Elektromobily v Česku u ČEZu poprvé prolomily milion kilowatthodin!

Objem elektřiny odebrané v síti veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ od ledna do konce září letošního roku se vyšplhal na 1,334 milionu kWh a o více než 39 % překonal statistiku za celý loňský rok.

Rychlonabíjecí stanice ČEZ u prodejny McDonalds v Karlových Varech
foto: ČEZ

Nejčastěji řidiči elektromobilů doplňovali baterie vozů v pražských lokalitách a v Olomouci. Skupina ČEZ aktuálně v ČR provozuje téměř 180 veřejných dobíjecích stanic, z toho je zhruba 120 rychlodobíjecích. Infrastruktura vzniká i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF) a z prostředků přidělovaných Operačním programem Doprava.

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ v ČR dodala za prvních devět měsíců letošního roku do baterií elektromobilů celkem 1 334 297 kWh elektřiny. Takové množství elektřiny zajistí 37 063 plných dobití vozu Volkswagen e-Golf s kapacitou baterie 36 kWh. Za celý rok 2018 se statistika vyšplhala na 959 115 kWh.

Trendem se stávají častější odběry o menších objemech. Řidiči využili letos dosud dobíjecí stanice ve 106 621 případech, průměrně tak při jednom zastavení u dobíječky „čerpali“ 12,5 kWh elektřiny. Ještě v roce 2017 činil průměr na jedno dobití 17,8 kWh.

„Odhad celkových letošních objemů jde výrazně nad hranici 1,75 milionu kWh. Pozitivní vývoj je tlačen samozřejmě jak růstem počtu stanic v naší síti, tak i častějším nabíjením v lokalitách. Souběžně se snažíme v domácí elektromobilitě udávat trendy. Nedávno jsme například u trojice dobíjecích stanic ve středočeském Vestci spustili pilotní fotovoltaický systém s akumulací,“ říká manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

Růst opět táhly především rychlodobíjecí stanice s výkonem do 50 kW. Od ledna do září na nich elektromobily načerpaly 1,182 milionu kWh, tj. 88,6 % veškeré elektřiny odebrané v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ.

Poptávka po rychlém dobíjení se projevila i na objemech celkových odběrů na nejvytíženějších lokalitách.

Top 5 nejvytíženějších lokalit rychlodobíjecích stanic ČEZ – 1.-3. čtvrtletí 2019

Stanice – Počet dodaných kWh

Skanska Visionary Praha – 86 719
Corso Court Karlín, Praha – 51 218
Olomouc Nemilany – 43 624
Vestec – 42 170
Kaufland Vypich, Praha – 41 959

Top 5 nejvytíženějších lokalit rychlodobíjecích stanic ČEZ – 2018

Stanice – Počet dodaných kWh

Corso Court Karlín, Praha – 61 873
Olomouc Nemilany – 58 656
Skanska Visionary Praha – 41 609
Vestec – 40 703
Centrála ČEZ – Duhová 2, Praha – 37 822

Výstavba veřejné sítě nabíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

Část sítě vzniká také díky prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava a zhruba polovinu rychlodobíjecích stanic dosud postavil ČEZ z vlastních zdrojů.

ČEZ jednotně osazuje nové lokality rychlodobíjecími stanicemi ABB, k jejichž standardní výbavě patří zejména DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS umožňující nabíjet s výkonem až 50 kW.

Stanice jsou připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje zákaznickou RFID kartou, případně může pomocí příslušné aplikace platit přímo za odebrané množství.

Elektromobilita Skupiny ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB Česká republika. V České republice je aktuálně registrováno více než 3000 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni 725 elektromobilů a letos do konce září 611 elektroaut.

Odhady dalšího vývoje hovoří počínaje příštím rokem o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

tisková zpráva

59 Comments on “Elektromobily v Česku u ČEZu poprvé prolomily milion kilowatthodin!”

  1. hradečtí bramboráci si vomotávaj Dopravní cajty v
    hradečtí bramboráci si vomotávaj Dopravní cajty v Prdubicích, HK, Liberci a Olomouci páč jim na půl roku půjčí 5 zatraceně luxusních BMW 745Le !!! :))))))))))))))

    https://www.novinky.cz/auto/clanek/policie-do-konce-roku-ziska-2000-aut-vypise-souteze-na-dalsi-vozy-40301724

    https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/219411000101030/video/729650

      1. no jasně a vozíš si prdel v 2 megovým Sku a měsíčně
        no jasně a vozíš si prdel v 2 megovým Sku a měsíčně cáluješ litr zahraničním voperátorům za neomezený volání a data kerý stejnak nevyužiješ, čech jak poleno eonu nazdar nebo spíš naslat?? 🙂

        1. i-Miev.
          Za telefon jsem naposledy platil pred 5ti lety, nez

          i-Miev.
          Za telefon jsem naposledy platil pred 5ti lety, nez jsem to jednou za pul roku zapomnel a zrusili mi cislo.
          Internet mam duchodcovsky tarif (5 Mbps a kupodivu to na praci programatora staci).
          E.Onu platim za distribuci elektriny (stehovat se kvuli tomu nebudu) a uz jsem zaplatil i 53 Kc za nabijeni.
          Tepelne cerpadlo jsemkoupil svycarske, k jeho zaplaceni na usporach uz moc nezbyva. Na kolektorech jsem prodelal gate, holt jsem dost nestudoval.
          Jo a nakupuju v akcich v Kauflandu, to je muj velky hrich.

          Co dal o mne vite? 🙂

          1. neuvěřitelný, no neber ty moje písmenka moc osobně to
            neuvěřitelný, no neber ty moje písmenka moc osobně to bylo samozřejmě universál 😉 aléé já ti věřím, podle toho co píšeš tak docela borec jo 🙂 a za i-Mieva se nestyd a napiš si ho do zápatí 😉

    1. Nejbližší ČEZ nabíječka 40 km daleko. Takže platit za
      Nejbližší ČEZ nabíječka 40 km daleko. Takže platit za to jedno nabití měsíčně 500,- byl docela luxus. S malobaterkáčem to ale bohužel byla nutnost, dnes to nutnost není, tak šel čip z domu a náklady na „palivo“ mi spadly na polovinu :-). Jako záloha je možnost u ČEZu zaplatit za jednotlivé dobití ale za poslední půlrok to tak nějak nebylo potřeba :-).

    2. Pro mně je elektromobil nízkonákladovka. Takže pokud mám
      Pro mně je elektromobil nízkonákladovka. Takže pokud mám v Ostravě malobaterkáč s nabíjením doma (a noční tarif navrch) i v práci, s free zásuvkami po městě běžnými i Mennekes a 3 rychlonabíječkami zdarma (Lidl, Globus, Mercedes), plus zdarma nebo za 3 kačky v okolních městech, tak fakt nemá cenu držet si čip ČEZu. Těch 6.540,- Kč ročně prostě utratím jinde a jinak. I když jich tu má ČEZ nejvíce, byť trochu nešikovně umístěných de facto v lajně od D1 po dálnici na Frýdek-Místek.
      Nepotřeboval jsem rychlonabíječky ani pomalé nabíječky ani při výletu do Velkých Karlovic předminulý víkend. 82 km s brutálním stoupáním a kouskem přes Slovensko jsem dal cestou tam na 14 dílků baterie z 16, respektive na 13, protože jeden jsme narekuperovali při sjezdu od hraničního přechodu dolů. Pak jsem nabil pomalu 6A programovatelným nabíjecím kabelem 6-16A u penzionu s prodlužovačkou ze sklepa v průběhu pobytu a v ceně ubytování (za 10 hodin bylo hotovo). Zpátky z kopce jsem dojel domů na 11 dílků baterie z 16.
      Dokonce jsem takový šetřílek, že nemám ani dálniční známku. Jednak Ion na dálnici brutálně žere, druhák buď jsou kolem zdarma nebo jdou jednoduše objet souběžně a ušetřený čas je pár minut, max. čtvrthodinka.
      No a jinak všude jezdím hromadnou dopravou, často mně Ion dopraví jen k vlaku. Středa Ostrava-Svinov – Praha a zpět Leoškem a v pohodě, po Praze metrem a tramvajkou. Elektromobil zaparkovaný v ceně jízdenky na Svinově v patrových garážích, kde to normálně stojí 180,- za dne. To vše za mrzkých 876,- Kč. V ceně i noviny, časopisy, voda. V pátek na otočku Plzeň Opavanem a Západočeským expresem, zpátky bez přestupu Pendolinem (přímý lázeňský spoj Františkovy Lázně-Bohumín). Elektromobil zdarma na parkovišti u nádraží, protože ráno o čtvrté tam nikdo není. Žádnou kolonu, havárku nebo opravy jsem nikde neměl a zpožděníčko jen na cestě zpátky 15 minut. To vše za mrzkých 681,- Kč. Tisk a voda v ceně jizdenky. Ráno v jidelňáku po 2 hodinách spaní sám v kupéčku u Pardubic snídaně za stovku (párečky, bulky, kečup, hořčice, máslo a džem plus čaj). Odpoledne v bistru Pendolina nějaké ty Gambáče a rumik Republika. Byl i čas vystřízlivět.

  2. Skupina ČEZ mě omezuje v používání elektromobilu a
    Skupina ČEZ mě omezuje v používání elektromobilu a právě jen díky ČEZu některé cesty místo elektromobilem jedu autem na fosilní paliva. A to jen kvůli jejich účtování.
    Jsem občasný uživatel DC stanic a proto se mi jejich paušál absolutně nevyplatí. Auto s malou baterkou odebere zhruba za 25 minut dobíjení cca 10kWh. Při minutovém účtování se dostávám do absurdních cen za docebrané kWh.

    Takže jezdím jen kde mám v dosahu stanice EON. Tímto patří dík firmě EON že narodíl od ČEZu doopravdy elektromobilitu podporuje. Až budu teď nově zařizovat přípojku u domu, tak budu volit dodavatele EON. Rozhodně ČEZ je tímto svým přístupem mimo mojí volbu a časem také změním dodavatele na chalupě, kde mám ČEZ za EON.

      1. Tak pětistovka není nic hrozného, ale někomu se to nemusí
        Tak pětistovka není nic hrozného, ale někomu se to nemusí vyplatit a je lepší účtování za kWh, jako to má EON, ne? Např. když najedu kolem 1500 km/měs., tak na to potřebuji cca. 250 kWh el.energie. Počítám, že většinu dobiju doma v garáži a na DC budu potřebovat minimum, tak 20-50 kWh? Jak pak vychází cena za kwh?

        Ano, taxikářům se to vyplatí, proto možná i ta stanice v Olomouci je tak vytěžovaná, že? 🙂

              1. At jsou klidne obsypane klidne TM3,TMS,TMX,audi… to je fuk
                At jsou klidne obsypane klidne TM3,TMS,TMX,audi… to je fuk ale jak stoji dalsi ve fronte na DC, po 20ti minutach konec/smytec..
                Bych to klidne udelal tak, ze pipne dalsi cip a pokud je >20min tak se nabijeni ukonci a v danem miste dalsi DC aktivaci bez spusteni DC na jiny cip(anebo uplynuti 20min) nelze provest.. at jde na AC nebo jinam.. 🙂
                Uz vidim jak se to bude sulit tim, ze bude jeden ridic mit 2 nebo 3 cipy…

                btw. Kdyby meli nekteri dinosauri 1mm dirku do nadrze tak budou resit u cerpacek to same 😀

                1. Těch 20 minut beru. Nebo nad 80% v baterii to samé – pokud
                  Těch 20 minut beru. Nebo nad 80% v baterii to samé – pokud čipne jiný čip, automaticky se to odpojuje. Bylo by dobré, aby pak čipnout šlo AC. Dnes jedním čipem nabíjím třeba 4 auta najednou (na dvou stojanech: AC+DC).

                2. Naprosty souhlas, klidne nad 80%… kdyz nikdo neceka, at si
                  Naprosty souhlas, klidne nad 80%… kdyz nikdo neceka, at si tam klidne nabiji 10 aut do 100% nebo i jen parkuje..

                3. Bohužel tam TM3 stojí až do 100%.
                  Bohužel tam TM3 stojí až do 100%.

                4. A jak donutíte toho majitele, aby odjel? Když ho to odpojí,
                  A jak donutíte toho majitele, aby odjel? Když ho to odpojí, tak si čipne znovu a bude dobíjet dál.

                5. Však 13G psal „…a v danem miste dalsi DC aktivaci bez
                  Však 13G psal „…a v danem miste dalsi DC aktivaci bez spusteni DC na jiny cip(anebo uplynuti 20min) nelze provest…“

                  Co se týče odjetí… tak pro začátek by stačilo zpoplatnit (nepo prostě suště pokutovat, ono je to vlastně totéž a obojí má problém se zjistitelností) stání a nenabíjení. Zatím mě napadá jen vjezdový sloupek aby to nemusela být RZ kamera.
                  I tak vyvstává problém s neodjetím když člověk odejde na půl hodiny a někdo ho po 20min odpojí. V takovém případě pomůžou jen 2 parkovací místa na každý výstupní kabel (nebo nějaká jiná varianta redundance).

                6. Pak ale řešíte další problém, že když ten, co za ním
                  Pak ale řešíte další problém, že když ten, co za ním stojí ve frontě a už si čipnul, si to rozmyslí a odjede. Pak si ten další už nenabije, protože si nebude čipovat tím samým čipem, co si “zabookoval” ten před ním.

                7. Vážně nechápu podaný příklad.
                  Pokud se to týká

                  Vážně nechápu podaný příklad.

                  Pokud se to týká vjezdových sloupků pak samozřejmě musí existovat způsob jak si ho otevřít => čipnout si nejdřív sloupek, pak nabíječku (pak zde vzniká problém jak cyklus ukončit ale věřím že na něco přijdete ;-p).
                  V takovéto situaci tam první vjede, začne nabíjet, druhý vjede na druhé místo, ukončí prvnímu nabíjení (po 20.té minutě prvního) a zapojí to k sobě – pak běží nějaká grace period prvnímu a po ní zpoplatnění za blokování stanice.

                  Pokud myslíte že jeden čipne… co, nabíjení ? Pak si musí nabíjení i odčipnout. Nějak nechápu jak jde začít nabíjet a pak odjet bez odhlášení.

                8. To jde přece snadno, stačí stisknout tlačítko nouzového
                  To jde přece snadno, stačí stisknout tlačítko nouzového vypnutí a potom stojan konektor odemkne. Ba dokonce, nedávno mne požádal řidič ETronu, zda bych mu nespustil nabíjení, bo si zapomněl čip (hmmmm). Vyhověl jsem mu a řejkl mi, že má u konektoru tlačítko, kterým ho odemkne, i když nebylo ukončeno mnabíjení, tak nevím, potvrdí to někdo ?

                9. No, já myslel ukonční celého cyklu nabíjení. Tzn
                  No, já myslel ukonční celého cyklu nabíjení. Tzn včetně opětovného uzamčení parkovacího sloupku. Možná by prostě minutu začal blikat při absenci vozidla a pak vyjel nahoru. Navázat to na konkrétní nabíjení je totiž u dnešních stanic a parkovacích stáních trochu problém.

                10. Mnohokrát by stačilo, aby to odpojení vůbec proběhlo,
                  Mnohokrát by stačilo, aby to odpojení vůbec proběhlo, protože často by šlo nabíjet (druhé parkovací místo; nebo z druhé strany nabíječky – ne vždy, …), ale nejde to právě odpojit. Kdyby to byl standard (třeba těch 20 min), rádo by si hodně lidí dalo telefonní číslo za sklo, abych mu třeba zavolal, jestli ho mohu odpojit. Je to o lidech.

                11. No, to se dá vyřešit červeným tlačítkem STOP, pokud se
                  No, to se dá vyřešit červeným tlačítkem STOP, pokud se nabíjí na ABB. 🙂
                  Jinak souhlasím s tím, že je to o lidech. Nicméně se domnívám, že lepší už to nebude, jen horší. Jak se z elektromobility pomalu stává masová záležitost, tak soudržnost majitelů, pochopení a přátelskost se vytrácí. Před 3 roky, když jsem začínal, tak jsme se na DC stanicích dávali do řeči, před 2 roky si aspoň popřáli šťastné cesty, před rokem aspoň navzájem pozdravili a letos už hromada lidí ani nezvedne hlavu na „Dobrý den“.

                12. Také jsem už zastavoval nabíjení tlačítkem STOP, ale jen
                  Také jsem už zastavoval nabíjení tlačítkem STOP, ale jen sobě, když ABB nereagovala na kartu, kterou jsem to pustil. Aplikaci v telefonu jsem ani neotvíral. Cizímu to takto stopovat – je mi hodně blbé, možná fakt v nouzi. To ještě Jihlava byla zdarma a odpojili jsme Teslu na 4 minuty (nabili jsme tak asi 16%), což stačilo na dojezd s tím, co tam bylo, Teslu jsme zase spustili, aby dál nabíjela a odjeli. Komunikace na nabíječkách – zase jak kdo, většinou jsou v poho, ale někdy nic moc.

                13. S tou masovostí nepřeháněj. Jinak s tebou absolutně
                  S tou masovostí nepřeháněj. Jinak s tebou absolutně souhlasím. Všechno je o lidech a čím větší skupina, tím více debilů, bohužel, to platí obecně. A vzhledem k tomu, že jsem nenapravitelný optimista, vím, že bude líp.
                  Nic nám ale nezabrání v pokecu, pokud se někde u DC setkáme 🙂

                1. Jo to je výhoda, když člověk jezdí kolem komína 🙂
                  Jo to je výhoda, když člověk jezdí kolem komína 🙂

      2. Tak jako likvidační není. Ale proč platit 500 za něco, co
        Tak jako likvidační není. Ale proč platit 500 za něco, co potřebuju třeba 3x za měsíc a pak dva měsíce ne?
        Ročně projedu cca 3500,- v nízkém tarifu.
        Kdybych si k tomu ještě za 500 platil ČEZ, tak je to dalších 6000,-
        Placení paušálu by mi posunulo návratnost pořízení dražšího auta do nedohledna.
        Navíc EON ukazuje, že když se chce, tak to jde.

          1. Samozřejmě, že jsou při dnešních počtech EV na
            Samozřejmě, že jsou při dnešních počtech EV na silnicích ztrátové. V tuto chvíli jde především o oťukávání nových technologií z pohledu distributorů i výrobců HW v rámci výzkumu a vývoje a dokud se tam nebudou protáčet stovky aut denně, tak se o nějaké návratnosti nedá mluvit. Ale to už stávající 50kW pomalé „rychlodobíječky“ budou asi ve šrotu.

    1. Nejde říci, že EON je lepší než ČEZ. Moc práce
      Nejde říci, že EON je lepší než ČEZ. Moc práce neudělali, naopak mají hodně řečí. Třeba 14.12.2018 u Globusu v Českých Budějovicích lhali o tom, jak nabíječka poběží rok zdarma. A máme to tady – dnes přišel mail, že od 1.12.2019 bude zpoplatněno. Rok vypadá jinak, milý EONe.
      Všeobecně toho ČEZ staví výrazně více než EON a ta práce také jinak vypadá. EON nás umí odbýt i AC sloupkem, což už si ČEZ moc nedovolí. Čip ČEZu se mi nevyplatí, ale zatím si ho platím a u ČEZu občas nabíjím. Jejich síť je prakticky všude a všude funguje, mají i lepší podporu. Zatím se mi nestalo, že by třeba ČEZ zrušil na několik týdnů nabíječku (jako to udělal EON v Č. Krumlově). EON sliboval i nabíjení v Lipně nad Vltavou, nakonec je tam AC sloupek nějaké jiné firmy (roamuje s EONem za 9 Kč / kWh), kde se v sezóně ani nedalo zaparkovat, až později to tam zahradili jen pro EV. Takové služby jsou jen polovičaté a to se mi na EONu nelíbí. V tom je zase lepší ČEZ, který to umí více dotáhnout do konce. Nicméně u nás na jihu to není žádná sláva z žádné strany – ČEZ v JČ 3x DC, EON 2x DC, ostatní 2x DC (jedna ve Volyni dosud neběží, ale už stojí, podle starosty už měsíc čeká na osazení elektroměru).

      1. On ale hlavně mluvil o přístupu k tarifikaci. A tam je E.ON
        On ale hlavně mluvil o přístupu k tarifikaci. A tam je E.ON (i Pre) lepší než ČEZ, alespoň z pohledu malobaterkáčů a přicmrdávačů.

        A já s tím souhlasím (jsem na hranici využitelnosti čipu a jeho vlastnictví mě ekonomicky „zamyká“ na preferování ČEZích nabíječek a je to docela nahouby.

        Aby bylo jasno, když jdu nakupovat tak DC stejně nezapojuji a to AC mě nezruinuje i kdybych nabil do plna takže mi to zase až tak nevadí ale faktem zůstává že to je další náklad.

