni spotřeba mensiho zatepleneho domku vytapeneho elektřinou. Nize se dostanete jedine s TC, nebo u uplnych mikrodomku novostaveb, která jsou fakt luxusne zateplene.
V unoru kdy hodne mrzlo jsem mel spotřebu přes 2 MWh, a to topim na 20,5 stupne...

Jedu domácnost na 100% na elektřinu. A nemám EV.

Jedu domácnost na 100 na elektřinu. A nemám EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taktiež všetko v dome funguje len na el. energiu, ročná spotreba 4500 kWh bez TČ, fotovoltaiky a pod. :)

Obrázek uživatele Josef

Jo, já topím plynem. Jinak ve vašem příkladě 13 MWh ročně mi u mého dodavatele vychází průměrná cena 2,4 Kč za kWh. Ročně asi 31206 Kč.

Kolik máte na plynu? Já myslím, že se kombinace může vyplatit jen u starého baráku s velkými ztrátami. Jinak je lepší topit elektrikou.

Obrázek uživatele Josef

Ročně v plynu asi 30000 Kč. Velké ztráty, jak říkáte :-) A hlavně velké investice do odstranění plynu, zatím se to nevyplatí. Cena za MWh v plynu je 497 Kč bez DPH. S kondenzačním kotlem s účinností kolem 100 % se to vyplatí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 40 tis nesežene ani hybridní střídač, který by Vám z baterek utáhnul domácnost na všechny tři fáze.

A pak tu máme ješte baterie bylo by třeba minimálně 10 Kwh kapacity a za ty dáte bez MBS tak 100 tis. v novém.

Už jsem to počítal a podle mě se to nevyplatí ani když by jste měl elektřinu k nabíjení baterek zadarmo.

Poradím Vám jinou věc změnte si tarif na topný s dobou platnosti nízkého tarifu 20 hodin jednak se Vám zmenší poměr NT VT a za druhé je u tohoto tarifu cena VT vyšší jen cca o 50 hal. Kw/h.

Já to tak mám a kvůli minimálnímu rozdílu cen neřeším kdy nabíjet auto , dělám to podle potřeby a ohledem na baterii vozu dobíjím ke 100% těsně před odjezdem z domu i když už je ráno hodinu vysoký tarif.

Za ten tarif dáte o 150 kč měs. více,ale rozhodně se to vyplatí. Nemusíte řešit spotřebu v čase.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám zato, když jsem to řešil, a myslím že se nic nezměnilo tak cena tzv NT u topení byla vyšší než u elektromobility. Při výpočtech to nebylo výhodnější. Když potom na NT jede myčka, pračka, auto a přes den dodává fve.

Když vám nebude vadit gelovka, tak by to mohlo být tak za 50% na bateriích.

Obrázek uživatele Josef

Hybridní střídač a ostatní věci jsem koupil levně z druhé ruky kvůli FVE.

A dodal bych, že cena při odběru 6000 kWh v NT je u tarifu D45d ročně také o 4700 Kč vyšší než v případě D27d a využívání čistě NT. Využijte kalkulačku TZB. Ano, nemusíte řešit čas. Ale pro modelový případ je úplně jedno, jestli používám D27d nebo D45d.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nedalo mi to a podíval jsem se do faktury a musím říct že máte pravdu mám tarif D45D a při spotřebě 10,24 MWh mám cenu za kilowatu při zopočtení všech poplatků 2,72 Kč . Při hypotetické Vaší spotřebě 6MWh vy to bylo 2,93 Kč takže u Vás se to nevyplatí, resp je to stejné.

Výhoda D45D je že já neřeším spotřebu v čase mám jen 4 hodiny denně VT což je 1/6 dne a mám v té době spotřebu dokonce 1/5 celkové beru tedy ve špičce více naž je průměr.

Vy to máte opačně ve 2/3 dne máte spotřebu jen 1/3 takže berete ve špičce jen 1/4 průměrného příkonu. Asi musíte vědomě hodně přesouvat spotřebu,nebo prostě máte takový životní styl.
Každy to máme jiné.

Jinak ten ošklivý neokologický fosilní a zde zatracovaný zemní plyn nemám :-)

Obrázek uživatele Josef

Bojler a auto jsou načasovány na NT (to jsou asi největší spúotřebiče) a zbytek toho zase tolik nesežere.

2000 kWh prevedenim z VT do NT nemuze nikdy prinest usporu 4000 Kc. Rozdil mezi VT a NT je ca. 0,25 Kc/kWh. Vase uspora by byla kolem 500 Kc rocne. Pausalni platby za jistic zustanou stejne a proto nemuzete operovat prumerem ceny vcetne pausalu. Smerodatny je tady pouze rozdil ceny mezi VT a NT a ten je minimalni.

Obrázek uživatele Josef

Spočítejte si to sám prosím.

http://kalkulator.tzb-info.cz/cz/dodavka-elektricke-energie-porovnani-nabidek

Ceny jsou VT = 1090 Kč/MWh, NT = 790 Kč/MWh, měsíční poplatky nula.

Tarif D27d.

Jistič 3x32 A.

Odběr 6000 kWh.

Musíte zvolit individuální cenovou nabídku. Kalkulačka sama zahrne všechny poplatky za OZE, distribuci apod.

A důvod, proč nemáte pravdu, jsou poplatky za využití distribučních sítí. U VT totiž platíte 1,7 Kč za kWh a u NT platíte 0,07 Kč za kWh.

To vychází při jednom cyklu denně přes 3000 cyklů. Vydrží to baterie?

Obrázek uživatele Josef

Vydrží, nejsou to úplné cykly, navíc s určitou ztrátou kapacity se počítá.

Kdo ma baterky ma i fve. Vt je ve dne a to zrovna sviti slunce. Velka cast nejde pres baterku ale hned do spotreby. Takze je pocet cyklu mensi. A fve usetri i v dobach NT. A zelena usporam dava na fve s akumulaci v aku 155000 kc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvažuji o koupi IONIQ nebo LEAF 2 do firmy.Z této diskuze vychází lépe IONIQ. Nevíte někdo jsou vypsány dotace na rok 2018 ? Nikde jsem je nenašel.Vše skončilo 2017

Obrázek uživatele Jan Horčík

Podle informací právě od pana Petra Novotného z Renards by měly být dotace opět vypsány i letos. Kontakt: novotny@renards.cz

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

Aktuálně testuji třetí den Leaf 2 40 kWh baterie verzi N-conecta. Ioniq nejvyšší verzi jsem měl v rukou nedávno. Každé z těch aut má svoje. Doporučuji půjčit u dýlera a vyzkoušet si svoje trasy a používání. Dotace poptávejte u odborníků, tihle byli nejen loni na konferenci Elektromobil je realita http://www.renards.cz/. Pan Novotný https://www.youtube.com/watch?v=_1ySJ2N5ZCo

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel dotace nejsou pro Prahu (což moc nechápu) a na vesnicích s průměrným plateb 15 tis. hrubého jim nikdo ruce netrhá. Takže zbývá pár větších měst, které to využijí a tím to končí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja to stále tvrdím, že ioniq je momentálne najlepšia kúpa. Nechytá sa nanho ani leaf 2 (vlastne leaf 1,5) aj keď má väčšiu batériu. Pokial nepríde model 3, tak nemá konkurenciu. M3 by mal mať ešte nižšiu spotrebu, už sa teším.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

docela jsem o leafu 2 uvazoval, ale vyrobce to zazdil prohlasenim, ze za pul roku nabidnou 60kwh baterku. ;o) pul roku neni moc a pockam si na cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mé praktické zkušenosti po 11 měsících užívání vozu IONIQ mohu shrnout k dnešnímu dni takto:
- nájezd 10701 km
- dojezd léto min 250 km, zima do 200 km
- průměrná spotřeba od 4/2017 do 11/2017 11,7 kWh/100 km
- průměrná spotřeba za celou dobu až do dnes 14,0 kWh/100 km
- nabíjím 6,6 kW v noci jednou, max - dvakrát za týden
- tarif elektromobilita 22:00-06:00 hodin asi 1 Kč/ 1 kWh
- vůz je ideální do města a blízkého okolí do 100 km. Než jsem si pořídil jiné elektroauto s dvojnásobným dojezdem, jezdil jsem trasy i mnohem delší, ale s častým dobíjením.
Výtku mám jedinou, a tou je nízký zavazadlový prostor - kvůli bateriím. Ale zvykl jsem si. A po sklopení sedadel je dostatečný i pro větší a delší zavazadla.
Jsem s autem velmi spokojen. Doporučuji všem, kteří jsou ochotni investovat více peněz do pořízení, ale ekonomicky velmi výhodného a velmi povedeného vozu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete mi a všem co nabíjejí doma a mají elektřinu od Eonu říct, jak jste došel na to, že máte 1kw za 1Kč? V žádném ceníku této společnosti v CR taková cena totiž není.

Děkuji za upřesnění, velmi rád si tento tarif také pořídím :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvedenou cenu jsem po několika pokusech u různých dodavatelů a s vědomím, že moje roční spotřeba je poněkud vyšší (asi 8 MW) dojednal individuálně u EON, i když jsem v oblasti ČEZu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1 Kč /kWh, to je cena silové elektřiny. Musíte připočítat distribuci a daně. V reálu u DS D 56d,tepelné čerpadlo, se v NT noční proud dostanete na 2,40 Kč za kWh. 1 Kč celkem za kWh je nesmysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Domácnosti co mají jen elektřinu (přímotop/tepelné čerpadlo) mají jistě vyšší spotřebu než 8MW (klidně i několikanásobně) za rok a neznám žádného, co má od EONu speciální tarif s NT za 1kč/1kw. To by topil elektrikou pak každý a plyn by mohl jít do kopru. Jak psal Pavel F, pokud je to cena bez DPH a všech dalších poplatků za přenos a obnovitelné zdroje pak je to asi pravda, ale to není cena kterou platíte pokud si to neuvědomujete.

Omluva: 8GW, překlep

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha tak to se bavíme o jiné spotřebě než máme my normální smrtelníci doma, pokud nejste zrovna kryptobaron :) ... myslím, že si ale vymýšlíte, taková spotřeba vůči tomu co jste napsal v prvním příspěvku - tarif elektromobilita 22:00-06:00 hodin asi 1 Kč/ 1 kWh.
Při takových odběrech se s vámi nikdo už nebaví o tom kdy to odebíráte, máte pevnou sazbu za KW.

Prosím? Na baráku máte roční spotřebu 8 GWh? To jako fakt? :-)

Omlouvám se moc. To první číslo 8MW platí. Abych to napravil, zveřejním vyúčtování, a to hned jak ho dostanu. Bude za dobu, kdy jsem začal používat 2 elektromobily.

Klídek, zveřejňovat nic nemusíte, nikdo Vás nechce tady honit. Jelikož jsou tady znalí elektromobilisté, tak všichni mají znalosti o cenách elektřiny a její struktuře.
Za tu jednu korunu máte pravděpodobně jen silovou (tržní část ceny elektřiny) elektřinu a k tomu musíte připočítat regulovanou část ceny a případně ještě rozpočítat paušál do celkové roční spotřeby. Když se dostanete do celkové ceny 2-2,2 Kč/kWh, tak máte dobrou cenu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém je, že si lidi neumí spočítat ani cenu energie, ani celkovou spotřebu auta. Pak po nich nikdo nemůže chtít si ani spočítat, co EV vlastně nákladově stojí.

Ale u spalovaku to jiste umi kazdy jouda...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tam je to podobné. Jouda vidí na benzínové pumpě počítadlo a věří, že palubní počítač ukazuje hodnotu správně (což není pravda) a napíše, že jezdí za 1,50 Kč/kilometr. To že autu klesá hodnota o 25% ročně a že servis stojí majlant ho už nezajímá, takže ani netuší, že jezdí za 6 Kč/kilometr.

Kamaradstvi s pumparem je urcite k nezaplaceni. A sponzoring rusaku je u nekterych wolu moralni povinnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je to samé jako koupit poloauto za mega a namítat na něm místo aspon 25tis jen 11.Takhle se nikdy nevratnosti ani nepřiblíží.

Obrázek uživatele smart-dily.cz

Elektřinu za cca 1Kč / kW s DPH v NT opravdu může mít úplně každý - viz

https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2018/moo/web_cenik_elektrina_na_3_roky_moo_2017_12_cezdi.pdf

a to jak na distribučním území ČEZu tak EONu. Stačí požádat o tarif elektromobilita se smlouvou na 3 roky. A ano i poplatek za jistič je skoro zanedbatelný 58Kč / měsíc / 1x25A.

