Ford Focus 1.0 EcoBoost zvládne 1619 kilometrů na jedinou nádrž

redakce - 24 Září 2013

Ford Focus 1.0 EcoBoost ujel na jedinou nádrž benzínu vzdálenost 1619 kilometrů. Specialisté na úspornou jízdu Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink dosáhli na trase vedoucí přes Norsko, Finsko a Švédsko průměrné spotřeby 3,3 l/100 km.auto Ford Focus Ecoboost 1.0 1619 km na jednu nádrž

Ford Focus vybavený motorem EcoBoost 1.0 zvládnul ujet 1619 km na jednu nádrž při spotřebě 3,3 l/100 km
foto: Ford

Ford Focus poháněný oceňovaným motorem 1.0 EcoBoost ujel více než 1600 km na jedinou nádrž paliva. Za jeho volantem se střídali Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, specialisté na úspornou jízdu.

Motor Ford 1.0 EcoBoost, který je držitelem titulu „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) z let 2012 i 2013, lze objednávat také do modelů Fiesta, B-MAX, C-MAX a Grand C-MAX.

Norská dvojice absolvovala se standardním Focusem 1.0 EcoBoost (92 kW) trasu o délce 1619 km, která vedla přes Norsko, Finsko a Švédsko. Dosáhli přitom průměrné spotřeby 3,3 l/100 km, což označují za rekordní výsledek.

Každá kapka dobrá

Wilthil a Borchgrevink uvádějí, že porovnatelné oficiální rekordy neexistují. Nepochybují však, že v dosažené průměrné spotřebě i ujeté vzdálenosti dosud nikdo se srovnatelným automobilem lepších výsledků nedosáhl.

„Ti dva posunuli hranice možného a předvedli, co motor 1.0 EcoBoost dokáže,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Jejich výsledek ukazuje, jaký vliv může mít technologie EcoBoost na každodenní životy našich zákazníků.“

Wilthil a Borchgrevink zahájili svoji jízdu ve městě Kautokeino, ležícím 400 kilometrů severně od polárního kruhu. Během následujících dvou dnů zvládli 28 hodin čistého jízdního času, než jim v norském Oslu definitivně došlo palivo.

Brzdit co nejméně

V zájmu co nejnižší spotřeby se dvojice snažila udržovat rychlost 60 km/h, vyhnout se zbytečnému brzdění a nepoužívat klimatizaci, ačkoliv se teploty pohybovaly od 22 °C až téměř k bodu mrazu. Na průběh jízdy dohlížela norská policie.

„Když se na silnici objevil sob, brzdit jsme museli, většinou jsme ale jeli co možná nejúsporněji,“ řekl Wilthil. „Hlavním důvodem, proč jsme zvolili Focus, je fantastický motor 1.0 EcoBoost.“

Nejmenší člen řady EcoBoost je tak malý, že se vejde do stropní schránky v dopravním letadle. Díky přímému vstřikování paliva, proměnnému časování ventilů a přeplňování turbodmychadlem nabízí nižší spotřebu bez kompromisů v dynamice. O jeho přednostech svědčí i dvojnásobné vítězství v odborné anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) z let 2012 a 2013.

Úspěch jménem EcoBoost

Focus s motorem 1.0 EcoBoost (92 kW) má jmenovitou spotřebu paliva 5,0 l/100 km. Ford však nabízí tuto motorizaci rovněž ve variantě o výkonu 74 kW, jež dosahuje kombinované spotřeby 4,7 l/100 km a emisí CO2 109 g/km. Příští rok uvede Ford na trh novou verzi Focusu 1.0 EcoBoost, která bude mít jako první nehybridní rodinný vůz se zážehovým motorem prodávaný v Evropě emise CO2 do 99 g/km.*

* Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropské směrnice (EC) 715/2007 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

Každý měsíc se po světě vyrobí více než 100 000 motorů EcoBoost; za celý rok 2013 plány Fordu počítají s 1,2 miliony vyrobených jednotek EcoBoost, což představuje meziroční růst o více než 60 %

Poptávka celosvětově překonává odhady; například 43 % zájemců o model
B-MAX volí motor EcoBoost; v Asii si vybere motor z této řady 95 % všech zákazníků, kteří kupují model Kuga, zatímco v Severní Americe je EcoBoost volbou 90 % kupců modelu Escape

Zvyšování výroby

Ford nedávno navýšil výrobní kapacitu motorárny v Kolíně nad Rýnem na více než tisíc jednotek 1.0 EcoBoost denně; investuje 200 milionů USD do výroby motorů 2.0 EcoBoost ve Spojených státech; brzy spustí výrobu motorů 1.0 EcoBoost v motorárně Changan Ford v čínském Čchung-čchingu, která si vyžádala investice ve výši $500 mil.