        Taky bych se mohl čílit že E.ON má napevno Mennekes a proto se raději nepřipojím ani na DC takže je lepší Innogy 😉 (a ne proto že je zdarma)

      2. Tak ono je normální za odebranou energii platit. Nehledě na
        Tak ono je normální za odebranou energii platit. Nehledě na to, že sice to provozuje EON, ale energii zadarmo platil Globus. Takže spíše se „zlobte“ na Globus, že Vás nechce sponzorovat.
        Máte pravdu, že ČEZ má širší síť, technicky je lepší než EON, ale způsob účtování pro občasné maloodběratele je opravdu nešťastný. ČEZ nabíječky jsou dobré pro ty, co mají nabíječku za rohem a nabíjejí tam většinu energie pro auto. Což jde přesně opačně proti filozofii elektromobility, kdy většinu elektřiny odeberete doma a na veřejných nabíječkách nabíjíte jen na delších cestách.

      3. Jih ČR je pořád nic moc. 61 km z ČB do Freistadtu se dá
        Jih ČR je pořád nic moc. 61 km z ČB do Freistadtu se dá bez problémů. 86 km z ČB je nejbližší nabíjecí Lidl v Egerwitzdorfu. Výhoda E.ONu je v tom, že na dálku aplikací pustím kámošovi v ČR stojan (a vidím v aplikaci, že je třeba obsazen). To čip ČEZ neumožňuje, ani nevidím, jestli tam někdo je. Škoda, že E.ON tu kartu nemá do zahraničí, kde má stojany. Někde šlo v Rakousku platit jednorázově 6Euro platební kartou a nabíjej, kolik můžeš. Škoda, že stojany se 3Euro nefungovaly.

        1. U ČEZ to jde, musíš stáhnout aplikaci Polyfazer Direct. To
          U ČEZ to jde, musíš stáhnout aplikaci Polyfazer Direct. To málokdo ví, protože se to nemá člověk kde dozvědět.
          Ukazuje obsazenost stanice, třeba teď vidím, že u nejbližší ČEZ nabíječky se někdo nabíjí na CCS konektoru.

          1. Děkuji za info. Já ten Polyfazer nemám, protože bych přes
            Děkuji za info. Já ten Polyfazer nemám, protože bych přes něj nechtěl nikdy platit – je to drahé jak čert a ještě u stojanů ČEZ sníží výkon asi na polovinu, přitom je to placeno časově. Ale díky za info, pro mě má cenu kvůli obsazenosti stojanů.

      4. Teď jsem byl na dovolené v Jižních Čechách a tam to je
        Teď jsem byl na dovolené v Jižních Čechách a tam to je fakt slabota. Na Benzině v Českých Budějovicích ČEZ s jedním stojanem, ale okolí je děsný, přijel tam za mnou chudák Japonec s německou RZ a Teslou X a nemohl pochopit Polyfazer + iPhone. Chudák. Nedivím se. Podruhé jsme jeli ke Globusu na Eon, tam to bylo klidnější. Mail o zpoplatnění mi přešel taky. Nabíjeli jsme zrovna o státní svátek. 😀 Že si Globus nedovede zaplatit energii pro jednu nabíječku svědčí o tom, že jsou marketingově neschopní. Na placenou k nim nepojedu už z principu. Takže přišli o zákazníka, který tam nakoupil. Další nabíjení byl Eon v Krumlově, kde vybudovali trapný AC sloupek na autobusovém nádraží, nešlo to téměř najít, v Google mapách to bylo o 100m vedle. Parkoviště placené! Takže nabíjení stálo 26 Kč, parkovné 60 Kč. Asi jim šlo o to, aby tu nabíječku hlavně nikdo nepoužíval.

        1. A to jste ještě nebyl v Lipně. 🙂 Tam je to ještě
          A to jste ještě nebyl v Lipně. 🙂 Tam je to ještě horší než v Krumlově. Na to, že JČ je „mateřský“ kraj EONu, tak je to ostuda. V tom Krumlově měla být dávno DC stanice, zrovna třeba tam, kde je ten AC ubožáček (který několik týdnů vůbec nefungoval). Za 40 minut nabíjení je většina aut schopna ujet aspoň 100 km, tak by to krátké parkování zdarma i stačilo.
          U nás v JČ je tak nějak všechno jinak, nevím proč, dokonce i stožárů mobilních operátorů je tu nejméně :-).
          Určitě je to lepší než před lety, hodně pomohl Písek, ale jinak třeba jet z ČB mimo D1 do Brna s 24 kWh baterkou je docela obtížná procedura. V létě přes Jihlavu (dost nesmyslně), ale v zimě asi jen s několikahodinovým AC nabitím v Dačicích, protože do Třebíče to zkrátka na jeden zátah nedám. Na rok 2019 ostuda.
          Vůbec mi přijde, že se oba distributoři chvástali, kolik toho do konce roku 2019 přibyde a vůbec nemám pocit, že by se tak stalo.