Pokud tedy netopíte a neohříváte elektřinou je ideální přejít na tarif elektromobility - v konečném důsledku dokonce můžete ve vyúčtování dokonce oproti předchozímu stavu ušetřit pokud si zvyknete pouštět spotřebiče na odložený start tak aby jely v NT. Moji rodiče po pořízení elektromobilu a přechodu z jednotarifového D01d (cca 4Kč/kW) na dvoutarifovou elektromobilitu D27d dokonce každý měsíc úsporou mezi VT (4Kč) a NT (1Kč) ušetří to co elektromobil pronabíjí - tedy optimalizací spotřebičů aby jely až pozdě večer se jejich vyúčtování dokonce i mírně snížilo i když nabíjejí cca 2x týdně elektromobil.

pokud topíte a ohříváte vodu elektřinou jako já, pak máte buď možnost mít elektřinu nonstop (tedy v VT i NT) za cca 1,5Kč / kWh (tarif D57d), nebo si na vlastní náklady cca 10-20tis Kč (pilíř, el. materiál, eletrikář, revize) zřídit druhé odběrné místo pouze za účelem nabíjení elektromobilu a tam používat přes noc pouze NT za 1Kč/kW (+58Kč měsíčně za jistič)

---

Smart Fortwo Electric - několik kusů na prodej / pronájem
SMART-DILY.CZ kompletní služby okolo (elektro)Smartů

Plácáte nesmysly. Musíte do toho započítat nejen silovou část, ale i distribuční část ceny. Když budu konkrétní, tak z vašeho uvedeného ceníku dojdeme na tyto čísla:
tarif D27d: (vše s DPH)
Silová elektřina: 866,- Kč / MWh
distribuce: 87,- Kč / MWh
daň z elektřiny: 34,- Kč / MWh
systémové služby: 113,- Kč / MWh
POZE: 599,- Kč / MWh
V součtu 1699,- Kč / MWh. Takže to máte 1,70 Kč za 1 kWh a to je jenom za dodanou elektřinu. Pokud do toho započítáte časové ceny (stálá platba za dodávku elektřiny, platba za jistič, POZE za jistič), tak se už dostanete přes 2 Kč/kWh jen za NT!

Tak tady nemotejte lidem hlavu...

Obrázek uživatele Josef

1 Kč/kWh je nereálná cena. Musíte započítat distribuci, OZE, jistič apod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě taky vychází 1 Kč/Kwh v NT, ale dalších 1,50 Kč/kWh je jak píšete distribuce, OZE, jistič.

Obrázek uživatele smart-dily.cz

Máte pravdu s tím OZE, to v ceně není (u mé kalkulace to tedy prodraží o cca 20-60 hal / KWh podle odebraného množství). I tak je to ale pořád cenově super a dostupné naprosto pro každého.

Distribuce je v ceně, jistič od 58Kč / měsíc - zanedbatelný.

---

Smart Fortwo Electric - několik kusů na prodej / pronájem
SMART-DILY.CZ kompletní služby okolo (elektro)Smartů

Obrázek uživatele Josef

Jistič 1x25 A je tak na byt. Ano, dá se s tím vyžít i s elektromobilem, ale pokud máte bojler, indukční desku a k tomu běžné elektrické spotřebiče, je to na hraně.

Debata není o tom, co je cenově super, ale o elektřině za 1,- Kč za 1 kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slušné, skoro nejeté EV ( Nissan, BMW, Kia) se dá koupit do 600 tis. vč. DPH a ceny klesají mnohem méně než u spalováků, neřkuli dieslů.

Kde se to da koupit? S vetsi baterkou samozrejme (30kWh a vys). Diky!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodej Nissan Leaf Tekna 30kw rok výroby 2016 plná výbava,tepelné čerpadlo,bose,letní a zimní pneu
Cena dohodou rodinné důvody
Tel.728989899

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mobile.de s menší baterií. Někomu bohatě stačí baterie kolem 20 kWh.

Tak ci onak, zapomel jste asi zapocitat ruzne vedlejsi poplatky ktere jsou ze zakona pro vsechny stejne. Napriklad jen samotny poplatek na podporu výkupu elektřiny z obnovitelných zdrojů (POZE)je 0,59895 Kc/kWh. Mrknete jeste jednou na vyuctovani a do ruznych ceniku abyste videl z ceho se cena doopravdy sklada.
Jinak to ale pro hospodarnost EV neni zase tak klicove. I pri 2Kc/kWh se da jezdit za hoooodne dobrych 30Kc/100km.
S Leafem mam ted v zime ca. 16,50 kWh/100km a v lete 12,5kWh/100km. Samozrejme zadne rallye. Pocitano kWh z baterie. Ze zasuvky to nevim, protoze to nesleduji. Mozna 10% vic. Ale jestli jezdim za 30 nebo 33Kc/100km je vcelku uplne jedno.
A Ioniq je urcite vyborne EV.

Nevěřím tomu, že platíte celkovou cenu (bez započtení měsíčních paušálů, pouze za kWh) v NT za 1 kWh pouze 1,- Kč / kWh (včetně DPH). To jednoduše nelze.

Obrázek uživatele smart-dily.cz

Lidi když nevěříte stáhněte si ceník...

https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2018/moo/web_cenik_elektrina_na_3_roky_moo_2017_12_cezdi.pdf

vysvětlení pro ty co se nevyznají viz můj příspěvek výše

---

Smart Fortwo Electric - několik kusů na prodej / pronájem
SMART-DILY.CZ kompletní služby okolo (elektro)Smartů

Tomu se říká vlastní gól. :-) Tím ceníkem jste právě ukázal, že cena 1 Kč/kWh je nesmysl. :-)

Obrázek uživatele M.Krupka

Podle mého to docílit lze, jen musíte mít vlastní distribuční síť po celé republice a mít velikost firmy typu ČEZu, Českých drah, nebo Správy železničních dopravních cest a podobně. Pak by technicky někdo mohl vlastnit malou vodní elektrárnu a nabíjet u ní.

Tak samozřejmě, můžu si to zlevnit i tím, že třeba zfixluji elektroměr. :-)
Debata je doufám o standardním připojení (v jeho případě 8 MWh ročně, nevím kolik je běžný průměr, já mám na baráku roční spotřebu 12 MWh).

Obrázek uživatele M.Krupka

Standardní připojení za tuto cenu neznám.

Obrázek uživatele M.Krupka

1Kč / 1kWh je u jakého dodavatele elektřiny?

To určitě není celá cena. A určitě v tom není započítán paušál.
Mám sice jiný tarif (TČ), ale když sečtu jen regulované platby (bez měsíčních paušálů), tak jen v NT mi to dělá 80 halířů na 1 kWh. A určitě nemá silovou elektřinu za 20 halířů za 1 kWh včetně DPH.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nebo ma fotovoltaiku, pumpuje zpet do site a ma pak slevu..

Jinak dosud tady není operátor, který by uměl u sebe "skladovat" přetoky a pak je majiteli vracet. EON sice spustil www.eon-virtualnibaterie.cz, ale zatím se to stále nerozběhlo.

Pak tedy do toho musí započítat cenu amortizace FVE. Ta se mu neobjevila na zahradě/baráku hned tak ze dne na den a ještě zadarmo k tomu. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Von jenom neumí počítat, to je celé.

Mám takový pocit, že již není o čem diskutovat. Elektromobil je šetrnější i když se zahrne vše (včetně výroby elektřiny) a zároveň je znatelně levnější na provoz. Pokud správně počítám tak u Vás to vychází, že jezdíte skoro zadarmo.
Ještě, pokud je to možné, se můžete podělit o provozní náklady, jako servis a nezbytná údržba. :D Pro toho kdo ještě nevěří. :)

Velmi rád se podělím o další zkušenosti, týkající se nákladů.
Tak tedy. Velký náklad je pojistka. Mám kompletní pojištění na vše za roční cenu 8 tisíc.
Další velký náklad bylo pořízení kompletních zimních kol - asi 20 tisíc.
Dálniční známka na rok 2018. Za rok 2017 byla v ceně vozidla.
Další náklady, pomíjím dobíjení: 2x kapalina do ostřikovačů, několikrát myčka. A parkování. Více si nevzpomínám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete mán prosím sdělit podrobnosti o té pojistce za 8 tis.?
Bežná cena po všech slevách a bonusech je na hodnotu vozu 850 tis. skoro dvounásobná.

Nechci rejpat,ale jestli to s to Vaší pojistkou není jako s tou elektřinou 1 Kč za kivowatu.

děkuji

Opravdu jsem žil v nevědomosti a bludech!
Cena za 1kWh je podle informace z Helpdesku včetně všech daní v mém případě tato:
VT 4,730 Kč/1kWh
NT 1,965 Kč/1kWh
Stálý plat 261,84/měsíc

Mám to na firmu.
Nabíjím jen v noci a pokud bych jako plátce DPH uplatnil odpočet, pak by to bylo asi 1,6 Kč/1kWh. Stálý plat to při mé spotřebě už asi moc nezvýšil. Zase tak moc jsem se nesekl.

moc ne, přesně o 96,5%

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Čtu z pojistky:
Havarijní pojištění - varianta DOMINANT
• Živelní pojištění
• Střet se zvěří a poškození zvěří, včetně poškození kabeláže, či elektroinstalace
• Střet, pád a náraz vozidla
• Jakékoli jiné poškození
• Vandalismus
• Asistenční služby
• Odcizení - pojistná cástka vcetne mimor. výbavy 697 938 Kc
Rekapitulace pojistného
Speciální sleva pro klienta CSOB 10 %
Celkové rocní pojistné za sjednaná pojištení pred speciální slevou pro klienta CSOB 8 490 Kc
Celkové rocní pojistné za sjednaná pojištení po speciální sleve klienta CSOB 7 641 Kc
Výše splátky pojistného dle sjednané cetnosti placení 7 641 Kc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pozor na pojistky uzavřené v autosalonech !!!
Mne uzavřeli pojistku v Autobond Praha, roční pojištění Nissana 22 tis a při první pojistné události (po 3 letech) jsem se nestačil divit jak ta pojistka byla špatně udělaná a co všechno v ní chybělo. Mimo jiné ani nárok na náhradní vozidlo.
Prodejci v autosalonech jsou pěkně vychcaní, uzavřou pjistku s hezkým názvem, dají Vám velkou slevu a nakonec zpláčete nad výdělkem.

Hmm, to mne ponukli 700,- EUR ako najnizsiu havarijnu poistku (zakonna je zo zakona na SK ako pre najnizsiu kubaturu).

Prvy rok ju mam "zdarma" (akcia pri kupe auta), ale uz teraz som zvedavy ako by sa to dalo znizit pre dalsi rok...

Mozno zuzenie len na:
• Odcizení - pojistná cástka 35.000,- EUR...

A maximalne ak este (ostatne by mali riesit vsetky ti asisstenti v aute - EBS, LKAS, ...):
• Živelní pojištění
• Střet se zvěří a poškození zvěří, včetně poškození kabeláže, či elektroinstalace
• Vandalismus
• Celni sklo

---

20000 km s Ioniq Electric

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky asi to máte pojištěné bez DPH, to máte na firmu?

A jak jste tu pojistku získal? Normálně v autosalónu, nebo tak máte více pojištěných vozidel?

Třeba NISSAN na leaf2 nabízí pojistku při ceně vozidla 850 tis za 20 tis Kč ročně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pořád tu ještě zůstává ta nákupní cena skoro milion, když většina Čechů nakupuje auta do 300 000 Kč, to by mohla zlomit jen nějaká obří podpora státu, třeba národní hypotéky na elektroauta s garantovanou minimálně 8mi letou zárukou nebo něco takového.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodej Nissan Leaf Tekna 30kw Tekna rok 2016 plná výbava tepelné čerpadlo,Bose,letní a zimní pneu cen a dohodou rodinné důvody
Tel.728989899

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vozidlo IONIQ jsem pořídil za 700 tisíc + DPH. Existuje i dotace. Tu jsem ale nevyužil. Ale nelituji. Je to můj 16-tý vůz (jsem už starší exemplář). Je radost a požitek s ním jezdit.

Můj druhý vůz je TESLA X 100D, s tím však jezdím jen na dlouhé trasy.
Má jiné výhody - tažné zařízení, obrovský prostor, zrychlení apod.
Dojezd 2x větší. S Teslou ale ve městě nezaparkujete. Spotřeba na krátké vzdálenosti 3 - 4 x větší. Jinak asi jen 2x. A taky 4x dražší. Hádejte, čím jezdím raději ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je jasné, baví vás jezdit levně. Tesla je sice fajn auto, ale do města to není žádná výhra a pro 90% lidí naprosto cenově nedostupné.

Tohle jste našel kde? Jinak Citigo nebo Fabie je jiná cenová kategorie. Pokud beru například Octavii RS, která se dá srovnávat a cenu auta, které si dovezu z DE, tak rozdíl v pořizovací ceně je minimální.
Diskuze je prostě u konce! Elektro auto je v současné době výhodnější po všech stránkách i bez dotace ta by stejně jen kazila podmínky hry.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter