Na úpravu bioplynu na biometan je v Česku možné získat dotace

Koncem listopadu byla vyhlášena IV. výzva programu Nízkouhlíkové technologie – Úprava bioplynu na biometan a jeho vtláčení do sítě nebo jeho plnění v rámci místní infrastruktury.

Úprava bioplynu na biometan není v Česku úplnou novinkou. Nedávno v Brně vyjel do ulic první autobus poháněný bioplynem z odpadní vody.
foto: Hans, licence CC0 Creative Commons

O podporu lze zažádat od 3. 12. 2018 do 30. 9. 2019. „Znamená to zelenou pro ty, jejichž bioplynové stanice stojí nedaleko vysokotlakého plynovodu, nebo jsou dostatečně blízko hlavních komunikací. Mohli by plnit nejen svá CNG vozidla, ale i vozidla řidičů, kterým není lhostejný stav životního prostředí. BioCNG je vhodná pohonná hmota například pro pohon autobusů MHD,“ říká k novému dotačnímu programu Martin Vrtiška, ředitel společnosti EFG Engineering. Ta se specializuje na projektové řízení a realizaci projektů vč. dotačního poradenství úpravy bioplynu na biometan.

IV. výzva programu Nízkouhlíkové technologie je určena pro majitele bioplynových stanic (BPS) – zemědělských i zpracovávajících biologicky rozložitelný odpad – a pro majitele či provozovatele čistírny odpadních vod (ČOV), které využívají kaly k produkci plynu.

Zavedení technologie úpravy bioplynu na biometan (BioCNG) má řadu výhod. „Zásadním kladem je samozřejmě výroba zeleného zemního plynu z odpadů. Stále častěji se ale hovoří o uplatnění BioCNG pro pohon autobusů městské hromadné dopravy. Tím by v některých silně znečištěných městech došlo až ke snížení emisí z dopravy. Pilotní projekt úpravy bioplynu na BioCNG na ČOV Modřice v Brně potvrdil smysluplnost takových projektů,“ komentuje Martin Vrtiška, ředitel EFG Engineering.

tisková zpráva

8 Comments on “Na úpravu bioplynu na biometan je v Česku možné získat dotace”

    1. No za druhé světové se dělaly vozy na
      No za druhé světové se dělaly vozy na dřevoplyn.

      https://www.ecofuture.cz/clanek/retro-automobily-na-drevoplyn-aneb-slepa-ulicka-automobiloveho-prumyslu

      Docela to fungovalo, jenže to strašně zanášelo motor (dřevoplyn obsahuje hodně příměsí).

      Ovšem, kdyby někdo udělal „čištění dřevoplynu“, tak má vlastně ten samý princip, jako tahle dotace – vygenerování plynu, vyčištění a následné využití.

Napsat komentář