Společnost Ford Motor Company aktuálně také oslavila významný milník ve výrobě úsporných motorů EcoBoost; od uvedení na trh v roce 2009 jich vznikly již dva miliony. Výrobu žene sílící poptávka po automobilech poháněných některým z motorů EcoBoost. Zatímco v roce 2012 Ford vyráběl průměrně 65 000 motorů tohoto typu měsíčně, dnes je to již přes 100 000.

„Ford EcoBoost přináší vynikající dynamiku při menších výdajích za pohonné hmoty. Tato kombinace se ukázala být neuvěřitelně populární u zákazníků z celého světa,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Fordu pro konstrukci pohonných jednotek. „Motory EcoBoost přivádějí každý den k Fordu nové zákazníky a naše továrny jedou naplno, aby udržely krok s poptávkou.“

Vůz osazený dvoumiliontým motorem EcoBoost vyjel z montážní linky Fordu v americkém Louisville. Jednalo se o model Ford Escape s motorizací 2.0 EcoBoost.

Technologie EcoBoost spojuje menší zdvihový objem s přímým vstřikováním paliva, proměnným časováním ventilů a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Výsledkem je nevídaná kombinace dynamiky a hospodárnosti. Jednotky Ford EcoBoost mají až o 15 % menší spotřebu paliva než srovnatelně výkonné zážehové motory s větším zdvihovým objemem.

Řada EcoBoost je aktuálně tvořena pěti motory: tříválcem 1,0 l, čtyřválci 1,5, 1,6 a 2,0 l a šestiválcem 3,5 l. Ke konci roku 2013 bude některý z motorů EcoBoost k dispozici pro téměř 80 % všech modelů značky Ford prodávaných po celém světě.

Evropská expanze

V reakci na silnou poptávku po motoru 1.0 EcoBoost, který má na kontě dva tituly „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), Ford zdvojnásobil výrobní kapacitu motorárny v německém Kolíně nad Rýnem. Nyní zde bude vznikat více než tisíc motorů denně.

Ford aktuálně nabízí nejmenší EcoBoost v pěti evropských modelech, ale již během roku 2014 se jejich počet zvýší na jedenáct. Tříválec volí stále více zákazníků: jeho podíl činí 24 % ze všech prodaných vozů Ford C-MAX a Grand C-MAX, 26 % u Fiesty, 32 % v případě Focusu a dokonce 43 % u B-MAXu.

Značnému zájmu zákazníků se těší rovněž sportovní modely Fiesta ST (1.6 EcoBoost) a Focus ST (2.0 EcoBoost). Celkem 18 % zájemců o model Kuga si vybere jednotku 1.6 EcoBoost, přestože tento segment tradičně vykazuje silnou preferenci vznětových motorizací. Z interních údajů Fordu vyplývá, že technologii EcoBoost zná již bezmála 40 % evropských zákazníků.

Motorárna v Kolíně nad Rýnem vyrábí 1.0 EcoBoost také pro severoamerický trh. Nejprve ho dostane tamější Ford Fiesta modelového roku 2014, který by se v okamžiku svého vstupu na trh měl stát nejúspornějším nehybridním automobilem prodávaným v USA.

Rostoucí popularita v Severní Americe

Interní údaje Fordu ukazují, že EcoBoost je dnes nejznámější značkou úsporných motorů na severoamerickém trhu. Pravděpodobnost pořízení nového vozu Ford je mezi zákazníky, kteří znají EcoBoost, téměř o 50 % vyšší než u zbytku populace.

O oblíbenosti motorů EcoBoost svědčí jejich podíl v jednotlivých modelech:

  • 90 % všech prodaných vozů Ford Escape je poháněno motorem EcoBoost
  • 50 % lidí kupujících Fusion volí jednu ze tří nabízených motorizací EcoBoost
  • 42 % prodaných pick-upů F-150 má pod kapotou 3.5 EcoBoost

Ke konci letošního roku bude EcoBoost k dispozici ve více než 90 % modelů Ford prodávaných v Severní Americe. Do konce roku 2015 naroste tento podíl až na 95 %.

Aby vyhověl silné poptávce po oceňovaném motoru 2.0 EcoBoost, investuje Ford téměř $200 milionů (v přepočtu asi 3,86 mld. Kč) do výstavby nové motorárny v Clevelandu. Výroba zde bude spuštěna v roce 2014.

Růst v Asii

V regionu Asie a Tichomoří narostl odbyt vozů Ford poháněných motorem EcoBoost meziročně o 202 %. V tomto údaji je započítán i meziroční růst o 189 % v Číně. V polovině dekády chce mít Ford na asijských trzích v prodeji 20 modelů s motorem EcoBoost, což oproti roku 2012 znamená pětinásobné zvýšení.

Z asijských zákazníků, kteří kupují model Kuga, si 95 % vybere motorizaci 1.6 nebo 2.0 EcoBoost. U modelu Edge je to 90 % a u Mondea 62 %.

Již brzy spustí Ford výrobu motorů 1.0 EcoBoost v motorárně Changan Ford v čínském Čchung-čchingu, která si vyžádala investice ve výši 500 milionů USD (asi 9,6 mld. Kč). Uvedena do provozu byla v červnu letošního roku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bože můj, další cvok co jede 60 a naměřenou spotřebu prezentuje jako "rekord". Kdo dnes proboha jezdí 60 nebo na dálnici 80? Jenom Plattner a tihle dva mamlasové. Při šedesátce žere 3,5 litru i 15 let stará felicie. Moje Astra 1.7CDTI žere při 60 na tempomat 2,5 a v podstatě každé dnešní auto si bere v této rychlosti takhle málo. To bych taky mohl vlézt na dálnici, v 80 zapnout tempomat a za týden z Neapole radostně volat, že mi to žere 3 litry voe, a hlavně krouťák vocpoda pyčo. Ale tohle proboha přeci nemá vůbec nic společného se spotřebou v běžném provozu, za běžného užívání. Když už ekonomika provozu, tak si chci konečně přečíst nějaký srovnávací test při konstatní dálniční stotřicítce. Tam se teprv ukáže prubířský kámen efektivity spalování motoru, zpřevodování a aerodynamiky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kúpil som to asi pred mesiacom a je na tom asi 1200 km.Včera som mal jazdu do Blavy po dialnici 130 na tempomat najazdil som 286 km z toho 200 km na 130 priemer ukazalo 6,5 l na 100.som spokojný a po takých 15000 si to sadne možno na 5,8 až 6litrov

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

92 kW z 1.0 litrového motoru? To se musí po 150tkm rozpadnout!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne tiez povedali, ze moj diesel v Corse ma tak zivotnost 130 max 150 tis km, podla skusenosti ludi co ku nim chodia s autami. Mne Oplaci povedali, ze Opel garantuje 300 000km bez vymeny dvolezitych suciastok. Mam spravene 197 450 km za 5.5 roka a to jazdim aj Slovensko Anglicko 3 rocne, aj Nemecko dost a podobne. Je to 66kW motor. Ak niekto k tomu 1.0 EcoBoost bude hnusny tak ho znici aj za 20 000km. Ak pouzije to co ma na krku verim tomu, ze aj tych 500 000 zvladne ako dole napisal dany pan. A urcite by Ford ani BMW alebo ina automobilka ci aj Korejska neriskovala vyrobit a dat do predaja motor na 100 000km. Mam dvoverihodny zdroj z F1, kde aj novy motor 1.6 R6 s turbom, ktory bude tocit 15 000rpm musi vydrzat aspon 3 preteky, treningy aj kvalifikacie a ten motor dostava na fracku. Gratulujem Fordu a len tak dalej vsetky mudre hlavy ohladom modernych a novych technologii, konecne sa odomykaju trezory kde boli napady ulozene.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

důvod ? nevidím jediný důvod proč by 1l motor s 92kw nemohl bez větších potíží ujet půl mega kilometrů


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil