Elektrokola jako nejekologičtější způsob dopravy, který si zamilujete

redakce - 08 Červenec 2019

Elektrokola jsou skutečně fantastickým vynálezem. A pro koho jsou nejvhodnější? Ve zkratce pro všechny, kteří rádi jezdí na kole, ale nechtějí při tom úplně vypustit duši.Elektrokola představují stále oblíbenější dopravní prostředek.

Elektrokola představují stále oblíbenější dopravní prostředek.
foto: Moneta

Využijete ho na cestě do práce i na výletě

Elektrokolo vám při jízdě pomáhá, takže máte konečně možnost splnit svoje předsevzetí a vyrazit do práce na kole místo MHD. Do zaměstnání přijedete s čistou hlavou, a hlavně nebudete tak ufunění jako z normálního kola. Navíc je vhodné i pro sportovce. Díky němu totiž ujedete opravdu velké vzdálenosti, a přitom si skvěle zajezdíte.

Dobré elektrokolo začíná na 30 tisících

Vyberte si kvalitní elektrokolo. Investice se vám rozhodně vyplatí, zásadní roli zde totiž hraje kvalitní baterie. Pokud budete pouze popojíždět 5 km do nedalekého obchodu, asi to není tolik potřeba. V opačném případě ale počítejte s investicí, která začíná na 30 tisících korun a výš.

Vždy si kolo vyzkoušejte ať si ho osaháte a zjistíte, jak se vám na něm sedí. Čím větší je kapacita baterie, tím větší dojezd bude kolo mít. Jelikož mají elektrokola pohon, jsou dražší než obyčejná kola. Pokud potřebujete s koupí kola finančně pomoct, podívejte se například na rychlou půjčku od MONETA Money Bank. Půjčka je zcela flexibilní, takže jí můžete kdykoli částečně nebo zcela splatit, a hlavně jí vyřídíte online během pár minut.

Jízdu na elektrokole si oblíbíte

Elektrokolo vybírejte také podle účelu. Typy elektrokol se dělí stejně jako klasická kola, tedy na městská, cestovní nebo horská. Mimo to existují ještě skládací varianty, které se vám vyplatí na kratší vzdálenosti. A největší výhoda elektrokol? Jedná se o nejekologičtější možnost dopravy a jestli jste doteď vyráželi na kolo jen občas, teď na něm budete chtít jezdit mnohem častěji.

Jak se o elektrokolo co nejlépe starat?

Do žádných opravných akcí se raději nepouštějte sami a kolo při jakýchkoli potížích odvezte do servisu. Jakmile se totiž v kole začnete vrtat svépomocí, budete mít problém s případnou reklamací. Kolo používejte bez jakýchkoli obav klidně denně, třeba na dojíždění do práce. Rozhodně neplatí, že když vám bude kolo stát v garáži, že vám déle vydrží.

Kvůli tomu, aby stálo, si ho přeci nekupujete. Elektrokolo nabíjejte vždy originální baterií, nenechávejte ho v nabíječce zbytečně dlouho a předcházejte tomu, aby se baterie vybila úplně. Díky tomu prodloužíte její životnost.

Pokud s kolem delší dobu nebudete jezdit, typicky v zimním období, pak jej uskladněte na suchém a stinném místě. Platí tu vlastně stejná pravidla jako například pro uskladnění pneumatik auta. Sluneční záření by mohlo poškodit baterii a nesvědčí ani pneumatikám, stejně jako vlhkost.

placená inzerce
Zpět na HybridPřidat komentář

Minulý týden jsem trochu cestoval po krajích cyklistice zaslíbené a aby tahle reklama fungovala tak je nutné:
mít infrastrukturu oddělenou od sebe tzn ne cyklostezky a stezky pro pěší dohromady - díky elektrokolům je už velký rozdí rychlostí.
Přestat dělat přestavby kol - měl jsem možnost si docela detailně prostudovat kostrukci kol elektrických od konstrukce a jsou výrazně tužší a bytelnější než elektrokola, která tady jezdí běžně a to i kola městská a to nejen rámy, ale i ostatní komponenty - v řadě případů mnohem blíže k mopedu než ke kolu a samozřejmě za odpovídající cenu.

Lidi musí na tom kole taky umět jezdit - s elektrokoly se obávám, že to bude analogicky jako s motorkami a později mopedy - přijde řidičák. povinné ručení a značka.

---

Zkušenost s elektromobiy od r 2009
dálková nákladní doprava patří na koleje
Z pohledu ochrany životního prostředí je nejlepší produkt, který nepotřebujeme a který nevznikne

Jo tak hybrid.cz novej level. Dát do článku přímo reklamu na půjčku.
Když na to saka nemám, tak si to nekupuju.
Hlavně když 90% lidí co si koupí elektrokolo na ježdění do práce ho odloží hned po prvním dešti a dál jezdí autem.

Pořízovací náklady jsou úplně mimo, neuspořím taky nic, a je to sezónní záležitost.
A ještě se musím bát jestli vůbec dojedu domů. Stačí mi když vidím jak lidi objíždí cyklisty. To je pro mě dostatečná motivace nejezdit na kole.

Obrázek uživatele Radovan

Takže jsme se dozvěděli, jak jste dopadl s elektrokolem a protože tady ještě píšete, tak jste to i přežil. Gratuluji :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Elektrokolo jsem si nikdy nekoupil ani ho nechci. Stačí mi co vidím u lidí, kteří si ho koupili.
Kdo nejezdil na kole předtím, ve většině případů nezačne ani potom.
Je to něco jako prodej pernamentek do posilovny v lednu.

Ja bych to apriori nezatracoval, cetl jsem rozhovor s nejakym (sportovnim) cyklistou, ktery rikal, ze si ho poridil prave na "trenovani" - energie na vyjizdku vyda stejne, ale vidi "vetsi kus sveta".

EDIT: na lehaci by se motor v kopcich obcas sakra hodil

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak horske kolo cca 14-15 kg
Elektrokolo 22-24kg

Dle prvního obchodu, fakt je rozdíl 8kg tak závratnej, tím myslím na kole? Jezdím občas, a nějak nevidím rozdíl +-5 kg, tím myslím, ani to nepostřehnu...

Na rotačních hmotách (pláštích) poznáte 250g a víc.
Na kole jako celku je cykloturista schopen poznat tak 2 kg a víc, čím víc jste vyježděnej, tím menší váhový rozdíl a drobnosti v nastavení poznáte. 14 - 15 kg je na horské kolo dost, to je tak na slušně odolnýho fulla. Ovšem není to jen o hmotnosti, své hrají tlumiče a jejich nastavení, délka zadní stavby (řada elektrokol je dlouhá jak autobus) a úhel řízení + šířka řidítek a délka představce, speciálně je pak třeba se věnovat sedlu, jeho sklonu a umístění na kole.
Moje zkušenost s okolím je, že dobré a dobře seřízené a na jedince nastavené kolo může být klidně 20 procent rozdíl ve výkonosti u dospělého, u dětí mnohem víc. Za sebe, jakmile nemám kolo seřízené a nastavené napřesno je to výrazně poznat. PS pro rejpaly kola si stavím sám jak silniční tak horská - produkce nevyhovovala.

---

Zkušenost s elektromobiy od r 2009
dálková nákladní doprava patří na koleje
Z pohledu ochrany životního prostředí je nejlepší produkt, který nepotřebujeme a který nevznikne

Tak u profíků nebo těch hobby jezdcům co se k nim blíží to chápu, jim jde o gramy, sekundy atd. Mam takovyho kamose, jeho kolo se da unes "na prste", ten omojem kole prohlasuje, ze je to spise delane s traverz jak je to tezke :D

Ale "běžní jezdci", kteří mají našlapáno, třebas ježděním do práce, kdy jim nejde o minuty, ale dojetí a nepoznají "že dojeli o5minut později", protože váha o 5 kg víc, třebas, že zrovna brali notas domu.

