Elektrobusy v BB Centru už čtyřikrát objely zeměkouli a svezly 2 miliony pasažérů

redakce - 21 Listopad 2019

Dva elektrobusy už přes tři roky nepřetržitě zajišťují pravidelnou kyvadlovou dopravu mezi pražským BB Centrem a stanicí metra C Budějovická na bezplatných linkách BBC 1 a BBC 2.Nasazení elektrobusů do ostrého provozu je jedním z kroků k udržitelnějšímu městu.

Nasazení elektrobusů do ostrého provozu je jedním z kroků k udržitelnějšímu městu.
foto: ČEZ

Za tu dobu mají k listopadu 2019 na kontě 150 000 naježděných kilometrů a 2 miliony přepravených pasažérů. Pro představu to je, jako kdyby čtyřikrát objely zeměkouli anebo 750x absolvovaly cestu z Prahy do Brna. Elektrobusy jsou společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA.

Elektrobusy byly v BB Centru nasazeny do provozu na pravidelné kyvadlové lince spojující tuto městskou čtvrť se stanicí metra C Budějovická jako úplně první stálé elektrobusy v pražské hromadné dopravě.

Každý den ujedou zhruba 115 km, přičemž na to spotřebují přibližně 80 % celkové kapacity baterie, jedno nabití vystačí až na 150 km. Dobíjení probíhá pravidelně v nočních hodinách, kdy je elektrobus odstaven v depu a nedochází tudíž k žádnému narušení plynulosti jejich provozu.

„Jak vyplynulo z našeho posledního průzkumu, kyvadlové dopravy využívá přes 45 % pracujících v BB Centru a nadpoloviční většina z nich elektrobusy velmi uvítala. Pozitivní ohlasy se objevily již v prvním týdnu jejich provozu a během těch tří let jejich obliba roste. Našich bezplatných linek do BB Centra využívá i mnoho obyvatel bydlících v sousedství, ale i návštěvníků BB Centra. Jsou tedy po celou dobu provozu plně vytížené a není proto překvapivé, že svezly už 2 miliony pasažérů,“ doplňuje Kristýna Samková, marketingová manažerka PASSERINVEST GROUP.

„Elektrobusy mezi pražským BB Centrem a Budějovickou nás překvapují spolehlivostí a výdrží i po 150 tisících kilometrech. Jsem přesvědčen, že začal boom elektrických autobusů a ve velmi krátké době se v rámci MHD napříč republikou budou cestující setkávat s elektrobusy zcela běžně,“ říká generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.

„Bezemisní pohon je dnes především ve městech víc než potřebný a chápeme jako přirozené poslání lídra energetického trhu podporovat jeho vývoj podobnými formami. Stěžejní pro nás zůstává výstavba dobíjecí infrastruktury pro osobní e-auta a nabídka souvisejících služeb. Jako hlavní hráč na trhu elektromobility v České republice momentálně nabízíme síť téměř 180 stanic veřejného dobíjení, z toho asi 120 rychlodobíjecích, a současně kompletní portfolio služeb pro tento rychle rostoucí segment,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Nespornou výhodou elektrobusů je také jejich nízká hlučnost a plynulost při rozjezdech i brždění, díky čemuž je pro cestující jízda komfortnější. K dalším výhodám se řadí i klimatizace v horkých letních měsících či bezplatné wifi připojení.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Před chvílí jsem stál na zastávce Budějovická, kam dojely 2 autobusy. Zmíněný z článku elektrický tiše a plynule připlul a stejně odjel. Naftová hrůza dohrkala s kraválem a se smradem a kravále pak odjela. Rozdíl který vidíte, slyšíte i cítíte. :-(

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Jo ještě, na brždění mražení jsme specialisti. A nejlepší je mražák v baťochu. A nasedanou, jak říkají naši bratři Vietnamci. :-)

---

hariprasad

A kolikrát už měnili baterku? To je to, co mě zajímá.

---

hariprasad

Pane Horciku, dokazabyste tam zavolat a zjistit, jaky typ baterie pouzivaji a jakou degradaci zaznamenali? Jestlis enepletu, jde o 75 000 km na 1 autobus, nebo jich je tam vice?

Já se taky přimlouvám, určitě by se rádi podělili o zkušenosti z provozu...

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Já se taky přimlouvám. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele tvkuba

Jestli se nepletu, tak jsou vybaveny čínskými LFP bateriemi Winston, viz obrázek v odkazu:
https://www.metro.cz/foto.aspx?r=metro-praha&c=A160203_184049_praha-metro_jsk&foto=JSK610c5b_Elektrobus_PST_CEZ_ARRIVA_23.jpg

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
11 let na e-skůtrech,65+ t.el.km.,ostrovní FVE ve stavu zrodu!

Obrázek uživatele Kuk

Palec hore.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil