Infrastruktura nabíjecích stanic pro elektromobily mění svět

Síť dobíjecích stanic je jeden z pěti pilířů ekosystému e-mobility Nissan. Nissan ji připomíná i proto, že už 6. září představí novou generaci elektromobilu Nissan Leaf.

Jednoduchou nástěnnou nabíjecí stanici si lze nainstalovat např. v garáži. Čas dobíjení se tím výrazně zkrátí.
foto: Nissan

TISKOVÁ ZPRÁVA

Elektromobily je stejně jako mobilní zařízení možné nabít z jakékoliv zásuvky. U elektromobilů navíc existují speciální řešení, díky kterým se čas nabíjení zkracuje.

Nissan už nainstaloval víc stanic rychlého nabíjení než kterákoliv jiná automobilka a pokračuje v dalším rozšiřování této sítě. V současné době je po celé EU rozmístěno přes 70 000 vyhrazených nabíjecích míst, a to včetně 4 000 stanic rychlého nabíjení.

Nissan se podílel na instalaci více než 100 rychlonabíjecích stanic v České republice, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Vůz lze nabít doma, a to jak pomocí nabíjecího kabelu na střídavý proud, tak pomocí nástěnné nabíječky na střídavý proud.

Nástěnná nabíječka je zařízení, které vůz nabíjí střídavým proudem. Ve voze se pak proud převádí na stejnosměrný. Takto je možné plně využít výhod palubní nabíječky a výrazně tím zkrátit dobu nabíjení.

A pokud se jedná o nabíjení na cestě, nabíjecích míst se střídavým proudem je možné využívat i tady. Tato místa se totiž svými parametry od domácích nástěnných nabíječek nijak neliší. Nabíjecí místa jsou k dispozici například na parkovištích, na letištích a v obchodních centrech.

tisková zpráva

12 Comments on “Infrastruktura nabíjecích stanic pro elektromobily mění svět”

  1. Off
    Solární Sion a video z jeho spanilé jízdy. Těmle

    Off

    Solární Sion a video z jeho spanilé jízdy. Těmle mládežníkům jsem věřil asi nejmíň ze všech a ejhle už maj nějaké vozítko v kterým vozej veřejnost a nevypadá vůbec zle. Další neznámá je kolik to v reálu dokáže nabít kilometrů ze slunce?
    Zrovna rozjeli další crowfundingovou kampaň.
    https://www.facebook.com/sonomotors/videos/640324679497814/

  2. tyoe to zní jak špatně napsaná reklama na Nissan 🙂 Z
    tyoe to zní jak špatně napsaná reklama na Nissan 🙂 Z těch keců jde i zasvěceným hlava kolem 😉 To nemůžete napsat jasně česky že NISSAN LEAF se dobíjí:

    baterka 30kWh 100% 20°C
    1F3,3kW : SCHUKO : 1F230V/10A/2,3kW/16h
    3F6,6kW : SCHUKO : 1F230V/10A/2,3kW/16h
    3F6,6kW : SCHUKO : 1F230V/16A/3,7kW/10h
    3F6,6kW : MENNEKES : 3F400V/16A/11kW/10h
    3F6,6kW : MENNEKES : 3F400V/32A/22kW/5h
    CHADEMO 50kW / 30 minut 80% 20°C
    CHADEMO 50kW / 60 minut 80% 0°C

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

    1. Hele ty cipisku, vod kdy nějakej Nissan náboji 3 fazově ?
      Hele ty cipisku, vod kdy nějakej Nissan náboji 3 fazově ? Pořád žiju s pocitem že inženýři vod Nissanu jsou úplni debilové a jejich tupá nabíječka 6,6 kW nabijí jednofazově byť 32A třeba z Mennekesu, ale pořád jednofázově. Tři fáze mimo Tesly umi vyuzit jen Renault Zoe. Snad se nemýlím.

      1. no vidisto mam tam chybu 🙂 sem to kopíroval z novýho LEAF
        no vidisto mam tam chybu 🙂 sem to kopíroval z novýho LEAF 2jky 🙂 mrtě čísílek a člověl se snadno přehlídne proto ty tabulky nikdo nikde moc neuvádí 🙂
        Samozřejmě že všechny LEAF 1dničky 2010-2016 mají 1F3,3/6,6kW !! 😉 ten zbytek čísel platí

      1. supr. no ja nemam elektroarktidu moc nastudovanou. viděl jsem
        supr. no ja nemam elektroarktidu moc nastudovanou. viděl jsem jen teslu, slyšel leafa, takže když ArcticBatt seřadíme tak:
        1. TESLA – klima
        2. Soul
        3. LEAF
        4. Ionic

        ok, někdy bych docela rád omrk přehlednou tabulku o nabíjení všech při 0°C a -20°C jejich batt klima management a principy jak se zahřívají. to ještě nikdo nerozpitval

Napsat komentář