Takze napul souhlasim, napul ne.

Jednoduchá rada, vemte si kolo na hory, najděte stoupání 5 km, dejte si ho na lehčím kole, pak dovažte 5 kg, aby nebyl vliv ničeho jiného a dejte si to zase - mezitím si odpočiňte a změřte si časy a tepovku. 5kg vás klidně vyhodí z komfortní zóny kadence šlapání a převodu a ano i s tím těžším to vyjedete, ale bude vás to stát víc energie, a budete s ní na delší trase hůř hospodařit. Samozřejmě na cestě 10 km do práce to nepoznáte, na 60 km výletu v kopcích budete uvažovt jinak.

---

Zkušenost s elektromobiy od r 2009
dálková nákladní doprava patří na koleje
Z pohledu ochrany životního prostředí je nejlepší produkt, který nepotřebujeme a který nevznikne

Verim, kdyz pojedu stylem jak rikate vy, 60km s vyhledem, ze musim furt slapat a musim to jet celou cestu a na cas, pak kazdy gram znamena kcal co bude chybet v tele jezdce.

Ale to je prave ten rozdil mezi jezdci jako vy a jezdci jako ja. Ja proste spomalim, kdyz bude kopecek co nedam, seskocim a kocham se. Jasne kdyz se sooustredim tak bych poznal jako kazdej, ze tam rozdil je, ale protoze styl jizdy je u me jiny, nevadi spomalit, slezt s kola apod.
Tak tech 5 kilo, fakt pro lidi jako ja nehraje rolu a verim ze pro lidi jako ty je zatez navic co nelze tolerovat.

Jel jsem 4 denni vylet na kolach (kopce kolem vsetína), když budu věřit kamošovi co si to zaznamenalval na GPS, tak jsem davali +-50km denně, takže mám představu o výletu v koppcích reálnou, jenomže je rozdíl v hlavě a stylu jízdy jak takovou cestu udělat podle tebe a jak podle mě...

Rozhodně už nejsem sportovní cyklista, jen z té doby mám řekně některé návyky - technika šlapání, technika řazení, baví mě si s tím hrát (stejně jsem technická hračička na všechno), nicméně je to přesnajk píšeš - budeš-li se na to soustředit i ty to poznáš. Pokud budeš mít lehčí i Tvým způsobem pokud pojedeš známou trať, tak nakonec seznáš "ty jo mně se líp jelo" - teda na tohle stačí i omezit guláš se šesti a pivo. Nejvíc tyhle hmotnosti poznají a nastavení poznají děti - moje zkušenost z okolí je taková, že dobře nastavené a lehké kolo je ten faktor, kdy dítě řekne "jé mě to baví, budeme jezdit". místo seknutí se a "už zase kolo". Kamarádům jsem takhle rozjezdil dítě, když jsem mu zvednul sedačku, aby dobře protahovalo nohy, nafoukal pořádně gumy a namazal řetěz. Když jsem mu pak půjčil kolo mých dětí, tak se svezlo a hned přišlo za rodiči, že takové kolo chce, že mnohem lépe jede... a to nemáme nic drahého prostě volba nižší hmotnosti z druhé ruky s tím, že jsem to musel při koupi trochu opravi poštelovat - škrábance se nepočítají

---

Zkušenost s elektromobiy od r 2009
dálková nákladní doprava patří na koleje
Z pohledu ochrany životního prostředí je nejlepší produkt, který nepotřebujeme a který nevznikne

Jj, jak píšeš, ;)
a k temu guláši z pěti, ja; pak myslím, už nemusíme řešit kila, protože obě kola budou problém ušlapat :D

Bohužel elektrokola otevřeli možnost i jezdit lidem, kteří by jinak nevyšlápli ani první kopec. A podle toho to pak na silnici vypadá.
Taky těch mrtvejch je čím dál víc.

Copak na silnici, ale experti, co si na elektrokolach pletou krajinu se závodní arénou, to je dost děs a překvapivě se rádi předvádí na horách v národních parcích - takže tam za chvíli pro jistotu nebude moci nikdo :o(

---

Zkušenost s elektromobiy od r 2009
dálková nákladní doprava patří na koleje
Z pohledu ochrany životního prostředí je nejlepší produkt, který nepotřebujeme a který nevznikne

Obrázek uživatele Radovan

Přirozený výběr funguje i mezi cyklisty, ty elektro nevyjímaje :-) Příroda je mocná čarodějka. I když hodně lidí jí chodí naproti. Minulý týden jsem zahlédl kolegu, jak jede na své elektro skládačce městem. Přilba ve tvaru hezkého klobouku se mu houpala na řídítkách. No, tam moc hlavičku neochrání a ještě brání řízení.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele honza.t

Na dojíždení do práce .
Elektrokolo může nahradit jednostopé vozidlo v kategorii moped .
Ano jízda na elektrokole je návyková, ale Elektrokolo může být zrádné.

Bohužel někteří cyklisté na elektrokolech zapomínají na to že by měli být více obezřetní a proto stoupá počet případu
výjezdu záchranky k nehodám cyklisty na elektrkole .

Tři smrtelné nehody na elektrokolech v Podorlicku
https://www.horydoly.cz/cykliste/tri-smrtelne-nehody-na-elektrokolech-v-podorlicku.html

Smrtelná statistika elektrokol exploduje ve Švýcarsku
https://www.horydoly.cz/cykliste/smrtelna-statistika-elektrokol-exploduje-ve-svycarsku.html

Arogantní cyklisté řádí v národních parcích, správci prosí o pomoc policistyhttps://www.idnes.cz/zpravy/domaci/narodni-parky-ektrokola-elektrokolobezky-pokuty-policie.A190507_123740_domaci_lesa

Obrázek uživatele Radovan

No řekněme si to jasně. Jde o blbečky, co si vzali silnou hračku do terénu. Kolega, vášnivý horský cyklista, zahořel pro elektrokola též. Aby posunul svůj výkon, jak prohlásil. Výsledek byl několik měsíců korzet od krku k pasu a mohl být rád, že neskončil na vozíku. Elektrickém.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Elektrokola jsou super, ale asi se schyluje časem k průšvihu a nutné zákonné regulaci, díky bezohlednosti jedněch a neschopnosti zvládat kolo s elektropohonem druhých. Znechuceni jsou jak kolegové skalní turisti, tak ti mladší aktivně běhající a jezdící série amatérských závodů, až po 1000 mil atd. Jeden se vrátil z rodinné dovolené v rakouských horách a byl dost šoku. Lanovka na každý kopec, šup s elektrokolem v sandálcích či šatech do ní, nahoře kafe, provést se tam a zpět a lanovkou dolů... Poměr elektro ku klasickým kolům cca 2:1. Člověk s dítětem jdoucí pěšky nahoru prý naprostý exot.

Pokud alespon maji dost soudnosti, ze se ten kopec nepokousi sjet...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Anonym123

z princípu nesprávne.
ak mám kondíciu, podporu nepotrebujem
ak kondíciu nemám, nebudem sa tisnúť medzi "dospelých".
batérie s typicky malou kapacitou, takže prikupovať ďalšiu.
a tak ako runner nižšie - treba vliecť desiatku kíl naviac.

Obrázek uživatele PaRi

Vaše vývody jsou chybné. Vždyť právě elektrokola dávají, mimo jiné, možnost různě handicapovaným vyrazit za svými záležitostmi a prožít ještě kus pěkného života. A ostatním třeba navštívit místa, kam by se jinak nepodívali.

