Na úpravu bioplynu na biometan je v Česku možné získat dotace

redakce - 18 Prosinec 2018

Koncem listopadu byla vyhlášena IV. výzva programu Nízkouhlíkové technologie – Úprava bioplynu na biometan a jeho vtláčení do sítě nebo jeho plnění v rámci místní infrastruktury.zemědělství traktor hnůj

Úprava bioplynu na biometan není v Česku úplnou novinkou. Nedávno v Brně vyjel do ulic první autobus poháněný bioplynem z odpadní vody.
foto: Hans, licence CC0 Creative Commons

O podporu lze zažádat od 3. 12. 2018 do 30. 9. 2019. „Znamená to zelenou pro ty, jejichž bioplynové stanice stojí nedaleko vysokotlakého plynovodu, nebo jsou dostatečně blízko hlavních komunikací. Mohli by plnit nejen svá CNG vozidla, ale i vozidla řidičů, kterým není lhostejný stav životního prostředí. BioCNG je vhodná pohonná hmota například pro pohon autobusů MHD,“ říká k novému dotačnímu programu Martin Vrtiška, ředitel společnosti EFG Engineering. Ta se specializuje na projektové řízení a realizaci projektů vč. dotačního poradenství úpravy bioplynu na biometan.

IV. výzva programu Nízkouhlíkové technologie je určena pro majitele bioplynových stanic (BPS) - zemědělských i zpracovávajících biologicky rozložitelný odpad - a pro majitele či provozovatele čistírny odpadních vod (ČOV), které využívají kaly k produkci plynu.

Zavedení technologie úpravy bioplynu na biometan (BioCNG) má řadu výhod. „Zásadním kladem je samozřejmě výroba zeleného zemního plynu z odpadů. Stále častěji se ale hovoří o uplatnění BioCNG pro pohon autobusů městské hromadné dopravy. Tím by v některých silně znečištěných městech došlo až ke snížení emisí z dopravy. Pilotní projekt úpravy bioplynu na BioCNG na ČOV Modřice v Brně potvrdil smysluplnost takových projektů," komentuje Martin Vrtiška, ředitel EFG Engineering.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Michelin

OT:
Kdyby mel nekdo zajem o auto, ktere jezdi na obnovitelny zdroj (drevo), tak tady by jedno bylo:
https://automix.denik.cz/magazin/uz-jste-videli-jeep-na-parni-pohon-jeden-je-prave-na-prodej-20181217.html

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

No za druhé světové se dělaly vozy na dřevoplyn.

https://www.ecofuture.cz/clanek/retro-automobily-na-drevoplyn-aneb-slepa-ulicka-automobiloveho-prumyslu

Docela to fungovalo, jenže to strašně zanášelo motor (dřevoplyn obsahuje hodně příměsí).

Ovšem, kdyby někdo udělal "čištění dřevoplynu", tak má vlastně ten samý princip, jako tahle dotace - vygenerování plynu, vyčištění a následné využití.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dřevoplyn je něco trochu jiného než biometan.
I dnes na dřevoplyn pár nadšenců jezdí, ale je s tím takové práce, že je to opravdu jen pro nadšence.

Litujeme, ale požadovaná stránka neexistuje.
Bylo tam neco konstrukcne zajimaveho? Dik

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Jen vtípek. Někdo přestavěl Jeepa na parní pohon.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Josef

S komínkem od kamen uprostřed auta.

Obrázek uživatele Kuk

A třeba El Kamna? :D
https://www.youtube.com/watch?v=Ldr73PERnoI

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A každých 2,5km tankuješ vodu :)))


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol