Ministerstvo dopravy podpoří budování sítí rychlodobíjecích stanic

Do roku 2021 budou mít řidiči v Česku k dispozici dalších 125 rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Jejich vybudování podpoří ministerstvo dopravy z evropských prostředků.

Z Operačního programu Doprava na ně může putovat až 130 milionů korun v rámci podpory infrastruktury pro alternativní paliva.
foto: Hybrid.cz

Výzvu ministerstvo dopravy vyhlásilo 13. listopadu. Konečný termín pro předložení žádostí bude 4. května 2018. Maximální míra podpory ze způsobilých výdajů může v této výzvě dosáhnout až 70 %.

O dotaci se mohou ucházet žadatelé, kteří již na území členských států EU provozují alespoň 10 veřejně přístupných dobíjecích stanic a kteří předloží komplexní projekt na vybudování 125 rychlodobíjecích stanic rovnoměrně umístěných po celém území České republiky.

„Z předložených žádostí vybereme jeden projekt, který nejlépe splní požadovaná kritéria. Rozhodovat bude zejména hospodárnost a připravenost projektu,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Další tři výzvy zaměřené na vybudování tzv. páteřní sítě rychlodobíjecích stanic budou vyhlášeny v průběhu příštích tří let.

Celkem by tak nejpozději do konce roku 2023 mělo vzniknout 500 rychlobíjecích stanic. Bude tak splněn cíl stanovený v Národním akčním plánu čisté mobility, který byl schválen vládou v listopadu 2015.

Vedle rychlodobíjecích stanic pro elektromobily chce Ministerstvo dopravy podpořit také výstavbu běžných dobíjecích stanic. S vyhlášením výzvy počítá začátkem příštího roku.

V průběhu jara je pak v plánu ještě vyhlášení výzev na podporu výstavby plnících stanic na , a vodík. Celkem má Ministerstvo dopravy pro tento dotační program v rámci OPD vyčleněno 1,2 mld. korun.

tisková zpráva

54 Comments on “Ministerstvo dopravy podpoří budování sítí rychlodobíjecích stanic”

  1. Tak a je to venku. Řešili jsme s MD v průběhu prázdnin.
    Tak a je to venku. Řešili jsme s MD v průběhu prázdnin. Bohužel kdo platí, rozhoduje. A platící má tento argument. My chceme síť a silného velkého hráče, který obsadí i nelukrativní místa a bude je dotovat z lukrativních. Tak je tendr vypsán, aby se nedalo nelukrativním částem republiky vyhnout. Navíc má být přístup také nediskriminační, tedy bez smluv a závazků.
    Nadšený z toho vůbec nejsem, protože řešení evmapa.cz pro sdílení a placení dávno existuje (podobně v menším polyfazer) a kdyby to vyhlásili stylem boje o jednotlivá místa a kdo na ně bude chtít menší dotaci na zbudování, mohlo by to fungovat taky. A možná lépe.

    1. No tak jistou logiku ten jejich přístup má. Totiž
      No tak jistou logiku ten jejich přístup má. Totiž myšlenka, že dotace by se rozdávala po jedné stanici a nadšenci by každý přispěšl svou do mlýna je v reálu cesta do pekel, protože zadministrovat a zmanagovat desítky subjektů, nakonec tak, aby to fungovalo jako jedna síť a ne jako změť různých řešení, by bylo podle mě nemožné, navíc s rizikem že tam kdekdo bude chtít stát akorát podojit. Je tam navíc pětiletá udržitelnost… Navíc projít martyriem dotace (soutežení dodavatelů atd. – dělal jste to někdy někdo?) stojí dost času a úsilí a kvůli pár dobíječkám se zřejmě nevyplatí. Ono se to bere tak, že dotace jsou jaksi peníze na chodníku, které stačí akorát sebrat, ale dostat se k nim je někdy anabáze, plus udržitelnost, audity atd. Vždyť už se taky stalo, že o dotaci, která vypadala zajímacvě, nakonec neměl nikdo zájem, protože mu to za to nestálo…

      1. V tom jak udělat dotace co nejsložitější a ještě je pak
        V tom jak udělat dotace co nejsložitější a ještě je pak zpětně odebírat a likvidovat ty, co martyriem prošli, jsme fakt přeborníci. O tom žádná, znám.
        Nicméně nekorupční pravidla ve stylu v této lokalitě chceme tolik a tolik takových a makových a kdo je dříve postaví a uvede do provozu, dostane tolika tolik peněz. Deadline je ten a ten den a udržitelnost tolik a tolik, jinak se dotace vrací. Musí být veřejně přístupná 24/7 a bez registrací. Hotovo.

  2. Dobry den vsem,
    moje firma nabidla pred pul rokem zdarma

    Dobry den vsem,
    moje firma nabidla pred pul rokem zdarma prostor CEZu pro nabijecky doslova uprostred krajskeho mesta (cca 90 000 obyvatel), oploceny areal, pristupny 24 hodin denne. Misto pro vybudovani nabijecek – prostor zhruba pro 10 stajanu, zdarma, zadny pronajem, nic, vse dam k dispozici zdarma, krome te spotreby elektriny samozrejme. Napsali nam, ze nemaji zajem. Mam tam privod vysokeho napeti, idealni z tohoto pohledu. Takze vidim, jak do toho jdou, je to ostuda, kolik je zde nabijecek a jak je ze strany „statu“ podporovano, alespon timto smerem. Jen slibuji. Slovaci nas strcili do kapsy i v tomto smeru. A to nechci zadne dotace na nakupy el. vozidel a podobne nesmysly. Jeste ze alespon TESLA do toho slape, kdyz se kouknu treba dnes, ze Mercedes bude nabizet dodavku s dojezdem 150 km, je to totalni vysmech 😀 Koho zajima 150 km dojezd? 😀

    Nicmene mam dobrou zpravu, abych nekoncil negativne. V CR bude prvni TESLA charger, pozdeji mozna i SUPERCHARGER napajeny ze solarnich panelu! Pro ty, co nemaji konkretne TESLU, take pozitivni informace, budou tam i ostatni konektory, tady CCS a ChAdeMo a Mennekes tez.

    1. On se do toho stavění nabíječek nikdo nehrne. Například
      On se do toho stavění nabíječek nikdo nehrne. Například na velmi frekventovaném Vystrkově u D1 prý nabije měsíčně na EON nabíječkách 200 aut (info ze zpravodajství). Já tam nabíjím 2 x měsíčně, většinou sám. Evmapa bude mít lepší statistiku.

      Ty dodávky jsou určeny pro rozvoz zbvoží po městě, kde to je dostačující. Není problém u takového auta udělat dojezd ve stovkách km, je to jen o ceně baterií, každých 100km bude tak 150 tis. navíc.

      1. Dokud to neni 100%, nemohu o tom mluvit takto verejne, protoze
        Dokud to neni 100%, nemohu o tom mluvit takto verejne, protoze uz bych se pak uz z TESLY nic nedozvedel predem. Oni totiz moc dobre vedi, kdo co vi, je to neskutecne, jak maji zmapovane – tok informaci, neveril jsem tomu, ale nebyl by problem zjisit, pres koho informace z TESLY unikla ven a ja jim nebudu delat zbytecne problemy. Pozemek uz maji, solarni elektrarnu v provozu take, nejvetsi problem jsou opet ceske urady, jmenovite stavebni urad, hasici a jim podobni, co se snazi uspech ostatnich vselijak brzdit, je to jen zavist…ale TESLA a jeji lide jsou tak zapaleni a urputni, ze prejedou snad nakonec i ceskeho uredniho „šimla.

      1. Ano, nabidl. Chvili to trvalo se tam dostat na spravnou osobu,
        Ano, nabidl. Chvili to trvalo se tam dostat na spravnou osobu, ale s kontakty to nakonec slo. Nicmene oni ted tvrdi, ze hledaji lokality minimalne na 20 stojanu, coz u nas nejde, ale ze si toho vazi a pokud nenajdou vetsi prostor, daji vedet.

          1. Abych rekl pravdu, tak nezkouseli, protoze mame v CEZu znameho
            Abych rekl pravdu, tak nezkouseli, protoze mame v CEZu znameho a domnivali jsem se, ze to bude jednodussi. Bohuzel nebylo, totalni nezajem. X urgenci, oficialne i neoficilne a pak, nic.
            Tak nas to otravilo, ze jsme nic nezkouseli dale, vsadili jsem tedy jen na TESLU a skoro to vyslo 🙂

            Nicmene nevim, jestli EON, kdyz zde neposkytuje dodavky elektriny v nasem kraji, jestli si zde muze udelat nabijecku, nevim, jake jsou mezi nimi s CEZem dohody, ale zkusim jeste tedy EON. Dekuji za typ.
            Ja chci totiz, aby zde mohli nabijet vsichni a ne jen vyvoleni od jednoho operatora. Tesla totiz umi nainstalovat i evropske konektory na jejich nabijecky, coz malokdo vi. Dokonce se dohaduji s BMW, ze je pusti do svych Superchargeru. Tusim, ze o tom psali i zde. Byl jsem totiz osobne svedkem, jak prijel k verejne nabijecce CEZu pan s nemeckym Mercedesem, tusim nejake B nebo co a na stojanu od CEzu nejde platit kartou, protste mel smulu a nemohl pochopit, ze si nemuze nabit a odjet pres platebni kartu ci cash, ale pres nejakou, promintne mi ten vyraz, dementni cipovou kartu CEZu, kterou po mem zavolani na jejich linku, po asi peti prepojeni, jsem se dozvedel, ze se neda nikde ihned koupit (cerpaci stanice, trafika atd..), ale musi se udelat registrace na jejich webu atd atd a pak Vam ji za nekolik dni poslou. No to je proste v ramci mobility v Evrope totalni nesmysl.Naprosty vysmech. V Rakousku zaplatite dobiti ihned platebni kartou i na rychlonabijeckach. At zije EU a jeji „odbornici“ na intagraci v doprave a vlastne odbornici na vsechno 😀 Hlavne ze nam poslou pokutu pro prekroceni rychlosti (z Nemecka) o 3 km/h na DALNICI!!! 😀 Tak jen pro zasmani. Mam to tady na stole.

            Mam info, ze velmi vstricni jsou z portal evmapa . cz, tak jeste zkusim tuto moznost. Tak bojujem dal, musime vydrzet.

    2. A s kym konkretne jste to resil? Na jedne akci jsem mluvil s
      A s kym konkretne jste to resil? Na jedne akci jsem mluvil s clovekem, ktery takhle nabizel CEZu misto a komunikace byla pry uplne normalni, nevim jestli se nakonec domluvili, ale byl celkem pozitivni, jen rikal ze to nekdy chvili trva protoze maji dost prace s mistama co se ted resi. Treba jste jen natrefil na nespravnou osobu, divil bych se kdyby se na takovyhle misto uplne vyprdli (zase chapu, ze odmitaji nejake pitomosti). Zkusil bych primo na nekoho z tech, co to tam resi, nekdo z mistnich na ne ma mozna kontakt treba z nejakych konferenci?

    3. Nabídněte to místní radnici nebo nějaké větší firmě
      Nabídněte to místní radnici nebo nějaké větší firmě co tam má zaměstnance či úředníky, ti si dokážou na to sehnat dotaci na levné pomalé nabíješky přez noc pro náklaďáčky či v pracovní době pro dojíždějící pracovníky.

  3. Vyhlášení výzev na podporu výstavby plnících stanic na
    Vyhlášení výzev na podporu výstavby plnících stanic na CNG, LNG a vodík je národní zločin !

    LPG 10 BAR (Český Kralupský plyn stát NEpodporuje)
    CNG 200 BAR (Ruský zemní plyn METAN) youtube.com/watch?v=NjU_BpOaA44
    Vodík 700 BAR (Totálně ztrátová ropácká náhražka za skomírající diesel)

  4. už je to tady !! Naftové ojetiny v Německu a Francii
    už je to tady !! Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

    auto.idnes.cz/diesel-emise-zakaz-ojetina-cena-dmu-/automoto.aspx?c=A171117_151425_automoto_fdv

    první 1.000.000 ks dízlpopelnic připraven na export do východní evropy 😉

  5. Výborně a co kdyby tak MPO vyhlásilo soutěž kde by
    Výborně a co kdyby tak MPO vyhlásilo soutěž kde by vyzvalo majitele elektromobilů (1 majitel/IČO = 1 návrh) k předložení návrhů ve fázi prokazatelně dohodnutého místa k instalaci RNS a z těchto návrhů vybírala ty, které přímo hraničí s komunikací 1.a vyšší třídy a je k nim z těchto komunikací možný přístup. Poté z návrhů vybrat ty, které symetricky zahušťují síť, nikoli ty, které duplikují již stávající RNS. Jako bonus by bylo hraničení s restauračním zařízením případně v místě kde je co si prohlédnout. Nabít ve městě kde je cíl cesty dnes není neřešitelný problém. Problém je mít možnost projet slušnou rychlostí republiku včetně např. Jeseníků.

    1. To je nádherný nápad, takový upřímný…
      1) proč do

      To je nádherný nápad, takový upřímný…
      1) proč do toho taháte MPO? Veřejné nabíječky řeší ministerstvo dopravy, když už…
      2) Dochází vám, že jedna věc je, kde by bylo dobré stanici mít, druhá věc je, jestli tam jsou na to podmínky (sítě) a ta nejhlavnější je ta, jestli to tam chce ten, komu to tam patří?

      Možná by řešením bylo, že se elektromobilita vyhlásí veřejným zájmem, elektromobilisti si řeknou kde chtějí stnice aby se dala slušnou rychlostí projet republika včetně Jeseníků a majitelům se to prostě vyvlastní, případně se zavřou jako podporovatelé rakovin a brzdy pokroku…
      Takhle možná budují elektromobilitu v Číně…že bysme se od nich přiučili?

      Sorry jako, ale logika uvažování některých z vás je dost zvláštní, jak rádoby vyššímu cíli podřizujete zdravý rozum…

  6. Ministerstvo dopravy ČR už pochopilo, že se stále
    Ministerstvo dopravy ČR už pochopilo, že se stále zvětšujícím se počtem absencí Pražských katalyzátorů do šrotu za 2 až 3 táců HDI i za 5, se bez €jrodobíječek katalyzmatické katastrofální nasrrr obyvatelstva nevyhne 😉

    tn.nova.cz/clanek/zpravy/domaci/kradeze-katalyzatoru-nam-nici-auta-vime-jak-se-branit.html

    policie.cz/clanek/kradeze-katalyzatoru-709847.aspx

    Dokud €U drží pohromadě a sype podojit, dojit soudruzi !! :))

    1. v roce 2021 jen 1x dobíječka teprve v okresním městě ??
      v roce 2021 jen 1x dobíječka teprve v okresním městě ?? Tak to je katastrofa, národní socialistická ostuda ČR. Parodie na síť dobíjecích stanic a udržitelné mobility. Holt ČR zkorumpovaná postkomoušská země kde bez €jropůjčky se nehne prstem a na benzínce vám málem služebníčci salutujou jako kdyby chtěli říct : Děkujeme vám, víme že byste k nám už jezdit nemusel a tak jsme rádi že jste přijel a utratil další litr :)) A co teprve až €jrodotace skončí? co potom? co s námi bude? 🙂

  7. Láry fáry pořád sliby a kecy o ničem. Mazat nám med
    Láry fáry pořád sliby a kecy o ničem. Mazat nám med kolem úst co dokážou za 6 roků. Za tu dobu by se dal postavit další Temelín a né pár trapných almar s kusem káblu na benzinkách, kterejch je po republice víc než dost.
    Nabíječky v Hodoníně, Znojmě či Mikulově se asi za svýho života nedočkám.

      1. Co je na tom tak drahe? Aktivnich prvku tam neni moc a ty
        Co je na tom tak drahe? Aktivnich prvku tam neni moc a ty stejne skoro nic nestoji. Kondenzatory a induktivity jsou sice drazsi, ale neni toho zase tolik. Asi vyroba v malem mnozstvi to ohrome prodrazi. Kdyz by by se to prodavalo jako housky, tak to bude za par tisic Kc.

        1. Za pár tisíc Kč to nebude nikdy, jenom konektory, krabice a
          Za pár tisíc Kč to nebude nikdy, jenom konektory, krabice a EVSE modul ovládání nabíjení bude tak 1500 USD. Samozřejmě pro Teslu, která má 3f. nabíjení je to zbytečné. Za tu úsporu času při nabíjení, pro běžného řidiče, zaplatit řekněme 150 tis. Kč, to myslím nestojí. Chápal bych to jako nástěnné nebo přenosné řešení nabíjení ve firmě.

          1. Kdyz to porovnam se svareckou MIG/MAG ktera bude podobne
            Kdyz to porovnam se svareckou MIG/MAG ktera bude podobne nakladna, tak ty se prodavaji za mene nez 10.000 Kc. Typ 2 konektor 32A stoji 70USD. Chapu, ze Chademo/CCS konektor je mohutnejsi, ale naklady nemuzou byt o moc vyssi. Otazkou je Chademo ridici jednotka. Udajne je poplatek za licenci na kazde auto 1000 EUR. Tam by mohl byt tvrdy orisek. Jinak bez licence by to mohlo byt za 1000 USD.

              1. Chademo konektor je asi proto tak drahy, ze se jich malo
                Chademo konektor je asi proto tak drahy, ze se jich malo vyrabi. Obycejny CEE 5-ti kolik 64A stoji 1500 Kc. 15-ti nasobek ceny je trochu mimo. 22kW nabijecka muze mit klidne slabsi konektor nez ten na 150A. Typ 2 se take vyrabi na 16 nebo 32 A. Avsak cena se skoro nelysi. Trochu medi nemuze byt takova palka. Predpokladam, ze 22kW nabijecka by byla 3f, takze 7kW na fazy. Asi nejdrazsi bude usmernovac a booster na 500VDC. Kdy uz prijde nejaky laciny system ktery si usetri cely ten AC/DC kram a pouzije ciste DC z FVE s baterkou na 500VDC. Pak to musi byt zadara.

      1. Toť česká klasika. Né akční plán jak snížit emise a
        Toť česká klasika. Né akční plán jak snížit emise a ušetřit životní prostředí, to jsou jen slova a blbosti co žádnýho pllitika nezajímají, ale příležitost jak vymyslet další zlodějinu a tunely a zabalit je do těchto ušlechtilých slov, pak se i nejčernější tunel stane čistou lilií…..

    1. Předložte nám hromadu projektů a my vybereme jeden.
      Předložte nám hromadu projektů a my vybereme jeden. Klasický návod jak přidělit zakázku kamarádům. Dokonce bych řekl, že výherce už je vybraný. Postavte dobíjecí stanice podle našich propzic a prvních 125 dostane dotaci – takhle se dělá v rámci možností férový dotační program. Zdá se, že státní orgány pochopily elektrizaci dopravy jako šanci na nový solární tunel.

Napsat komentář