Obrázek uživatele Anonym123

elektrokolo sa primárne promuje do terénu. nie ako mestský dopravný prostriedok.
a k hendikepovaným - minulý týždeň som navštívil cykloobchod (kamenný), kde poznám človeka, ktorý aj premýšľa, nie opakuje reklamy - trojkolku, ktorá sa dá AJ voziť autom.
nula bodov - trojkolka je "hovädo" veľká a ťažká.
tak sme sa dohovorili na projekte invalidného vozíka - kríženca s pohonom z howerboardu. pretože tí hendikepovaní zväčša na dvojkolák ...

ps - napíšete to aj ostatným, ktorí majú podobný názor môjmu?

Obrázek uživatele PaRi

Asi jste z města. U nás na vsi stačí kouknout z okna a po chvilce nějaká tetka valí do obchodu. A zpátky s taškama na řídítkách, jde vedle kola a čudlíkem si přidává, aby se nenadřela. No a v neděli před kostelem je taky pár kousků k vidění, často se sníženým nástupem.

Tož tak.

Obrázek uživatele Anonym123

aj (krajské) mesto má okraj, za ktorým iba pole, diaľnica a biele/bílé karpaty. jedna tetka má elektro, aj také vlajúce šaty a klobúk s kyticou kvetov, inak okolo 50ročné esky. a niekto už spomenutú trojkolku.
aby som bol spravodlivý, vo vedľajšom mestečku má jeden starý pán trojkolku s elektromotorom.

A co je to za princip? Jako, že když nemám kondičku uběhnout trasu, tak principiálně bych neměšl kupovak kolo, natož elektrokolo :D

Ve skutčnosti principiálně kolo, elektrokolo, auto atd. je určeno na cestování za určitých podmínek, aplikovat dojmy o kondičce je blbost, to v extrému můžete říkat, ře když něco neuvezu v rudlu, pak nemám použív at auto, protože když není kondička , prociop velí sedět na pordeli a nadávat jak je to břemeno těžké :D

Obrázek uživatele Anonym123

karol, skús čítať s pochopením. nemám sa pchať medzi dospelých! bez kondičky polezieš niekam, šťava ti vystačí na pol cestu a čo potom? budeš volať záchranárov, lebo kolo/bicykel neutlačíš!
radovan dal správny príklad, lenže elektrokolo/bicykel si primárne kupujú takí, čo by nedali po rovine a tisnú sa na kopec.
ak neuvezieš na rudli, tak do auta rukami nezodvihneš :-)

Budu tě citovat, ty "dospělí člověče", abych ukázal "tvoji logiku" :D

Cituju:
ak neuvezieš na rudli, tak do auta rukami nezodvihneš :-)

Ralita:
Nemohl jsem uvést na rudlu kvůly rozměrům, krabicu, nešla otočit, ale do auta jsem rukama naložil :D

Další realita:
Na rudlu jsem nemoohl uvést výrobek, protože váha vetší než nostnost kol, ale rukama z pomocí dřev, jsem do auta naložil :D

Co Anonyme123, nakládal když jsem nakládal, existovala jiná fyzika nebo jsem nepoužil tv ůj dospělej rozum a tak jsem nevěděl, že to nejde a jako na svinu to slo :D

Obrázek uživatele Anonym123

milý Karol, ja som na rudlu vozil - tam stačí náklon a podstrčiť, udržať balanc. je to fyzika skladanie síl, oproti zdvíhaniu celej hmotnosti....

Obrázek uživatele Radovan

Elektrokolo je o tom, nedojet zpocený jako prase, což je principiálně každý cyklista. Pokud pominu ty jedoucí tempem chodce po rovince. A taky se nebavím o sportovcích, ale o těch, co používají kolo jako dopravní prostředek, ne zábavu. Do práce to mám kousek, ale převýšení 80 m, což znamená v podstatě vyjít 2 13 poschoďové paneláky. Nedělám v montérkách, takže mne po dojezdu čekala sprcha a převlečení do pracovního, košile, kalhoty, často sako, kravata. Což jsem si vezl sebou na zádech. S elektrokolem mám ten ranní zážitek průjezdu lesem, mám tu pohodu jízdy po +- rovince a mám ten vyšlápnutý kopec. V kravatě a saku. Bez sprchy.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele UDA

Právě tak do práce ideální, pokud se chci protáhnout a jet na výlet tak si vezmu obyčejné kolo ideálně co "nejhoší" a nás na horách se dá elektrokolo nahradit výjezdem na kopec lanovkou, nebo se nechat na kopce odvést, ideálně elektromobilem.

