Elektromobily Nissan Leaf najely už tři miliardy kilometrů

Nissan oznámil, že majitelé elektromobilů Nissan Leaf po celém světě dohromady najeli tři miliardy kilometrů. Automobilka toto oznámení oslavila spuštěním nové digitální platformy Electrify the World a otevřením pop-up kavárny v Paříži, kde se platí energií.

Kavárna s placením energií je v Paříži otevřena pro veřejnost jen po omezenou dobu, od 16. do 18. prosince letošního roku.
foto: Nissan

Nissan Electric Café zákazníkům nabízí příležitost využít nejmodernější technologie k výrobě vlastní energie. Tuto energii pak mohou použít jako měnu k úhradě za zboží a služby a vyzkoušet si tak elektrický životní styl na vlastní kůži.

Dočasná kavárna předvádí celou řadu nových technologií, které ztělesňují firemní vizi Inteligentní mobility, včetně jednotky xStorage Home vyvinuté globální společností pro správu energie Eaton v partnerství se společností Nissan.

Technologie xStorage Home, která využívá znovupoužité nebo nové baterie elektromobilů Nissan, je systémem pro ukládání energie. Ten dává spotřebitelům větší kontrolu nad tím, jak a kdy energii ve svých domácnostech využívají a mohou se tak vyhnout obdobím s drahými sazbami.

Systém je nyní dostupný v šesti konfiguracích a zákazníci tak mají větší výběr možností podle svých energetických potřeb. Systém xStorage Home si již mohou předobjednávat zákazníci ve Spojeném království, Německu, Norsku a nyní také ve Francii.

Nissan tuto dočasnou kavárnu vytvořil ve spolupráci s řadou technologických a energetických společností. Hosté mohou projít chodbou elektromagnetických indukčních dlaždic a generovat tím energii. Vyzkoušet si mohou také fotostánek Pavegen, kde mají za úkol skákat po dlaždicích, dokud nevygenerují dost energie pro pořízení fotografie.

Kavárna je rovněž vybavena inovativními barovými stoličkami firmy WeWatt, na nichž mohou lidé při sezení šlapat do pedálů, dokud nevyrobí cílové množství energie. Za odměnu pak dostanou nápoj dle vlastního výběru.

Otevření kavárny Nissan Electric Café je ve znamení spuštění nové digitální komunitní platformy Electrify the World. Prostřednictvím sociálních sítí a webových stránek značky bude Nissan využívat své odborné zkušenosti z téměř deseti let působení na poli elektromobilů k inspirování nových debat o udržitelnosti a čistším životním stylu.

Tato platforma rovněž poskytne uživatelům fórum k zapojení do diskusí, komunikaci se značkou a předkládání svých názorů. Klade si za cíl zaujmout publikum po celé Evropě a inspirovat lidi, aby se připojili k elektrické revoluci Nissanu a vyznávali chytřejší a udržitelnější životní styl.

tisková zpráva

31 Comments on “Elektromobily Nissan Leaf najely už tři miliardy kilometrů”

  1. A mě to jezdí ke
    A mě to jezdí ke spokojenosti.Nabíjím doma a stačí mi nabíjet 80 procent baterie pro 90% cest.
    Samozřejmě , bez běžně dostupných nabíječek je elektromobilita znevýhodněná a tímto faktorem pro plno lidí odrazující.
    Buďme však v pokoře rádi , že nás to zastihlo , při kupní síle co u nás je a ještě hóóódně dlouho bude.

    1. bolo by to 100% ak by som si
      bolo by to 100% ak by som si kupil prenosny benzinovy generator pre miesta kde to nedolezie resp. neumoznuje na bateriu ?

      napr. ak by som kupil ojazdeny leaf a do zadu prikupil 2000W generator ?

      videl som aj pripad ked miesto generatora mal niekto vzadu 3 velke PB 12V baterie a DC-AC invertor. a ked stal, pichol z invertora standartne kabel nabijania do vlastnej nabijacej zasuvky auta, a normalne sa mu to nabijalo z tych baterii.

      v tomto zmysle, by bolo zaujimave zistit, ci by prepnutim vlastneho gombika slo cez DC-DC napajat z tych 12V baterii samotne auto, ako rezerva, nejak jednoducho.

      sice tazke, no 240A 12V PB su celkom lacne a v 3 je 8,6 kW co je cca 20-25 km
      okrem toho sa daju dobijat paralelne vlastnou nabijackou zaroven.

      1. já si generátor koupil, ve
        já si generátor koupil, ve Francii mi to zdechlo 10 km před nabíječkou, odtahovka těch deset km stála 327 Eur 🙁
        Testoval jsem několik generátorů, některé místo nabíjení vybíjeli, nakonec jsem koupil Hondu EU20i, výkon 2,0kW váha cca 20kg, invertor a záruka 5 ROKŮ. Nabíjí to, sice žádnej fofrník to není a pokud jedu na delší cestu do neznámejch končin, tuplem k žabožroutům kde se na houby domlouvá, tak si to raděj vezmu ssebou ale už nikdy odtahovka.

        1. Mna zaraza cena DC nabijania
          Mna zaraza cena DC nabijania na cestach, co je jasne odradenie, ako by ich nebolo malo. To je pre bytovkarov znacne nerentabilne, co je skoda. Preto to vidim skor tak, ze rozum to da az benzin zanikne uplne a to nebude nikdy, resp. v case ked je to nateraz nezaujimavy udaj. Na teraz sa s eCVT od toyoty a prave pre tu prevodovku zda zaujimavy ojazdeny Prius, ak to chcem iba pre ten zazitok.

          Ostanem pri benzine.

          Na zaciatku pred rokmi som naivne tuzil po EV, ale realita nenazraneho prostredia sociopatickych podnikatelov ma vrha spat do tvrdej reality z mojeho detskeho sna 😀

          1. Podle me by se ve mestech
            Podle me by se ve mestech meli o infrastrukturu dobijeni starat hlavne mistni zastupitele, jinak elektromibily do mest nedostaneme a prave ve mestech maji EV nejvetsi smysl. Moc by se mi libilo, kdyby se z nabijeni z poulicnich lamp stal standard.
            Na mesto je treba tlacit.

            1. Mesto potrebuje rychle a
              Mesto potrebuje rychle a lacne taxi sluzby a male mesto elektricky skateboard s batohom na ktory sa da zavesit a v nom aj nahradna bateria. Ostatne vlaky, donaska a homeoffice.

              Trebalo by nejaku studiu, preco nie su ceny optimalne a tomu zodpovedajuce sluzby ktore by toto rozumne dokazali zastresit.

              Auto by nemala byt prestiz alebo nevyhnutnost a nemat auto by nemalo sposobovat takmer neriesitelne tazkosti a zly pocit neskutocne dlhou premackanou smadlavou MHD plnej spiny.

              Ale mozem snivat dalej, toto ma historicke zazemie a problem v mysleni ludi. Ako priklad odstrcena dedina na vychodnom slovensku,
              no .. skuste to tam prezit mesiac, a najlepsie bez osobneho auta, ked aj elektrina tam je vzacnost.

              Proti tomu stoji uz vlastne parodia na automobilovy svet, ked pred zavodom VW do nekonecna rozsiruju parkovacie plochy, a ta najdalej je tak 10 min pesi k brane.

              Ako toto skonci ? to bude este zaujimave ak sa dozijeme.
              Samozrejme viac dani a spoplatnenia nic nevyriesi, len zabsurdni uz tak absurdne, ako ked male mesto pre navstevnikov spoplatni parkovanie a ti sa tak presunuli na parkovania miestnym k bytovkam, co nevadi lebo ti su v tom case aj tak v praci. Ale spoplatnene zyva prazdnotov.

              Ono nutit hosti, rodinu, frajerky, znamych aby pri vasej pravidelnej navsteve za to platili nemale financie na parkovnom, je symbol tej nasej absurdnosti, .. a tortu Vam asi zo zachytneho hodinu mackanim a utrpenim v MHD asi dovazat z auta nebudu …

              Nenormalny svet toto.

          1. Nabíjení
            Nabíjení generátorem,
            uspokojivých výsledků jsem dosáhl s Kipor 2600P, (poděkování prodejci z Olomouce, který mi ochotně umožnil vyzkoušet několik modelů Kipor) ale nakonec jsem zakoupil Hondu EU20i a to protože jsem ji sehnal za výhodnou cenu.
            Hondou EU 20i jsem Nissana eNV200 naíjel 2X pokaždé asi hodinu a jednalo se o test jestli to funguje. Se standartním nabíjcím kabelem od nissanu to funguje bez problému, s nabíjecím kabelem od. EVselect taky a výhodou je nastavitelný proud. Při zátěži nad 12A to nenabíjí, generátor je přetížený a proudová ochrana invertoru vypíná (do ohmické zátěže- do přímotopu to jede až do 14A ) Při proudu 12A je cítit, že generátor jede na maximum, ale zvládá to, ale při větším proudu háže chyby i auto protože se mu nelíbí přerušované napájení. Při proudu 8A to jede nejlíp, ale to už je šíleně pomalé. Hodlám generátor používat opravdu jen v nouzi když se auto zastaví nebo když vím,že by tomu brzy došlo a hodlám tím dobít jen nezbytnou energii pro dojezd k nabíječce nebo aspoň k zásuvce,takže budu generátor mírně přetěžovat. S kabelem od pana Richtra nebo EVselectu 3,6 kW to jde mnohem rychleji. Ten generátor je fakt nouzovka. Jinak žádné odpory ani nic takového není potřeba. Generátor musí mít minimálně AVR, lépe však invertor jinak to nechodí.
            Zkoušel jsem i výkonější typy EU 30i a Kipory 3, 4 a 6 kw, s nimi to nabíjí perfektně, ale váha těchto zařízení je tak do PV3S do pojízdné dílny. Na cesty malý,lehký skladný invertor, který má vyvedený výfuk a když ho odkouřím přes nerez hadici může zůstat v autě a nestane se mu typická česká závada. Mám hodně drahýho nářadí a většina trpí na to že ODEJDE, bohužel se zlodějem.

              1. Přestavbovej set na LPG
                Přestavbovej set na LPG stojí skoro 10 a je to docela větší zásah do generátoru. Na Hondu je 5r záruka a ůplně vidím jak se vymlouvají že záruku nelze uznat protože to 100% zavinilo to LPG. Navíc bomba s plynem zase zabere místo a něco váží a jeto další zbytečnej krám na cestu. Když jsem zkoušel generátor, za hodinu provozu benzín skoro neubyl těch 5l co jsem si koupil budu mít asi hodně dlouho. Navíc se mají generátory přezážet nasucho bez benzínu, takže 2l do zálohy ve vhodné flašce jsou až až a navíc benzínek je všude mraky a když auto kiksne na dálnici tak občas někdo s kanystre přibrzdí a pomůže ale eletřina….
                Generátor je můj kanystr na elektřinu 🙂

            1. To jsem teda necekal ze ten
              To jsem teda necekal ze ten invertor Honda EU20i se da tak pretizit a porad jede. 14A*230V=3220W. Nabijeni EV je kapacitni zatez a to uz neni sinusove. V nabijecce v EV je kondensator ktery je porad z casti nabity a proud tece az kdyz generator ma vetsi napeti nez v kondenzatoru. Spickovy proud je proto o hodne vetsi nez pri sinusovem prubehu. Nabijeci proud 12A tedy asi odpovida 14A pri ohmicke zatezi.
              Mam take nabijeci kabel 6-16A a kdyz jsem zapomel prepnout a zatizil generator 3000VA, tak parkrat poskocil asi o 20cm a zastavil se. Ale ten nabeh nabijecky je pozvolny, jelo to asi 5-10 vterin a bylo slyset jak se pomalu zvysuje odber. Je tam softstart. Mam obycejny s AVR a nemam dobry pocit v plnem chodu odpojit zatez generatoru. Preruseni proudu u indukcniho stroje generuje nehezke napeti. Na tom principu funguje zapalovaci svicka u benzinaku. Nejdrive by asi odesel mikrocontroller v EVSE. To je par tisic. Ale nedejboze kdyby odesla nabijecka primo v aute.

              1. u Nissanu je pozvolný
                u Nissanu je pozvolný náběh nabíjení, je tam asi pět stupňů po kterých se zvedá odběr ze sítě a u toho auto provádí testy než najede do maximálního nab. výkonu. Trvá to těch cca 10 vteřin. Při regulérním skončení nabíjení je to dost podobné, jen už auto neprovádí testy a jen pomalu snižuje odběr až na nulu. Na připojeném ampermetru je to krásně vidět a dokonce po té co auto řekne nabíjení definitifní stop zůstává ještě cca minutu než se odpojí a zhasnou modré kontrolky. Jinak jsem přesvědčen, že nekorektní zacházení, nenadálé výpadky proudu apd. má výrobce vyřešeno. V každém moderním zařízení jsou dnes spousty varistorů v různých větvích a ty vyruší většinu špiček. Věřím, že výrobce auta s výpadky počítá, ale generátory na tom moc slavně nebudou, nejčastěji odchází právě elektroniky a myslím že je to často přetížením, zkraty, přivedením cizího napětí (při připojení do vypnuté sítě a náběhu po odstranění poruchy) a špičkama.
                Ceny ND u Nissanu se taky děsím a každý den si pokládám otázku jaká je životnost palubní nabíječky. Nabíjím svoje EV každou noc ze sítě a říkám jak dlouho vydrží. V BS Nissan tvrdili že víc než 100 tisíc. Prošlo mi rukama stovky zdrojů, každý časem kiksne a typicky kondenzátory, trafa, polovodiče…
                Už vidím jak v servisu opravují vadný charger……půl roku rozebraný auto, charger jde z dílny do dílny, zháníme kapacitory a zákaznický DC spínače a IGBT a na pastblind navíjíme trafáky…

                1. Ten opravovat nebudou,
                  Ten opravovat nebudou, prodají Ti nový.

                2. Sto tisíc jim za nový
                  Sto tisíc jim za nový charger nedám, v Anglii je firma BBA Reman a za přijatelné peníze opraví jakýkoliv elektronický díl z auta. Snad by zvládli i to. Už mi opravovali gyrosenzor do volva, řídíc jednotku z C 320 a pokaždé to dopadlo dobře, tak snad.

          2. Range extender pro
            Range extender pro Nissan,
            mám eNV-200 a už delší dobu uvažuji využít prázdné místo co zbylo po nádrži, nevím jak Leaf, ale u NV je to cca 1m3. Chci sehnat motor ze skůtru co má dynamostartér abych ho mohl startovat tlačítkem od volantu a k němu připojit dynamo z autobusu nebo nějaké výkonnější dynamo či alternátor. Vlastním a používám nabíječ 25kW s CHademo controlerem od EmotorWerks a sestavuji i verzi 12kW, která se nechá napájet z jakéhokoliv DC zdroje o napětí 400-600V. Generátor asi bude potřeba převinout na vyšší napětí. Ten nabíječ pokud je napájen z DC tak se chová jako regulátor a CHademo ho řídí a DC proud teče přímo do baterií. Já tu 12kW verzi budu vestavovat do auta, protože chci mít možnost rychlého dobíjení z běžného pětikolíku a ten range extender- ten generátor už nebude taková položka a když budu s proudem na štíru tak během parkování ho prostě spustím…..
            Ale času je málo a práce a poviností víc než dost……..

      2. Zkousel jsem nabijet
        Zkousel jsem nabijet benzinovou elektrocentralou 3000 VA. Nabijeni pres standardni nabijeci kabel 230V 10A vcelku slapalo. Akorat mam obavu, ze kdyz odpojim kabel, tak muze vzniknout prepeti, ktere by mohlo znicit nejakou elektroniku. Nejspis se musi zapojit paralelne k nabijecce nejaka ohmicka zatez, napriklad topeni 250W. To by melo nejake napetove spicky odriznout. Nekde jsem cetl ze Leaf lze napajet az 285VAC. (Bez zaruky ode mne!)
        Nyni mam jiny plan. Koupim digitalni elektrocentralu invertor 3500 VA a predpokladam, ze tam napetove spicky budou mnohem slabsi. Voltherr 3500pro vazi 30 kg. Pry se to hodi i na pripojeni invertorove svarecky. Takze po vanocich koupim a pak zde napisu.
        Jina cesta je koupit dve mensi invertorove elektrocentraly a propojit na spolecny vystup a ziskat 2x vykon. Honda a Kipor nabizi propojovaci sady. Ale takova sranda vyjde kolem 40-50 tisic Kc…
        Neni to uplne ciste reseni, ale na prodlouzeni dojezdu ve vyjimecnych pripadech to pujde.
        Jinak k tem PB baterkam. Musi to byt trakcni. Startovaci by to asi dlouho nedelaly. A co treba poridit malou elektrocentralu a ty PB dobijet behem nabijeni.
        Za dva roky tyhle uvahy budou asi bezpredmetne, pak bude nabijecka na kazdem rohu.

        1. Když budu jezdit po Brně
          Když budu jezdit po Brně nebo Praze či jiném městě žádný generátor nikdy potřebovat nebudu ani ty kolego je to jen záloha na cesty. Něco jiného je Vysočina, Boskovicko, Svitavsko až po Pardubice tam je kraj nabíjením nepolíbený a s el. pokaždé problém.
          Invertory generátory lze paralelně spojovat nebo použít 3kW model, ale váží to kolem 60kg tak kdo se s tím bude tahat a do Leafa pak už naložíš akorát tenisovou raketu a s cenou se dostaneš přes 60tis, prostě je to nepraktické. Jinak generátory s invertorem žádné přepětí nedovolí, je to ošetřeno řadou filtrů a varistorů a dá se s tím napájet bez ůhony jakákoliv elektronika.

  2. Hmmm… Hezký. Od slov k
    Hmmm… Hezký. Od slov k činům… Nissan Leaf dost zaostává. Sám ho mám a nestěžuji si, až na ten dojezd…. Věřím tomu, že spousta lidí by skousla cenu, ale dojezd skousnou jen blázni jako já, bohužel. To je největší brzda elektromobility. Tak ať už pořád jen nemluví a konečně představí nového Leafa nebo alespoň tu větší baterku!!!! Já už na Nissan moc nespoléhám a zarezervoval jsem si Teslu 3.

    1. Nelze než
      Nelze než souhlasit,
      zatímco ostatní začínají nebo zlepšují co už mají, Nissan usnul na vavřínech a co se týče Čr, asi nevidí a neslyší, asi je jim český trh úplně u zadku, je jim jedno že odrazují i ty co si byli ochotni jejich auta kupovat, netrápí je, že kdo má eNissan si už asi další Nissan nekoupí.
      Já koupil Nissana, bylo mi slíbeno nabíjení v Nissanu zdarma a dnes tam co jsem auto koupil chtějí 10kč za kWh, Nissan connect stál 50 tisíc, slib prodejce a prezentace na wwwNissan jak mne to bude vodit po nabíječkách, přístup na FB, kontrola dobíjení na dálku atd.
      Connect ani po roce a 3 reklamacích nefunguje a jezdím 6x dráž než na LPG. Na stížnost Nissan odpovídá:
      Vážený pane,
      V době zakoupení Vašeho vozu byla v provozu uvodní kampaň pro e-mobilitu, v rámci které bylo nabíjení elektromobilu zdarma, ale pak byl systém integrován do síte CEZ a zpoplatněn, jak se to dělá v rámci celé EU. Na základě informací od Autobond Group a.s. nenabízeli Vám a ani žádnímu dalšímu zákazníkovi dobíjení zdarma celoživotně.

      Pokud se jedná o funkce jako napr. Google send car a facebook, na základě informací z technického oddelení Nissanu Vám zdělujeme, že funkce propojení aplikací není dostupná pro ČR a automatické ukládání nabíjecích stanic není dostupné pro tento model Connectu.

      Věříme, že naše vysvětlení přijmete a chtěli bychom se Vám poděkovat, že jste si zvolil značku Nissan. Za vzniklé nepříjemnosti se omlouváme.

      V případě jakýchkoli otázek se s důvěrou kontaktujte naši zákaznickou linku: 800 23 23 23.

      S pozdravem, Imrich Paczes Zákaznické centrum Nissan

      PĚKNÁ SNŮŠKA LŽÍ ! PROJEL JSEM 10 ZEMÍ EVROPY A NABÍJENÍ SE PLATÍ JEN U NÁS !!!

      1. Koukám, že až budu
        Koukám, že až budu kupovat Nissan, tak si musím napsat i smlouvu, kde všechny sliby zapíšu jako body.

        Tohle by si automobilka neměla dovolit.

        Ale jinak – automobilky také mají eskalační matrix, který vede až nahoru. Takže v tomto případě – proč nezkusit přeskočit celou českou zákaznickou linku a nestěžovat si napřímo u mateřské firmy, že jim česká dcera dělá špatné jméno lhaním zákazníkům.

      2. Mě přestala fungovat
        Mě přestala fungovat navigace, respektive mi to většinou píše že nemám originál paměťovku Nissan, i když samozřejmě je a občas i funguje (tak 1x z 5 pokusů vyndat / zandat). Teoreticky to může být i čtečkou. Nicméně v Nissanu mi řekli že se na paměťovku nevztahuje záruka a mám si koupi novou asi za 4 tisíce korun.
        Řešení je jednoduché, používám na navigaci mobil a příště si už Nissan nekoupím….
        Např. Tesla aktualizuje nejen mapy zdarma….

Napsat komentář