Ministerstvo dopravy podpoří budování sítí rychlodobíjecích stanic

redakce - 21 Listopad 2017

Do roku 2021 budou mít řidiči v Česku k dispozici dalších 125 rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Jejich vybudování podpoří ministerstvo dopravy z evropských prostředků.auto elektromobil BMW i3 rychlodobíjecí stanice ČEZ

Z Operačního programu Doprava na ně může putovat až 130 milionů korun v rámci podpory infrastruktury pro alternativní paliva.
foto: Hybrid.cz

Výzvu ministerstvo dopravy vyhlásilo 13. listopadu. Konečný termín pro předložení žádostí bude 4. května 2018. Maximální míra podpory ze způsobilých výdajů může v této výzvě dosáhnout až 70 %.

O dotaci se mohou ucházet žadatelé, kteří již na území členských států EU provozují alespoň 10 veřejně přístupných dobíjecích stanic a kteří předloží komplexní projekt na vybudování 125 rychlodobíjecích stanic rovnoměrně umístěných po celém území České republiky.

„Z předložených žádostí vybereme jeden projekt, který nejlépe splní požadovaná kritéria. Rozhodovat bude zejména hospodárnost a připravenost projektu,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Další tři výzvy zaměřené na vybudování tzv. páteřní sítě rychlodobíjecích stanic budou vyhlášeny v průběhu příštích tří let.

Celkem by tak nejpozději do konce roku 2023 mělo vzniknout 500 rychlobíjecích stanic. Bude tak splněn cíl stanovený v Národním akčním plánu čisté mobility, který byl schválen vládou v listopadu 2015.

Vedle rychlodobíjecích stanic pro elektromobily chce Ministerstvo dopravy podpořit také výstavbu běžných dobíjecích stanic. S vyhlášením výzvy počítá začátkem příštího roku.

V průběhu jara je pak v plánu ještě vyhlášení výzev na podporu výstavby plnících stanic na , a vodík. Celkem má Ministerstvo dopravy pro tento dotační program v rámci OPD vyčleněno 1,2 mld. korun.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Tak a je to venku. Řešili jsme s MD v průběhu prázdnin. Bohužel kdo platí, rozhoduje. A platící má tento argument. My chceme síť a silného velkého hráče, který obsadí i nelukrativní místa a bude je dotovat z lukrativních. Tak je tendr vypsán, aby se nedalo nelukrativním částem republiky vyhnout. Navíc má být přístup také nediskriminační, tedy bez smluv a závazků.
Nadšený z toho vůbec nejsem, protože řešení evmapa.cz pro sdílení a placení dávno existuje (podobně v menším polyfazer) a kdyby to vyhlásili stylem boje o jednotlivá místa a kdo na ně bude chtít menší dotaci na zbudování, mohlo by to fungovat taky. A možná lépe.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak jistou logiku ten jejich přístup má. Totiž myšlenka, že dotace by se rozdávala po jedné stanici a nadšenci by každý přispěšl svou do mlýna je v reálu cesta do pekel, protože zadministrovat a zmanagovat desítky subjektů, nakonec tak, aby to fungovalo jako jedna síť a ne jako změť různých řešení, by bylo podle mě nemožné, navíc s rizikem že tam kdekdo bude chtít stát akorát podojit. Je tam navíc pětiletá udržitelnost... Navíc projít martyriem dotace (soutežení dodavatelů atd. - dělal jste to někdy někdo?) stojí dost času a úsilí a kvůli pár dobíječkám se zřejmě nevyplatí. Ono se to bere tak, že dotace jsou jaksi peníze na chodníku, které stačí akorát sebrat, ale dostat se k nim je někdy anabáze, plus udržitelnost, audity atd. Vždyť už se taky stalo, že o dotaci, která vypadala zajímacvě, nakonec neměl nikdo zájem, protože mu to za to nestálo...

Obrázek uživatele Radovan

V tom jak udělat dotace co nejsložitější a ještě je pak zpětně odebírat a likvidovat ty, co martyriem prošli, jsme fakt přeborníci. O tom žádná, znám.
Nicméně nekorupční pravidla ve stylu v této lokalitě chceme tolik a tolik takových a makových a kdo je dříve postaví a uvede do provozu, dostane tolika tolik peněz. Deadline je ten a ten den a udržitelnost tolik a tolik, jinak se dotace vrací. Musí být veřejně přístupná 24/7 a bez registrací. Hotovo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den vsem,
moje firma nabidla pred pul rokem zdarma prostor CEZu pro nabijecky doslova uprostred krajskeho mesta (cca 90 000 obyvatel), oploceny areal, pristupny 24 hodin denne. Misto pro vybudovani nabijecek - prostor zhruba pro 10 stajanu, zdarma, zadny pronajem, nic, vse dam k dispozici zdarma, krome te spotreby elektriny samozrejme. Napsali nam, ze nemaji zajem. Mam tam privod vysokeho napeti, idealni z tohoto pohledu. Takze vidim, jak do toho jdou, je to ostuda, kolik je zde nabijecek a jak je ze strany "statu" podporovano, alespon timto smerem. Jen slibuji. Slovaci nas strcili do kapsy i v tomto smeru. A to nechci zadne dotace na nakupy el. vozidel a podobne nesmysly. Jeste ze alespon TESLA do toho slape, kdyz se kouknu treba dnes, ze Mercedes bude nabizet dodavku s dojezdem 150 km, je to totalni vysmech :-D Koho zajima 150 km dojezd? :-D

Nicmene mam dobrou zpravu, abych nekoncil negativne. V CR bude prvni TESLA charger, pozdeji mozna i SUPERCHARGER napajeny ze solarnich panelu! Pro ty, co nemaji konkretne TESLU, take pozitivni informace, budou tam i ostatni konektory, tady CCS a ChAdeMo a Mennekes tez.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabídněte to místní radnici nebo nějaké větší firmě co tam má zaměstnance či úředníky, ti si dokážou na to sehnat dotaci na levné pomalé nabíješky přez noc pro náklaďáčky či v pracovní době pro dojíždějící pracovníky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mistni radnice, to je vysmech, co tady predvadeji. Je to zde 150 let za "opicema". Navic neskutecna zavist, cokoli zde udelate jinak nez sedý prumer :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A s kym konkretne jste to resil? Na jedne akci jsem mluvil s clovekem, ktery takhle nabizel CEZu misto a komunikace byla pry uplne normalni, nevim jestli se nakonec domluvili, ale byl celkem pozitivni, jen rikal ze to nekdy chvili trva protoze maji dost prace s mistama co se ted resi. Treba jste jen natrefil na nespravnou osobu, divil bych se kdyby se na takovyhle misto uplne vyprdli (zase chapu, ze odmitaji nejake pitomosti). Zkusil bych primo na nekoho z tech, co to tam resi, nekdo z mistnich na ne ma mozna kontakt treba z nejakych konferenci?

Obrázek uživatele ozana

Takže jste to nabídl Tesle?

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, nabidl. Chvili to trvalo se tam dostat na spravnou osobu, ale s kontakty to nakonec slo. Nicmene oni ted tvrdi, ze hledaji lokality minimalne na 20 stojanu, coz u nas nejde, ale ze si toho vazi a pokud nenajdou vetsi prostor, daji vedet.

Dobrý den,

Můžete mi poslat na sebe kontakt, mohl bych tam nějakou rychlonabíječky případně postavit.

e-LUKY@email.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychlonabíječky je lepší stavět u benzínek, nebo v případě větších projektů u restaurací.

Lepší ano, ale to by musely chtít a nemusí jít jen o velké projekty!

Obrázek uživatele ozana

E.ON také neměl zájem? Nebo někdo další...

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Abych rekl pravdu, tak nezkouseli, protoze mame v CEZu znameho a domnivali jsem se, ze to bude jednodussi. Bohuzel nebylo, totalni nezajem. X urgenci, oficialne i neoficilne a pak, nic.
Tak nas to otravilo, ze jsme nic nezkouseli dale, vsadili jsem tedy jen na TESLU a skoro to vyslo :-)

Nicmene nevim, jestli EON, kdyz zde neposkytuje dodavky elektriny v nasem kraji, jestli si zde muze udelat nabijecku, nevim, jake jsou mezi nimi s CEZem dohody, ale zkusim jeste tedy EON. Dekuji za typ.
Ja chci totiz, aby zde mohli nabijet vsichni a ne jen vyvoleni od jednoho operatora. Tesla totiz umi nainstalovat i evropske konektory na jejich nabijecky, coz malokdo vi. Dokonce se dohaduji s BMW, ze je pusti do svych Superchargeru. Tusim, ze o tom psali i zde. Byl jsem totiz osobne svedkem, jak prijel k verejne nabijecce CEZu pan s nemeckym Mercedesem, tusim nejake B nebo co a na stojanu od CEzu nejde platit kartou, protste mel smulu a nemohl pochopit, ze si nemuze nabit a odjet pres platebni kartu ci cash, ale pres nejakou, promintne mi ten vyraz, dementni cipovou kartu CEZu, kterou po mem zavolani na jejich linku, po asi peti prepojeni, jsem se dozvedel, ze se neda nikde ihned koupit (cerpaci stanice, trafika atd..), ale musi se udelat registrace na jejich webu atd atd a pak Vam ji za nekolik dni poslou. No to je proste v ramci mobility v Evrope totalni nesmysl.Naprosty vysmech. V Rakousku zaplatite dobiti ihned platebni kartou i na rychlonabijeckach. At zije EU a jeji "odbornici" na intagraci v doprave a vlastne odbornici na vsechno :-D Hlavne ze nam poslou pokutu pro prekroceni rychlosti (z Nemecka) o 3 km/h na DALNICI!!! :-D Tak jen pro zasmani. Mam to tady na stole.

Mam info, ze velmi vstricni jsou z portal evmapa . cz, tak jeste zkusim tuto moznost. Tak bojujem dal, musime vydrzet.

Obrázek uživatele Josef.

EON má na Vystrkově možnost i platby kartou.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Ceska klasika. Ropna loby ma vse pod kontrolou. Nas vrchni velitel ACR kope primo pod vlajkou tech smejdu.

Kde bude prosim ten solarni Tesla charger? A od kdy? Diky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dokud to neni 100%, nemohu o tom mluvit takto verejne, protoze uz bych se pak uz z TESLY nic nedozvedel predem. Oni totiz moc dobre vedi, kdo co vi, je to neskutecne, jak maji zmapovane - tok informaci, neveril jsem tomu, ale nebyl by problem zjisit, pres koho informace z TESLY unikla ven a ja jim nebudu delat zbytecne problemy. Pozemek uz maji, solarni elektrarnu v provozu take, nejvetsi problem jsou opet ceske urady, jmenovite stavebni urad, hasici a jim podobni, co se snazi uspech ostatnich vselijak brzdit, je to jen zavist...ale TESLA a jeji lide jsou tak zapaleni a urputni, ze prejedou snad nakonec i ceskeho uredniho "šimla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

držím taky pěsti ke spolupráci s Teslou!!! čez opět nezklamal!!!

V kazdem pripade se tesim na zdarne dokonceni. A Tesle fandim uz davno.

Obrázek uživatele Josef.

On se do toho stavění nabíječek nikdo nehrne. Například na velmi frekventovaném Vystrkově u D1 prý nabije měsíčně na EON nabíječkách 200 aut (info ze zpravodajství). Já tam nabíjím 2 x měsíčně, většinou sám. Evmapa bude mít lepší statistiku.

Ty dodávky jsou určeny pro rozvoz zbvoží po městě, kde to je dostačující. Není problém u takového auta udělat dojezd ve stovkách km, je to jen o ceně baterií, každých 100km bude tak 150 tis. navíc.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cez: 125 ks postavit nebude problem. Vsude kde jiz jsou lze postavit dalsi a tak splnit ukol. Stavet se bude tam, kde to jde ne tam, kde je to potrebne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O podobném počtu nabíječek nedávno mluvil Zaluda u své nové firmy. Náhoda? Nemyslím si. Zase pěkná malá domů pro vybrané jedince.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyhlášení výzev na podporu výstavby plnících stanic na CNG, LNG a vodík je národní zločin !

LPG 10 BAR (Český Kralupský plyn stát NEpodporuje)
CNG 200 BAR (Ruský zemní plyn METAN) youtube.com/watch?v=NjU_BpOaA44
Vodík 700 BAR (Totálně ztrátová ropácká náhražka za skomírající diesel)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už je to tady !! Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

auto.idnes.cz/diesel-emise-zakaz-ojetina-cena-dmu-/automoto.aspx?c=A171117_151425_automoto_fdv

první 1.000.000 ks dízlpopelnic připraven na export do východní evropy ;)

Cim vic anonymnich nenavistnych anti EV komentaru, tim vic bude videt ze to nejake skupine bori monopol a boji se o zajistene prachy. Ropna mafie tusi ze nastane konec zavislosti. Doufam ze nesahnou k nasili jako drogova mafie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ta párty tesla truck vypadala jak banda dobře sjetejch hošanů ;) asi měli už něco v hlavě :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To teda, už mi to přišlo fakt moc. “Aaaa I shook hand with Elon Musk!” Jak puberťačky...