          1. Jsme se hodně rozmýšleli, jestli jet na Jih elektro autem
            Jsme se hodně rozmýšleli, jestli jet na Jih elektro autem nebo ne. :)) Nakonec jsme to dali, ale jen proto, že ho máme fakt rádi.

            Přesně, na té AC nabíječce v Krumlově jsem dával první recenzi na Plugshare, protože do teď nebyla funkční, na fotkách jen E-golf Eonu. Naprosto ideální místo, kde pokud nemají kapacitu přípojky, tam udělat řešení s baterií, ale to ne, to by stálo peníze a přineslo by to komfort elektromobilistům, nebo na to nebyla dotace. Zřejmě to má být pro lidi co přijedou na autobus elektrem, dají ho na několik hodin nabíjet a jedou autobusem do práce. 😀

            Jo, bez Písku bychom to nedali… A nová ČEZ 2x 50 kW nabíječka v Berouně je fajn, super místo, snadno dostupná. Narozdíl od McDonaldu v Budějovicích, ten jsme nemohli 2x trefit. Příjezd přes autosalon Ford, to je fakt do nebe volající! 😀 Tam jim nefungoval jeden stojan, ale po nahlášení u obsluhy hned druhý den byl opravený. (prý s ČEZ má McDonald smlouvu a poruchy ihned řeší)

            Jinak souhlas, na 2019 zoufalost, Kladno má jen 1x ČEZ stojan, který tu je jen díky fandovi elekromobility u jeho autosalonu Peugeot. Jinak prostě žádná nabíječka. Snad se to změní. Psal jsem dotaz ČEZu na info@elektromobilita a samozřejmě žádná odpověď, to taky o nečem svědčí, zákazníci o elektromobilitu je v podstatě nezajímají.

            1. V Krumlově je trafačka přímo v areálu, takže by tam bylo
              V Krumlově je trafačka přímo v areálu, takže by tam bylo kapacity nejspíš dost.
              Ten MCDonald je v Písku a taky jsem ho jednou přejel. Je to tam špatně označené. Jinak pokud ČEZ neodpoví vůbec, možná je to lepší, než když odpoví po třech dnech od nahlášení závady z EONu. To bylo něco jako „šeš blbej, měl jsi zavolat, my tyhle zprávy snad ani nečteme“. 🙂

        1. Presnú lokalitu neviem, ale je to v Nemecku(mam iba foto
          Presnú lokalitu neviem, ale je to v Nemecku(mam iba foto displeja) a zrejme to je cena bez registrácie v programe City alebo Transit, ten sa platí myslím 18€/mesiac a vtedy je cena za nabitie tých 8€ (city 9,50€).
          Na stránke sice majú písanú „fér“ stratégiu, ale ani tých 8€/ nabitie nebude platiť (možnu už ani neplatí) a bude to v programe Transit takmer 17€/nabitie.

          1. Nebudu se s vami prit o cenu a programy. Avsak na strankach
            Nebudu se s vami prit o cenu a programy. Avsak na strankach Ionity.eu je stale cena 8 EUR bez omezeni. Pokud myslite screenshot s cenou vami vyse udavanou – tak predpokladam, ze jsme ho oba videli ve stejne FB skupine. Uprimne: vic verim strankam Ionity, nez fotce na FB.

      1. To se mi nezdá, nebylo by to konkurenceschopné. Fastned má
        To se mi nezdá, nebylo by to konkurenceschopné. Fastned má základní cenu 0,59€/kWh bez měsíčního paušálu a pak 0,35€/kWh pči platbě 11,99€ za měsíc.

        Takže pokud naberu měsíčně do 40 kWh, vyplatí se platit bez paušálu a pokud víc, tak se vyplatí paušál a cena pak s množstvím načerpané energie limitně klesá k těm 0,35€/kWh.

Napsat komentář