Hyundai představil na autosalonu v Kantonu elektromobil Lafesta EV

Hyundai představil na 17. mezinárodním autosalonu v čínském Kantonu svou všestrannou produktovou řadu nových elektrifikovaných vozidel a technologií v čele se sedanem Lafesta EV.

Sedan Lafesta EV rozšiřuje nabídku sportovního sedanu Lafesta o elektrickou platformu, konektivitu a asistenční funkce ADAS. Lafesta EV se navíc vyznačuje ostrým, agilním a atletickým vzhledem, inspirovaným motivem žraloka.
foto: Hyundai

Elektromobil Lafesta EV, specificky koncipovaný pro velmi konkurenční čínský trh s elektrifikovanými vozidly, vychází ze sportovního sedanu Lafesta, který byl na čínský trh uveden v říjnu 2018, a pro zákazníky bude k dispozici od začátku příštího roku.

Kromě modelu Lafesta EV je na autosalonu, který se koná od 22. listopadu do 1. prosince v čínském dovozním a vývozním veletržním komplexu v Kantonu, vystavováno osm dalších modelů a čtyři technické koncepty. Hyundai svou expozicí prezentuje vlastní vizi elektrifikace pro rychle se rozvíjející čínský trh.

„Hyundai Motor Company uvedením modelu Lafesta EV na trh urychluje popularizaci svých elektrifikovaných pohonů v Číně,“ řekl Seogju Cha, výkonný viceprezident a technický ředitel společnosti Hyundai Motor Group (China) Ltd. „Hyundai hraje jako značka ekologické mobility klíčovou roli v realizaci čistého budoucího životního prostředí v Číně a důsledně zavádí elektrifikaci do všech segmentů vozidel.“

Sedan Lafesta EV

Atletický vzhled sedanu Lafesta EV je umocněn osobitými prvky vnějšího designu, jakými jsou například nová maska chladiče, stylizované nárazníky vpředu a vzadu, 17“ kola z lehké slitiny, světlomety i zadní sdružené svítilny LED a ekologický emblém. Lafesta EV s vnější délkou 4705 mm, vnější šířkou 1790 mm a vnější výškou 1435 mm, při rozvoru náprav 2700 mm, je větší než výchozí sportovní sedan Lafesta.

Lafesta EV

Lafesta EV
foto: Hyundai

Vozidlo s nejvyšším výkonem 150 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm je vybaveno velkokapacitní sadou lithiových akumulátorů, jejichž kapacita 56,5 kWh umožňuje na jedno nabití dojezd 490 km. Elektromobil poskytuje opravdové potěšení z jízdy. Kromě toho je vybaven panoramatickým střešním oknem s hlasovým ovládáním.

Mezi bezpečnostní výbavu patří soubor vyspělých asistenčních systémů ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems), obsahující asistenta pro odvrácení kolize s vozidlem ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Avoidance Assist), asistenta pro bezpečné vystupování SEW (Safe Exit Warning) a asistenta pro odvrácení kolize s vozidlem přijíždějícím ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), jakož i 6 airbagů, alarm proti odcizení a mnoho dalších prvků.

V interiéru je model Lafesta EV vybaven panelem přístrojů se 7“ barevným displejem TFT (Thin-Film Transistor), na němž se zobrazují provozní informace o elektrickém pohonu včetně stavu nabití sady akumulátorů.

Multimediální a navigační systém disponuje 10,25“ displejem, který byl přizpůsoben požadavkům elektromobilu. Jízdní režimy aktivuje řidič pákou elektronického voliče. Komfort zvyšuje bezkabelová nabíječka mobilních telefonů. K příjemné atmosféře v interiéru přispívá metalicky černé obložení středové konzoly.

Lafesta EV

Lafesta EV
foto: Hyundai

Co se týče konektivity, je Lafesta EV vybavena specifickým navigačním systémem pro elektromobily, který dovede vozidlo k nejbližší nabíjecí stanici a umožní předem řízené nabíjení.

Systém hlasového ovládání Baidu Duer OS umožňuje hlasovými povely ovládat střešní okno, boční okna a další funkce. Služba Home IoT Speaker Connectivity Service zajistí uživateli dálkové ovládání různých funkcí z domova, například spuštění vozidla, klimatizace nebo topení a uzamčení dveří.

Koncepční vůz 45 EV

Hyundai vystavuje znovu studii 45 EV, kterou poprvé odhalil v září na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem. Hyundai 45 EV je elegantní reinkarnací koncepčního kupé Hyundai Pony, zrozeného před 45 roky, které katapultovalo společnost Hyundai do globálního automobilového průmyslu.

Studie 45 EV je zvěstovatelem nové éry automobilového designu podle představ společnosti Hyundai a spojuje elektrifikaci, autonomní jízdu, nejmodernější konektivitu a elegantní estetiku, uvádějící v soulad funkčnost a styl.

Koncepční vůz má samonosnou karoserii s aerodynamickými tvary a lehkou konstrukcí. Linie střechy, klesající k zádi se sklonem 45 °, završuje čistou siluetu a svalnaté tvary tohoto hatchbacku.

Hyundai společně s novým modelem Lafesta EV a studií 45 EV vystavuje v Kantonu také své další koncepty a modely. Např. závodní elektromobil Veloster N eTCR, SUV Encino EV, externě nabíjitelný hybridní sedan Elantra Lingdong PHEV, NEXO FCEV s vodíkovými palivovými články, zcela nová Sonata 2020, ix25 2020 a zcela nové SUV Santa Fe 2019.

V interaktivních částech expozice je k vidění mimo jiné i elektromobil NEXO s palivovými články v řezu, mobilní nabíjecí systém s palivovými články na základě modelu NEXO, interiér H-SPACE nabízející zážitky budoucí mobility a hrací zónu EV Step-up Racing, v níž lze hrát závodní hru s elektromobily.

tisková zpráva

32 Comments on “Hyundai představil na autosalonu v Kantonu elektromobil Lafesta EV”

  1. Offfff: V Tirolsku pred casem shorela Tesla S. Media a ruzny
    Offfff: V Tirolsku pred casem shorela Tesla S. Media a ruzny pitomci utocili na Teslu, ze Li baterky jsou nebezpecne, jedovate a vubec nejlepe Teslu nekupovat. Pry ze se vsichni boji vrak zlikvidovat. Ted se ale ukazalo, ze baterka vubec nehorela, ze je dokonce netknuta. Co teda horelo nikdo nevi. Mozna benzin v kanistru pro sekacku na travu… Ale hlavne ze vsichni pitomci meli uplne jasno. A jeste jedna info. V DE hori denne v prumeru 110 aut. EV hori mnohem mene casto.

    1. Zbytek sveta utre hubu hlavne proto, ze maji prisnejsi
      Zbytek sveta utre hubu hlavne proto, ze maji prisnejsi homologacni kriteria a auta urcene ciste pro cinsky trh tam vetsinou neobstoji.

      Same kvoty restrikce a zakazy… vsichni musi chtit co chci ja, protoze jen ja vim, co je pro ostatni nejlepsi!
      Takovi uz tady byli nemyslite?!

      1. Stejne tak jako me vadi cmoudici kotle na uhli mi vadi
        Stejne tak jako me vadi cmoudici kotle na uhli mi vadi cmoudici auta na uhlovodikova paliva. Zrovna ted na zacatku zimniho obdobi je pohyb okolo frekventovanych ulic a hlavne krizovatek hodne neprijemny a zdravotne zavadny. Pozadovat zlepseni vzduchu snad neni zadny zlocin. Ja proste toho jedovateho smradu mam po krk. A 15% kvota je jeste mirny pozadavek. Kdo je zavisly na NOx, CO a jinych svinstvech, at si vytvori sve mikroklima v garazi.

          1. Povinnou kvotou jsem myslel u prodeju novych aut. Stejne jako
            Povinnou kvotou jsem myslel u prodeju novych aut. Stejne jako v Cine. Z casti skrze dotace, danovou politiku, emisni normy a narizeni vyrobcum. U nevyhovujicich kotlu je to vyreseno razne. Urcite emisni tridy se nesmi uz dele prodavat a urcite tridy se musi vyradit za asi 2 roky z provozu. Neco podobneho by melo platit i u spalovaku.

            1. Tak u spalovaku uz dnes muzete koupit pouze danou emisni
              Tak u spalovaku uz dnes muzete koupit pouze danou emisni tridu. Starsi auta jsou zatizena ekologickou dani.
              Dalsi dan se defakto uvaluje na nadlimitni mnozstvi CO2 u novych aut. Automobilky jsou nuceny tlacit EV, jinak budou doplacet pokuty.

              Infrastruktura stoji stale za hovno, BEV auta ujedou kolem 500km na jedno nabiti (a to jeste ne v zime). Kupuje to hlavne skupina lidi co dojizdi dene relativne dost kilometru a maji kde pres noc nabijet. Ve mestech je to dnes dost problem.
              Kdo by za soucasne situace prosadil podobny nesmysl, jak pisete, vyslouzil by si tak mozna defenestraci.

              1. 15% podil u novych aut je oproti celkovemu poctu vsech aut
                15% podil u novych aut je oproti celkovemu poctu vsech aut uplne prd. 90% aut behem sve zivotnosti nikdy nejede vic jak 300km v jeden den. Takze omezeni dojezdem se tyka mozna tak 2% vsech aut. V Cine ta kvota funguje bez defenestraci. Jsou to jen ulomky argumentu ale je klidne mozne EV pouzivat plosne uz dnes.

                1. Tak v cine funguje sposta veci, treba cenzura, popravy,
                  Tak v cine funguje sposta veci, treba cenzura, popravy, vyvlsatnovani, neustala kontrola pohybu lidi a nasledna systemova likvidace jedince na zaklade jeho spatnych spolecenskych projevu… Taky tam funguji dotace na EV a spoustu dalsiho zla.
                  Mam 3 kolegy cinany, no moc se jim zpatky nechce.

                  Jiste ze neni problemu vetsiny aut, kdyz mate sanci pres noc dobit, ale to taky kazdy nema. Ja ziji pres tyden ve meste, o víkendu na vesnici. Na vesnici problem s nabijenim neni. Horsi je to mesto. V zime musi clovek kazde 3 dny k nabijecce, coz je zabity cas. Na sluzebky to chce sluzebak… za 5 minut dobito na 1000km naftou bez repky.

                2. Asi spadate do tech 85%, tak proc vas to tak pali. 15% lidi,
                  Asi spadate do tech 85%, tak proc vas to tak pali. 15% lidi, kterym EV splni potreby se urcite najde.

                3. Pozor, BEV je i moje cesta, ale nejsem idiot, abych nevidel
                  Pozor, BEV je i moje cesta, ale nejsem idiot, abych nevidel komplikace s tim spojene. A uz vubec to nekomu prikazovat, stanovovat nejake kvoty.

                  BEV je pro mne ekonomicky vyhodne, protoze hodne denne ujedu. Ale netvarim se, ze je to prakticke pro vyznamejsi skupinu lidi a uz vubec se netvarim, ze se tim resi nejaka globalni ekologie. Ano v mestech to nekouri.
                  Ja si BEV vybral, protoze s tim mam nizsi naklady na zivot.

                1. Ta diskuze pod clankem ukazuje premysleni ceskych pitomcu.
                  Ta diskuze pod clankem ukazuje premysleni ceskych pitomcu. Nikdo jim v DE ty auta nebere, pouze omezuje jejich provoz v mistech, kde je zdravi ostatnich obcanu v ohrozeni. Stat musi stanovit priority. V DE je to zdravi lidi a v CR zrejme hamty hamty. Jako vzdy se ukaze mala dusicka ceskych setrilku. Pro korunu si nechaji provrtat jakoukoliv cast tela. Divim se, ze se diskuteri na idnes nebouri pri omezeni vjezdu treba pri rekonstrukci nejake silnice. Je to podobna situace.

Napsat komentář