Ford připravuje testovací jízdy ve virtuální realitě

Rozvoj virtuální reality (VR) dost možná v následujících desetiletích od základu změní náš způsob života. Ford využívá virtuální realitu při navrhování nových modelů a začíná zkoumat také možnosti této technologie v prodeji aut.

Technologie virtuální reality v budoucnu umožní důkladné seznámení s novými produkty včetně aut, a to z pohodlí domova
foto: Ford

„Potenciál je prakticky neomezený. Dokážeme si třeba představit, jak zájemce o SUV vyrazí na zkušební jízdu pouštními dunami, aniž by opustil domov,“ řekl Jeffrey Nowak, ředitel digitálních technologií ve Ford Motor Company.

„Nebo když zvažujete pořízení auta do města, můžete zůstat v pohodlí svého domova, odpočívat v pyžamu a vyzkoušet přitom ranní odvoz dětí do školy v dopravní špičce, zatímco ony ve skutečnosti dávno spí,“ dodal.

Už dnes mohou lidé při nakupování na internetu vyzkoušet, jak by jim slušely vybrané brýle nebo oblečení. A dokonce i to, jak by konkrétní vůz vypadal před jejich domem.

Sheryl Connelly, která ve Fordu analyzuje budoucí trendy, ale říká, že možností je někdy příliš mnoho a zákazníky trápí rozhodovací dilema.

Kromě praktických finančních otázek se lidé při nákupu auta rozhodují „čistě na základě emocí“ a zkušební jízda může být klíčovým „prvním rande“ mezi zákazníkem a jeho potenciálním novým vozem.

Díky virtuální realitě by zákazníci měli možnost vyzkoušet různé modely v místě a čase, které si sami vyberou, a navíc po libovolně dlouhou dobu. Tím by ještě před první návštěvou dealerství získali přesnější představu o tom, jaké auto vlastně chtějí.

Technologie virtuální reality by dokonce mohla zprostředkovat charakteristickou vůni v interiéru vyhlédnutého modelu. Ford již využívá virtuální realitu při navrhování nových modelů.

Moderní zařízení v designérském studiu Fordu v německém Kolíně nad Rýnem umožňuje designérům důkladně si prohlédnout celý vůz ještě předtím, než vznikne první prototyp. Díky tomu mohou rychleji a efektivněji doladit výběr materiálů, jejich povrchovou úpravu i slícování a zpracování dílů.

Při práci na nové generaci Fiesty využili designéři Fordu virtuální realitu k nalezení nejvhodnějšího rozmístění ovládacích prvků, uspořádání palubní desky a umístění sedadel.

„Lidé se rozhodnou do tří minut, jestli se jim produkt líbí, a s autem to není jiné,“ říká Amko Leenarts, vedoucí globálního designu interiérů ve Fordu. „Už od prvního kontaktu si vytváříte vztah s vozem prostřednictvím vůní, hmatových vjemů nebo zvuku, jaký vydávají dveře při zavření.“

tisková zpráva

One Comment on “Ford připravuje testovací jízdy ve virtuální realitě”

  1. Jasně Ford vymýšlí počítačovou hru kde auta značky
    Jasně Ford vymýšlí počítačovou hru kde auta značky Ford budou krásně úhledný a kolem budou jen krabice na kolech, tak aby člověk neodolal a na základě virtuálních vjemů odeslal objednávku. Já jim dávám rok maximálně dva.

Napsat komentář