Se divíš? Zajdi si k americkýmu dýlerovi aut, tam tě vykopnou jak fakana, když se jim nelíbíš :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Ty si tak stěžuj, ty si furt sjetej žaludama a bukvicema :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zase tunel na prachy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Tunel na ropny tunel. To je dobre.

Tendru se mohou zucastnit jen uzivatele, kteri na uzemi EU provozuji alespon 10 verejne pristupnych dobijecich stanic a kteri predlozi komplexni projekt na stavbu 125 dalsich... To je podminka, kterou muze splnit mozna tak CEZ..

Myslite se zatazenou brzdou. Prijde konkurence z venku a procisti stojate kalne vody v nasem zabynci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výborně a co kdyby tak MPO vyhlásilo soutěž kde by vyzvalo majitele elektromobilů (1 majitel/IČO = 1 návrh) k předložení návrhů ve fázi prokazatelně dohodnutého místa k instalaci RNS a z těchto návrhů vybírala ty, které přímo hraničí s komunikací 1.a vyšší třídy a je k nim z těchto komunikací možný přístup. Poté z návrhů vybrat ty, které symetricky zahušťují síť, nikoli ty, které duplikují již stávající RNS. Jako bonus by bylo hraničení s restauračním zařízením případně v místě kde je co si prohlédnout. Nabít ve městě kde je cíl cesty dnes není neřešitelný problém. Problém je mít možnost projet slušnou rychlostí republiku včetně např. Jeseníků.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je nádherný nápad, takový upřímný...
1) proč do toho taháte MPO? Veřejné nabíječky řeší ministerstvo dopravy, když už...
2) Dochází vám, že jedna věc je, kde by bylo dobré stanici mít, druhá věc je, jestli tam jsou na to podmínky (sítě) a ta nejhlavnější je ta, jestli to tam chce ten, komu to tam patří?

Možná by řešením bylo, že se elektromobilita vyhlásí veřejným zájmem, elektromobilisti si řeknou kde chtějí stnice aby se dala slušnou rychlostí projet republika včetně Jeseníků a majitelům se to prostě vyvlastní, případně se zavřou jako podporovatelé rakovin a brzdy pokroku...
Takhle možná budují elektromobilitu v Číně...že bysme se od nich přiučili?

Sorry jako, ale logika uvažování některých z vás je dost zvláštní, jak rádoby vyššímu cíli podřizujete zdravý rozum...

Ne to by nešlo. To vyžaduje myšlení a to bolí. To MPO nemůže, protože by jim tam všichni lidi z toho myšlení onemocněli :-)))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ministerstvo dopravy ČR už pochopilo, že se stále zvětšujícím se počtem absencí Pražských katalyzátorů do šrotu za 2 až 3 táců HDI i za 5, se bez €jrodobíječek katalyzmatické katastrofální nasrrr obyvatelstva nevyhne ;)

tn.nova.cz/clanek/zpravy/domaci/kradeze-katalyzatoru-nam-nici-auta-vime-jak-se-branit.html

policie.cz/clanek/kradeze-katalyzatoru-709847.aspx

Dokud €U drží pohromadě a sype podojit, dojit soudruzi !! :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PS: objednávky přijímá kterákoli služebna policie nebo hotline 112 ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"čím mín katalyzátorů tím víc nasrných, čím mín autopopelnic tím víc elektromobilů" A postavíme další tunel i když centru zas tak nepomůže ale nevadí, tak postavíme další :))))

youtube.com/watch?v=7GHju0wmgoQ

Obrázek uživatele Josef

Zajímavé, to vychází, že by mohla být rychlonabíječka skoro v každém okresním městě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v roce 2021 jen 1x dobíječka teprve v okresním městě ?? Tak to je katastrofa, národní socialistická ostuda ČR. Parodie na síť dobíjecích stanic a udržitelné mobility. Holt ČR zkorumpovaná postkomoušská země kde bez €jropůjčky se nehne prstem a na benzínce vám málem služebníčci salutujou jako kdyby chtěli říct : Děkujeme vám, víme že byste k nám už jezdit nemusel a tak jsme rádi že jste přijel a utratil další litr :)) A co teprve až €jrodotace skončí? co potom? co s námi bude? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

radujme se a veselme, nebo nemáte radost z dalších 125 rychlonabíječek? nebo by jste raději dalších několik tisíc laviček do městských parků v ceně 100000Kč/kus ?

Láry fáry pořád sliby a kecy o ničem. Mazat nám med kolem úst co dokážou za 6 roků. Za tu dobu by se dal postavit další Temelín a né pár trapných almar s kusem káblu na benzinkách, kterejch je po republice víc než dost.
Nabíječky v Hodoníně, Znojmě či Mikulově se asi za svýho života nedočkám.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Josef.

Asi ne, jedině to vyřešit něčím takovým.

https://www.alibaba.com/product-detail/22kw-portable-CHAdeMO-EV-quick-charger_60578263436.html

http://dearyexin.diytrade.com/sdp/960011/4/pd/16785965-1882912/10_kw_miniature_dc_fast_charging_machine.html

https://www.designwerk.com/mobiles-dc-ladegeraet-22-kw-mdc22/

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Co je na tom tak drahe? Aktivnich prvku tam neni moc a ty stejne skoro nic nestoji. Kondenzatory a induktivity jsou sice drazsi, ale neni toho zase tolik. Asi vyroba v malem mnozstvi to ohrome prodrazi. Kdyz by by se to prodavalo jako housky, tak to bude za par tisic Kc.

Obrázek uživatele Josef.

Za pár tisíc Kč to nebude nikdy, jenom konektory, krabice a EVSE modul ovládání nabíjení bude tak 1500 USD. Samozřejmě pro Teslu, která má 3f. nabíjení je to zbytečné. Za tu úsporu času při nabíjení, pro běžného řidiče, zaplatit řekněme 150 tis. Kč, to myslím nestojí. Chápal bych to jako nástěnné nebo přenosné řešení nabíjení ve firmě.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Kdyz to porovnam se svareckou MIG/MAG ktera bude podobne nakladna, tak ty se prodavaji za mene nez 10.000 Kc. Typ 2 konektor 32A stoji 70USD. Chapu, ze Chademo/CCS konektor je mohutnejsi, ale naklady nemuzou byt o moc vyssi. Otazkou je Chademo ridici jednotka. Udajne je poplatek za licenci na kazde auto 1000 EUR. Tam by mohl byt tvrdy orisek. Jinak bez licence by to mohlo byt za 1000 USD.

Obrázek uživatele Josef.

CHAdeMO konektor stojí 900-1200 USD, mrkni na internet. Zkus si nechat navrhnout 3 fázovou 22 kW nabíječku s DC výstupem 400V, to fakt není levné a vůbec se to nedá porovnávat se svářečkou.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Chademo konektor je asi proto tak drahy, ze se jich malo vyrabi. Obycejny CEE 5-ti kolik 64A stoji 1500 Kc. 15-ti nasobek ceny je trochu mimo. 22kW nabijecka muze mit klidne slabsi konektor nez ten na 150A. Typ 2 se take vyrabi na 16 nebo 32 A. Avsak cena se skoro nelysi. Trochu medi nemuze byt takova palka. Predpokladam, ze 22kW nabijecka by byla 3f, takze 7kW na fazy. Asi nejdrazsi bude usmernovac a booster na 500VDC. Kdy uz prijde nejaky laciny system ktery si usetri cely ten AC/DC kram a pouzije ciste DC z FVE s baterkou na 500VDC. Pak to musi byt zadara.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jo, tak to vypadá jako malá domů pro ČEZ nebo eON.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už je jedno pro kterého obra, 70% na velký projekt je vždy prasárna, hlavně když je to posvětcené EU.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Předložte nám hromadu projektů a my vybereme jeden. Klasický návod jak přidělit zakázku kamarádům. Dokonce bych řekl, že výherce už je vybraný. Postavte dobíjecí stanice podle našich propzic a prvních 125 dostane dotaci - takhle se dělá v rámci možností férový dotační program. Zdá se, že státní orgány pochopily elektrizaci dopravy jako šanci na nový solární tunel.

Obrázek uživatele Michelin

Jo, to je velka domu pro velke, kteri na nas do ted kaleli, a plivanec do obliceje tem co to tu do ted staveli za svoje.

---

To Tesla dává křídla. 47tis.km

Toť česká klasika. Né akční plán jak snížit emise a ušetřit životní prostředí, to jsou jen slova a blbosti co žádnýho pllitika nezajímají, ale příležitost jak vymyslet další zlodějinu a tunely a zabalit je do těchto ušlechtilých slov, pak se i nejčernější tunel stane čistou lilií.....

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26