Já jsem si oblíbil el.koloběžku má výhodu , že se dá snadno naložit do auta , používám jí kdyždám auto do servisu na dopravu zpět.

Obrázek uživatele Anonym123

lenže - toto je minimum z cieľovej skupiny.
reklama sa obracia na tých z "pokud pominu/taky se nabavím" :-)

To říkej mímo strýcovi co nejezdí v obleku, ale nechce jet dlouhou trasu a do prace dojet vyriztenej a z prace do same :D

Hele, že ty žiješ v nějaké sociální buiblině, to neznamená, že něco je špatně, jenom to, že nemáš představivost NEBO se ti pouze nelíbí, že někdo nějakej nástroj používá jinak, než máš ty představu...

Obrázek uživatele Anonym123

?

Jak může být elektro kolo ekologičtější než obyč kolo. A to ani nemluvím o chůzi a běhu.

Někde na netu se na to válí studie. Cyklista, který se živí hovězím má podobnou stopu CO2 na km jako auto.

Obrázek uživatele Joe

No a nějaká studie jak je na tom majitel osmiválce, kterej žere každej den 3 hovězí řízky a 5 klobás by nebyla ???.....:-))) (jo a samozřejmě takovej co chodí 2x ročně na dovolenou na výletní lodě ožírat se s germánskejma důchodcema ..:-)))

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-vyletni-lode-palivo-oxid-siry-skodliviny-osobni-auta-studie.A190702_111350_automoto_taj

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Vis, kolik vic vic CO2 (a jinych plynu) vyprodukuje cyklista, ktery maka do kopce vlastni silou (proti tomu, co se veze na motor)? ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak s elektrokoly mám včera zajímavou zkušenost. Partička čtyřech na elektrokolech si vyjela do hor. Tak čtyřicátníci ale na první pohled bez kondice, kola stejná, takže asi půjčovna. Na chatě je proud, tak chtěli dobít, což se povedlo třem, ale jedno kolo začalo stávkovat.
Jak borec dopadne jsme nečekali, ale z chaty to je na všechny strany přes hřebeny minimálně 6 hodin cesty s výstupem +700 metrů. Kolik váží kolo nevím, ale tipuju tak 25 kilo?

To musela být paráda táhnout to přes hřebeny.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black, Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down, Superb 206kW L&K

Tesla shorter - pozice otevřena 14.12.2018 při 365$

Obrázek uživatele Radovan

Každá věc můře stávkovat. U mně byl problém s nedoléhajícím konektorem po zasunutí do nabíječky. Poznal jsem to až když jsem jednou jel 40 km (dojezd kola) a zpátečních +80 m výškových bylo nějak těžkých. Rozhodl jsem se kolo tlačit se zapnutou podporou rozjezdu, tedy v podstatě do 5 km/h vést. Nefungovalo to. Ani po nabití doma. Ale půlku kopce jsem i ta vyjel na přehazovačku, byť kolo má 26 kg. Záručně opraveno v průběhu dopoledne.
Pokud měli borci něco z půjčovny, pak asi brnkli podpoře a bylo to. Pokud 1 kolo ze 4 stejných nenabíjí, je to buď nabíječkou nebo baterkou, stačí je zkombinovat. Když nabíječkou, pak mají 3 další. Když baterkou, tak holt se musí půjčovna o klienty postarat. Často je problém jen v kontaktech, když je baterie vyndavací.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol